Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας

0

Όπως μου εκμυστηρεύτηκε ο φίλος και φιλέλληνας, Αιγύπτιος επιχειρηματίας από την Αλεξάνδρεια, Μοχάμεντ Ελ Σάφι την πρώτη φορά που ήρθε στην ερημική τοποθεσία με τη μαγευτική θέα, στην Όαση της Σίβας, έφτασε ως κατασκηνωτής φυσιολάτρης για να διανυκτερεύσει ένα βράδυ δίπλα στην αλμυρή λίμνη, απέναντι από τους λόφους που πριν από εκατομμύρια χρόνια ήταν ύφαλοι της Μεγάλης Θάλασσας, γι' αυτό και οι κορυφές τους είναι επίπεδες.

Αυτή η νύχτα ήταν αρκετή, για να του αλλάξει τη ζωή. Αναζήτησε τον ιδιοκτήτη για να αγοράσει το κομμάτι γης που τον μάγεψε. Ήταν τόσο αποφασισμένος που δεν δίστασε να αγοράσει μια τεράστια έκταση περίπου 900 στρεμμάτων γης, αφού ο γαιοκτήμονας για να πουλήσει το κομμάτι μπροστά στη λίμνη, έθεσε ως προϋπόθεση και την αγορά μεγάλης έκτασης στην έρημο που απλώνεται δίπλα.

Αρχικά σκέφτηκε ότι μετά την αγορά θα κρατούσε το κομμάτι που ήθελε για προσωπική χρήση και θα πουλούσε το υπόλοιπο. Δεν βρίσκονται όμως εύκολα αγοραστές τόσο μεγάλης έκτασης ερημικής γης. Κι έτσι αποφάσισε, γεωπόνος όντας ο ίδιος, να ασχοληθεί με την καλλιέργεια της. Παράλληλα έχτισε τον προσωπικό του παράδεισο, όπως τον ονειρευόταν. Ο χρόνος του πια μοιράζεται ανάμεσα στις επιχειρηματικές του δραστηριότητες και στην ηρεμία της ερημίας που διάλεξε να περνάει το χρόνο του.

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO


Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Κατευθυνόμενος προς την ερημική περιοχή που βρίσκεται το κτήμα του, καταλαβαίνεις ότι πλησιάζεις από την επιβλητική θέα του «Κυκλώπειου τείχους» που το περιβάλλει, από την αξιοποίηση των μεγάλων βράχων που βρήκε εκεί ο ιδιοκτήτης. Χωρίς να είναι interior designer, αλλά πολυδιαβασμένος ο ίδιος, αστικής καταγωγής της παλιάς Αλεξάνδρειας και εραστής των τεχνών, έβαλε την προσωπική του υπογραφή σε κάθε κτίσμα που υπάρχει εκεί και επιμελήθηκε προσωπικά ο ίδιος, ξοδεύοντας χρόνο για να καθοδηγεί αλλά και να επιβλέπει την παραμικρή εργασία ώστε τίποτα να μην ξεφεύγει από τον σχεδιασμό του. 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO


Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO
Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO
Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO


ΤO KTHMA, δίπλα στην επιβλητική του πύλη, έχει το σπίτι του επιστάτη, το οποίο είναι το μόνο σημείο που έχει ηλεκτρισμό, από πάνελ ηλιακής ενέργειας. Το σπίτι του ιδιοκτήτη γύρω στα δύο χιλιόμετρα βαθύτερα από την είσοδο, μπροστά στις όχθες της λίμνης, από επιλογή δεν διαθέτει ηλεκτρισμό παρά μόνο κεριά και λάμπες πετρελαίου, που όταν έρχεται η νύχτα φαντάζει παραμυθένιο να πλέει δίπλα στην απόλυτη ησυχία της ερήμου και της λίμνης.

 

Λίγο παραπέρα, προέβλεψε ένα άλλο σπίτι για τους φιλοξενούμενους φίλους, που μοιάζει να συναγωνίζεται σε γούστο τον προσωπικό του χώρο. Και στα δυο, αλλά και στον επιβλητικό παραδοσιακό περιστερώνα που δεσπόζει σε παρακείμενο ύψωμα, ακόμα και στις αποθήκες με τη συλλογή από vintage εργαλεία μέχρι και στο υπό κατασκευήν παραδοσιακό ελαιοτριβείο, λάμπει το μεράκι και η προσωπική φροντίδα το ιδιοκτήτη σε κάθε λεπτομέρεια.

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO
Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO


ΟΛΑ ΤΑ ΟΙΚΗΜΑΤΑ είναι χτισμένα με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της Όασης, που χρησιμοποιεί ως υλικά λάσπη, αλάτι και κορμούς χουρμαδιάς και όλα τα διακοσμητικά στοιχεία, αν δεν προέρχονται από παλιά χρηστικά αντικείμενα της όασης, από πέτρα, πηλό ή ξύλο, είναι αγορασμένα από τα υπαίθρια λαϊκά παζάρια της Αλεξάνδρειας και του Καΐρου. Από πόρτες, παράθυρα, πλακάκια, έπιπλα, διακοσμητικά και χαλιά μέχρι δομικά στοιχεία, μαρμάρινες βρύσες, εργαλεία κι ό,τι άλλο θα μπορούσε να είναι χρήσιμο στο κτίσιμο ενός απόκοσμου υποστατικού στη μέση του παραδείσου και του πουθενά.

 

Οι υπεραιωνόβιες ελιές στον κήπο, που η παρουσία τους μου προξένησε την απορία πώς βρέθηκαν μέσα σε αυτή την έρημο, μεταφέρθηκαν από άλλη περιοχή κι επαναφυτεύτηκαν περιμετρικά του σπιτιού, ανάμεσα σε φοίνικες και πλήθος άλλων ενδημικών φυτών. Μια πισίνα που σε εκπλήσσει με το πολύ μικρό της μέγεθος σε όλη αυτήν την μεγαλοπρέπεια, δικαιολογεί την παρουσία της ως υπαίθριο λουτρό περισσότερο για να ξεπλυθείς από το αλάτι της λίμνης, που προσομοιάζει σε αλμυρότητα τη νεκρή θάλασσα. Ένας Βούδας στον κήπο, έργο ντόπιου γλύπτη, δίπλα στο υπαίθριο χαγιάτι, ενδεικτικό της ηρεμίας του οικοδεσπότη.

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Ο φωτογράφος του άρθρου Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος.
Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

 

 

 

Η θέα από το σπίτι είναι αποσβολωτική. Δεν περιγράφεται με λέξεις. Καλύτερη κι από αυτήν του «Adrere Amillal», του πολυτελέστερου οικολογικού ξενοδοχείου της Όασης που φιλοξένησε μέχρι και τον Πρίγκιπα Κάρολο και βρίσκεται ακριβώς στην απέναντι όχθη. Οι αντανακλάσεις των λόφων και της χλωρίδας στα νερά δεν σου επιτρέπουν να συνειδητοποιήσεις ότι είσαι καταμεσής της ερήμου. Αν είσαι και τυχερός να φτάσεις με πανσέληνο, βλέπεις δυο φεγγάρια. Ένα στον ουρανό κι ένα στα ήσυχα νερά της λίμνης…

 

 
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι ανοιχτό για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ