Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό

Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό Facebook Twitter
0

To Νέο Εθνικό Μουσείο στο Μονακό παρουσιάζει την έκθεση Construire une Collection (Οικοδόμηση μιας συλλογής), μια επιλογή έργων που αγοράστηκαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων δέκα ετών και συγκροτούν ένα μέρος των έργων του Νέου Εθνικού Μουσείου Τέχνης.

Λαμβάνει χώρα σε δύο εκθεσιακούς χώρους της NMNM, από τον Ιανουάριο στη Villa Paloma, και στη συνέχεια, από τον Μάρτιο στη Villa Sauber.

Δεδομένου ότι, εξ ορισμού, ένα εθνικό μουσείο έχει τις ρίζες του στην ιστορία της χώρας στην οποία έχει την είναι έδρα του, η αποστολή του είναι να αποκτήσει, να διατηρήσει και να προωθήσει τις συλλογές για να βοηθήσει στη διαφύλαξη της φυσικής, πολιτιστικής και επιστημονικής κληρονομιάς.

Η ενίσχυση της συλλογής του μουσείου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εξέταση της σύγχρονης τέχνης, και τη σχέση ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

Με την πάροδο των ετών, η συλλογή του NMNM έχει ως εκ τούτου εμπλουτιστεί, με ιστορικές συλλογές από την πρώην Μουσείο Καλών Τεχνών (Musée des Beaux-Arts), το μακροπρόθεσμο δάνειο από μια συλλογή θεατρικών αντικειμένων από τη Société des Bains, μια δωρεά από κούκλες της συλλογής  Madeleine de Galea, με έργα από αγορές, δωρεές ή σε μακροπρόθεσμο δάνειο, χάρη στην κρατική χρηματοδότηση και την υποστήριξη των ιδιωτών.

Η ενίσχυση της συλλογής του μουσείου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εξέταση της σύγχρονης τέχνης, και τη σχέση ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

Η έκθεση στη Villa Paloma περιλαμβάνει έργα των: William Anastasi, Richard Artschwager, Michel Blazy, Pascal Broccolichi, Daniel Gustav Cramer, Alain Declercq, Jean Dubuffet, Hubert Duprat, Jan Fabre, Jean-Pascal Flavien, Geert Goiris, Gary Hill, Rebecca Horn, Anish Kapoor, Jochen Lempert, Yinka Shonibare MBE, Daniel Steegmann Mangrané, Su Mei Tse and Cerith Wyn Evans.

  

Το δεύτερο μέρος της έκθεσης θα ανοίξει για το κοινό στις 21 Μαρτίου στη Villa Sauber με έργα των:  Arman, Robert Barry, Christian Boltanski, Lourdes Castro, César, Mark Dion, Erró, Hans Peter Feldmann, Claire Fontaine, Lucio Fontana, Loïe Fuller, Jeppe Hein, Claude Monet, Linda Fregni Nagler, Camille Henrot, Bertrand Lavier, Anne and Patrick Poirier, Hans Schabus and William Turner.

Η έκθεση Construire une Collection θα διαρκέσει μέχρι τον Ιούνιο του 2015.

Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό Facebook Twitter
Η Καρολίνα του Μονακό στην έκθεση Construire une Collection
Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό Facebook Twitter
Gary Hill, The Psychedelic Gedankenexperiment, 2010-2011 (Video Still), Collection NMNM
Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό Facebook Twitter
Villa Paloma
Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό Facebook Twitter
Michel Blazy, Ver dur, 2000 (Détail), Collection NMNM
Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό Facebook Twitter
Su-Mei Tse, White Noise, 2009 (Détail), Collection NMNM
Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό Facebook Twitter
Jan Fabre, Gravetomb (swords, skulls and crosses), 2000, Collection NMNM


Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό Facebook Twitter
Rebecca Horn, Libelle, 1986, Collection NMNM


Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό Facebook Twitter
Michel Blazy, Peau de Bête, 2004, Collection NMNM


Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό Facebook Twitter
Anish Kapoor, Pot for her, 1985, Don de M. et Mme Van Oosterom, Association des Amis du NMNM, Collection NMNM


Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό Facebook Twitter
Hubert Duprat, Etui de trichoptère, 1980-2012, Dépôt de la Direction des Affaires Culturelles, Monaco, Collection NMNM

Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό Facebook Twitter
Daniel Steegman Mangrané, 16mm, 2008-2011, (Video Still), Collection NMNM


Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό Facebook Twitter
Daniel Steegman Mangrané, 16mm, 2008-2011, (Video Still), Collection NMNM


Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό Facebook Twitter
William Anastasi, Without Title (Dancer Theatre, 3.5.85 Merce Cunningham City Center), 1985, Collection NMNM


Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό Facebook Twitter
William Anastasi, Without Title (Sbway Drawing, Bob Ryman, Merrill Wagner, 10.16.08), 2008, Collection NMNM


Σοκ και δέος μέσα στο Nέο Eθνικό Μουσείο του Μονακό Facebook Twitter
Jean Dubuffet, Cloche-Poche, 1973-1988, Dépôt Collection Privée, Monaco, Collection NMNM

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ