Τρεις ηθοποιοί σκηνοθετούν μικρού μήκους ταινίες που θα δούμε στις Νύχτες Πρεμιέρας

Σοφία Γεωργοβασίλη Μάκης Παπαδημητρίου Θάνος Τοκάκης Facebook Twitter
Η Σοφία Γεωργοβασίλη, ο Μάκης Παπαδημητρίου και ο Θάνος Τοκάκης έχουν τη δική τους μικρή ιστορία να αφηγηθούν.
0

Ενθουσιώδεις και με διάθεση να εξερευνήσουν την τέχνη του κινηματογράφου, τρεις ηθοποιοί, η Σοφία Γεωργοβασίλη, ο Μάκης Παπαδημητρίου και ο Θάνος Τοκάκης, αφού πήραν μέρος στο διαγωνιστικό του Φεστιβάλ της Δράμας με τις μικρού μήκους ταινίες τους, ετοιμάζονται να συμμετάσχουν στο Διαγωνιστικό Τμήμα Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους του 28ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας (28 Σεπτεμβρίου - 9 Οκτωβρίου 2022), που για περισσότερο από δέκα χρόνια φροντίζει οι νέες ελληνικές μικρού μήκους ταινίες να βρουν τον δρόμο τους προς τη μεγάλη οθόνη και το ευρύτερο κοινό. 

Οι «Αναμνήσεις μιας εφηβικής καταιγίδας» της Σοφίας Γεωργοβασίλη, η «Λίλα» του Μάκη Παπαδημητρίου και η ταινία του Θάνου Τοκάκη «Τokakis ή What’s my name» έχουν τη δική τους μικρή ιστορία, που οι τρεις δημιουργοί μάς διηγήθηκαν όταν τους συναντήσαμε.

Ο Μάκης Παπαδημητρίου αγαπά τον κινηματογράφο, έχει πάρει μέρος σε περισσότερες από τριάντα μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες και έχει αποσπάσει υποψηφιότητες και βραβεία Α' και Β' ανδρικού ρόλου. Η σχέση του με τον κινηματογράφο; Τον αγαπά, και το καλοκαίρι –περισσότερο απ' όσο τον χειμώνα–, βλέπει ταινίες στα θερινά σινεμά. Η επιθυμία να κάνει μια ταινία μικρού μήκους υπήρχε εδώ και πολύ καιρό και το 2021 άρχισε να γράφει το σενάριο της «Λίλας», όπως είναι ο τίτλος της ταινίας του. Τηλεφώνησε σε δυο-τρεις φίλους του, που θέλησαν να πάρουν μέρος στη διαδικασία, και στη Ρένη Πιττακή, που δέχτηκε να παίξει τον κεντρικό ρόλο. Η ιδέα ξεκίνησε όταν, πηγαίνοντας μια φορά για φαγητό στο Λαύριο, είδε μια γυναίκα που στεκόταν μπροστά σε ένα κτίριο και, μολονότι περιποιημένη, δεν ήταν σε πολύ καλή κατάσταση.

λιλα πιττακη Facebook Twitter
Η Ρένη Πιττακή στη «Λίλα» του Μάκη Παπαδημητρίου.

«Θα έλεγα πως ήταν μια γυναίκα που κάτι έκρυβε», λέει. «Τότε έφτιαξα μια ιστορία γύρω από αυτό, ότι μια γυναίκα ζει με έναν άντρα που την έχει περισσότερο για να κάνει τις δουλειές του σπιτιού, δεν μοιράζονται τίποτα και εκείνη βρίσκει μια δικαιολογία κάθε μέρα, κάθεται έξω από το σπίτι ντυμένη με τα καλά της, για να νομίζει ο άντρας της ότι κάπου πάει, και όταν τπερνάει η ώρα, μπαίνει μέσα. Έτσι προσπαθεί να περάσει το χρόνο της». 

Αυτή ήταν η αρχική ιδέα, που άλλαξε πολύ μέχρι να γίνει η ταινία. Προστέθηκαν στοιχεία και από το κοντινό οικογενειακό του περιβάλλον, δίνοντάς της μια αρκετά διαφορετική μορφή.

λιλα«Στην τρίτη ηλικία υπάρχουν ζευγάρια που έχουν φτάσει σε αυτό το σημείο, έχουν ανείπωτα μυστικά. Η Λίλα, η ηρωίδα της ταινίας μου, που την υποδύεται με εξαιρετικά ευαίσθητο τρόπο η Ρένη Πιττακή, έχει σχέση με έναν ψυχοθεραπευτή (Χρήστος Μαλάκης). Προσπαθεί να ανοιχτεί, λέει ψέματα στην αρχή ότι ο άντρας της ζει. Όταν ανοίγεται και αρχίζει να του μιλάει για το παρελθόν της, λέει κάτι που δεν είναι πολύ μακρινό, το έχουν βιώσει πολλές γυναίκες όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο, οι μεγαλύτερες γενιές, όταν έμεναν στο σπίτι, δεν δούλευαν εκτός αυτού και η μόνη αποστολή τους, χωρίς να είναι δική τους επιλογή, ήταν να φροντίζουν και να στέκονται στους άλλους, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη ότι οι ανάγκες, οι επιθυμίες τους. Εκμυστηρεύεται στον γιατρό κάποια στιγμή πως νιώθει ότι την πέταξαν κάπου και την ξέχασαν, ότι ήταν για όλους εκεί, αλλά κουράστηκε. Και αυτό που την τρέφει είναι η ανάμνηση της συνύπαρξης με τον άντρα της. Επαναφέρει διάλογους, αναμνήσεις από διαλόγους, μιλώντας του στην πόρτα του άδειου δωματίου τους».

Για τον Μάκη –που πήρε άδεια από τον σκηνοθέτη του Νικορέστη Χανιωτάκη, με τον οποίο  ετοιμάζουν το έργο «Οικόπεδα με θέα» που θα ανέβει τον Οκτώβριο στο θέατρο Άνεσις, για να είναι στη Δράμα– η εμπειρία να βρίσκεται εκεί με τους μικρομηκάδες ως σκηνοθέτης ήταν καινούργια και μοναδική. Είδε εξαιρετικές ταινίες και χάρηκε για την ταινία του Θάνου Τοκάκη, που πήρε το βραβείο σεναρίου. Για την ταινία που έκανε μόνος του, χωρίς παραγωγό, δεν μπορεί να κάνει σχέδια –«δεν ξέρω τη δουλειά και δεν έχω και χρόνο να της αφιερώσω», λέει–, αλλά θεωρεί έτσι κι αλλιώς ήταν πολύ τιμητικό το ότι πήγε στη Δράμα και εδώ θα διαγωνιστεί στις Νύχτες Πρεμιέρας.

Ο Θάνος Τοκάκης, όπως πολλοί ηθοποιοί, αποφάσισε να ακολουθήσει την υποκριτική χάρη στις ταινίες που έβλεπε ως θεατής. «Κάπως έτσι ξεκίνησε η σχέση μου με τον κινηματογράφο και στην πορεία θεωρούσα πάντα ότι για να παίξεις έπρεπε να έχεις δει πολλές ταινίες. Πολύ αργότερα κατάλαβα και την ποίηση του κινηματογράφου και νομίζω ότι αυτή η σχέση αρχίζει τώρα να έχει κάποια αποτελέσματα», λέει και σημειώνει ότι δεν έχει παίξει σε πολλές ταινίες, θεωρώντας ότι δεν έχει ακόμα άνεση με την κάμερα.

Στο Φεστιβάλ Δράμας τιμήθηκε με το βραβείο σεναρίου για την ταινία «Τokakis ή What’s my name» που σκηνοθέτησε και στην οποία παίζει μαζί με τη Βίκυ Παπαδοπούλου και τον Σύλλα Τζουμέρκα. Άρχισε να γράφει το σενάριο με τη σκέψη να γίνει σειρά στην τηλεόραση. Στην πορεία αυτή η ανάγκη μετουσιώθηκε σε κάτι διαφορετικό και έγινε ουσιαστική η σχέση του με το σενάριο.

θανος τοκάκης Facebook Twitter
Στην ταινία του ο ήρωας του, που φέρει το ίδιο όνομα -Θάνος Τοκάκης-, έχοντας κάνει μια μεγάλη τηλεοπτική επιτυχία στο παρελθόν, ξεκινά μια περιοδεία stand up comedy στην επαρχία, προκειμένου να αποδείξει σε όλους πόσο σπουδαίος ηθοποιός είναι.

Στην ταινία του ο ήρωάς του, που φέρει το ίδιο όνομα –Θάνος Τοκάκης–, έχοντας κάνει μια μεγάλη τηλεοπτική επιτυχία στο παρελθόν, ξεκινά μια περιοδεία stand up comedy στην επαρχία προκειμένου να αποδείξει σε όλους πόσο σπουδαίος ηθοποιός είναι. Στο ταξίδι του έρχεται αντιμέτωπος με το κοινό που δεν είναι σε θέση να αφήσει την τηλεοπτική του ερμηνεία, αλλά κυρίως με τον ίδιο του τον εαυτό που τον σπρώχνει στα όρια για να φτάσει στην επιτυχία. 

ΤΟΚΑΚΗΣ«Το σενάριο το έγραψα στις αρχές του 2018 και είχε έναν χαρακτήρα υβριδικό, μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικού. Το υλικό μου για μια μικρού μήκους εξελισσόταν όπως εξελισσόμουν κι εγώ μέσα στα χρόνια, γιατί φυσικά δεν γίνεται να μη σε επηρεάζουν όσα συμβαίνουν στη ζωή σου», λέει. «Αυτή η ιστορία έχει να κάνει με τη ροπή που έχουμε στην επιτυχία, την επιθυμία της επιτυχίας με κάθε τρόπο, το πώς μας βλέπει ο κόσμος. Είναι ένα αυτοσαρκαστικό κείμενο σε σχέση με τον εαυτό μου και την κοινωνία στην οποία ζω».

Στη Δράμα είχε πάει άλλη μια φορά ως σεναριογράφος με τον «Καουμπόι» του Γιάννη Καρυπίδη. Μιλά για την καταπληκτική εμπειρία του φεστιβάλ, όπου είδε και γνώρισε πολλούς ανθρώπους, το πώς σκέφτονται, είδε πολλές ταινίες νέων σκηνοθετών. Θεωρεί πως όταν κάποιος θέλει να κάνει σινεμά, μία από τις πιο σημαντικές και ουσιαστικές εμπειρίες είναι να γνωρίσει τα πρόσωπα που κρύβονται πίσω από τις ταινίες.

«Δεν το περίμενα το βραβείο σεναρίου και είμαι πολύ χαρούμενος γιατί πραγματικά είχα ματώσει γι' αυτό το σενάριο», λέει. «Έχω παραγωγό ευτυχώς, ήταν πολύ δύσκολη διαδικασία. Οι μεγάλες εταιρείες δεν βοηθάνε αν δεν έχει η ταινία  φεστιβαλική προοπτική. Γνώρισα τη Μαρίνα και τον Τάσο της Laika Productions και θα λέω πάντα πως αν δεν ήταν αυτοί, η ταινία δεν θα γινόταν, και θα τους ευχαριστώ διαρκώς. Θα προσπαθήσουμε να τη στείλουμε στο εξωτερικό, να δούμε ποια θα είναι η τύχη της», προσθέτει. Ο Θάνος έχει γράψει το σενάριο για μια μεγάλου μήκους με τον Δημήτρη Εμμανουηλίδη, την έχουν καταθέσει και, όπως όλα δείχνουν, το να γράφει σενάρια είναι κάτι που τον εκφράζει πολύ. 

Η σχέση της Σοφίας Γεωργοβασίλη με το σινεμά ξεκινά από τότε που έβλεπε τα Γκούνις σε βιντεοκασέτες και στη συνέχεια τις ταινίες που έκαναν επιτυχία στα '90s. 

«Μεγαλώνοντας, πήγαινα κι εγώ στις αίθουσες και βίωνα αυτό το ωραίο συναίσθημα και τη σχέση που δημιουργείται όταν βλέπεις μια ταινία», λέει. Πήγε στη Δράμα και θα είναι και στο διαγωνιστικό των Νυχτών Πρεμιέρας με την ταινία «Αναμνήσεις μιας εφηβικής καταιγίδας» που έκανε πολύ καλή εντύπωση στην προβολή της στη Δράμα και ενθουσίασε το κοινό που την παρακολούθησε. 

«Η ιδέα να κάνω ταινία ήρθε πολύ φυσικά. Ως ηθοποιός είχα πολύ μεγάλη περιέργεια να δω τι συμβαίνει πίσω από την κάμερα. Πού με έχανες, πού με έβρισκες στο γύρισμα, ήμουν στο μόνιτορ. Μου άρεσε να γράφω από μικρή και πήγα σε ένα σεμινάριο του Νίκου Παναγιωτόπουλου. Προσπάθησα να βάλω μια ιστορία σε κινηματογραφικό πλαίσιο και μου άρεσε αρκετά η ιδέα. Η Χριστίνα Μουμούρη με παρακίνησε να κάνω μια ταινία και δοκιμάστηκα το 2013. Ήταν κάτι σαν άσκηση και ήρθε πολύ φυσικά, ένιωσα πολύ καλά. Συνέχισα ως ηθοποιός και το 2016-17 έκανα άλλη μια μικρού μήκους».  

Αναμνήσεις μιας Εφηβικής Καταιγίδας Facebook Twitter
Η τρίτη μικρού μήκους ταινία της Σοφίας, στην οποία πρωταγωνιστούν η Δάφνη Πήλ, ο Κωνσταντίνος Σιδέρης και η Στεφανία Σωτηροπούλου, είναι μια ιστορία ενηλικίωσης και αφορά μια άμβλωση.

Η τρίτη μικρού μήκους ταινία της Σοφίας, στην οποία πρωταγωνιστούν η Δάφνη Πηλ, ο Κωνσταντίνος Σιδέρης και η Στεφανία Σωτηροπούλου, είναι μια ιστορία ενηλικίωσης και αφορά μια άμβλωση. «Αυτό το θέμα το έχω βιώσει και προσωπικά. Όταν άκουσα την ιστορία ενός φίλου μου, μια κυκλική αφήγηση με μια δεκαπεντάχρονη και έναν δεκαπεντάχρονο, έγραψα μια ιστορία πάνω σε αυτό. Όταν ξεκίνησα να γράφω, δεν είχε αρχίσει να γίνεται αυτή η πολύ επείγουσα σήμερα συζήτηση για τις αμβλώσεις εδώ και στο εξωτερικό, έτσι άρχισε να δημιουργείται το κοινωνικό πλαίσιο», λέει.

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣΈφτιαξε μια ταινία παρατήρησης, χωρίς διδακτισμούς και ηθικά συμπεράσματα, με πρωταγωνίστρια μια έφηβη, έχοντας κάνει παράλληλα έρευνα, σύμφωνα με την οποία το 22% των αμβλώσεων γίνεται από ανήλικα κορίτσια και πολλές από αυτές τις επεμβάσεις είναι κρυφές – αυτό την απασχόλησε πολύ. Μιλά για ένα θέμα διαχρονικό, που σχετίζεται με τη γυναικεία φύση και, λόγω και των διεθνών εξελίξεων, συντονίστηκε με το κοινωνικό πλαίσιο.

«Η αποδοχή της ταινίας στη Δράμα ήταν συγκινητική. Είναι μοναδική η ατμόσφαιρα και όλοι όσοι κάνουμε ταινίες μικρού μήκους θέλουμε να πάρουμε ένα βραβείο όχι για τη "δόξα" αλλά επειδή τα βραβεία είναι χρηματικά, αποτελούν τη μόνη βοήθεια για να ξεκινήσει μια νέα δουλειά κάποιος. Στην περίπτωση των μικρομηκάδων είναι πολύ σημαντικό αυτό το ποσό». Ετοιμάζει μια μεγάλου μήκους ταινία – η σκηνοθεσία την ενδιαφέρει πολύ, αλλά δεν θα αφήσει το φορμάτ της μικρού μήκους. Αυτή την ταινία την ξεκίνησε μόνη της, χρηματοδοτώντας την η ίδια, καθώς δεν έβρισκε άλλη χρηματοδότηση, αλλά στη συνέχεια η Στέγη και ιδιωτικοί φορείς τη βοήθησαν να την ολοκληρώσει. Το θέατρο είναι πάντα μια μεγάλη της αγάπη, αλλά αυτή την περίοδο ασχολείται με τη μεγάλου μήκους, στην οποία έχει αφοσιωθεί αποκλειστικά, αφήνοντας για λίγο στην άκρη την υποκριτική.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΥΤΕΡΑ 19/09 - ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ-«Pendulus» του Δημήτρη Γκότση -λεκτικά σε λίγο

The Review / «Pendulus»: Πόσο διχασμένοι νιώθουν οι Αλβανοί δεύτερης γενιάς που μεγάλωσαν στην Ελλάδα;

Ο Χρήστος Παρίδης συζητάει με τον Βορειοηπειρώτη συγγραφέα Τηλέμαχο Κώτσια περί εθνικών ταυτοτήτων, με αφορμή τη βραβευμένη ταινία μικρού μήκους «Pendulus» Δημήτρη Γότση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ταινίες που ξεχωρίσαμε από το 45ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας

Οθόνες / Οι ταινίες που ξεχωρίσαμε στο 45ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας

Σε μια εποχή που μετά βίας έχουμε ξεπεράσει είτε την κρίση είτε την πανδημία, η οικογένεια και οι ενδοοικογενειακές σχέσεις εξακολουθούν να απασχολούν τις νεότερες κυρίως ηλικίες, όπως και θέματα εθνικής ταυτότητας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρομέν Γαβράς: «Η δική μας γενιά δεν έχει πολλά αποθέματα ελπίδας»

Οθόνες / Ρομέν Γαβράς: «Η δική μας γενιά δεν έχει πολλά αποθέματα ελπίδας»

Η Στέγη ανοίγει το φετινό της ρεπερτόριο με το βλέμμα (ξανά) στραμμένο προς το μέλλον, συνεργαζόμενη με τον προβοκάτορα Ελληνογάλλο σκηνοθέτη στο πρότζεκτ «GENER8ION», με τρεις μικρού μήκους ταινίες του που θα κάνουν παγκόσμια πρεμιέρα με τη μορφή βίντεο εγκαταστάσεων σε τρεις διαφορετικούς χώρους.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ