Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter

Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος

0

Το Διεθνές Αεροδρόμιο Narita του Τόκιο βρίσκεται περίπου 60 χιλιόμετρα ανατολικά από το κέντρο της ιαπωνικής πρωτεύουσας και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο της πόλης (και της χώρας) μετά το Haneda. Ήταν ένα από τα πρώτα αεροδρόμια στον κόσμο που χώρισε τα terminals του ανάλογα με τις τρεις μεγάλες αεροπορικές συνεργασίες, κι έτσι οι αεροπορικές εταιρείες που ανήκουν στη SkyTeam (Air France, Alitalia, Aeroflot, KLM, Delta Air Lines κ.ά.) χρησιμοποιούν τον βόρειο τερματικό 1, εκείνες της Star Alliance (Air China, All Nippon Airways, Lufthansa, Singapore, Swiss, United Airlines κ.ά.) τη νότια πτέρυγα του ίδιου τερματικού, ενώ οι εταιρείες της One World (American Airlines, British Airways, Japan Airlines κ. ά.) εξυπηρετούνται από τον τερματικό 2.

Τους τελευταίους μήνες ένας νέος, τρίτος τερματικός σταθμός σχεδιασμένος αποκλειστικά για εταιρείες low-cost τέθηκε σε λειτουργία στο Narita. Όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, έπρεπε να δημιουργηθεί ένα «αεροδρόμιο χαμηλού κόστους», τόσο ως προς την αρχιτεκτονική όσο και ως προς το ντιζάιν, μια και το μπάτζετ ήταν περίπου το μισό σε σχέση με την κανονική ποσότητα χρημάτων που δαπανάται για την ανέγερση ενός «κανονικού» αεροδρομίου.

Ενώ όμως, συνήθως, τα low-cost αεροδρόμια, τουλάχιστον στην Ευρώπη, μαρτυρούν ανενδοίαστα τις καταβολές τους, θυμίζοντας συχνά λυόμενα ή προκάτ κτίρια, και άλλες φορές έχοντας σοβαρά λειτουργικά προβλήματα που κυμαίνονται από έλλειψη υποδομών και καθισμάτων μέχρι απλή σχεδιαστική ασχήμια (βλέπε Schönefeld Βερολίνου, Modlin Βαρσοβίας, Ciampino Ρώμης, Charleroi Βρυξελλών κ.λπ.), το terminal 3 του Narita είναι μάλλον υπόδειγμα σχεδιαστικής και λειτουργικής σοφίας και value-for-money.

Οι δημιουργοί του, για να μειώσουν το κόστος, επέλεξαν να μην χρησιμοποιήσουν κυλιόμενους διαδρόμους. Αντίθετα, για να διευκολύνουν την πρόσβαση των επιβατών, εξόπλισαν το αεροδρόμιο με δάπεδα που χρησιμοποιούνται στον στίβο. Τη διακόσμηση και την επίπλωση του τερματικού ανέλαβε η δημοφιλής ιαπωνική εταιρεία Muji που διαθέτει καταστήματα σε όλο τον κόσμο και είναι γνωστή για τον αφαιρετικό αλλά άκρως λειτουργικό σχεδιασμό των lifestyle προϊόντων της. Οι χώροι αναμονής έχουν εξοπλιστεί με περίπου 400 αναπαυτικά καθίσματα-καναπέδες, σε αποχρώσεις του πράσινου, μπλε, καφέ και λευκού, ενώ τα καφέ διαθέτουν απλά τραπέζια και καρέκλες από ξύλο βελανιδιάς.

Το κλειδί για τον σχεδιασμό του νέου τερματικού ήταν το «2 σε 1», δηλαδή η συγκέντρωση δύο ή περισσότερων λειτουργιών σε μία, στο κυνήγι της διατήρησης ενός χαμηλού κόστους. Πλέον το terminal 3 εξυπηρετεί εταιρείες όπως η Jetstar, η Jeju Air και η Vanilla Air, ενώ διαθέτει την πιο μεγάλη duty-free area καταστημάτων καθώς και πολλές επιλογές για φαγητό. Το 2020, στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο αναμένεται να εξυπηρετήσει τεράστιο αριθμό επισκεπτών από όλο τον κόσμο.

Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR