Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική

0

  «Που βρίσκεται η θλίψη στα πολύχρωμα έργα της Arisa Nakahara;», αναρωτήθηκα όταν διάβασα την απάντηση της στη συνέντευξη που παραχώρησε στο LIFO.gr για τον φόβο του θανάτου που τον μετέτρεψε σε ενέργεια για την ζωγραφική. Παρατήρησα αυτή την θλίψη στα μάτια μερικών γυναικών στους γεμάτους λουλούδια και πεταλούδες πίνακες της. Αυτό τους έκανε ακόμα περισσότερο όμορφους στα μάτια μου.

— Πες μας λίγα πράγματα για εσένα και το μέρος στο οποίο μεγάλωσες

Ζω στην Ιαπωνία, στην πόλη Iwatsuki , στο νομό Saitama. Η πόλη είναι διάσημη για την Ιαπωνική κούκλα. Εδώ υπάρχουν επίσης πολλοί τεχνίτες. 

Γιατί έγινες καλλιτέχνης;

Μου άρεσε να ζωγραφίζω από τότε που ήμουν παιδί. Μπορούσα να φανταστώ την εικόνα ή το σχήμα και μετά να το σχεδιάσω. Είχε πλάκα. Όμως, με την εξάσκηση και προσπαθώντας να προσαρμόσω αυτό που έφτιαχνα στο χαρτί με αυτό που είχα στο κεφάλι μου, έκανα τον χρόνο να περνά γρήγορα, και είμαι εδώ σήμερα. Έτσι ήθελα να ζωγραφίζω όχι μόνο για χόμπι, αλλά σαν κανονική δουλειά.

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Ήμουν φοβισμένη με τον θάνατο. Όμως σταμάτησα να ξοδεύω τον χρόνο μου σκεφτόμενη αυτά που με φοβίζουν. Αποφάσισα να βάλω όλη μου την ενέργεια και τον χρόνο στην ζωγραφική που αγαπώ... Φωτογραφία: Arisa Nakahara
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση που έχεις από την παιδική σου ηλικία;

Θυμάμαι καθαρά τα πυροτεχνήματα, σε ένα καλοκαιρινό φεστιβάλ , που είδα για πρώτη φορά στη ζωή μου. Εντυπωσιάστηκα από την λάμψη στον σκοτεινό ουρανό και από τον ήχο που δεν είχα ξανακούσει. Ποτέ δεν θα ξεχάσω την εικόνα των πυροτεχνημάτων να ανεβαίνουν ψηλά, να σκάνε σαν τεράστιο λουλούδι και να χάνονται σε ένα δευτερόλεπτο.

Θα χαρακτήριζες την δουλειά σου ως φεμινιστική και γιατί;

Ο λόγος για τον οποίο ζωγραφίζω μια γυναίκα είναι γιατί είναι το καλύτερο θέμα για εμένα. Ζωγραφίζω πολλά θέματα και αντικείμενα, όμως πιστεύω ότι πάνω σε αυτό το μοτίβο εκφράζω καλύτερα τις σκέψεις και τις ιδέες μου. Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο που να έχω στο μυαλό μου για τη γυναίκα που ζωγραφίζω. Ζωγραφίζω τη γυναίκα σαν λουλούδι και σαν σύμβολο της ζωής.

Πες μας λίγα πράγματα για το λεύκωμα "Yunareba Hana"

"Yunareba Hana" σημαίνει "Speaking of example, it is a flower". Ζωγραφίζω αρκετά λουλούδια. Το λουλούδι είναι όμορφο όχι μόνο όταν ανθίζει, αλλά και όταν είναι μπουμπούκι ή άνθος. Ακόμα και τη στιγμή που πεθαίνει, πιστεύω ότι ξεκινά για αυτό μια νέα ζωή. Πιστεύω ότι οι άνθρωποι θα μπορούσαν να ξεκινήσουν το οτιδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή άσχετα από την ηλικία τους. Βάζω τη σκέψη μου σε κάθε πίνακα που δημιουργώ. Η συλλογή των έργων μου έγινε βιβλίο όπου κάποιος μπορεί να αναζητήσει τα πιστεύω μου στον πυρήνα του κάθε πίνακα.

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Ο λόγος για τον οποίο ζωγραφίζω μια γυναίκα είναι γιατί είναι το καλύτερο θέμα για εμένα.Ζωγραφίζω την γυναίκα σαν λουλούδι και σαν σύμβολο της ζωής...


Πες μας λίγα πράγματα για τη συνεργασία σου με την LeeCooper και το πώς σε βοήθησε να προωθήσεις την δουλειά σου.

Κάθε φορά που κάνω μια συνέντευξη, πάντοτε αισθάνομαι τη σημασία του ενθουσιασμού για αυτό που θα ήθελα να πω. Μιλώντας, το μυαλό μου οργανώνει αυτά που αισθάνομαι μέσα μου, έπειτα πρέπει να δω τον τρόπο που έχω ανάγκη για να προχωρήσω παρακάτω.

Πιστεύεις ότι ένας καλλιτέχνης έχει κάποια υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία;

Ναι, όμως για να είμαι ειλικρινής, εξακολουθώ να μην γνωρίζω τι μπορώ να κάνω. Για εμένα, το να ζωγραφίζεις σημαίνει να ζεις δύσκολα. Ήμουν φοβισμένη με τον θάνατο. Όμως σταμάτησα να ξοδεύω τον χρόνο μου σκεφτόμενη αυτά που με φοβίζουν. Αποφάσισα να βάλω όλη μου την ενέργεια και τον χρόνο στην ζωγραφική που αγαπώ. Η ζωγραφική θα είναι μια απόδειξη ότι έζησα σε αυτό τον κόσμο. Θα ήθελα να εξακολουθήσω να ψάχνω τον ρόλο μου στην κοινωνία μέσω της ζωγραφικής.

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Μια λίστα με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα;

1.

Aubrey Vincent Beardsley

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Πιθανόν ήμουν στις πρώτες τάξεις του γυμνασίου, όταν γνώρισα την δουλειά του. Μου προκάλεσε έκπληξη το πώς η καμπύλη και η γραμμή δημιουργούσαν όμορφους κόσμους στο χαρτί χωρίς χρώμα. Η δυναμική της σύνθεσης είναι ο λόγος που με τραβάει η δουλειά του.

2.

Gustav Klimt

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Ο ερωτισμός με τον οποίο ο Klimt ζωγραφίζει είναι εκλεπτυσμένος και δίνει σε κάθε έργο του μια σύντομης διάρκειας ζωή. Κάθε πίνακας του ζει και πεθαίνει. Αισθάνομαι έντονα ότι το μήνυμα που υπονοείται πίσω από τα έργα του είναι η αποδοχή του θανάτου. Παρόμοιο είναι το θέμα και των δικών μου έργων και έχω επηρεαστεί από τις δουλειές του.

3.

Kyosai Kawanabe

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Το παραμορφωμένο μοτίβο είναι η τεχνική που αποδεικνύει πως τα μάτια του συλλαμβάνουν το θέμα στην λεπτομέρεια, και τα έργα του έχουν χιούμορ, ένα χιούμορ το οποίο μου προσφέρεται ασταμάτητα κάθε φορά που βλέπω έργο του. Οι δυναμικοί πίνακες του με κάνουν να αισθάνομαι τη ροή του χρόνου και τον άνεμο που φυσά.

4.

Hayao Miyazaki

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Εντυπωσιάζομαι από το γεγονός ότι πάντοτε καταπιάνεται με σοβαρότερους προβληματισμούς. Επίσης μου αρέσει το πώς η δουλειά του εξελίσσεται. Μαθαίνοντας λίγα πράγματα από τους άλλους ίσως να μαθαίνω κάτι σπουδαίο για τον ίδιο μου τον εαυτό. Οι ταινίες του δίνουν ελπίδα. Αγαπώ ιδιαίτερα τα "Kiki's delivery service” και τα "Spirited Away". Τα παρακολουθώ όταν χρειάζεται να παλέψω.

Τα μελλοντικά σου σχέδια;

Να συνεχίσω να ζωγραφίζω. Θα μου άρεσε να «επανεφευρίσκω» τον εαυτό μου καθημερινά.

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Θα ήθελα να εξακολουθήσω να ψάχνω τον ρόλο μου στην κοινωνία μέσω της ζωγραφικής...
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Η ζωγραφική θα είναι μια απόδειξη ότι έζησα σε αυτό τον κόσμο...

Οι εικόνες που συνοδεύουν την συνέντευξη παραχωρήθηκαν από την ζωγράφο για αποκλειστική χρήση από το LIFO.gr. Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση τους χωρίς την άδεια της.

 Info

official site

facebook

Εικαστικά
0

Βαγγέλης Μακρής

Ξεκίνησε να γράφει στο LIFO.gr από τους πρώτους του μήνες, με το ψευδώνυμο Vam33
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ