Το τελευταίο κτίριο του Oscar Niemeyer ανοίγει σε γαλλικό αμπελώνα Facebook Twitter
© Stéphane Aboudaram, WE ARE CONTENT(S), 2022

Το τελευταίο κτίριο του Oscar Niemeyer ανοίγει σε έναν γαλλικό αμπελώνα

0

Ένα κιόσκι που σχεδιάστηκε από τον αείμνηστο Βραζιλιάνο αρχιτέκτονα Oscar Niemeyer άνοιξε στον αμπελώνα Château La Coste στη νότια Γαλλία.

Σχεδιασμένο το 2010, δύο χρόνια πριν από τον θάνατο του Niemeyer σε ηλικία 104 ετών, το καμπυλωτό λευκό περίπτερο δημιουργήθηκε για να ταιριάζει απόλυτα στο τοπίο.

«Η τοποθεσία είναι πολύ όμορφη και αποτελεί ένα ευχάριστο, γαλήνιο περιβάλλον», δήλωσε ο Niemeyer κατά το σχεδιασμό του έργου.

«Το κιόσκι έπρεπε να είναι μια ελαφριά κατασκευή προσαρμοσμένη στο τοπίο καθώς και στη βλάστηση. Η κατασκευή είναι συμβατή με το περιβάλλον και θα είναι πολύ ευχάριστα να περπατά κανείς γύρω της».

Περιτριγυρισμένο από αμπελώνες, το κιόσκι αποτελείται από δύο διακριτά στοιχεία - έναν γυάλινο χώρο που στεγάζεται μια γκαλερί και ένα κυλινδρικό αμφιθέατρο.

Ο βραβευμένος με Pritzker Niemeyer είναι ένας από τους πιο διάσημους αρχιτέκτονες του 20ού αιώνα. Είναι περισσότερο γνωστός για το σχεδιασμό της πρωτεύουσας της Βραζιλίας, της Μπραζίλια, καθώς και για την έδρα των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη.

Μια πισίνα δίπλα του σχεδιάστηκε με σκοπό να αντικατοπτρίζει τη μορφή του.

Το τελευταίο κτίριο του Oscar Niemeyer ανοίγει σε γαλλικό αμπελώνα Facebook Twitter
Δίπλα στο κιόσκι έχει τοποθετηθεί μια πισίνα αντανάκλασης. © Stéphane Aboudaram, WE ARE CONTENT(S), 2022

«Το έργο αυτό με την καμπυλωτή αρχιτεκτονική του, αντανακλά το ιδιαίτερο στυλ του Niemeyer και βρίσκεται σε τέλεια αρμονία με τα γύρω αμπέλια και τους λόφους της Προβηγκίας» σύμφωνα με το Château La Coste.

«Η εντυπωσιακή γυάλινη πρόσοψη δίνει την εντύπωση ότι ο αμπελώνας ξεδιπλώνεται μέσα από το κτίριο, ενώ η ρηχή πισίνα στην είσοδο αποτυπώνει όμορφα την αλληλεπίδραση του φωτός και της αντανάκλασης».

Ο χώρος της γκαλερί 380 τετραγωνικών μέτρων περιβάλλεται από γυάλινους τοίχους, με θέα στους γύρω αμπελώνες. Δίπλα του, η πλήρως κλειστή αίθουσα 140 τετραγωνικών μέτρων διαθέτει θέσεις για 80 άτομα.

Το τελευταίο κτίριο του Oscar Niemeyer ανοίγει σε γαλλικό αμπελώνα Facebook Twitter
Η γκαλερί είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου λευκή. © Stéphane Aboudaram, WE ARE CONTENT(S), 2022

Ο βραβευμένος με Pritzker Niemeyer είναι ένας από τους πιο διάσημους αρχιτέκτονες του 20ού αιώνα. Είναι περισσότερο γνωστός για το σχεδιασμό της πρωτεύουσας της Βραζιλίας, της Μπραζίλια, καθώς και για την έδρα των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη.

Το κιόσκι είναι ένα από τα πολυάριθμα κτίρια που σχεδίασε ο Niemeyer στη Γαλλία, όπου έζησε για σχεδόν 20 χρόνια.

«Ο Niemeyer είχε μια μακρά και πιστή σχέση με τη Γαλλία. Κατά τη διάρκεια της βραζιλιάνικης στρατιωτικής δικτατορίας, εξορίστηκε στο Παρίσι και έζησε στη λεωφόρο Raspail», πρόσθεσε το Château La Coste. «Ακόμη και μετά την επιστροφή του στο Ρίο ντε Τζανέιρο, έλεγε πάντα ότι θα άφηνε την πόλη του μόνο για το Παρίσι», συνεχίζει.

«Κατά τη διάρκεια της ζωής του, ο Niemeyer ανέπτυξε πολλά έργα στη Γαλλία, μεταξύ των οποίων: τα κεντρικά γραφεία του Κομμουνιστικού Κόμματος, τα κεντρικά γραφεία της εφημερίδας L'Humanité, το Πολιτιστικό Κέντρο στη Χάβρη, το κτίριο του Εργατικού Συμβουλίου του Bobigny και ένα ιδιωτικό σπίτι στο Σεν Τροπέ».

Το τελευταίο κτίριο του Oscar Niemeyer ανοίγει σε γαλλικό αμπελώνα Facebook Twitter
© Stéphane Aboudaram, WE ARE CONTENT(S), 2022
Το τελευταίο κτίριο του Oscar Niemeyer ανοίγει σε γαλλικό αμπελώνα Facebook Twitter
Η γκαλερί, που περιβάλλεται από γυάλινους τοίχους, βρίσκεται δίπλα σε ένα κλειστό αμφιθέατρο. © Stéphane Aboudaram, WE ARE CONTENT(S), 2022
Το τελευταίο κτίριο του Oscar Niemeyer ανοίγει σε γαλλικό αμπελώνα Facebook Twitter
Το κτίριο περιβάλλεται από αμπελώνες. © Stéphane Aboudaram, WE ARE CONTENT(S), 2022
Το τελευταίο κτίριο του Oscar Niemeyer ανοίγει σε γαλλικό αμπελώνα Facebook Twitter
© Stéphane Aboudaram, WE ARE CONTENT(S), 2022
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ