Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter
0
Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Berliner Illustrirte Zeitung, 21 Ιουλίου 1929
Επηρεασμένες από τις βιομηχανικές εξελίξεις, οι ευρωπαϊκές εφημερίδες απολάμβαναν μία άνθιση σε εντυπωσιακά design την δεκαετία του 1929, συμπεριλαμβανομένου του εξωφύλλου αυτού, με μια φωτογραφία του Martin Munkácsi

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Kölnische Illustrierte Zeitung, 9 Μαρτίου 1929
Οι εφημερίδες αυτές απέρριπταν την χρήση τίτλων στα πρωτοσέλιδα τους, χρησιμοποιώντας αντ' αυτών μεγάλες εικόνες για να τραβήξουν την προσοχή των περαστικών.  

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Vu, 18 Φεβρουαρίου 1931
Σπουδαίοι φωτογράφοι όπως ο Martin Munkácsi είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν το έργο τους μέσω των εντύπων αυτών στο ευρύ κοινό. Άλλοι διάσημοι φωτογράφοι που συνεργάζονταν με τις εκδόσεις αυτές ήταν οι André Kertész, Robert Capa και Aleksandr Rodchenko

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Vu, 1 Απριλίου 1931
Μέθοδοι όπως τα ακραία closeup, αγαπημένα και σήμερα στην φωτογραφία μόδας, πρωτοεμφανίστηκαν στα πρωτοσέλιδα αυτά. Η φωτογραφία εδώ είναι του James Abbe

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Vu, 20 Ιουλίου 1932
Εντυπωσιακές εικόνες χρησιμοποιούνταν για να αφηγηθούν μια ολόκληρη ιστορία... 

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Arbeiter Illustrierte Zeitung, 10 Αυγούστου 1933
... ενώ τα φωτομοντάζ - όπως αυτό εδώ από τον John Heartfield – ήταν η χαρά όσων αγαπούσαν την σάτιρα.  

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Regards, Νοέμβριος 1933
Εκατομμύρια αντίτυπα των εφημερίδων αυτών τυπώνονταν σε ελαφρύ χαρτί, κάτι που σημαίνει πως ελάχιστα αντίτυπα διασώζονται ως σήμερα.  

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Regards, 31 Δεκεμβρίου 1936
Το έργο ενός από τους πρώτους φωτογράφους δρόμου, του Brassaï, φιλοξενούνταν στις σελίδες του γαλλικού εντύπου Regards. Έγινε διάσημος για τις εικόνες του Παρισιού ενώ επίσης απαθανάτισε τους σπουδαίους καλλιτέχνες και συγγραφείς της πόλης όπως τον Τζιακομέτι, τον Ζενέ, τον Ματίς και τον Πικάσο.  

Το απαράμιλλο, πρωτοποριακό design των εντύπων της Ευρώπης του μεσοπολέμου Facebook Twitter

Estampa, 13 Φεβρουαριου 1937
Η Γαλλία και η Γερμανία δεν ήταν οι μοναδικές χώρες που άλλαζαν το παιχνίδι στις εκδόσεις, άλλοι σημαντικοί τίτλοι ήταν η Estampa στην Ισπανία και το ΕΣΣΔ Υπο Κατασκευή στην Σοβιετική Ένωση. Η φωτογραφία εξωφύλλου είναι του Mayo.

Στοιχεία από την Guardian

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ