Πόσο Netflix μπορεί να απορροφήσει ο πλανήτης; Η «ισχυρή κυρία» της πλατφόρμας απαντά

Πόσο Netflix μπορεί να απορροφήσει ο πλανήτης; Η ‘ισχυρή κυρία’ της πλατφόρμας απαντά Facebook Twitter
Κόρη Ινδών από την Ανατολική Αφρική, η Bajaria γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1970.
0

Ο προβλεπόμενος προϋπολογισμός περιεχομένου του Netflix για το 2023 είναι ο ίδιος με τον περσινό –  δεκαεπτά δισεκατομμύρια δολάρια, ένα κολοσσιαίο ποσό αναμφισβήτητα, σύμφωνα όμως με τα στρεβλά πρότυπα που έχει θέσει η ίδια η πλατφόρμα για τον εαυτό της, οτιδήποτε δεν αποτελεί ταχεία επέκταση, μοιάζει με στασιμότητα. Μια μεγάλη πρόκληση είναι ο φαινομενικός κορεσμός της αμερικανικής αγοράς streaming. Μόλις πριν από λίγα χρόνια, το Netflix ήταν ουσιαστικά αυτό που λένε «ο μοναδικός παίκτης στην πιάτσα». Σήμερα, με την άνοδο, μεταξύ άλλων, παικτών όπως το Prime Video, το Peacock, το Paramount+ και το τρομερό τριπλό "πακέτο" Disney+, ESPN+ και Hulu (για να μην αναφέρουμε τον ανταγωνισμό από εταιρείες όπως το YouTube και το TikTok), είναι πολύ πιο δύσκολο να κρατήσει αποκλειστικά κανείς τους θεατές απασχολημένους. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας ανάλυσης streaming, Antenna, μόνο το πενήντα πέντε τοις εκατό των συνδρομητών του Netflix στις ΗΠΑ που εγγράφηκαν τον περασμένο Ιανουάριο παρέμειναν για περισσότερους από έξι μήνες.

Η Bela Bajaria πάντως, η υπεύθυνη πρωτότυπου περιεχομένου τόσο για τις αγγλόφωνες όσο και για τις διεθνείς παραγωγές του Netflix – πόστο που κρατά από την «ένδοξη» για την πλατφόρμα περίοδο του lockdown – και θεματοφύλακας της επιθετικής προσέγγισης του γίγαντα του streaming, δηλώνει στο New Yorker, ότι η επιτυχία έχει να κάνει με το «να αναγνωρίζεις ότι οι άνθρωποι θέλουν όλο και πιο πολλά». Της αρέσει επίσης να επαναλαμβάνει την φράση που έχει γίνει το σύνθημα ενός παγκοσμιοποιημένου Netflix: «Πιστεύουμε πραγματικά ότι η καλή αφήγηση μπορεί να έρθει από οπουδήποτε και να αγαπηθεί παντού».

Κόρη Ινδών από την Ανατολική Αφρική (οι γονείς της γνωρίστηκαν και παντρεύτηκαν στην Κένυα) η Bajaria γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1970. Μια εικοσαετία μετά, κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο Πανεπιστήμιο Pepperdine, στο Μαλιμπού, δήλωσε συμμετοχή στα καλλιστεία για τον τίτλο της Μις Ινδία Καλιφόρνια, έναν διαγωνισμό για γυναίκες ινδικής καταγωγής, μετά από πρόταση ενός οικογενειακού φίλου. Όχι μόνο κέρδισε τον τίτλο, αλλά στη συνέχεια αναδείχτηκε Μις Ινδία ΗΠΑ και τελικά, Μις Ινδία Κόσμος. Δεν επεδίωξε πάντως κάποιου είδους καριέρα μπροστά από τις κάμερες, αντιθέτως βρέθηκε από νεαρή ηλικία να δουλεύει ως στέλεχος σε παραδοσιακά τηλεοπτικά δίκτυα όπως το CBS και το NBC, πριν καταλήξει στο Netflix.

«Είμαι οπαδός της τηλεόρασης», λέει. «Δουλεύω στην τηλεόραση. Παρακολουθώ τα πάντα. Οι άνθρωποι έχουν πολύ διαφορετικά γούστα και δεν περιφρονώ τίποτα. Πού ακριβώς βρίσκεται η ποιότητα; Τι είναι καλό και τι όχι; Όλα αυτά είναι υποκειμενικά. Θέλω απλώς να εξυπηρετήσω το κοινό».

Παραδέχεται όμως ότι δεν υπάρχει κάποια επιστημονική φόρμουλα για να κάνεις ένα παγκόσμιο σουξέ, όπως το "Squid Game", η τεράστια διεθνής επιτυχία του οποίου εξέπληξε τους πάντες στην πλατφόρμα. Στην αντίπερα όχθη, λίγο πριν από την Πρωτοχρονιά, οι υπεύθυνοι της σειράς φαντασίας του Netflix "1899" βρέθηκαν στην δυσάρεστη θέση να ανακοινώσουν «με βαριά καρδιά» ότι η σειρά ματαιώθηκε λίγο καιρό μετά την κυκλοφορία του πρώτου κύκλου.

Παραμένουν πάντως σχετικές φτηνές οι ‘ξένες΄ παραγωγές της πλατφόρμας. Ένα μόνο επεισόδιο της πιο πρόσφατης σεζόν του "Stranger Things" φημολογείται ότι κόστισε στο Netflix τριάντα εκατομμύρια δολάρια ενώ ολόκληρο το "Squid Game" φέρεται να κόστισε μόλις 21,4 εκατομμύρια δολάρια. Καθώς άλλοι μεγάλοι παίκτες στον λεγόμενο αμερικανικό πόλεμο του streaming αναζητούν νέες πηγές εσόδων, ακολουθούν όλο και περισσότερο την πορεία του Netflix στο εξωτερικό. Το Apple TV+ θα παρουσιάσει σύντομα την πρώτη του γαλλική παραγωγή, τη σειρά θρίλερ "Liaison", με πρωταγωνιστή τον Βενσάν Κασέλ, έναν από τους μεγαλύτερους σταρ της χώρας.

Σύμφωνα με την Bajaria, ωστόσο, λίγη υπομονή έχει πλέον το Netflix για προϊόντα που δεν αποδίδουν άμεσα. «Κάποια στιγμή σκέφτεσαι ότι είναι καλύτερα να ξοδευτούν λεφτά σε κάτι καινούριο», λέει. «Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να είμαστε πάντα επικεντρωμένοι στο κοινό. Αν το κοινό αποδέχεται τις εναλλακτικές προτάσεις που του παρέχουμε, τότε ανεβαίνει και η μετοχή της πλατφόρμας». Πάντως, η τιμή της μετοχής του Netflix δεν φαίνεται να έχει ανακάμψει μετά την ανοιξιάτικη πτώση της. Η Bajaria όμως σπεύδει να μας υπενθυμίσει ότι τρεις πρόσφατες σειρές της πλατφόρμας – ο νέος κύκλος του "Stranger Things", το "Dahmer" και το "Wednesday" του Tim Burton, αναδείχτηκαν στο τέλος της χρονιάς ως οι επιτυχημένες αγγλόφωνες κυκλοφορίες όλων των εποχών. «Κοίτα το ποσοστό επιτυχίας», τονίζει. «Μόνο αυτό λέω».

Πηγή: The New Yorker

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ