Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών

Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
Ο στόχος μου είναι να αποπλανήσω το μάτι και να τραβήξω την προσοχή με κάθε εικονογράφηση...©Francesco Bongiorni
0

Οι εικονογραφήσεις του Ιταλού Francesco Bongiorni χαρακτηρίζονται από ένα υπόγειο χιούμορ που είναι δύσκολο να σε αφήσει ασυγκίνητο. Η κριτική του ματιά πάνω στην επικαιρότητα είναι κοφτερή παρά την παιχνιδιάρικη διάθεση των εικόνων του.

 

Τον γνωρίζουμε καλύτερα στην συνέντευξη που παραχώρησε στο LIFO.gr

 

— Πες μας λίγα πράγματα για εσένα και την οικογένεια σου ώστε να σε γνωρίσουμε καλύτερα

Γεννήθηκα το 1984 στο Μιλάνο και είμαι εικονογράφος. Ζω στη Μαδρίτη και είμαι ερωτευμένος με την δουλειά μου, την κοπέλα μου και την FC internazionale(ναι, την ποδοσφαιρική ομάδα). Πολλοί από την οικογένεια μου έχουν σχέση με την τέχνη. Μεγάλωσα μέσα στα πλαίσια μιας γόνιμης δημιουργικότητας, συνεχώς με ενθάρρυναν να σχεδιάζω και να ζωγραφίζω. Ενώ τα άλλα παιδιά δεχόντουσαν επικρίσεις εάν δεν έπαιρναν καλούς βαθμούς στα μαθηματικά, εγώ θα εισέπραττα μια σφαλιάρα εάν επέστρεφα σπίτι με κακό βαθμό στο σχέδιο.

Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
©Francesco Bongiorni
Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
Για να είμαι ειλικρινής, προσπαθώ να κερδίσω την προσοχή κάθε θεατή...©Francesco Bongiorni

— Ποια είναι η πιο έντονη ανάμνηση που έχεις από την παιδική σου ηλικία

Όταν ήμουν παιδί ταξιδεύαμε με την οικογένεια μου σε όλη την Ευρώπη κατασκηνώνοντας σε διάφορα μέρη. Θυμάμαι ακριβώς το πόσο συνεπαρμένος ήμουν από όλο αυτό που ζούσα όταν η μητέρα μου προσπαθούσε να με κοιμίσει. Γνώριζα ότι το επόμενο πρωί θα ξυπνούσα σε μερικές ώρες  σε ένα μακρινό μέρος καθώς ο πατέρας μου οδηγούσε ενώ εγώ και τα αδέρφια μου κοιμόμασταν στο πίσω κάθισμα. Η αίσθηση της εξερεύνησης και της περιέργειας καθώς κινούμασταν προς αυτά τα μέρη ήταν μεθυστική. Μια από τις αγαπημένες μου φωτογραφίες από εκείνα τα χρόνια είναι μια στην οποία ο αδερφός μου, η αδερφή μου είμαστε μπροστά στο άγαλμα ενός πολεμιστή στις Θερμοπύλες. Μια φωτογραφία που έχει τραβηχτεί το 1987 ή το 1988…

 

— Πες μας για την ιδέα πίσω από την δουλειά σου «Freedom and the internet» για το περιοδικό Educause.

Μου ζητήθηκε να καλύψω ένα κονσεπτ σχετικά με τους κινδύνους και τις απειλές στο διαδίκτυο. Μεγάλωσα στα 90s και εκείνα τα χρόνια παρακολουθούσα το «Jaws» πιθανόν μια φορά την εβδομάδα. Το μυαλό μου πήγε αμέσως εκεί όταν άκουσα για κίνδυνο και απειλές…

 

— Γιατί έγινες εικονογράφος;

Σπούδασα στην Καλών Τεχνών όμως συνειδητοποίησα σύντομα ότι το καλλιτεχνικό περιβάλλον ήταν κάτι το οποίο δεν μου ταίριαζε. Ή μάλλον καλύτερα δεν ταίριαζα σε αυτό. Πάντοτε αγαπούσα τα κόμικς και έβλεπα την εικονογράφηση σαν ένα φυσικό μονοπάτι ανάμεσα στις καλές τέχνες και το κόμικ. Βάση της εμπειρίας μου μέχρι σήμερα υπάρχουν στοιχεία  και από τις δυο τέχνες στην εικονογράφηση. Η εικονογράφηση ήταν ένα είδος ανακάλυψης για εμένα. Κάτι που μου επέτρεψε να κάνω ένα συμβιβασμό με αυτές τις δυο πλευρές μου

Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
©Francesco Bongiorni
Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
©Francesco Bongiorni

— Πες μας κάποια πράγματα σχετικά με την ιδέα πίσω από το εξώφυλλο που έκανες για το Forbes με τίτλο  «Nothing personal, Just Business»

Ο art director του Forbes μου ζήτησε να δημιουργήσω μια εικονογράφηση η οποία θα ήταν αντιπροσωπευτική για τον CEO της χρονιάς.

— Τι σημαίνει κατά την γνώμη σου «κακή τέχνη»;

Η κακή τέχνη είναι κοινότοπη. Είναι κάτι που μπορείς να προβλέψεις

 

— Ποιος είναι ο ιδανικός θεατής της δουλειά σου;

Για να είμαι ειλικρινής, προσπαθώ να κερδίσω την προσοχή κάθε θεατή. Ο στόχος μου είναι να  αποπλανήσω το μάτι και να τραβήξω  την προσοχή με κάθε εικονογράφηση. Κάθε ματιά στα έργα  μου είναι μια χαρά για εμένα.

— Ένα top5 με τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες και ένα σύντομο σχόλιο για τον καθένα;

 

1.

Tatsuro Kiuchi

Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
Κάθε μία από τις εικόνες του είναι απλά τέλεια σε κάθε της στοιχείο

2.

H φίλη μου Yuko Shimizu

Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
Γιαπωνέζικη αυστηρότητα, Νεουρκέζικη ματιά

3.

Dan Page

Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
Τάξη, ειρωνεία και απλότητα

4.

Brecht Vandenbroucke

Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
Ένα ιερόσυλο φαινόμενο

5.

Paul Blow

Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
Kοφτερή και ακριβή ματιά

— Τι σε κάνει να θυμώνεις;

Οι άνθρωποι που κατανοούν μόνο τους εαυτούς τους.

— Μπορείς να μας στείλεις μια φωτογραφία με κάτι που αγαπάς;

Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
©Francesco Bongiorni
Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
Η κακή τέχνη είναι κοινότοπη. Είναι κάτι που μπορείς να προβλέψεις...©Francesco Bongiorni
Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
©Francesco Bongiorni
Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
Πάντοτε αγαπούσα τα κόμικς και έβλεπα την εικονογράφηση σαν ένα φυσικό μονοπάτι ανάμεσα στις καλές τέχνες και το κόμικ...©Francesco Bongiorni
Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
©Francesco Bongiorni
Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
Με θυμώνουν οι άνθρωποι που κατανοούν μόνο τον εαυτό τους...©Francesco Bongiorni
Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
©Francesco Bongiorni
Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
©Francesco Bongiorni
Ένας σαρδόνιος εικονογράφος των καιρών Facebook Twitter
©Francesco Bongiorni

Info

Francesco Bongiorni

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR