Τι μας είπε η Gudrun Gut για το Βερολίνο των '80s

Τι μας είπε η Gudrun Gut για το Βερολίνο των '80s Facebook Twitter
0

 

Τι μας είπε η Gudrun Gut για το Βερολίνο των '80s Facebook Twitter
Gudrun Gut... Φωτ.: Robert Carrithers

Κάποιες σημειώσεις με αφορμή τις ερωτήσεις που έγιναν στην Gudrun Gut μετά το τέλος του B Movie: Lust & Sound In West Berlin που προβλήθηκε το Σάββατο στις Νύχτες Πρεμιέρας.

Η πρώτη έχει να κάνει με αυτό που επανέλαβε δύο φορές κατά την διάρκεια της κουβέντας με τους θεατές. Το τέλος εκείνης της θρυλικής εποχής του Βερολίνου, μια εποχή την οποία βίωσε. Αλλά και το ότι το τέλος αυτής της εποχής δεν σήμανε το οριστικό τέλος της underground πλευράς της πόλης.

 

Αυτό που μου προκάλεσε την μεγαλύτερη εντύπωση, είναι ότι η ταινία καταφέρνει να μεταφέρει αυτούσιο το πνεύμα των καλλιτεχνών του Βερολίνου. Οι καλλιτέχνες εκφραζόντουσαν χωρίς να έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους κάτι άλλο πέρα από την ίδια την έκφραση. Ούτε καν την επιβίωση τους από την τέχνη. Η τέχνη για την τέχνη και μόνο.

«Αυτή η πλευρά του Βερολίνου παραμένει ζωντανή. Από την δεκαετία του είκοσι μέχρι σήμερα. Όμως μεταλλάσσεται. Την δεκαετία του είκοσι ήταν τα καμπαρέ, η δεκαετία του ογδόντα ήταν αυτή που είδατε στην ταινία, αργότερα ήταν η έκρηξη της χορευτικής σκηνής. Σήμερα το Βερολίνο έχει γίνει πόλος έλξης για πολλούς καλλιτέχνες από διάφορες χώρες. Αυτή είναι που διαμορφώνουν την underground πλευρά της πόλης, οι καλλιτέχνες-μετανάστες. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος» απάντησε σε μια ερώτηση για το Βερολίνο του τότε και το Βερολίνο του σήμερα.

Τι μας είπε η Gudrun Gut για το Βερολίνο των '80s Facebook Twitter
O Nick Cave στο Δυτικό Βερολίνο

Ένα άλλο σημείο από αυτά που είπε με τους θεατές και το κράτησα είναι το ότι υποστήριξε ότι το 90% από όσα είδαμε ήταν η πραγματικότητα όπως την ζούσαν εκείνη την εποχή. Και όταν κάποιος από το κοινό χαριτολογώντας είπε ότι δεν την πιστεύει εκείνη απάντησε ότι δεν άφησε για αυτό το λόγο την μαμά της να δει την ταινία.

Περισσότερα από το υλικό της εποχής, την μουσική, τα clubs και τα ξενύχτια, το οποίο οι σκηνοθέτες έχουν δέσει όμορφα με τις δραματοποιημένες σκηνές, αυτό που μου προκάλεσε την μεγαλύτερη εντύπωση, είναι ότι η ταινία καταφέρνει να μεταφέρει αυτούσιο το πνεύμα των καλλιτεχνών του Βερολίνου. Οι καλλιτέχνες εκφραζόντουσαν χωρίς να έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους κάτι άλλο πέρα από την ίδια την έκφραση. Ούτε καν την επιβίωση τους από την τέχνη. Η τέχνη για την τέχνη και μόνο.

Και αυτός ο καλλιτεχνικός οργασμός που επικρατούσε στο Βερολίνο της εποχής έγινε σε κάποιες περιπτώσεις ένα νέο σημείο εκκίνησης για καλλιτέχνες όπως ο David Bowie και ο Nick Cave. Η ζωή τους στο Βερολίνο τους οδήγησε καλλιτεχνικά και προσωπικά σε νέα μονοπάτια.

 

Το φιλμ κλείνει με την νέα εποχή που ανέτειλε στην πόλη: Την έκρηξη της χορευτικής σκηνής. Η πόλη αφήνει πίσω το παρελθόν και κάνει ένα καινούριο ξεκίνημα. Καμία νοσταλγία ή θλίψη για τα παλιά. Το Βερολίνο μπορεί να δημιουργεί κάθε φορά έναν νέο εαυτό χωρίς να το κάνει θέμα. Και αυτό είναι η γοητεία του.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ