Ένα αγαλματίδιο 13.500 ετών αποκαλύπτει την προέλευση της κινεζικής τέχνης

Ένα αγαλματίδιο 13.500 ετών αποκαλύπτει την προέλευση της κινεζικής τέχνης Facebook Twitter
0

Ένα μικροσκοπικό πτηνό, λαξεμένο σε οστό και ηλικίας 13.500 ετών, αποκαλύπτει, σύμφωνα με τους ερευνητές, την προέλευση της κινεζικής τέχνης, αντιπροσωπεύοντας ένα διαφορετικό υφολογικό μοτίβο από τα προϊστορικά τρισδιάστατα έργα σε άλλα σημεία του κόσμου.

Το αγαλματίδιο, που εντοπίστηκε στην περιοχή Lingjing στην επαρχία Χενάν της κεντρικής Κίνας, αποτυπώνει ένα όρθιο πουλί πάνω σε ένα βάθρο και, σύμφωνα με τους επιστήμονες, δημιουργήθηκε με λίθινα εργαλεία και τέσσερις μεθόδους σμιλέματος: απόξεση, σκάλισμα, γδάρσιμο και εγκοπή.

  

Ηλικίας περίπου 13.500 χρόνων, το γλυπτό θεωρείται το αρχαιότερο γνωστό δείγμα τρισδιάστατης τέχνης σε Κίνα και ολόκληρη την Ανατολική Ασία και προηγείται κατά 8.500 χρόνια άλλων ανακαλύψεων στη συγκεκριμένη περιοχή του κόσμου - παρότι έχουν εντοπιστεί προϊστορικές αφηρημένες εγχαράξεις σε οστά και πέτρα ή σε προσωπικά στολίδια φτιαγμένα από δόντια ζώων ή κοχύλια.

Το γλυπτό, προϊόν μιας κουλτούρας κυνηγών-τροφοσυλλεκτών της Εποχής των Παγετώνων, έχει ύψος μόλις 1,5 εκατοστού και αναπαριστά ένα ωδικό πουλί.

Ένα αγαλματίδιο 13.500 ετών αποκαλύπτει την προέλευση της κινεζικής τέχνης Facebook Twitter

«Εξετάζοντας το αγαλματίδιο αυτό στο μικροσκόπιο και βλέποντας την τρισδιάστατη υψηλής ανάλυσης αναπαράστασή του είναι μια συγκινητική εμπειρία. Καθώς ανοίγει ένα παράθυρο στην τέχνη ενός σπουδαίου καλλιτέχνη» αναφέρει ο αρχαιολόγος Φραντσέσκο ντ'Έρικο του Εθνικού Κέντρου για Επιστημονική Έρευνα της Γαλλίας.

Τα αρχαιότερα γλυπτά της ανθρωπότητας, φτιαγμένα με φίλντισι από χαυλιόδοντα μαμούθ, είναι ηλικίας 40.000 χρόνων κι έχουν εντοπιστεί στη νότια Γερμανία.

Το πτηνό έχει σκαλιστεί με τέτοια μαεστρία πάνω σε οστό άγνωστου θηλαστικού, ώστε ο καλλιτέχνης έφτιαξε την ουρά ελαφρώς μεγαλύτερη ώστε το αγαλματίδιο να μη γέρνει μπροστά, κάτι που υποδεικνύει γνώση τού πώς να επιτευχθεί η ισορροπία, εξηγεί ο ντ'Έρικο, επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση PLOS ONE.

Δεν είναι ακόμα σαφές αν τα τρισδιάτατα έργα προέκυψαν ανεξάρτητα και παράλληλα σε πολλές περιοχές ή αν έλκουν την καταγωγή τους από ένα προϊστορικό κέντρο εκκίνησης. Σύμφωνα με τον ντ'Έρικο, το μικροσκοπικό γλυπτό διαφέρει σε μέγεθος, στιλ και τεχνολογία από αρχαιότερα και πιο σύγχρονα γλυπτά που έχουν βρεθεί σε Ευρώπη και Σιβηρία, υποδεικνύοντας πως εμπίπτει σε μια ξεχωριστή καλλιτεχνική παράδοση της Κίνας.

«Η ανακάλυψη αναγνωρίζει μια αυθεντική καλλιτεχνική παράδοση και πηγαίνει πίσω πάνω από 8.500 χρόνια την αναπαράσταση πτηνών στην κινεζική τέχνη. Το αγαλματίδιο διαφέρει τεχνολογικά και υφολογικά από άλλα δείγματα που έχουν βρεθεί σε δυτική Ευρώπη και Σιβηρία. Και ίσως είναι ο χαμένος κρίκος στην καταγωγή της κινεζικής γλυπτικής της παλαιολιθικής εποχής» αναφέρει η ανακοίνωση των ερευνητών.

Με πληροφορίες από Reuters/CNN

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.