Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter

Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία

0

Η αρχιτεκτονική εταιρία Woodford Sheppard Architecture πρόσφατα ολοκλήρωσε την κατασκευή μιας μίνιμαλ, ξύλινης εκκλησίας στην απομακρυσμένη περιφέρεια Λαμπραντόρ του Καναδά. 

Η «Κυρία του Χιονιού» (Lady of the Snows), όπως συνηθίζεται να αποκαλείται, βρίσκεται στο Sheshatshiu, ένα μικρό απομακρυσμένο χωριό με μόλις 1.300 κατοίκους στην επαρχία του Καναδά. Η περιοχή αυτή είναι ένας οικισμός αυτόχθονων πληθυσμών του ανατολικού Κεμπέκ και του Λαμπραντόρ, γνωστοί και ως Innus.

«Η Lady of the Snows βρίσκεται στις όχθες της λίμνης Melville του Λαμπραντόρ και πρόκειται για έναν καθολικό ναό, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το «τραχύ» περιβάλλον των βόρειων περιοχών του Καναδά», αναφέρει εκπρόσωπος της Woodford Sheppard Architecture. 

«Ενώ στόχος στον σχεδιασμό της εκκλησίας ήταν να δημιουργηθεί ένα ξεχωριστό σημείο-ορόσημο μέσα στην κοινότητα, παράλληλα αυτός ο νέος ναός δεν προσπαθεί να επισκιάσει ή να κυριαρχήσει εις βάρος των γειτονικών του». 

Η Lady of the Snows βρίσκεται στις όχθες της λίμνης Melville του Λαμπραντόρ και πρόκειται για έναν καθολικό ναό, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το «τραχύ» περιβάλλον των βόρειων περιοχών του Καναδά.

Το κτίριο είναι συνολικά 422 τ.μ. και βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, ενώ έμπνευση για το design του αποτέλεσαν οι εκκλησίες της Μοραβίας. Άλλωστε, οι Μοραβιακοί προτεστάντες ήταν αυτοί που έφτασαν πρώτοι στην ανατολική ακτή του Καναδά τον 18ο αιώνα. 

Η συγκεκριμένη χριστιανική μειονότητα έχει τις ρίζες της στη Γερμανία και η αρχιτεκτονική της χαρακτηρίζεται από αυστηρές δομές, πράγμα που παραμένει μέχρι σήμερα ζωντανό στην επαρχία Νιουφάουντλαντ και Λαμπραντόρ.

Το ξύλο είναι το πρώτο και βασικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε τόσο για τα θεμέλια όσο και για την εσωτερική του επένδυση και τα φινιρίσματα. Η επιλογή των υλικών έγινε με ιδιαίτερη προσοχή, όπως αναφέρουν οι αρχιτέκτονες της εταιρίας, καθώς σε μια τόσο απομακρυσμένη περιοχή τα υλικά που υπάρχουν διαθέσιμα τριγύρω δεν είναι πολλά.

Παρόλο που το κτίριο είναι ένας καθολικός ναός, οι αρχιτέκτονες προσπάθησαν να συμπεριλάβουν και στοιχεία τα οποία να μην αναφέρονται αυστηρά σε έναν ορισμένο θρησκευτικό προσανατολισμό. Και για να το καταφέρουν αυτό διαμόρφωσαν δύο ξεχωριστούς χώρους στο εσωτερικό. 

Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson

Ο κύριος χώρος του κτιρίου θυμίζει περισσότερο έναν πιο παραδοσιακό ναό, όπου οι πιστοί συγκεντρώνονται για την τέλεση διαφορών τελετουργιών, όπως ο γάμος, η βάπτιση και η κηδεία.

Το εσωτερικό του κτιρίου κινείται σε αρκετά μίνιμαλ αισθητική, πράγμα που σημαίνει ότι έχει μόνο 14 εικόνες του Ιησού με τον σταυρό, οι οποίες έχουν κατασκευαστεί από τους ίδιους τους αρχιτέκτονες. Επίσης, η αψίδα του ναού χρειάστηκε να σχεδιαστεί δύο φορές, προκειμένου τελικά να διαμορφωθεί σε έναν κοινοτικό χώρο.

Το κτίριο, που έχει ως θέα την οροσειρά Mealy, αποκτά έναν ιδιαίτερο φωτισμό χάρη στα ενσωματωμένα γραμμικού προσανατολισμού φώτα, τα οποία ταιριάζουν εξαιρετικά με τα ψηλά ταβάνια σε σχήμα ασύμμετρου τραπεζοειδούς.

Στο πίσω μέρος του κτιρίου, που έχει κατεύθυνση προς το χωριό, η είσοδος-βεράντα δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να συγκεντρώνονται εξωτερικά του χώρου και να χαζέψουν τον μαγευτικό ορίζοντα του Καναδά

Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson
Στο χιονισμένο σκηνικό του Καναδά ξεπροβάλλει μια φωτεινή, ξύλινη εκκλησία Facebook Twitter
Φωτο: Julian Parkinson

Με πληροφορίες από Dezeen

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR