MET GALA 2024

Στο κέντρο η Λίλυ Παπαγιάννη

Στο κέντρο η Λίλυ Παπαγιάννη Facebook Twitter
0

 

Είναι η παρέα της «Εκδρομής», στην παραλία (μάλλον) της Θεσσαλονίκης. Πόζα τραβηγμένη προς τα τέλη Σεπτεμβρίου του ’66 (προφανώς), όταν η «Εκδρομή» του Τάκη Κανελλόπουλου προβαλλόταν στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου εκείνης της χρονιάς.

Στο κέντρο η Λίλυ Παπαγιάννη. Αριστερά της, όπως κοιτάζουμε, ο Άγγελος Αντωνόπουλος και δεξιά της ο Κώστας Καραγιώργης. Δίπλα στον Αντωνόπουλο ο σκηνοθέτης Τάκης Κανελλόπουλος και στην άκρη αριστερά ο Ηλίας Πετρόπουλος. Στην άλλη άκρη ο παραγωγός της «Εκδρομής» Κώστας Κανελλόπουλος (αδελφός του σκηνοθέτη) και δίπλα του ο σεναριογράφος Γιώργος Κιτσόπουλος.

Βρίσκω έξοχη αυτή τη φωτογραφία. Απελευθερώνει μιαν άνεση και μιαν ειλικρίνεια, που μοιάζουν μακρινές… και μοναδικές. Δεν ξέρω αν είναι ο χρόνος, που την μετατρέπει σε ιστορία, κάνοντάς τη θαυμαστή στα μάτια μου, έχει όμως κάτι, που απουσιάζει φρονώ από τις σημερινές πόζες. Και αυτό είναι πρακτικό, όχι ποιητικό. Έχει το στήσιμο κάποιου που ξέρει να διαχειρίζεται τα ποικίλα βλέμματα (άλλα κοιτούν προς το φακό, άλλα όχι), δίνοντας αυτό το τόσο αφοπλιστικό, συμμετρικό αποτέλεσμα.

Δεν έχω δει καλλιτεχνικές παρέες (ας μείνουμε σ’ αυτές), που να φωτογραφίζονται έτσι σήμερα. Ίσως, γιατί μια τέτοιου τύπου πόζα να προϋποθέτει ένα αντι-γκλάμορους σκηνικό (που γενικώς αγνοείται), την πεποίθηση, εννοώ, πως ό,τι έχει αξία (αν έχει) είναι εκείνο που πράττουμε, και όχι αναγκαστικά εμείς οι ίδιοι – κάτι που μας οδηγεί να είμαστε χαλαροί και αμέτοχοι απέναντι στην αιωνιότητα.

Στη μνήμη της Λίλυς Παπαγιάννη, που συναντήθηκε μαζί της το 2015.

0

MET GALA 2024

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ