Στον κόσμο του Ιάσωνα Λαμπίδη

Στον κόσμο του Ιάσωνα Λαμπίδη Facebook Twitter
0

 

Στον κόσμο του Ιάσωνα Λαμπίδη Facebook Twitter

 

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

 

O Ιάσωνας Λαμπίδης είναι 26 ετών, ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στην εικονογράφηση στο London College of Arts, εργάζεται σαν ελεύθερος επαγγελματίας, αγαπάει την μαγειρική και βρίσκει πολλά κοινά σ' αυτήν και στα σχέδια του.

 

Ας τον γνωρίσουμε..

 

Στον κόσμο του Ιάσωνα Λαμπίδη Facebook Twitter

 

Ιάσωνα από πότε άρχισες να σχεδιάζεις;

 

Σίγουρα από πολύ μικρή ηλικία, αν και δεν το θυμάμαι ακριβώς. Υπάρχουν VCR ντοκουμέντα από τότε που ήμουν τριών ή τεσσάρων ετών που με δείχνουν να ζωγραφίζω με μια αφοσίωση που με κάνει να νιώθω μειονεκτικά και τώρα.

 

Πώς δουλεύεις συνήθως; Στο χέρι, ψηφιακά;

 

Έχω περάσει από διάφορες περιόδους που ήμουν πολύ συγκεκριμένος με το τρόπο που δούλευα, είτε ψηφιακά, είτε με μολύβι. Θεωρούσα ότι έτσι μεγιστοποιούσα τις πιθανότητες μου να ενταχθώ στην αγορά εργασίας.

 

Δουλεύοντας ψηφιακά μειώνεις πολύ το χρόνο παραγωγής, αλλά τελικά το βαρέθηκα.

 

Δε μου αρέσει να τοποθετώ φραγμούς στο τρόπο με τον οποίο μπορώ να εκφραστώ.

 

Φέτος άρχισα να βλέπω με άλλο μάτι το μελάνι στο οποίο δίνω, πλέον, μια ρομαντική αύρα του μαύρου ολοκληρωτισμού Μεσαίωνα.

 

Στον κόσμο του Ιάσωνα Λαμπίδη Facebook Twitter

 

Στον κόσμο του Ιάσωνα Λαμπίδη Facebook Twitter

 

Γιατί αυτή η εμμονή στο ασπρόμαυρο;

 

Φαντάζομαι ότι αναφέρεσαι στο stippling.

Με αυτή τη μέθοδο έχεις το πλήρη έλεγχο, κι αυτό είναι κάτι πολύ σπάνιο.

Σου δίνεται η δυνατότητα να ελέγχεις τον κάθε πόρο, τη κάθε ανωμαλία στο δέρμα, τη κάθε ρωγμή.

 

Το ασπρόμαυρο είναι απλά και θέμα αισθητικής. Βέβαια, ας μη ξεχνάμε και την παγκόσμια μαυρίλα και σαπίλα των καιρών..

 

Στον κόσμο του Ιάσωνα Λαμπίδη Facebook Twitter

 

Μίλησε μου γι' αυτά τα μπλουζάκια και παπούτσια που σχεδιάζεις.

 

Τα παπούτσια και τα μπλουζάκια τα πήρα λίγο πιο σοβαρά φέτος για λόγους οικονομικούς.

Στην εφηβεία μου έβαφα τσάντες φίλων για χαρτζιλίκι, και ζωγράφιζα  μπλούζες, πλάτες από τζάκετ κτλ. Φέτος πούλησα λίγες μπλούζες, έφτιαξα κάποια patch και το ευχαριστήθηκα πάρα πολύ!

 

Στον κόσμο του Ιάσωνα Λαμπίδη Facebook Twitter

 

Ασχολείσαι και με κάτι άλλο δημιουργικά; Street art ή οτιδήποτε;

 

Δημιουργικά απλώνομαι όσο περισσότερο μπορώ.

 

Στην εφηβεία μου πέρασα μια περίοδο που το γκραφίτι το αγαπούσα, και έχω ακόμα το μικρόβιο. Γενικά  οργανώνουμε όσο πιο συχνά μπορούμε συλλογικές τοιχογραφίες αγοράζοντας υλικά από κοινού με τα ψίχουλα που βγάζουμε όλοι.

 

Στήνω τώρα ένα προσωπικό zine, ενώ μου πρότειναν να πάρω μέρος και σε ένα συλλογικό sketchbook.

 

Τέλος, βοηθάω μουσικούς και μη- φίλους/ες για film project με σκηνικά και promo υλικό για μια ταινία και για ένα μουσικό βίντεο.

 

Στον κόσμο του Ιάσωνα Λαμπίδη Facebook Twitter

 

Στον κόσμο του Ιάσωνα Λαμπίδη Facebook Twitter

 

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σου;

 

Τα επόμενα σχέδια μου, δυστυχώς ή ευτυχώς με οδηγούν σε μία πιθανή μετακίνηση προς την Αγγλία και πάλι.

Και το λέω με τέτοιο τρόπο γιατί εάν είχα απασχόληση αυτή τη στιγμή δε θα πήγαινα πουθενά.

 

Την αγαπάω την Αθήνα.

Αλλά θέλω να μπορώ να δουλέψω σε κάποιο δημιουργικό τομέα, και μέχρι τώρα εδώ δεν τα έχω καταφέρει.

 

Στον κόσμο του Ιάσωνα Λαμπίδη Facebook Twitter

 

Τελικά, χρειαζόμαστε μία καινούρια... πανούκλα;

Αναφέρομαι στην περιβόητη πια ατάκα του Dwight από το The Office που είδα πως σ' αρέσει αν σχεδιάζεις με κάθε πιθανό τρόπο!

 

Όταν ο άνθρωπος σταματήσει να ζηλεύει, να επιμένει στις διαφορές που έχει με τον διπλανό του, να είναι φιλοχρήματος, και να ψάχνει για απαντήσεις σε έναν οποιοδήποτε μουσάτο άντρα στα ουράνια, τότε μπορεί κάτι να αλλάξει.

 

Μέχρι τότε, η μεγαλύτερη πανούκλα του κόσμου θα συνεχίζει να είναι ο άνθρωπος.

 

Στον κόσμο του Ιάσωνα Λαμπίδη Facebook Twitter

 

Στον κόσμο του Ιάσωνα Λαμπίδη Facebook Twitter

 

Στον κόσμο του Ιάσωνα Λαμπίδη Facebook Twitter

 

Στον κόσμο του Ιάσωνα Λαμπίδη Facebook Twitter

 

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ