Το σπίτι του Λούις Άρμστρονγκ στη Νέα Υόρκη είναι ένα εκπληκτικό μνημείο design των μέσων του 20ου αιώνα Facebook Twitter

Το σπίτι του Λούις Άρμστρονγκ στη Νέα Υόρκη είναι ένα εκπληκτικό μνημείο design των μέσων του 20ου αιώνα

0

Δεν πρόκειται απλά για ένα σημαντικό τοπόσημο. Το αξιοθαύμαστα διατηρημένο σπίτι που έζησε ο Λούις Άρμστρονγκ από το 1943 μέχρι τον θάνατό του το 1971, στην περιοχή Κορόνα στο Κουίνς, μια από τις λίγες γειτονιές της Νέας Υόρκης που ακόμα δεν έχουν υποστεί άγριο "gentrification", αποτελεί ένα από τα λιγότερο γνωστά αλλά ένα από τα πιο εντυπωσιακά μνημεία design στην Αμερική.

Ο θρύλος της τζαζ γεννήθηκε στη Νέα Ορλεάνη το 1901 και σε ηλικία 20 ετών ήταν ήδη ένας από τους πιο επιτυχημένους μουσικούς της εποχής. Το 1929 είχε εγκατασταθεί στο Χάρλεμ της Νέας Υόρκης, αλλά σπανίως έμενε στο σπίτι του, αφού βρισκόταν σε περιοδεία γύρω στις 300 μέρες της χρονιάς. Το 1939 γνώρισε την τέταρτη και τελευταία σύζυγό του, την Λουσίλ Γουίλσον, χορεύτρια στο διάσημο Cotton Club του Χάρλεμ.

  

Η εκπληκτική συντήρηση του σπιτιού οφείλεται κυρίως στην φροντίδα της Λουσίλ, η οποία μετά τον θάνατο του συζύγου της έγινε η ακούραστη επιμελήτρια της πολυδιάστατης κληρονομιάς του. Η ίδια παρέμεινε στο σπίτι μέχρι τον θάνατό της το 1983 σε ηλικία 69 ετών

Η Λουσίλ είχε περάσει μέρος της παιδικής της ηλικίας στην Κορόνα και ήταν αποφασισμένη να πείσει τον άντρα της να εγκατασταθούν μόνιμα σ΄ ένα δικό τους σπίτι, ένα πραγματικό σπίτι, αντί να νοικιάζουν κάθε τόσο ή να μένουν σε ξενοδοχεία (ακόμα κι ο γάμος τους είχε γίνει στο Σεντ Λούις, εν μέσω περιοδείας). Μια μέρα λοιπόν, που εκείνος βρισκόταν σε συναυλία εκτός Νέας Υόρκης, κατέθεσε αρχικά το ποσό 8.000 δολαρίων (γύρω στα 120.000 χιλιάδες δολάρια σε σημερινά λεφτά) για να κατοχυρώσει το σπίτι. Στον σύζυγό της δεν είπε τίποτα παρά μόνο οχτώ μήνες αργότερα, αφότου η ίδια είχε εξοφλήσει και την τελευταία δόση.

Το σπίτι του Λούις Άρμστρονγκ στη Νέα Υόρκη είναι ένα εκπληκτικό μνημείο design των μέσων του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Το σπίτι του Λούις Άρμστρονγκ στη Νέα Υόρκη είναι ένα εκπληκτικό μνημείο design των μέσων του 20ου αιώνα Facebook Twitter

Το σπίτι, το οποίο είναι ανοιχτό στο κοινό από το 2003 και υποδέχεται γύρω στους 18.000 επισκέπτες κάθε χρόνο, μοιάζει σα να έχει παγώσει στο χρόνο, διατηρώντας ανέγγιχτη όλη την ροκοκό λάμψη και την φουτουριστική αισθητική του, μαζί με όλα τα αγαπημένα προσωπικά αντικείμενα του μεγάλου μουσικού – βιβλία, μουσικά όργανα, ακόμα κι ένα μισοάδειο μπουκάλι κολόνιας Lanvin...

Η εκπληκτική συντήρηση του σπιτιού οφείλεται κυρίως στην φροντίδα της Λουσίλ, η οποία μετά τον θάνατο του συζύγου της έγινε η ακούραστη επιμελήτρια της πολυδιάστατης κληρονομιάς του. Η ίδια παρέμεινε στο σπίτι μέχρι τον θάνατό της το 1983 σε ηλικία 69 ετών (την ίδια ηλικία που έφυγε από τη ζωή και ο σύζυγός της) και πριν πεθάνει, είχε κληροδοτήσει το σπίτι στην πόλη της Νέας Υόρκης. Από το 1987, την διαχείρισή του και την λειτουργία του ως μουσείο, έχει αναλάβει το Queens College.

Το σπίτι του Λούις Άρμστρονγκ στη Νέα Υόρκη είναι ένα εκπληκτικό μνημείο design των μέσων του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Το σπίτι του Λούις Άρμστρονγκ στη Νέα Υόρκη είναι ένα εκπληκτικό μνημείο design των μέσων του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Το σπίτι του Λούις Άρμστρονγκ στη Νέα Υόρκη είναι ένα εκπληκτικό μνημείο design των μέσων του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Το σπίτι του Λούις Άρμστρονγκ στη Νέα Υόρκη είναι ένα εκπληκτικό μνημείο design των μέσων του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Το σπίτι του Λούις Άρμστρονγκ στη Νέα Υόρκη είναι ένα εκπληκτικό μνημείο design των μέσων του 20ου αιώνα Facebook Twitter
O Λούις με τη Λουσίλ στο σπίτι τους
Το σπίτι του Λούις Άρμστρονγκ στη Νέα Υόρκη είναι ένα εκπληκτικό μνημείο design των μέσων του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Το σπίτι την δεκαετία του '50
Το σπίτι του Λούις Άρμστρονγκ στη Νέα Υόρκη είναι ένα εκπληκτικό μνημείο design των μέσων του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Το σπίτι του Λούις Άρμστρονγκ στη Νέα Υόρκη είναι ένα εκπληκτικό μνημείο design των μέσων του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Το σπίτι του Λούις Άρμστρονγκ στη Νέα Υόρκη είναι ένα εκπληκτικό μνημείο design των μέσων του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Το σπίτι του Λούις Άρμστρονγκ στη Νέα Υόρκη είναι ένα εκπληκτικό μνημείο design των μέσων του 20ου αιώνα Facebook Twitter
Το σπίτι του Λούις Άρμστρονγκ στη Νέα Υόρκη είναι ένα εκπληκτικό μνημείο design των μέσων του 20ου αιώνα Facebook Twitter

Με στοιχεία από τους New York Times

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ