H ασπίδα του Γκαριμπάλντι, έργο τέχνης χαμένο εδώ και 20 χρόνια, εντοπίστηκε σε σπίτι στη Ρώμη

H ασπίδα του Γκαριμπάλντι, έργο τέχνης χαμένο εδώ και 20 χρόνια, εντοπίστηκε σε σπίτι στη Ρώμη Facebook Twitter
0

Η ιταλική αστυνομία τέχνης έχει ανακτήσει ένα γλυπτό που είναι γνωστό ως «Η Ασπίδα του Γκαριμπάλντι», από ένα σπίτι αρχιτέκτονα στη Ρώμη.

Η διακοσμητική ασπίδα από χαλκό, ήταν δώρο από τον λαό της Σικελίας στον στρατηγό Τζουζέπε Γκαριμπάλντι, ο οποίος διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στον αγώνα για ιταλική ένωση και θεωρείται ένας από τους «πατέρες της χώρας».

Το γλυπτό φιλοτέχνησε ο Antonio Ximenes, πατέρας του γνωστού γλύπτη Ettore Ximenes. Έχει διάμετρο 118 εκατοστών και ζυγίζει περίπου 50 κιλά.

H ασπίδα του Γκαριμπάλντι, έργο τέχνης χαμένο εδώ και 20 χρόνια, εντοπίστηκε σε σπίτι στη Ρώμη Facebook Twitter

Δωρήθηκε από τον Γκαριμπάλντι στην πόλη της Ρώμης και εκτέθηκε στα μουσεία του Καπιτώλιου, τα οποία στη συνέχεια το μεταβίβασαν στο Κεντρικό Μουσείο του Risorgimento. Η ασπίδα εξαφανίστηκε από αυτό το μουσείο πριν από 20 χρόνια και η αστυνομία ερευνά πώς κατέληξε στο σπίτι του αρχιτέκτονα.

Το γλυπτό θεωρείται μοναδικό έργο τέχνης. Απεικονίζει την κεφαλή του Γκαριμπαλντί και στιγμές από μάχες στις οποίες πολέμησε, αλλά επάνω του είναι επίσης χαραγμένα και τα ονόματα 1000 στρατιωτών του.

Σύμφωνα με τις αρχές, 8405 αντικείμενα στην Ιταλία βρέθηκαν στη λίστα των κλεμμένων κατά το τελευταίο έτος, συμπεριλαμβανομένων  αρχαιολογικών αντικειμένων, αρχαίων όπλων και των μεσαιωνικών εγγράφων. Περισσότερα από 1 εκατομμύριο έργα συνολικά είναι στη λίστα με κλεμμένα και εξαφανισμένα αντικείμενα.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.