Ζήτημα Χρόνου

Ζήτημα Χρόνου Facebook Twitter
0

Τι το ιδιαίτερο είχε αυτή η ταινία ώστε να πεις ναι;
Πέρα από την καλή χημεία με τον σκηνοθέτη και τους συνεργάτες, βρήκα το σενάριο πολύ γλυκό. Έχει πολύ ωραίες ισορροπίες, μια κωμική γραμμή με πολλές πτυχές, που ακουμπάνε σε ευαίσθητες ανθρώπινες χορδές και πιάνουν ένα βασικό ανδρικό στοιχείο. Τη ζήλια. Η ταινία θίγει τις ανθρώπινες σχέσεις, την ανδρική φιλία. Έχει πράγματα από την καθημερινότητά μας, και ο θεατής μπορεί εύκολα να ταυτιστεί. Ιδιαίτερα ο ανδρικός κόσμος.

Έχεις αισθανθεί να απειλείσαι από το χρόνο και να χρειάζεσαι 5΄;
Θα ήθελα γενικώς πέντε λεπτά ακόμα! Για να προλάβω να είμαι συνεπής σε όλα όσα κάνω. Για να κοιμάμαι πέντε λεπτά περισσότερο. Για να κάνω πολλά απλά καθημερινά πράγματα. Κι αν μπορούσα σ’ αυτά τα πέντε λεπτά να έχω άλλα πέντε λεπτά, θα ήταν καλό!

Η σχέση σου με το χρόνο;
Οργανώνομαι χρονικά μόνο σε επίπεδο δουλειάς. Σε επίπεδο προσωπικής ζωής νομίζω ότι είμαι άχρονος. Εύχομαι όχι και άχρωμος!

Τηλεόραση, σινεμά ή θέατρο;
Η πρώτη αγάπη είναι και θα είναι πάντα το θέατρο. Με ορίζει, με προσδιορίζει. Είναι πάντα σημείο αναφοράς. Από εκεί και πέρα, δεν αισθάνομαι ότι κάνω απιστίες, απλώς γοητεύομαι από το καινούργιο. Το σινεμά, εξάλλου, είναι είδος πολυτελείας στην Ελλάδα, οπότε είναι πάντα πρόκληση. Δεν μπορεί να γίνει mainstream, ούτε ρουτίνα. Η τηλεόραση θα γίνει ρουτίνα, οπότε πρέπει να ξέρεις να ξεγλιστράς και να βρίσκεις τη σωστή δοσολογία.

Έχεις μετανιώσει για κάτι μέχρι τώρα;
Στην αρχή κάθε δουλειάς πάντα γκρινιάζω, λόγω φυγοπονίας... Οι άνθρωποι που ασχολούμαστε με την «τέχνη» –δεν ξέρω και κατά πόσο είμαστε τελικά καλλιτέχνες– είμαστε λίγο ευγενείς αργόσχολοι, λίγο τεμπέληδες. Μας αρέσει να φιλοσοφούμε, παρά να πράττουμε. Η ώρα της πράξης συνεπάγεται την εναντίωση στην τεμπελιά. Συνειδητοποιείς ξαφνικά ότι έχεις αναλάβει μια ευθύνη να φέρεις εις πέρας ένα έργο. Όλα αυτά δημιουργούν φόβους και ανασφάλειες.

Τι ρόλο παίζουν τα χρήματα στις επιλογές;
Τα χρήματα είναι πάντα ένα κίνητρο για να δικαιολογείς στον εαυτό σου πράγματα που νομίζεις ότι οι άλλοι δε θα σου δικαιολογήσουν. Αποκτάς ένα πολύ καλό επιχείρημα...

Η σχέση σου με την αποτυχία;
Λειτουργεί λίγο διαλυτικά, αλλά ταυτόχρονα και πολύ ενδυναμωτικά. Σε βάζει να κάνεις τη σούμα σου και να επαναπροσδιοριστείς. Αυτό πολλές φορές μάς φέρνει στα ίσα μας.

Πώς χειρίζεσαι την αναγνωρισιμότητα;
Είναι μια αμφίδρομη σχέση. Είναι ωραίο να σε κοιτάζουν χαρούμενα και να βλέπεις χαμόγελα. Και είναι ωραίο να δίνεις κι εσύ από την πλευρά σου χαρά στον κόσμο που σε συναντάει. Το μόνο που με ανησυχεί είναι μήπως κάποια στιγμή, όταν θα πάψουν να με κοιτάνε, αρχίσει όλο αυτό να μου λείπει.

Υπάρχει κάτι που σου λείπει σήμερα;
Μου λείπουν οι παιδικές παρέες, η αγάπη για την ανεμελιά και η θαλπωρή της, το αίσθημα ότι δεν έχεις καμία ευθύνη και κανείς δεν περιμένει τίποτα από σένα, το να είναι όλα στο επίπεδο του «εσύ θα, οπότε τώρα σου επιτρέπεται να, δικαιολογείσαι να», αυτές οι στιγμές της μεγάλης ελευθερίας που βιώνεις με αγαπημένους ανθρώπους. Αυτό το αίσθημα ευφορίας και πληρότητας που νιώθεις εκείνες τις στιγμές.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM