Πώς μπήκε η θάλασσα μέσα στο μετρό της Αθήνας;

Πώς μπήκε η θάλασσα μέσα στο μετρό της Αθήνας; Facebook Twitter
Φωτό: Vaggelis Mass
1

Πώς μπήκε η θάλασσα μέσα στο μετρό της Αθήνας; Facebook Twitter

 

[ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΝΑ ΦΟΥΤΣΙΤΖΗ]

 

Οι Αθηναίοι είδαν με έκπληξη το πάτωμα του μετρό ντυμένο με μια εικόνα παραλίας. Περί τίνος πρόκειται;

Είναι απλά ένα μέρος από τη μεγάλη καμπάνια λανσαρίσματος του ΣΚΡΑΤΣ, που μας υπόσχεται ότι το νέο παιχνίδι ήρθε για να μας αλλάξει τη διάθεση. Έτσι, στα μέσα μεταφοράς της πόλης, όπως το Μετρό και τα λεωφορεία, επιλέξαμε να παίξουμε με την ιδέα ότι η αλλαγή της διάθεσης ισοδυναμεί με μια «μεταφορά» στην παραλία.
Πάνω σε αυτό και με βάση το μήνυμα «Οι διακοπές είναι ένα ΣΚΡΑΤΣ μακριά» ντύσαμε το εξωτερικό των συρμών του μετρό και των λεωφορείων με εικόνες παραλίας και ανθρώπους με μαγιό κλπ. Επειδή όμως το μετρό ως μέσο (όχι μόνο μεταφοράς αλλά και επικοινωνίας) προσφέρει κι άλλες δημιουργικές δυνατότητες, αποφασίσαμε να ντύσουμε και το πάτωμα του μετρό με την εικόνα παραλίας, με κοχύλια, πατημασιές στην άμμο και το κύμα να σκάει.

 

Από ποια παραλία είναι αυτή η φωτογραφία;

Η φωτογραφία δεν είναι από μία παραλία. Είναι ένα συνδυασμός από slides που βρήκαμε σε φωτοτράπεζα μαζί με πραγματική φωτογράφιση. Συγκεκριμένα φωτογραφίσαμε τις πατημασιές στην παραλία του Σχινιά.

 

Πώς μπήκε η θάλασσα μέσα στο μετρό της Αθήνας; Facebook Twitter

 

Τι απαντάτε σε όσους λένε ότι αυτό έχει ξαναγίνει;

Στη διαφήμιση λέμε συχνά τη φράση «δεν υπάρχει παρθενογένεση ιδεών». Έτσι θεωρούμε αρκετά φυσιολογικό μια τέτοια ιδέα να έχει γίνει κάπου στον κόσμο, για κάποιο άλλο επικοινωνιακό σκοπό όμως. Εμείς ως διαφημιστές, έχουμε υποχρέωση να μελετάμε το διεθνή ανταγωνισμό του προϊόντος το οποίο πάμε να διαφημίσουμε και να φροντίζουμε να μην «πέφτουμε» πάνω σε ίδιες ιδέες.

Πάντως, πιστεύουμε ότι αυτό που έκανε ξεχωριστή την «παραλία» μας δεν είναι τόσο η πρωτοτυπία της ιδέας, όσο η εξαιρετική της εκτέλεση και κυρίως το πώς «έπιασε» τους ανθρώπους που είχαν ανάγκη από κάτι που πραγματικά θα τους αλλάξει τη διάθεση.

 

Ποια ήταν η έμπνευση για την καμπάνια;

Έμπνευση για κάθε καμπάνια είναι οι ανάγκες του εκάστοτε προϊόντος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έπρεπε να βρούμε τον καλύτερο τρόπο να αποδώσουμε αυτή την αίσθηση αλλαγής διάθεσης. Και η αλλαγή διάθεσης διαφημιστικά αποτυπώνεται με τη μεταμόρφωση της πραγματικότητας γύρω μας σε αυτό που θα θέλαμε να είναι. Εδώ που τα λέμε, ποιος δε θα ήθελε να είναι στην παραλία αντί για ένα βαγόνι κάτω από τη γη;

 

Τι είναι το ΣΚΡΑΤΣ;

Είναι το νέο στιγμιαίο λαχείο που λάνσαρε η Ελληνικά Λαχεία (εταιρεία του Ομίλου ΟΠΑΠ), με τέσσερα διαφορετικά παιχνίδια, τα οποία τιμώνται 1€, 2€, 3€, 5€, και με πιθανά κέρδη που φτάνουν έως τα 500.000€. Στην ουσία, είναι νέα εκδοχή του παλιού Ξυστού.

 

Ποιες είναι οι αντιδράσεις του κόσμου στο μετρό;

Ο κόσμος αιφνιδιάζεται αρχικά. Έμαθα συγκεκριμένα για μια γνωστή που στην αρχή πανικοβλήθηκε γιατί νόμιζε ότι πλημμύρισε ο συρμός! Αλλά τελικά η αληθοφάνεια της εκτέλεσης κάνει τον κόσμο να διασκεδάζει, να κάνει πλάκα, να κάνει ότι πλατσουρίζει κλπ. Και φυσικά, όπως είδαμε και στα social media, όλοι βγάζουν φωτογραφίες.

 

 

Τι άλλο περιλαμβάνει η καμπάνια;

Η καμπάνια είναι αυτό που λέμε 360°. Που σημαίνει ότι εκτός από το τηλεοπτικό σποτ, απλώνει σε όλα τα μέσα επικοινωνίας. Από καταχωρήσεις σε εφημερίδες, αφίσες στις στάσεις λεωφορείων, ραδιοφωνικά μηνύματα, έως δημιουργικά εξώφυλλα εφημερίδων και περιοδικών, εκφωνήσεις στους συρμούς του μετρό, και φυσικά web banners και πολλές άλλες ιδέες στο internet.

 

Design
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ

σχόλια

1 σχόλια