Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter
0
Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Berliner Illustrirte Zeitung, 21 Ιουλίου 1929
Επηρεασμένες από τις βιομηχανικές εξελίξεις, οι ευρωπαϊκές εφημερίδες απολάμβαναν μία άνθιση σε εντυπωσιακά design την δεκαετία του 1929, συμπεριλαμβανομένου του εξωφύλλου αυτού, με μια φωτογραφία του Martin Munkácsi

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Kölnische Illustrierte Zeitung, 9 Μαρτίου 1929
Οι εφημερίδες αυτές απέρριπταν την χρήση τίτλων στα πρωτοσέλιδα τους, χρησιμοποιώντας αντ' αυτών μεγάλες εικόνες για να τραβήξουν την προσοχή των περαστικών.  

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Vu, 18 Φεβρουαρίου 1931
Σπουδαίοι φωτογράφοι όπως ο Martin Munkácsi είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν το έργο τους μέσω των εντύπων αυτών στο ευρύ κοινό. Άλλοι διάσημοι φωτογράφοι που συνεργάζονταν με τις εκδόσεις αυτές ήταν οι André Kertész, Robert Capa και Aleksandr Rodchenko

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Vu, 1 Απριλίου 1931
Μέθοδοι όπως τα ακραία closeup, αγαπημένα και σήμερα στην φωτογραφία μόδας, πρωτοεμφανίστηκαν στα πρωτοσέλιδα αυτά. Η φωτογραφία εδώ είναι του James Abbe

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Vu, 20 Ιουλίου 1932
Εντυπωσιακές εικόνες χρησιμοποιούνταν για να αφηγηθούν μια ολόκληρη ιστορία... 

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Arbeiter Illustrierte Zeitung, 10 Αυγούστου 1933
... ενώ τα φωτομοντάζ - όπως αυτό εδώ από τον John Heartfield – ήταν η χαρά όσων αγαπούσαν την σάτιρα.  

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Regards, Νοέμβριος 1933
Εκατομμύρια αντίτυπα των εφημερίδων αυτών τυπώνονταν σε ελαφρύ χαρτί, κάτι που σημαίνει πως ελάχιστα αντίτυπα διασώζονται ως σήμερα.  

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Regards, 31 Δεκεμβρίου 1936
Το έργο ενός από τους πρώτους φωτογράφους δρόμου, του Brassaï, φιλοξενούνταν στις σελίδες του γαλλικού εντύπου Regards. Έγινε διάσημος για τις εικόνες του Παρισιού ενώ επίσης απαθανάτισε τους σπουδαίους καλλιτέχνες και συγγραφείς της πόλης όπως τον Τζιακομέτι, τον Ζενέ, τον Ματίς και τον Πικάσο.  

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Estampa, 13 Φεβρουαριου 1937
Η Γαλλία και η Γερμανία δεν ήταν οι μοναδικές χώρες που άλλαζαν το παιχνίδι στις εκδόσεις, άλλοι σημαντικοί τίτλοι ήταν η Estampa στην Ισπανία και το ΕΣΣΔ Υπο Κατασκευή στην Σοβιετική Ένωση. Η φωτογραφία εξωφύλλου είναι του Mayo.

Στοιχεία από την Guardian

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR