Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική

0

  «Που βρίσκεται η θλίψη στα πολύχρωμα έργα της Arisa Nakahara;», αναρωτήθηκα όταν διάβασα την απάντηση της στη συνέντευξη που παραχώρησε στο LIFO.gr για τον φόβο του θανάτου που τον μετέτρεψε σε ενέργεια για την ζωγραφική. Παρατήρησα αυτή την θλίψη στα μάτια μερικών γυναικών στους γεμάτους λουλούδια και πεταλούδες πίνακες της. Αυτό τους έκανε ακόμα περισσότερο όμορφους στα μάτια μου.

— Πες μας λίγα πράγματα για εσένα και το μέρος στο οποίο μεγάλωσες

Ζω στην Ιαπωνία, στην πόλη Iwatsuki , στο νομό Saitama. Η πόλη είναι διάσημη για την Ιαπωνική κούκλα. Εδώ υπάρχουν επίσης πολλοί τεχνίτες. 

Γιατί έγινες καλλιτέχνης;

Μου άρεσε να ζωγραφίζω από τότε που ήμουν παιδί. Μπορούσα να φανταστώ την εικόνα ή το σχήμα και μετά να το σχεδιάσω. Είχε πλάκα. Όμως, με την εξάσκηση και προσπαθώντας να προσαρμόσω αυτό που έφτιαχνα στο χαρτί με αυτό που είχα στο κεφάλι μου, έκανα τον χρόνο να περνά γρήγορα, και είμαι εδώ σήμερα. Έτσι ήθελα να ζωγραφίζω όχι μόνο για χόμπι, αλλά σαν κανονική δουλειά.

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Ήμουν φοβισμένη με τον θάνατο. Όμως σταμάτησα να ξοδεύω τον χρόνο μου σκεφτόμενη αυτά που με φοβίζουν. Αποφάσισα να βάλω όλη μου την ενέργεια και τον χρόνο στην ζωγραφική που αγαπώ... Φωτογραφία: Arisa Nakahara
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση που έχεις από την παιδική σου ηλικία;

Θυμάμαι καθαρά τα πυροτεχνήματα, σε ένα καλοκαιρινό φεστιβάλ , που είδα για πρώτη φορά στη ζωή μου. Εντυπωσιάστηκα από την λάμψη στον σκοτεινό ουρανό και από τον ήχο που δεν είχα ξανακούσει. Ποτέ δεν θα ξεχάσω την εικόνα των πυροτεχνημάτων να ανεβαίνουν ψηλά, να σκάνε σαν τεράστιο λουλούδι και να χάνονται σε ένα δευτερόλεπτο.

Θα χαρακτήριζες την δουλειά σου ως φεμινιστική και γιατί;

Ο λόγος για τον οποίο ζωγραφίζω μια γυναίκα είναι γιατί είναι το καλύτερο θέμα για εμένα. Ζωγραφίζω πολλά θέματα και αντικείμενα, όμως πιστεύω ότι πάνω σε αυτό το μοτίβο εκφράζω καλύτερα τις σκέψεις και τις ιδέες μου. Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο που να έχω στο μυαλό μου για τη γυναίκα που ζωγραφίζω. Ζωγραφίζω τη γυναίκα σαν λουλούδι και σαν σύμβολο της ζωής.

Πες μας λίγα πράγματα για το λεύκωμα "Yunareba Hana"

"Yunareba Hana" σημαίνει "Speaking of example, it is a flower". Ζωγραφίζω αρκετά λουλούδια. Το λουλούδι είναι όμορφο όχι μόνο όταν ανθίζει, αλλά και όταν είναι μπουμπούκι ή άνθος. Ακόμα και τη στιγμή που πεθαίνει, πιστεύω ότι ξεκινά για αυτό μια νέα ζωή. Πιστεύω ότι οι άνθρωποι θα μπορούσαν να ξεκινήσουν το οτιδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή άσχετα από την ηλικία τους. Βάζω τη σκέψη μου σε κάθε πίνακα που δημιουργώ. Η συλλογή των έργων μου έγινε βιβλίο όπου κάποιος μπορεί να αναζητήσει τα πιστεύω μου στον πυρήνα του κάθε πίνακα.

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Ο λόγος για τον οποίο ζωγραφίζω μια γυναίκα είναι γιατί είναι το καλύτερο θέμα για εμένα.Ζωγραφίζω την γυναίκα σαν λουλούδι και σαν σύμβολο της ζωής...


Πες μας λίγα πράγματα για τη συνεργασία σου με την LeeCooper και το πώς σε βοήθησε να προωθήσεις την δουλειά σου.

Κάθε φορά που κάνω μια συνέντευξη, πάντοτε αισθάνομαι τη σημασία του ενθουσιασμού για αυτό που θα ήθελα να πω. Μιλώντας, το μυαλό μου οργανώνει αυτά που αισθάνομαι μέσα μου, έπειτα πρέπει να δω τον τρόπο που έχω ανάγκη για να προχωρήσω παρακάτω.

Πιστεύεις ότι ένας καλλιτέχνης έχει κάποια υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία;

Ναι, όμως για να είμαι ειλικρινής, εξακολουθώ να μην γνωρίζω τι μπορώ να κάνω. Για εμένα, το να ζωγραφίζεις σημαίνει να ζεις δύσκολα. Ήμουν φοβισμένη με τον θάνατο. Όμως σταμάτησα να ξοδεύω τον χρόνο μου σκεφτόμενη αυτά που με φοβίζουν. Αποφάσισα να βάλω όλη μου την ενέργεια και τον χρόνο στην ζωγραφική που αγαπώ. Η ζωγραφική θα είναι μια απόδειξη ότι έζησα σε αυτό τον κόσμο. Θα ήθελα να εξακολουθήσω να ψάχνω τον ρόλο μου στην κοινωνία μέσω της ζωγραφικής.

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Μια λίστα με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα;

1.

Aubrey Vincent Beardsley

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Πιθανόν ήμουν στις πρώτες τάξεις του γυμνασίου, όταν γνώρισα την δουλειά του. Μου προκάλεσε έκπληξη το πώς η καμπύλη και η γραμμή δημιουργούσαν όμορφους κόσμους στο χαρτί χωρίς χρώμα. Η δυναμική της σύνθεσης είναι ο λόγος που με τραβάει η δουλειά του.

2.

Gustav Klimt

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Ο ερωτισμός με τον οποίο ο Klimt ζωγραφίζει είναι εκλεπτυσμένος και δίνει σε κάθε έργο του μια σύντομης διάρκειας ζωή. Κάθε πίνακας του ζει και πεθαίνει. Αισθάνομαι έντονα ότι το μήνυμα που υπονοείται πίσω από τα έργα του είναι η αποδοχή του θανάτου. Παρόμοιο είναι το θέμα και των δικών μου έργων και έχω επηρεαστεί από τις δουλειές του.

3.

Kyosai Kawanabe

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Το παραμορφωμένο μοτίβο είναι η τεχνική που αποδεικνύει πως τα μάτια του συλλαμβάνουν το θέμα στην λεπτομέρεια, και τα έργα του έχουν χιούμορ, ένα χιούμορ το οποίο μου προσφέρεται ασταμάτητα κάθε φορά που βλέπω έργο του. Οι δυναμικοί πίνακες του με κάνουν να αισθάνομαι τη ροή του χρόνου και τον άνεμο που φυσά.

4.

Hayao Miyazaki

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter

Εντυπωσιάζομαι από το γεγονός ότι πάντοτε καταπιάνεται με σοβαρότερους προβληματισμούς. Επίσης μου αρέσει το πώς η δουλειά του εξελίσσεται. Μαθαίνοντας λίγα πράγματα από τους άλλους ίσως να μαθαίνω κάτι σπουδαίο για τον ίδιο μου τον εαυτό. Οι ταινίες του δίνουν ελπίδα. Αγαπώ ιδιαίτερα τα "Kiki's delivery service” και τα "Spirited Away". Τα παρακολουθώ όταν χρειάζεται να παλέψω.

Τα μελλοντικά σου σχέδια;

Να συνεχίσω να ζωγραφίζω. Θα μου άρεσε να «επανεφευρίσκω» τον εαυτό μου καθημερινά.

Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Θα ήθελα να εξακολουθήσω να ψάχνω τον ρόλο μου στην κοινωνία μέσω της ζωγραφικής...
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Arisa Nakahara: Φοβόμουν τον θάνατο, γι’ αυτό έδωσα όλη μου την ενέργεια στη ζωγραφική Facebook Twitter
Η ζωγραφική θα είναι μια απόδειξη ότι έζησα σε αυτό τον κόσμο...

Οι εικόνες που συνοδεύουν την συνέντευξη παραχωρήθηκαν από την ζωγράφο για αποκλειστική χρήση από το LIFO.gr. Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση τους χωρίς την άδεια της.

 Info

official site

facebook

Εικαστικά
0

Βαγγέλης Μακρής

Ξεκίνησε να γράφει στο LIFO.gr από τους πρώτους του μήνες, με το ψευδώνυμο Vam33
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ