Πέντε ταινίες που θα δούμε στους κινηματογράφους μέσα στις γιορτές

Πέντε ταινίες που θα δούμε στους κινηματογράφους μέσα στις γιορτές Facebook Twitter
0

Whitney Houston: I wanna dance with somebody

Ως τίτλος μπορεί να μη φιγουράρει ψηλά στις προβλέψεις για τις φετινές οσκαρικές υποψηφιότητες, αλλά η δραματοποιημένη εκδοχή της ζωής της Γουίτνεϊ Χιούστον έρχεται για να προστεθεί σε μια σειρά από υψηλού προφίλ μουσικές βιογραφίες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια και ίσως αποτελέσει ένα αναπάντεχο(;) sleeper hit στο παγκόσμιο box-office. Οι πρώτες εντυπώσεις κάνουν λόγο για μια tour de force εμφάνιση της Ναόμι Άκι στον ρόλο μιας γυναίκας που έβαλε λίγο σόουλ σκέρτσο στην ποπ σκηνή των καιρών της, έσπαγε ταμεία στις αίθουσες δίπλα στον «σωματοφύλακά» της, τον Κέβιν Κόστνερ, και παραμένει μέχρι σήμερα ένα από τα ονόματα που πέφτουν συχνά στο τραπέζι, όποτε μουσικόφιλοι ανοίγουν συζήτηση για μεγάλες φωνές. (Από 29/12)

Αισθάνομαι Ζωντανός

Living

Όποιον προβληματισμό σας δημιουργηθεί στο άκουσμα ενός ριμέικ του Ikiru του Ακίρα Κουροσάβα, παραμερίστε τον. Ο νομπελίστας Καζούο Ισιγκούρο μεταφέρει υποδειγματικά τη δράση στη μεταπολεμική Αγγλία και αντικαθιστά τη γιαπωνέζικη πειθαρχία με την (επιβεβλημένη στην εποχή της) βρετανική εγκράτεια – ίσως η καλύτερη ταινία που έχουμε δει πάνω στο ζήτημα από την εποχή του Remains of the day. Ο Όλιβερ Ερμάνους με τη σειρά του αποδίδει το σενάριο του Ισιγκούρο καλλιγραφημένα και φορτισμένα, αλλά ποτέ υπερφορτωμένα, και αποσπά από τον Μπιλ Νάι μια ερμηνεία την οποία θα μνημονεύουμε για καιρό. Ο Βρετανός ηθοποιός ξεκινά σε τόσο συγκρατημένους και συνεσταλμένους τόνους, που στη συνέχεια ακόμα και η ανεπαίσθητη διακύμανση στην ομιλία του φαντάζει, πέρα από δύσκολα κερδισμένη, συναισθηματικά χειμαρρώδης. Ειλικρινά, αν πρέπει να δείτε μια ταινία φέτος τις γιορτές στο σινεμά, φροντίστε να είναι αυτή. Μας ευχαριστείτε μετά. (Από 26/12)

H Φάλαινα

The Whale

Με τη δράση της περιορισμένη σε τέσσερις τοίχους, η Φάλαινα συγγενεύει με το Ρέκβιεμ για ένα όνειρο, τόσο στον τρόπο που χειραγωγεί το συναίσθημά σου όσο και στον τρόπο που επιχειρεί να αφουγκραστεί τους διχασμένους καιρούς της – στο αγαπητικό χτύπημα στην πλάτη της νεολαίας της αμοραλιστικής σοσιαλμιντιακής «λογοδιάρροιας» κάποιοι θα χειροκροτήσουν, άλλοι θα αναθεματίσουν. Σε κάθε περίπτωση είναι ένα αποτελεσματικό μελόδραμα που πετυχαίνει να αποσπάσει το δάκρυ, σε μεγάλο βαθμό χάρη στην (έτσι κι αλλιώς) ευγενέστατη φυσιογνωμία του Μπρένταν Φρέιζερ. Ο τελευταίος δίνει την ψυχή του κάτω από τόνους μακιγιάζ σε μια πιο εξωστρεφή ερμηνεία από εξίσου θαυμαστές, μα πιο μετρημένες, όπως εκείνες στο Gods and Monsters και στο Quiet American. Η εμφάνισή του εδώ, όπως όλα δείχνουν, θα τον οδηγήσει στην κατάκτηση του φετινού Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου. (Από 05/01)

Ένας άνθρωπος που τον έλεγαν Όττο

A man called Otto

To σουηδικό A man called Ove, με ήρωα έναν ηλικιωμένο μισάνθρωπο που οι γείτονές του σιχαίνονται, είχε φτάσει μέχρι τα Όσκαρ πριν από μερικά χρόνια στην κατηγορία της Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και του Καλύτερου Μακιγιάζ. Το αμερικανικό ριμέικ έμοιαζε αναπόφευκτο για όσους έχουν δει την ταινία και αναγνωρίζουν τις crowdpleasing αρετές της και επιστρατεύει τον άλλοτε «καλό μας άνθρωπο», τον Τομ Χανκς, που τόσο με το Elvis όσο και με αυτό εδώ δοκιμάζεται σε λιγότερο καλοσυνάτους ρόλους, συνεχίζοντας όμως αυτή την ύστερη φάση της καριέρας του, όπου από πρωταγωνιστής μεταμορφώνεται σε καρατερίστα. Είμαστε αισιόδοξοι για το αποτέλεσμα, καθώς ο σκηνοθέτης Μαρκ Φόρστερ τα πηγαίνει μια χαρά σε εγχειρήματα ανάλογου προσανατολισμού – θυμηθείτε τα Finding Neverland, Stranger than fiction και Christopher Robin. (Από 05/01)

Μέγκαν

M3GAN

Η Μέγκαν, μια κούκλα με τεχνητή νοημοσύνη, είναι σχεδιασμένη για να γίνει η καλύτερη φίλη κάθε παιδιού και να το προστατεύει με κάθε τρόπο από οποιονδήποτε μπορεί να το απειλήσει – ακόμα και τον ίδιο του τον κηδεμόνα. Παραλλαγή της Κούκλας του Σατανά με τη σκηνοθετική υπογραφή του Τζέραρντ Τζόνστοουν, υπεύθυνου για ένα απολαυστικό μεταμεσονύκτιο θέαμα, το Housebound, που συνδύαζε τον φαντασματικό τρόμο με το μαύρο χιούμορ. Οι πληροφορίες από τις δοκιμαστικές προβολές κάνουν λόγο για θέαμα ανάλογης… ευαισθησίας, ικανό να προκαλέσει κύματα ενθουσιασμού στη γαλαρία των multiplex, όπου η ταινία αναμένεται να εκτιμηθεί δεόντως. (Από 05/01)

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

 
Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM