Τρεις ηθοποιοί σκηνοθετούν μικρού μήκους ταινίες που θα δούμε στις Νύχτες Πρεμιέρας

Σοφία Γεωργοβασίλη Μάκης Παπαδημητρίου Θάνος Τοκάκης Facebook Twitter
Η Σοφία Γεωργοβασίλη, ο Μάκης Παπαδημητρίου και ο Θάνος Τοκάκης έχουν τη δική τους μικρή ιστορία να αφηγηθούν.
0

Ενθουσιώδεις και με διάθεση να εξερευνήσουν την τέχνη του κινηματογράφου, τρεις ηθοποιοί, η Σοφία Γεωργοβασίλη, ο Μάκης Παπαδημητρίου και ο Θάνος Τοκάκης, αφού πήραν μέρος στο διαγωνιστικό του Φεστιβάλ της Δράμας με τις μικρού μήκους ταινίες τους, ετοιμάζονται να συμμετάσχουν στο Διαγωνιστικό Τμήμα Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους του 28ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας (28 Σεπτεμβρίου - 9 Οκτωβρίου 2022), που για περισσότερο από δέκα χρόνια φροντίζει οι νέες ελληνικές μικρού μήκους ταινίες να βρουν τον δρόμο τους προς τη μεγάλη οθόνη και το ευρύτερο κοινό. 

Οι «Αναμνήσεις μιας εφηβικής καταιγίδας» της Σοφίας Γεωργοβασίλη, η «Λίλα» του Μάκη Παπαδημητρίου και η ταινία του Θάνου Τοκάκη «Τokakis ή What’s my name» έχουν τη δική τους μικρή ιστορία, που οι τρεις δημιουργοί μάς διηγήθηκαν όταν τους συναντήσαμε.

Ο Μάκης Παπαδημητρίου αγαπά τον κινηματογράφο, έχει πάρει μέρος σε περισσότερες από τριάντα μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες και έχει αποσπάσει υποψηφιότητες και βραβεία Α' και Β' ανδρικού ρόλου. Η σχέση του με τον κινηματογράφο; Τον αγαπά, και το καλοκαίρι –περισσότερο απ' όσο τον χειμώνα–, βλέπει ταινίες στα θερινά σινεμά. Η επιθυμία να κάνει μια ταινία μικρού μήκους υπήρχε εδώ και πολύ καιρό και το 2021 άρχισε να γράφει το σενάριο της «Λίλας», όπως είναι ο τίτλος της ταινίας του. Τηλεφώνησε σε δυο-τρεις φίλους του, που θέλησαν να πάρουν μέρος στη διαδικασία, και στη Ρένη Πιττακή, που δέχτηκε να παίξει τον κεντρικό ρόλο. Η ιδέα ξεκίνησε όταν, πηγαίνοντας μια φορά για φαγητό στο Λαύριο, είδε μια γυναίκα που στεκόταν μπροστά σε ένα κτίριο και, μολονότι περιποιημένη, δεν ήταν σε πολύ καλή κατάσταση.

λιλα πιττακη Facebook Twitter
Η Ρένη Πιττακή στη «Λίλα» του Μάκη Παπαδημητρίου.

«Θα έλεγα πως ήταν μια γυναίκα που κάτι έκρυβε», λέει. «Τότε έφτιαξα μια ιστορία γύρω από αυτό, ότι μια γυναίκα ζει με έναν άντρα που την έχει περισσότερο για να κάνει τις δουλειές του σπιτιού, δεν μοιράζονται τίποτα και εκείνη βρίσκει μια δικαιολογία κάθε μέρα, κάθεται έξω από το σπίτι ντυμένη με τα καλά της, για να νομίζει ο άντρας της ότι κάπου πάει, και όταν τπερνάει η ώρα, μπαίνει μέσα. Έτσι προσπαθεί να περάσει το χρόνο της». 

Αυτή ήταν η αρχική ιδέα, που άλλαξε πολύ μέχρι να γίνει η ταινία. Προστέθηκαν στοιχεία και από το κοντινό οικογενειακό του περιβάλλον, δίνοντάς της μια αρκετά διαφορετική μορφή.

λιλα«Στην τρίτη ηλικία υπάρχουν ζευγάρια που έχουν φτάσει σε αυτό το σημείο, έχουν ανείπωτα μυστικά. Η Λίλα, η ηρωίδα της ταινίας μου, που την υποδύεται με εξαιρετικά ευαίσθητο τρόπο η Ρένη Πιττακή, έχει σχέση με έναν ψυχοθεραπευτή (Χρήστος Μαλάκης). Προσπαθεί να ανοιχτεί, λέει ψέματα στην αρχή ότι ο άντρας της ζει. Όταν ανοίγεται και αρχίζει να του μιλάει για το παρελθόν της, λέει κάτι που δεν είναι πολύ μακρινό, το έχουν βιώσει πολλές γυναίκες όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο, οι μεγαλύτερες γενιές, όταν έμεναν στο σπίτι, δεν δούλευαν εκτός αυτού και η μόνη αποστολή τους, χωρίς να είναι δική τους επιλογή, ήταν να φροντίζουν και να στέκονται στους άλλους, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη ότι οι ανάγκες, οι επιθυμίες τους. Εκμυστηρεύεται στον γιατρό κάποια στιγμή πως νιώθει ότι την πέταξαν κάπου και την ξέχασαν, ότι ήταν για όλους εκεί, αλλά κουράστηκε. Και αυτό που την τρέφει είναι η ανάμνηση της συνύπαρξης με τον άντρα της. Επαναφέρει διάλογους, αναμνήσεις από διαλόγους, μιλώντας του στην πόρτα του άδειου δωματίου τους».

Για τον Μάκη –που πήρε άδεια από τον σκηνοθέτη του Νικορέστη Χανιωτάκη, με τον οποίο  ετοιμάζουν το έργο «Οικόπεδα με θέα» που θα ανέβει τον Οκτώβριο στο θέατρο Άνεσις, για να είναι στη Δράμα– η εμπειρία να βρίσκεται εκεί με τους μικρομηκάδες ως σκηνοθέτης ήταν καινούργια και μοναδική. Είδε εξαιρετικές ταινίες και χάρηκε για την ταινία του Θάνου Τοκάκη, που πήρε το βραβείο σεναρίου. Για την ταινία που έκανε μόνος του, χωρίς παραγωγό, δεν μπορεί να κάνει σχέδια –«δεν ξέρω τη δουλειά και δεν έχω και χρόνο να της αφιερώσω», λέει–, αλλά θεωρεί έτσι κι αλλιώς ήταν πολύ τιμητικό το ότι πήγε στη Δράμα και εδώ θα διαγωνιστεί στις Νύχτες Πρεμιέρας.

Ο Θάνος Τοκάκης, όπως πολλοί ηθοποιοί, αποφάσισε να ακολουθήσει την υποκριτική χάρη στις ταινίες που έβλεπε ως θεατής. «Κάπως έτσι ξεκίνησε η σχέση μου με τον κινηματογράφο και στην πορεία θεωρούσα πάντα ότι για να παίξεις έπρεπε να έχεις δει πολλές ταινίες. Πολύ αργότερα κατάλαβα και την ποίηση του κινηματογράφου και νομίζω ότι αυτή η σχέση αρχίζει τώρα να έχει κάποια αποτελέσματα», λέει και σημειώνει ότι δεν έχει παίξει σε πολλές ταινίες, θεωρώντας ότι δεν έχει ακόμα άνεση με την κάμερα.

Στο Φεστιβάλ Δράμας τιμήθηκε με το βραβείο σεναρίου για την ταινία «Τokakis ή What’s my name» που σκηνοθέτησε και στην οποία παίζει μαζί με τη Βίκυ Παπαδοπούλου και τον Σύλλα Τζουμέρκα. Άρχισε να γράφει το σενάριο με τη σκέψη να γίνει σειρά στην τηλεόραση. Στην πορεία αυτή η ανάγκη μετουσιώθηκε σε κάτι διαφορετικό και έγινε ουσιαστική η σχέση του με το σενάριο.

θανος τοκάκης Facebook Twitter
Στην ταινία του ο ήρωας του, που φέρει το ίδιο όνομα -Θάνος Τοκάκης-, έχοντας κάνει μια μεγάλη τηλεοπτική επιτυχία στο παρελθόν, ξεκινά μια περιοδεία stand up comedy στην επαρχία, προκειμένου να αποδείξει σε όλους πόσο σπουδαίος ηθοποιός είναι.

Στην ταινία του ο ήρωάς του, που φέρει το ίδιο όνομα –Θάνος Τοκάκης–, έχοντας κάνει μια μεγάλη τηλεοπτική επιτυχία στο παρελθόν, ξεκινά μια περιοδεία stand up comedy στην επαρχία προκειμένου να αποδείξει σε όλους πόσο σπουδαίος ηθοποιός είναι. Στο ταξίδι του έρχεται αντιμέτωπος με το κοινό που δεν είναι σε θέση να αφήσει την τηλεοπτική του ερμηνεία, αλλά κυρίως με τον ίδιο του τον εαυτό που τον σπρώχνει στα όρια για να φτάσει στην επιτυχία. 

ΤΟΚΑΚΗΣ«Το σενάριο το έγραψα στις αρχές του 2018 και είχε έναν χαρακτήρα υβριδικό, μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικού. Το υλικό μου για μια μικρού μήκους εξελισσόταν όπως εξελισσόμουν κι εγώ μέσα στα χρόνια, γιατί φυσικά δεν γίνεται να μη σε επηρεάζουν όσα συμβαίνουν στη ζωή σου», λέει. «Αυτή η ιστορία έχει να κάνει με τη ροπή που έχουμε στην επιτυχία, την επιθυμία της επιτυχίας με κάθε τρόπο, το πώς μας βλέπει ο κόσμος. Είναι ένα αυτοσαρκαστικό κείμενο σε σχέση με τον εαυτό μου και την κοινωνία στην οποία ζω».

Στη Δράμα είχε πάει άλλη μια φορά ως σεναριογράφος με τον «Καουμπόι» του Γιάννη Καρυπίδη. Μιλά για την καταπληκτική εμπειρία του φεστιβάλ, όπου είδε και γνώρισε πολλούς ανθρώπους, το πώς σκέφτονται, είδε πολλές ταινίες νέων σκηνοθετών. Θεωρεί πως όταν κάποιος θέλει να κάνει σινεμά, μία από τις πιο σημαντικές και ουσιαστικές εμπειρίες είναι να γνωρίσει τα πρόσωπα που κρύβονται πίσω από τις ταινίες.

«Δεν το περίμενα το βραβείο σεναρίου και είμαι πολύ χαρούμενος γιατί πραγματικά είχα ματώσει γι' αυτό το σενάριο», λέει. «Έχω παραγωγό ευτυχώς, ήταν πολύ δύσκολη διαδικασία. Οι μεγάλες εταιρείες δεν βοηθάνε αν δεν έχει η ταινία  φεστιβαλική προοπτική. Γνώρισα τη Μαρίνα και τον Τάσο της Laika Productions και θα λέω πάντα πως αν δεν ήταν αυτοί, η ταινία δεν θα γινόταν, και θα τους ευχαριστώ διαρκώς. Θα προσπαθήσουμε να τη στείλουμε στο εξωτερικό, να δούμε ποια θα είναι η τύχη της», προσθέτει. Ο Θάνος έχει γράψει το σενάριο για μια μεγάλου μήκους με τον Δημήτρη Εμμανουηλίδη, την έχουν καταθέσει και, όπως όλα δείχνουν, το να γράφει σενάρια είναι κάτι που τον εκφράζει πολύ. 

Η σχέση της Σοφίας Γεωργοβασίλη με το σινεμά ξεκινά από τότε που έβλεπε τα Γκούνις σε βιντεοκασέτες και στη συνέχεια τις ταινίες που έκαναν επιτυχία στα '90s. 

«Μεγαλώνοντας, πήγαινα κι εγώ στις αίθουσες και βίωνα αυτό το ωραίο συναίσθημα και τη σχέση που δημιουργείται όταν βλέπεις μια ταινία», λέει. Πήγε στη Δράμα και θα είναι και στο διαγωνιστικό των Νυχτών Πρεμιέρας με την ταινία «Αναμνήσεις μιας εφηβικής καταιγίδας» που έκανε πολύ καλή εντύπωση στην προβολή της στη Δράμα και ενθουσίασε το κοινό που την παρακολούθησε. 

«Η ιδέα να κάνω ταινία ήρθε πολύ φυσικά. Ως ηθοποιός είχα πολύ μεγάλη περιέργεια να δω τι συμβαίνει πίσω από την κάμερα. Πού με έχανες, πού με έβρισκες στο γύρισμα, ήμουν στο μόνιτορ. Μου άρεσε να γράφω από μικρή και πήγα σε ένα σεμινάριο του Νίκου Παναγιωτόπουλου. Προσπάθησα να βάλω μια ιστορία σε κινηματογραφικό πλαίσιο και μου άρεσε αρκετά η ιδέα. Η Χριστίνα Μουμούρη με παρακίνησε να κάνω μια ταινία και δοκιμάστηκα το 2013. Ήταν κάτι σαν άσκηση και ήρθε πολύ φυσικά, ένιωσα πολύ καλά. Συνέχισα ως ηθοποιός και το 2016-17 έκανα άλλη μια μικρού μήκους».  

Αναμνήσεις μιας Εφηβικής Καταιγίδας Facebook Twitter
Η τρίτη μικρού μήκους ταινία της Σοφίας, στην οποία πρωταγωνιστούν η Δάφνη Πήλ, ο Κωνσταντίνος Σιδέρης και η Στεφανία Σωτηροπούλου, είναι μια ιστορία ενηλικίωσης και αφορά μια άμβλωση.

Η τρίτη μικρού μήκους ταινία της Σοφίας, στην οποία πρωταγωνιστούν η Δάφνη Πηλ, ο Κωνσταντίνος Σιδέρης και η Στεφανία Σωτηροπούλου, είναι μια ιστορία ενηλικίωσης και αφορά μια άμβλωση. «Αυτό το θέμα το έχω βιώσει και προσωπικά. Όταν άκουσα την ιστορία ενός φίλου μου, μια κυκλική αφήγηση με μια δεκαπεντάχρονη και έναν δεκαπεντάχρονο, έγραψα μια ιστορία πάνω σε αυτό. Όταν ξεκίνησα να γράφω, δεν είχε αρχίσει να γίνεται αυτή η πολύ επείγουσα σήμερα συζήτηση για τις αμβλώσεις εδώ και στο εξωτερικό, έτσι άρχισε να δημιουργείται το κοινωνικό πλαίσιο», λέει.

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣΈφτιαξε μια ταινία παρατήρησης, χωρίς διδακτισμούς και ηθικά συμπεράσματα, με πρωταγωνίστρια μια έφηβη, έχοντας κάνει παράλληλα έρευνα, σύμφωνα με την οποία το 22% των αμβλώσεων γίνεται από ανήλικα κορίτσια και πολλές από αυτές τις επεμβάσεις είναι κρυφές – αυτό την απασχόλησε πολύ. Μιλά για ένα θέμα διαχρονικό, που σχετίζεται με τη γυναικεία φύση και, λόγω και των διεθνών εξελίξεων, συντονίστηκε με το κοινωνικό πλαίσιο.

«Η αποδοχή της ταινίας στη Δράμα ήταν συγκινητική. Είναι μοναδική η ατμόσφαιρα και όλοι όσοι κάνουμε ταινίες μικρού μήκους θέλουμε να πάρουμε ένα βραβείο όχι για τη "δόξα" αλλά επειδή τα βραβεία είναι χρηματικά, αποτελούν τη μόνη βοήθεια για να ξεκινήσει μια νέα δουλειά κάποιος. Στην περίπτωση των μικρομηκάδων είναι πολύ σημαντικό αυτό το ποσό». Ετοιμάζει μια μεγάλου μήκους ταινία – η σκηνοθεσία την ενδιαφέρει πολύ, αλλά δεν θα αφήσει το φορμάτ της μικρού μήκους. Αυτή την ταινία την ξεκίνησε μόνη της, χρηματοδοτώντας την η ίδια, καθώς δεν έβρισκε άλλη χρηματοδότηση, αλλά στη συνέχεια η Στέγη και ιδιωτικοί φορείς τη βοήθησαν να την ολοκληρώσει. Το θέατρο είναι πάντα μια μεγάλη της αγάπη, αλλά αυτή την περίοδο ασχολείται με τη μεγάλου μήκους, στην οποία έχει αφοσιωθεί αποκλειστικά, αφήνοντας για λίγο στην άκρη την υποκριτική.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΥΤΕΡΑ 19/09 - ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ-«Pendulus» του Δημήτρη Γκότση -λεκτικά σε λίγο

The Review / «Pendulus»: Πόσο διχασμένοι νιώθουν οι Αλβανοί δεύτερης γενιάς που μεγάλωσαν στην Ελλάδα;

Ο Χρήστος Παρίδης συζητάει με τον Βορειοηπειρώτη συγγραφέα Τηλέμαχο Κώτσια περί εθνικών ταυτοτήτων, με αφορμή τη βραβευμένη ταινία μικρού μήκους «Pendulus» Δημήτρη Γότση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ταινίες που ξεχωρίσαμε από το 45ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας

Οθόνες / Οι ταινίες που ξεχωρίσαμε στο 45ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας

Σε μια εποχή που μετά βίας έχουμε ξεπεράσει είτε την κρίση είτε την πανδημία, η οικογένεια και οι ενδοοικογενειακές σχέσεις εξακολουθούν να απασχολούν τις νεότερες κυρίως ηλικίες, όπως και θέματα εθνικής ταυτότητας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρομέν Γαβράς: «Η δική μας γενιά δεν έχει πολλά αποθέματα ελπίδας»

Οθόνες / Ρομέν Γαβράς: «Η δική μας γενιά δεν έχει πολλά αποθέματα ελπίδας»

Η Στέγη ανοίγει το φετινό της ρεπερτόριο με το βλέμμα (ξανά) στραμμένο προς το μέλλον, συνεργαζόμενη με τον προβοκάτορα Ελληνογάλλο σκηνοθέτη στο πρότζεκτ «GENER8ION», με τρεις μικρού μήκους ταινίες του που θα κάνουν παγκόσμια πρεμιέρα με τη μορφή βίντεο εγκαταστάσεων σε τρεις διαφορετικούς χώρους.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM