Πότε ανοίγουν τα θερινά σινεμά της Αθήνας;

Πότε ανοίγουν τα θερινά σινεμά της Αθήνας; Facebook Twitter
To Θησείον στην ομώνυμη περιοχή
0

Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΤΟΥ 2022 είχε τέτοιες δυσκολίες για τους ιδιοκτήτες των χειμερινών αιθουσών, ώστε αν ήταν εφικτό, τα θερινά θα άνοιγαν από την 25η Μαρτίου. Στην αγορά υπήρχε μια ανησυχία να ανοίξουν όσο πιο σύντομα γίνεται για να σωθεί η χρονιά.

Φέτος η κατάσταση είναι διαφορετική. Από τα μέσα Δεκέμβρη και έπειτα παρατηρήθηκε ανάκαμψη στην κίνηση των χειμερινών κινηματογράφων, η οποία δεν ήταν απλό πυροτέχνημα χάρη σε 2-3 τίτλους, αλλά κρατά μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές και αποδεικνύει ότι η κλειστή αίθουσα δεν περνά ακριβώς κρίση, αλλά βρίσκεται σε μια μεταβατική περίοδο.

Θυμίζουμε ότι σε μια τέτοια είχαν βρεθεί και τα θερινά σινεμά στα ‘90s και μετά την επιμονή και τις πιέσεις της Μελίνας Μερκούρη, το 1997 το υπουργείο Περιβάλλοντος, με απόφασή του, τίμησε το όραμά της και κήρυξε διατηρητέα αρκετά από αυτά, τα οποία σήμερα αποτελούν, μεταξύ άλλων, κερδοφόρες επιχειρήσεις και πόλο έλξης για τους τουρίστες.

Η έξοδος στο θερινό σινεμά έχει γίνει event στη συνείδηση του κοινού, με τις κατάλληλες διορθωτικές κινήσεις θα ξαναγίνει και η έξοδος στις κλειστές αίθουσες, αλλά αυτή είναι μια μεγάλη συζήτηση που θα αφήσουμε για άλλη στιγμή.

Προς το παρόν οι εραστές των προβολών υπό τον έναστρο ουρανό έχουν να περιμένουν το άνοιγμα των θερινών κινηματογράφων της Αθήνας, το οποίο φέτος δεν έχει τον επείγοντα χαρακτήρα της περασμένης χρονιάς.

Φέτος θα έχουμε και μια επάνοδο που πολλοί περιμέναμε πώς και πώς. Το «Cine Paris» στην Πλάκα, ίσως ο ιδανικότερος κινηματογράφος του λεκανοπεδίου για ρομαντζάδα λόγω της θέας του –προτιμήστε εξώστη και την πρώτη προβολή, ώστε να συμπέσουν οι διαφημίσεις με την magic hour– πρόκειται να επαναλειτουργήσει.

Πέρυσι τον χορό είχε ανοίξει το Cine «Γέρακας», που ξεκίνησε τις προβολές στις 25 Απριλίου. Και φέτος ο προτζέκτοράς του θα είναι ο πρώτος που θα τεθεί σε λειτουργία, αλλά λίγες μέρες μετά – την προσεχή Παρασκευή 28 Απριλίου.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε μέχρι στιγμής, λοιπόν, στις 4 Μαΐου, καιρού επιτρέποντος, θα μας καλωσορίσουν το «Cine Αττικόν» στο Άλσος Γαλατσίου, το «Φλερύ» στην Καλλιθέα και το «κρυμμένο μυστικό» της «Αλεξάνδρας» που βρίσκεται κοντά στο μετρό Χολαργού. Τότε αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του και το «Θησείον», που βλέπουμε κατά καιρούς σε λίστες με τους καλύτερους κινηματογράφους στον κόσμο – όχι άδικα.

Πότε ανοίγουν τα θερινά σινεμά της Αθήνας - Όλες οι ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές Facebook Twitter
Η Ριβιέρα στα Εξάρχεια.

Στις 11 Μαΐου θα έχουμε ένα μαζικότερο άνοιγμα κινηματογράφων. Τότε είναι που το θερινό «Αβάνα» θα θέσει και πάλι σε λειτουργία την ταράτσα του. Κατεβαίνοντας την Κηφισίας θα συναντήσουμε το «Άνεσις», ακόμα μια περιποιημένη ταράτσα που βρίσκεται ακριβώς πάνω από το ομώνυμο θέατρο στους Αμπελοκήπους.

Από την ίδια ημερομηνία θα τρέχουν οι θεατές να προλάβουν την «τελευταία την παράσταση» στο «Εκράν», που λέει και ο Βασίλης Καζούλης στην «Αμοργό» του, και θα μπορούν να απολαύσουν μια ταινία στην «Ηλέκτρα» στην Πατησίων, στο «Αμίκο» στο Χαλάνδρι και, όπως όλα δείχνουν, και στην «Αθηναία», που παραμένει ακλόνητη σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους πεζόδρομους του Κολωνακίου.

Πρεμιέρα στις 11 Μαΐου κάνει και το cine «Μίμης Φωτόπουλος» στο Μαρούσι, που ο υπογράφων εκτιμά ιδιαιτέρως για τα σουβλάκια του και γιατί από παλιά κρατά την παράδοση να αλλάζει έργο συχνότερα μέσα στην εβδομάδα.

Αρκετοί διαχειριστές και ιδιοκτήτες κινηματογράφων αμφιταλαντεύονται για το αν θα ανοίξουν στις 11 ή στις 18 Μαΐου – οι εκλογές της 21ης Μαΐου δυσχεραίνουν την απόφαση. Ανάμεσά τους βρίσκονται το «Cine Πολεμικό Μουσείο», που ξεκίνησε τη λειτουργία του πέρυσι, το ολοένα και πιο δημοφιλές Σινέ «Κάρμεν» στην Κατεχάκη, η «Στέλλα» στην Κυψέλη και το Σινέ «Δάφνη» στην Ηλία Ηλίου.

Κλειδωμένη ημερομηνία έναρξης στις 18 Μαΐου έχουν το «Cine Γαλάτσι» στο Άλσος Βεΐκου και το «Cine Φιλοθέη», αμφότερα σε εξαιρετική τοποθεσία, καλά φυλαγμένη από εξωτερικούς θορύβους.

Μια εβδομάδα μετά και συγκεκριμένα στις 24 Μαΐου ανοίγει και η «Ριβιέρα» των Εξαρχείων, από τους κινηματογράφους που είχαν κηρυχθεί διατηρητέοι με την υπουργική απόφαση που αναφέραμε στην εισαγωγή, ο οποίος έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε ένα από τα πιο αγαπημένα θερινά στέκια των Αθηναίων σινεφίλ, σημειώνοντας απανωτά sold-out. Παραμένοντας στα Εξάρχεια, το «Vox» θα ξεκινήσει τη λειτουργία του την 1η Ιουνίου, εγκαινιάζοντας και τυπικά το καλοκαίρι.

Φέτος θα έχουμε και μια επάνοδο που πολλοί περιμέναμε πώς και πώς. Το «Cine Paris» στην Πλάκα, ίσως ο ιδανικότερος κινηματογράφος του λεκανοπεδίου για ρομαντζάδα λόγω της θέας του –προτιμήστε εξώστη και την πρώτη προβολή, ώστε να συμπέσουν οι διαφημίσεις με την magic hour– πρόκειται να επαναλειτουργήσει. Θα χρειαστεί να κάνουμε λίγη υπομονή, καθώς πιθανότερες ημερομηνίες έναρξης λειτουργίας είναι η 1η Ιουλίου ή η 8η Ιουλίου, σκεφτείτε, όμως, ότι και πάλι θα έχουμε ακόμα τρεις μήνες για να το επισκεφτούμε ξανά και ξανά. Όπως και τα σινεμά που αναφέραμε ήδη, αλλά και πολλά ακόμα, για την έναρξη λειτουργίας των οποίων προς το παρόν δεν έχουμε πληροφορίες.

Το σίγουρο είναι ότι με ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει τρανταχτούς εμπορικούς τίτλους, επιστροφές μεγάλων δημιουργών, διαλεχτές επανεκδόσεις, αλλά και ταινίες που βγήκαν μέσα στον χειμώνα και αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία, θα έχουμε αρκετές αφορμές για να ξεχυθούμε στα θερινά σινεμά του λεκανοπεδίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM