Rocky, τα "Χρυσά Γάντια" αστράφτουν ακόμα

Rocky, τα "Χρυσά Γάντια" αστράφτουν ακόμα Facebook Twitter
O Τζον Άβιλντσεν με τον Σιλβέστερ Σταλόνε στα γυρίσματα του Ρόκι
0



Tα ξημερώματα του Σαββάτου έφυγε από την ζωή σε ηλικία 81 ετών ο σκηνοθέτης Τζoν Τζ. Άβιλντσεν (Kαράτε Κίντ, Σώστε τον Τίγρη). Σπουδαίος σκηνοθέτης ο Άβιλντσεν δεν ήταν, άφησε όμως πίσω του μια σπουδαία ταινία, τον θρυλικό Rocky, που στην χώρα μας είχε κυκλοφορήσει στις αίθουσες με τον τίτλο Ρόκι, τα Χρυσά Γάντια.


O Ρόκι Μπαλμπόα γεννήθηκε στο μυαλό του νεαρού Σιλβέστερ Σταλόνε, σε μια περίοδο που εκείνος προσπαθούσε να καθιερωθεί στην κινηματογραφική βιομηχανία, αλλά το καλύτερο που είχε πετύχει ήταν ένα πέρασμα δευτερολέπτων στις Μπανάνες του Γούντι Άλεν κι έναν μικρό ρόλο στο ριμέικ του Farewell my Lovely. Αντλώντας έμπνευση από τον προσωπικό του αγώνα, ο Σταλόνε έγραψε το σενάριο μέσα σε τρεις μέρες και έπειτα χτύπησε την πόρτα των στούντιο. Eνδιαφέρον από την πλευρά των στούντιο υπήρξε, όλες οι προτάσεις όμως συνοδεύονταν από τον όρο να υποδυθεί τον ήρωα ένας πιο αναγνωρίσιμος σταρ. Ο Σταλόνε ήταν αποφασισμένος να μην επιτρέψει σε κανέναν άλλο να ενσαρκώσει στην οθόνη έναν ήρωα τόσο δικό του και το πείσμα του τελικά απέδωσε καρπούς. Το project βρήκε στέγη στην United Artists και με την βοήθεια του παραγωγού Ίρβιν Γουίνκλερ, που υποθήκευσε το σπίτι του για να συγκεντρωθεί το σύνολο του απαραίτητου προϋπολογισμού, ξεκίνησε γυρίσματα υπό τις οδηγίες του Άβιλντσεν. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα υπόδειγμα λαϊκού σινεμά, που ενθουσίασε θεατές και κριτικούς, ενώ έφτασε μέχρι τα Όσκαρ εκείνης της χρονιάς, κατακτώντας, μεταξύ άλλων, το βραβείο Καλύτερης Ταινίας.

Rocky, τα "Χρυσά Γάντια" αστράφτουν ακόμα Facebook Twitter
Ο ήρωας στο τέλος δεν επιβραβεύεται από το Σύστημα, που προτιμά να δώσει τη νίκη στον άνθρωπο του, αλλά από την λαϊκή εκτίμηση κι από την αγκαλιά της αγαπημένης του.


Μετά από έξι συνέχειες, ο Ρόκι θεωρείται πνευματικό τέκνο του Σταλόνε, ίσως όχι άδικα, καθώς κάθε νέα του κινηματογραφική εξόρμηση αντανακλά το στάδιο που βρίσκεται η ζωή και η καριέρα του αμερικανού σταρ. Δεν πρέπει όμως να παραγνωρίζουμε την συμβολή του Άβιλντσεν στην πρώτη αυτή ταινία. Πιστός στις νεορεαλιστικές αρχές του αμερικανικού σινεμά της εποχής, ο Άβιλντσεν ακολουθεί τον ήρωα του με την κάμερα στο χέρι, ανάμεσα στις φτωχογειτονιές της Φιλαδέλφειας και συνθέτει μέσω αυτού το πορτρέτο μιας περιοχής και των ανθρώπων της σε μια συγκεκριμένη εποχή, ενώ παράλληλα συστήνει μια σειρά από στοιχεία και μοτίβα που θα καταστούν δομικά για την σειρά στο μέλλον, όπως το μοντάζ της προπόνησης. Αναδεικνύοντας το έξυπνο σενάριο του Σταλόνε, που θέλει τον ήρωα να απαντά με ανθρώπινες, συνεσταλμένες χειρονομίες στις καθημερινές δοκιμασίες, ο Άβιλντσεν φροντίζει πρώτα να συσφίξει τις σχέσεις σου με αυτό τον ελαφρώς αργόστροφο, μα ασύστολα καλοσυνάτο επίδοξο πυγμάχο, που φυτοζωεί σε έναν κόσμο που τιμωρεί τέτοια χαρακτηριστικά και ταλανίζεται από εκείνο το αβάσταχτο «γιατί» της ευκαιρίας που δεν ήρθε ποτέ, κι έπειτα τον πετάει στην αρένα του ρινγκ. Κάπως έτσι σαράντα ένα χρόνια μετά και άλλες τόσες επαναληπτικές προβολές, το Rocky έχει ακόμα την δύναμη να σε ξεσηκώσει στο κάθισμα σου, να σε κάνει να κουνάς χέρια και πόδια αγωνιώντας για την έκβαση του αγώνα, ακόμα κι αν την ξέρεις. Και είναι αυτή η έκβαση που απαντά εμφατικά στις επίμονες μέσα στα χρόνια κατηγορίες μερίδας της κριτικής, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα πως το φιλμ είναι μια ωδή στο αμερικανικό όνειρο, την ίδια ώρα που ο αντίπαλός της την βραδιά των Όσκαρ, ο σκορσεζικός Ταξιτζής, ξεσκεπάζει την απατηλή του φύση και τις επιπτώσεις του στο Άτομο. Μα ο ήρωας στο τέλος δεν επιβραβεύεται από το Σύστημα, που προτιμά να δώσει τη νίκη στον άνθρωπο του, αλλά από την λαϊκή εκτίμηση κι από την αγκαλιά της αγαπημένης του. Αν ψάχνεις έναν βασικό λόγο που σήμαινε συναγερμός στη γειτονιά που μεγάλωνες όταν έπαιζε το Rocky στην τηλεόραση, σε αυτό το φινάλε θα τον βρεις.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ