Stelios Koul presents

Stelios Koul presents Facebook Twitter
0

Μια μοιραία γυναίκα εκπαιδεύει ένα νέο ως «οικονομικό δολοφόνο». Με την πρόφαση της ανάπτυξης, ο άνθρωπος αυτός πείθει υποανάπτυκτες χώρες να πάρουν δάνεια, τα οποία δεν μπορούν να ξεπληρώσουν, πλουτίζοντας έτσι αμερικανικές επιχειρήσεις. Στην ιστορία είναι μπλεγμένη η Παγκόσμια Τράπεζα και το State Department. Αυτή είναι η πλοκή της αυτοβιογραφίας Η εξομολόγηση ενός οικονομικού δολοφόνου του Τζον Πέρκινς, που κυκλοφόρησε στην Αμερική το 2004 κι έγινε αμέσως μπεστ-σέλερ. Το βιβλίο τράβηξε την προσοχή του Στέλιου Κούλογλου («Σκέφτηκα ότι είναι καταπληκτική ιστορία γιατί είχε όλα αυτά τα οποία υποψιαζόμαστε και τα σκεφτόμαστε συνήθως ως κομμάτια ενός παζλ. Σκέφτηκα πως ο Πέρκινς είναι το παζλ από μόνος του»). Συναντήθηκε με τον Πέρκινς και κατέγραψε την ιστορία του, που είναι και «η ιστορία της κρυφής πλευράς της αμερικανικής αυτοκρατορίας», προσθέτoντας και δραματοποιημένες σκηνές, ενώ τον έπεισε να γυρίσει στη Δημοκρατία του Ισημερινού -γνωστή και ως «Εκουαδόρ»- και να ζητήσει συγγνώμη από το λαό της. Η ταινία, μετά από διάφορα διεθνή φεστιβάλ, βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες την επόμενη εβδομάδα. Παράλληλα, από την 1η Νοεμβρίου άνοιξε τοwww.tvxs.gr, μια από τις πρώτες προσπάθειες για web tv στην Ελλάδα. Ως τώρα μετράει μισό εκατομμύριο hits και 80.000 επισκέψεις. «Και αρκετά καλά σχόλια, που είναι και το σημαντικότερο στην αρχή. Όλοι το βλέπουνε με συμπάθεια. Ελπίζω να μη μείνουμε απλώς συμπαθείς. Να μας αγαπήσουνε κιόλας».

Στη διαφήμιση τουtvxs.grπαραλληλίζετε την ομάδα σας με το γαλατικό χωριό στον Αστερίξ. Υπάρχει αυτή η αίσθηση της ομάδας που αντιστέκεται.

Καλά, ένα διαφημιστικό είναι. Πιστεύω όμως πως υπάρχει ανάγκη ουσιαστικής ενημέρωσης στην Ελλάδα σήμερα. Ας πούμε, στον «Economist» είχε προχτές ένα άρθρο για το πώς το χωροταξικό σχέδιο του Σουφλιά καταστρέφει την Ελλάδα και οι ελληνικές εφημερίδες δεν έγραψαν τίποτα. Μέχρι κι ο «Economist», που είναι ένα συντηρητικό έντυπο, το αποδίδει αυτό στο λόμπι των εργολάβων. Στα ελληνικά media δεν το βλέπεις πουθενά αυτό. Νομίζω ότι το ζητούμενο είναι να είμαστε ανεξάρτητοι και αξιόπιστοι και να έχουμε μεγάλη παραγωγή των χρηστών με δικά τους βίντεο και ντοκιμαντέρ. Ελπίζω πολύ στην αντίδραση των νέων, που έχουν περισσότερο την κουλτούρα της εικόνας.

Είναι μια πρόκληση βέβαια ένα διαδραστικό κανάλι - στο παρελθόν π.χ. μια αντίστοιχη προσπάθεια του Σκάι, πρώτα με τις φωτιές και μετά με τις ερωτήσεις στους πολιτικούς αρχηγούς, δεν είχε μεγάλη ανταπόκριση.

Δίνουμε μεγάλη σημασία στη διάδραση και στην επικοινωνία με τους χρήστες. Θέλουμε να μας στέλνουν βίντεο και πληροφορίες. Έχουμε αρκετά βιντεάκια και θα ήθελα παραπάνω, αν και δεν υπάρχει η κουλτούρα των βίντεο στην Ελλάδα. Ο απώτερος στόχος είναι να γίνει μια κοινότητα, όλο αυτό να μην είναι κάτι που θα ‘ναι εσείς κι εμείς .

Μιλήστε μου για τηνΕξομολόγηση ενός οικονομικού δολοφόνου.Την έχετε κάνει εδώ και κάποια χρόνια, έτσι δεν είναι;

Είχα φτιάξει μια πρώτη βερσιόν το 2006, η οποία στη συνέχεια άλλαξε γιατί έπεισα τον πρωταγωνιστή της ιστορίας, τον Τζον Πέρκινς, να πάμε μαζί στον Ισημερινό για να ζητήσει συγγνώμη από το λαό του. Είχαν σκοτώσει τον Πρόεδρο της χώρας, τον Χάιμε Ρολντός. Έγινε λοιπόν η δημόσια συγκέντρωση που θα ζητούσε συγγνώμη, όπου έγινε κόλαση. Πλάκωσε πάρα πολύς κόσμος , εγώ έχασα επαφή με τις κάμερες... Ο κεντρικός κορμός της ταινίας είναι αυτή η απολογία .

Θεωρείτε ότι ο Τζον Πέρκινς είναι αμφιλεγόμενος; Σας ρωτάω γιατί και τα βιβλία του και ο ίδιος έχουν εισπράξει πολλές αρνητικές κριτικές.

Καταρχάς είναι ένας άνθρωπος που έχει λάβει μέρος στην προσπάθεια υποδούλωσης του κόσμου. Ο Ισημερινός ήτανε στα γόνατα μετά το θάνατο του Ρολντός, παρά το γεγονός πως ήτανε η δεύτερη πετρελαιοπαραγωγός χώρα στη Λ. Αμερική μετά τη Βενεζουέλα. Έχει τρομερό φυσικό πλούτο κι όμως το αμερικανικό δολάριο έχει γίνει πλέον το επίσημο εθνικό τους νόμισμα. Οι άνθρωποι είναι πάμπτωχοι και τη δικιά μου την άποψη στο φιλμ την εκφράζω. Ούτε τον ηρωοποιώ ούτε τον καταδικάζω.

Η αμερικανική κυβέρνηση κατηγορεί τον Πέρκινς για συνωμοσιολογία.

Αυτό έχει τρομερή πλάκα. Το βιβλίο που έβγαλε έγινε μπεστ-σέλερ. Ήταν στη λίστα των «New York Times» πολλές εβδομάδες και, παρ' όλα αυτά, δεν κάνανε ποτέ αναφορά, κριτική ή παρουσίαση του βιβλίου μέχρι που ξαφνικά βγήκε το State Department, ενάμιση χρόνο μετά, κι έκανε αυτές τις δηλώσεις. Την επόμενη εβδομάδα βγήκανε οι «New York Times» και χτυπήσανε το βιβλίο.

Μιλώντας περί «NewYork Times»,διάβασα την κριτική της ταινίας σας. Ο κριτικός σημείωνε πως ο Πέρκινς έχει«λιγότερο σατιρικό πνεύμα από τον Μichael Mooreκαι λιγότερη πνευματική εξουσία από τον Νόαμ Τσόμσκι. Αυτό που έχει είναι μια τάση προς το μελοδραμα». Πώς σας φάνηκε αυτό;

Δεν περίμενα κάτι καλύτερο από τους «New York Times». Για μένα η κριτική των «New York Times» ήταν εντάξει. Έλεγε ότι δεν του άρεσε καθόλου η μουσική ότι δεν του άρεσαν οι δραματοποιημένες σκηνές, αν και έλεγε ότι είχε πολύ καλές στιγμές. Εξάλλου, σε πολιτικό επίπεδο, δεν νομίζω ότι θα μπορούσαν να γράψουν κάτι άλλο, γιατί αυτό το βιβλίο κι αυτή η ταινία είναι μια ιστορία που πάει στην καρδιά του αμερικανικού κατεστημένου, και του φιλελεύθερου ακόμα. Δηλαδή, αυτά που κάνουνε δεν τα κάνουνε μόνο επί Ρεπουμπλικάνων αλλά και επί Δημοκρατικών.

Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείτε δραματοποιημένες σκηνές. Δεν φοβηθήκατε ότι αυτό θα λειτουργούσε εις βάρος της καθαρής έρευνας;

Ήθελα να κάνω κάτι που θα χρησιμοποιούσε την εικόνα για να δίνει μια γροθιά στο στομάχι. Από την αρχή που διάβασα την ιστορία μου θύμισε φιλμ νουάρ: συνωμοσίες, κυνισμός και μια μοιραία γυναίκα που τον βάζει στο παιχνίδι. Το άλλο που με οδήγησε σε όλο αυτό ήταν το γεγονός πως αυτός δεν είχε καθόλου φωτογραφικό υλικό από την ηλικία που δρούσε. Δεν είχα καθόλου οπτικό υλικό για να ντύσω τις διηγήσεις του. Δεν υπήρχε άλλο υλικό, έβγαινε λες και ήταν ένα κεφάλι που μιλούσε.

Τον τελευταίο καιρό, μία με την απόλυση από την ΕΡΤ μία με το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που δεν σας επέτρεψαν να διαγωνιστείτε λόγω ελληνικότητας, είναι λες και σας κυνηγάνε. Σας κάνουν συχνά κριτική. Ακόμα και με τα ντοκιμαντέρ σας, έλεγαν, χρησιμοποιούσατε ξένα ντοκιμαντέρ και βάζατε το όνομά σας.

Ναι, αυτή η γνωστή ιστορία... Στην αρχή δεν εμφανιζόμουν στο «Ρεπορταζ χωρίς σύνορα» κι άρχισαν να λένε ότι δεν είναι δικά μου κι αναγκάστηκα να κάνω τον καραγκιόζη και να περπατάω μαζί με τον συνεντευξιαζόμενο ή φέρναμε δυο κάμερες για να φαίνεται ότι είμαι κι εγώ στη συνέντευξη. Στη «Θεματική βραδιά» αγοράζαμε ντοκιμαντέρ βέβαια, δεν γινότανε να παράγω και 4 ώρες ντοκιμαντέρ την εβδομάδα. Τέλος πάντων, εδώ η «Αυριανή» είχε γράψει το 1985 ότι κάνω πιάτσα στη Συγγρού. Έχω ακούσει τα πάντα.

Υπάρχει και κάτι τελευταίο που μου έκανε εντύπωση. Γιατί είστε στα credits της ταινίας stelios koul;

Ε, έπρεπε να γίνουν κάποιες συνεντεύξεις στην Αμερική, και είπαμε να το κόψουμε. Ακουγόταν περίεργο και το Stelios ακόμα πιο περίεργο, γιατί δεν είναι εξοικειωμένοι οι Αμερικανοί με το όνομα. Ναι, Stelios Koul. Νομίζω ότι είναι cool.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ