Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter

Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος

0

Το Διεθνές Αεροδρόμιο Narita του Τόκιο βρίσκεται περίπου 60 χιλιόμετρα ανατολικά από το κέντρο της ιαπωνικής πρωτεύουσας και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο της πόλης (και της χώρας) μετά το Haneda. Ήταν ένα από τα πρώτα αεροδρόμια στον κόσμο που χώρισε τα terminals του ανάλογα με τις τρεις μεγάλες αεροπορικές συνεργασίες, κι έτσι οι αεροπορικές εταιρείες που ανήκουν στη SkyTeam (Air France, Alitalia, Aeroflot, KLM, Delta Air Lines κ.ά.) χρησιμοποιούν τον βόρειο τερματικό 1, εκείνες της Star Alliance (Air China, All Nippon Airways, Lufthansa, Singapore, Swiss, United Airlines κ.ά.) τη νότια πτέρυγα του ίδιου τερματικού, ενώ οι εταιρείες της One World (American Airlines, British Airways, Japan Airlines κ. ά.) εξυπηρετούνται από τον τερματικό 2.

Τους τελευταίους μήνες ένας νέος, τρίτος τερματικός σταθμός σχεδιασμένος αποκλειστικά για εταιρείες low-cost τέθηκε σε λειτουργία στο Narita. Όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, έπρεπε να δημιουργηθεί ένα «αεροδρόμιο χαμηλού κόστους», τόσο ως προς την αρχιτεκτονική όσο και ως προς το ντιζάιν, μια και το μπάτζετ ήταν περίπου το μισό σε σχέση με την κανονική ποσότητα χρημάτων που δαπανάται για την ανέγερση ενός «κανονικού» αεροδρομίου.

Ενώ όμως, συνήθως, τα low-cost αεροδρόμια, τουλάχιστον στην Ευρώπη, μαρτυρούν ανενδοίαστα τις καταβολές τους, θυμίζοντας συχνά λυόμενα ή προκάτ κτίρια, και άλλες φορές έχοντας σοβαρά λειτουργικά προβλήματα που κυμαίνονται από έλλειψη υποδομών και καθισμάτων μέχρι απλή σχεδιαστική ασχήμια (βλέπε Schönefeld Βερολίνου, Modlin Βαρσοβίας, Ciampino Ρώμης, Charleroi Βρυξελλών κ.λπ.), το terminal 3 του Narita είναι μάλλον υπόδειγμα σχεδιαστικής και λειτουργικής σοφίας και value-for-money.

Οι δημιουργοί του, για να μειώσουν το κόστος, επέλεξαν να μην χρησιμοποιήσουν κυλιόμενους διαδρόμους. Αντίθετα, για να διευκολύνουν την πρόσβαση των επιβατών, εξόπλισαν το αεροδρόμιο με δάπεδα που χρησιμοποιούνται στον στίβο. Τη διακόσμηση και την επίπλωση του τερματικού ανέλαβε η δημοφιλής ιαπωνική εταιρεία Muji που διαθέτει καταστήματα σε όλο τον κόσμο και είναι γνωστή για τον αφαιρετικό αλλά άκρως λειτουργικό σχεδιασμό των lifestyle προϊόντων της. Οι χώροι αναμονής έχουν εξοπλιστεί με περίπου 400 αναπαυτικά καθίσματα-καναπέδες, σε αποχρώσεις του πράσινου, μπλε, καφέ και λευκού, ενώ τα καφέ διαθέτουν απλά τραπέζια και καρέκλες από ξύλο βελανιδιάς.

Το κλειδί για τον σχεδιασμό του νέου τερματικού ήταν το «2 σε 1», δηλαδή η συγκέντρωση δύο ή περισσότερων λειτουργιών σε μία, στο κυνήγι της διατήρησης ενός χαμηλού κόστους. Πλέον το terminal 3 εξυπηρετεί εταιρείες όπως η Jetstar, η Jeju Air και η Vanilla Air, ενώ διαθέτει την πιο μεγάλη duty-free area καταστημάτων καθώς και πολλές επιλογές για φαγητό. Το 2020, στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο αναμένεται να εξυπηρετήσει τεράστιο αριθμό επισκεπτών από όλο τον κόσμο.

Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι αίθουσες του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας στο φως

Αποκλειστικό / Οι αίθουσες του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας στο φως

Mε την πρόσφατη παραχώρησή του από την ΕΤΑΔ στον δήμο Πεντέλης, το θρυλικό Καστέλο της Ροδοδάφνης παύει να είναι κτίριο-φάντασμα και μετατρέπεται σε πολυχώρο πολιτισμού, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
yf

Design / Potiropoulos+Partners: Πώς «γεννήθηκε» το νέο ερευνητικό κέντρο και ποια είναι η φιλοσοφία της καινοτομίας αυτής

Το διακεκριμένο αρχιτεκτονικό γραφείο παρουσίασε τη δική του in house Research+Design «ομάδα» με την ονομασία «p+R+D», κατά τα πρότυπα των διεθνών αρχιτεκτονικών γραφείων.
THE LIFO TEAM
Με έμπνευση από τις τέντες της Ασίας το φετινό περίπτερο Serpentine

Design / Με έμπνευση από τις τέντες της Ασίας: Αυτό είναι το περίπτερο Serpentine για το 2025

Η πρωτοποριακή αυτή ανάθεση, που ξεκίνησε το 2000 με τη Ζάχα Χαντίντ και παρουσίασε μέσα από τα pavilions μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς αρχιτεκτονικής, γιορτάζει τα 25 της χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ωδή στην pure σεβεντίλα: Ένα σπίτι που μοιάζει με μικροοργανισμό.

Design / Ένα σπίτι στο Παλαιό Φάληρο που αποθεώνει τα απίθανα '70s

Το σπίτι του Γιώργου Κελέφη, εκδότη του περιοδικού ΟΖΟΝ, στο Παλαιό Φάληρο ‒σχεδιασμένο από τους σπουδαίους αρχιτέκτονες Δημήτρη και Σουζάνα Αντωνακάκη‒ μοιάζει με χρονοκάψουλα που σε μεταφέρει στη δεκαετία του ’70.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ώρα για Comicdom CΟΝ 2025 / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Design / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Το μεγαλύτερο φεστιβάλ κόμικς στην Ελλάδα επιστρέφει στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, από 16 έως 18 Μαΐου, φιλοξενώντας 180 Έλληνες και ξένους καταξιωμένους δημιουργούς. Δείτε όλα τα highlights του φετινού προγράμματος.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Χάρρυ Σάξον: «Η ιστορία δικαιώνει τους αδικημένους»

Graphic Novel / Χάρρυ Σάξον: «Οι τρανς άντρες υπάρχουμε κι ας το αγνοεί πολύς κόσμος»

Με αφορμή την παρουσίαση του queer κόμικ του «Ο Τηλέμαχος και το Δέρας» στο 9ο Comic Con, ο Χάρρυ Σάξον μιλά για την επιστροφή του μετά από απουσία 13 ετών, για το ταξίδι της φυλομετάβασής του, και για την παρουσία όλων και περισσότερων ΛΟΑΤΚΙ+ δημιουργών στον χώρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM