Ο Χρήστος Ζαφειριάδης κατάφερε μόνο μέσα από τα σχέδια του να εξηγήσει τη χρησιμότητα των φωτοβολταϊκών σε νοικοκυριά της Γουινέας-Μπισσάου

Ο Χρήστος Ζαφειριάδης κατάφερε μόνο μέσα από τα σχέδια του να εξηγήσει τη χρησιμότητα των φωτοβολταϊκών σε νοικοκυριά της Γουινέας-Μπισσάου Facebook Twitter
0

Ο Χρήστος Ζαφειριάδης κατάφερε μόνο μέσα από τα σχέδια του να εξηγήσει τη χρησιμότητα των φωτοβολταϊκών σε νοικοκυριά της Γουινέας-Μπισσάου Facebook Twitter
Στόχος μου είναι να προσπαθώ να εξελίσσομαι και να μη μένω ποτέ στάσιμος.


Ο 26χρονος εικονογράφος του Bod Studio προσέφερε τη βοήθειά του στην πραγματοποίηση μιας πολύ σημαντικής έρευνας. Τα τελευταία δύο χρόνια διεξάγεται μια έρευνα με σκοπό να υπολογιστεί η ανάγκη εγκατάστασης φωτοβολταϊκών στοιχείων σε κατοικίες αγροτικών περιοχών της Γουινέας-Μπισσάου στην Αφρική, που στερούνται την πρόσβαση σε ηλεκτρική ενέργεια. Υπεύθυνη για τη συγκεκριμένη έρευνα ήταν η Μαρία Απέργη, η οποία κάνει το διδακτορικό της στο London School of Economics και συνεργάστηκε με την TESE - Associação para o Desenvolvimento, μια πορτογαλική ΜΚΟ, η οποία ασχολείται με έργα υποδομής στην περιοχή.


Η Μαρία ζήτησε τη βοήθεια του Χρήστου ώστε να φτιάξουν τα κατάλληλα γραφικά για την έρευνα, δηλαδή εικόνες που περιγράφουν τη γενική κατάσταση της περιοχής, το ίδιο το προϊόν με τις λειτουργίες και τα πλεονεκτήματά του, καθώς και τους τρόπους απόκτησής του. Το βασικό ζητούμενο ήταν να μεταδοθεί, μέσα από τις εικόνες, η πληροφορία όσο πιο ξεκάθαρα γίνεται, με όσο το δυνατόν λιγότερη χρήση κειμένου, εξαιτίας των υψηλών ποσοστών αναλφαβητισμού σε ολόκληρη την περιοχή. Επίσης, όλα τα στοιχεία που σχεδίασε ο Χρήστος Ζαφειριάδης βασίζονταν σε αντικείμενα που χρησιμοποιούν καθημερινά οι άνθρωποι της περιοχής, ώστε να γίνουν άμεσα αντιληπτά από τους ίδιους.

Πάντα, σε κάθε πρότζεκτ που δουλεύεις, υπάρχει κάτι καινούργιο να μάθεις.


— Πώς σου έγινε η πρόταση να κάνεις εσύ την εικονογράφηση της έρευνας και πώς ένιωσες;

Με τη Μαρία γνωριζόμαστε αρκετά χρόνια, οπότε, όταν χρειάστηκε κάποιον για να σχεδιάσει τα γραφικά της έρευνας, ήμουν ο πρώτος που προσέγγισε. Φυσικά, δέχτηκα αμέσως γιατί ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον πρότζεκτ και πολύ διαφορετικό απ' όσα είχα δουλέψει μέχρι τότε.

Ο Χρήστος Ζαφειριάδης κατάφερε μόνο μέσα από τα σχέδια του να εξηγήσει τη χρησιμότητα των φωτοβολταϊκών σε νοικοκυριά της Γουινέας-Μπισσάου Facebook Twitter
Είμαι χαρούμενος που κατάφερα, μέσω των εικαστικών μου, να φέρω πιο κοντά επικοινωνιακά αυτές τις δύο ομάδες και να διευκολύνω το έργο τους.


— Μπορείς να μας περιγράψεις τη διαδικασία πραγματοποίησης αυτής της πρότασης-πρόκλησης;

Αρχικά, σχεδίασα μια σειρά από στοιχεία και κάρτες, με τα οποία η Μαρία έκανε μια δοκιμαστική έρευνα στην περιοχή, συλλέγοντας πληροφορίες σχετικά με την αναγνωσιμότητά τους. Αφού συζητήσαμε και αναλύσαμε τα αποτελέσματά της, προχώρησα στον τελικό σχεδιασμό των καρτών. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ ικανοποιητικό, αφού στην τελική έρευνα σχεδόν όλοι όσοι ερωτήθηκαν ήταν σε θέση να αντιληφθούν τα δεδομένα και να επιλέξουν αυτό που πίστευαν ότι τους αντιπροσώπευε. Η έρευνα δεν έχει δημοσιευτεί ακόμα, ωστόσο ένα γενικό συμπέρασμα είναι ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για φωτοβολταϊκά στην περιοχή και ότι η διάθεσή τους είναι εφικτή.

— Πιστεύεις ότι μέσω των εικονογραφήσεών σου θα γίνεις μέρος της λύσης ενός σημαντικού προβλήματος, όπως η έλλειψη ηλεκτροδότησης;

Ίσως, αλλά μικρό. Το έργο και η προσπάθεια που καταβάλλουν αυτοί οι άνθρωποι είναι πολύ μεγαλύτερα. Είμαι χαρούμενος που κατάφερα, μέσω των εικαστικών μου, να φέρω πιο κοντά επικοινωνιακά αυτές τις δύο ομάδες και να διευκολύνω το έργο τους.


— Θα ήθελες να συμμετέχεις σε περισσότερες τέτοιες δουλειές;

Εννοείται! Είναι πολύ ωραία η αίσθηση να συνεργάζεσαι με ομάδες και άτομα ευαισθητοποιημένα σε προβλήματα που θα έπρεπε να αφορούν όλους μας.


— Τι σου αρέσει περισσότερο να σχεδιάζεις;

Είμαι παθιασμένος με την εικονογράφηση και τη συσκευασία. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στο Bob Studio, γιατί από την πρώτη στιγμή που μπήκα στην ομάδα είχα την ευκαιρία να εργαστώ σε αρκετά πρότζεκτ που περιλάμβαναν και τα δύο.

Ο Χρήστος Ζαφειριάδης κατάφερε μόνο μέσα από τα σχέδια του να εξηγήσει τη χρησιμότητα των φωτοβολταϊκών σε νοικοκυριά της Γουινέας-Μπισσάου Facebook Twitter
Δέχτηκα αμέσως γιατί ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον πρότζεκτ και πολύ διαφορετικό απ' όσα είχα δουλέψει μέχρι τότε.


— Ποιες δουλειές σου ξεχωρίζεις ως τώρα;

Από τα πρώτα πρότζεκτ που δούλεψα στο Bob Studio ήταν το Stories of Greek Origins. Πρόκειται για μια οικογένεια premium ελληνικών τροφίμων που περιέχει διάφορα προϊόντα, όπως έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, οργανικά παξιμάδια και μπισκότα, βιολογικό μέλι, βιολογικά βότανα και άλλα. Η ταυτότητα που δημιουργήσαμε βασίζεται σε μια σειρά εικονογραφήσεων που έφτιαξα και απεικονίζουν γεωργικές δραστηριότητες από την ελληνική αγροτική ζωή, εμπνευσμένες από την παραδοσιακή λαϊκή τέχνη. Αποτελούνται από τρία το πολύ χρώματα και λειτουργούν ως επαναλαμβανόμενα μοτίβα. Το πρότζεκτ είχε μεγάλη επιτυχία, αφού απέσπασε το Χρυσό στα European Design Awards, βραβείο ΕΒΓΕ και δημοσιεύτηκε διεθνώς σε αρκετά βιβλία για design και design blogs.

Άλλο ένα αγαπημένο πρότζεκτ ήταν ο σχεδιασμός του περιορισμένης σειράς βιολογικού κρασιού της οικογένειάς μου, που παράγεται με παραδοσιακό τρόπο. Αρχικά, έφτιαξα μια εικονογράφηση που περιγράφει όλη τη διαδικασία παραγωγής κρασιού, από τον τρύγο ως την εμφιάλωση, συνοδευόμενη από όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Ύστερα τύπωσα αυτό το σχέδιο με μεταξοτυπία σε λεπτά χαρτιά, τα οποία τύλιξα γύρω απ' τα μπουκάλια. Έτσι, μέσα από την ίδια τη συσκευασία κατάφερα να μεταφέρω όλη την αίσθηση της χειρωνακτικής παραγωγής και την αγάπη για το προϊόν. Αυτό ήταν ένα επίσης πετυχημένο πρότζεκτ, με βραβείο ΕΒΓΕ και διεθνείς δημοσιεύσεις.


— Ποιοι είναι οι στόχοι σου για το μέλλον;

Να προσπαθώ να εξελίσσομαι και να μη μένω ποτέ στάσιμος. Πάντα, σε κάθε πρότζεκτ που δουλεύεις, υπάρχει κάτι καινούργιο να μάθεις.

Ο Χρήστος Ζαφειριάδης κατάφερε μόνο μέσα από τα σχέδια του να εξηγήσει τη χρησιμότητα των φωτοβολταϊκών σε νοικοκυριά της Γουινέας-Μπισσάου Facebook Twitter
Άλλο ένα αγαπημένο πρότζεκτ ήταν ο σχεδιασμός του περιορισμένης σειράς βιολογικού κρασιού της οικογένειάς μου, που παράγεται με παραδοσιακό τρόπο.
Ο Χρήστος Ζαφειριάδης κατάφερε μόνο μέσα από τα σχέδια του να εξηγήσει τη χρησιμότητα των φωτοβολταϊκών σε νοικοκυριά της Γουινέας-Μπισσάου Facebook Twitter
Stories of Greek Origins
Ο Χρήστος Ζαφειριάδης κατάφερε μόνο μέσα από τα σχέδια του να εξηγήσει τη χρησιμότητα των φωτοβολταϊκών σε νοικοκυριά της Γουινέας-Μπισσάου Facebook Twitter
Stories of Greek Origins
Ο Χρήστος Ζαφειριάδης κατάφερε μόνο μέσα από τα σχέδια του να εξηγήσει τη χρησιμότητα των φωτοβολταϊκών σε νοικοκυριά της Γουινέας-Μπισσάου Facebook Twitter
Stories of Greek Origins

Ο Χρήστος Ζαφειριάδης κατάφερε μόνο μέσα από τα σχέδια του να εξηγήσει τη χρησιμότητα των φωτοβολταϊκών σε νοικοκυριά της Γουινέας-Μπισσάου Facebook Twitter
Stories of Greek Origins
 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ