22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10+1 highlights της φετινής διοργάνωσης

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter
Το "Aline", μια άτυπη βιογραφία της Καναδής τραγουδίστριας Σελίν Ντιόν, καταφθάνει επιτέλους και στη χώρα μας, συνοδευόμενο από συμπαθητικές κριτικές.
0

Το 22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, μετά από ένα online διάλειμμα, επιστρέφει και πάλι στους φυσικούς του χώρους, τις κινηματογραφικές αίθουσες, με στόχο να δώσει μια γερή δόση γαλλικού σινεμά στους υποσιτισμένους φαν αυτής της πολύ αγαπητής στη χώρα μας κινηματογραφίας. Από τις 29 Μαρτίου ως τις 6 Απριλίου, αίθουσες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα φιλοξενήσουν τις ταινίες όλων των τμημάτων του φεστιβάλ. Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής που θα απονείμει τα βραβεία του διαγωνιστικού τμήματος φέτος θα είναι η Εμανουέλ Μπεάρ, από τα μεγαλύτερα ονόματα που έχει προσκαλέσει το φεστιβάλ εδώ και χρόνια. 

Μελετώντας το πλουσιότατο πρόγραμμα, καταλήξαμε σε δέκα επιλογές από όλα τα τμήματα και καταρτίσαμε έναν μίνι οδηγό επιβίωσης για τις μέρες του φεστιβάλ. Φυσικά, οι επιλογές είναι ενδεικτικές, άλλωστε δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά σε κινηματογραφικό φεστιβάλ από εκείνη της ανακάλυψης, της εισόδου σε μια αίθουσα δίχως πρότερη γνώση για το θέαμα, με το τελευταίο να αποδεικνύεται τελικά πρώτης ποιότητας. 

Aline

Δεν έχει το όνομα, αλλά έχει τη χάρη. Το «Aline», μια άτυπη βιογραφία της Καναδής τραγουδίστριας Σελίν Ντιόν, καταφθάνει επιτέλους και στη χώρα μας, συνοδευόμενο από συμπαθητικές κριτικές. Πρόκειται για μια αντισυμβατική βιογραφία, «επηρεασμένη και όχι βασισμένη στη ζωή της Σελίν Ντιόν», όπως αναφέρουν οι δημιουργοί, με την 57χρονη Βαλερί Λεμερσιέ να υποδύεται την τραγουδίστρια από την ηλικία των πέντε ως των πενήντα πέντε.

Full Time

(Α Plein Temps)

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Με πρωταγωνίστρια τη Λορ Καλαμί, τη Νοεμί της πολυαγαπημένης σειράς «Call my Agent», στον ρόλο μιας υπεύθυνης βάρδιας σε πεντάστερο ξενοδοχείο που άφησε πίσω την καριέρα της για τα παιδιά της, το «Full Time» γεννά ένα πραγματικό θρίλερ μέσα από την πίεση και τις απαιτήσεις της καθημερινότητας, διαρκεί μόλις 80 λεπτά και δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα στα περισσότερα από αυτά.

Oι έρωτες της Αναΐς

(Les Amour D’Anais)

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Με τη συνονόματη Αναΐς Ντεμουστιέ στον πρωταγωνιστικό ρόλο, η ταινία φέρεται να είναι κάτι σαν γαλλική απάντηση στο «Frances-Ha», έχοντας ως αντικείμενό της μια αναποφάσιστη τριαντάχρονη που δεν παίρνει και πολύ στα σοβαρά τη ζωή της και αφήνεται στη «θεραπευτική» σαγήνη ενός ερωτικού τριγώνου. Eρωτισμός, «ρομερισμός» και ένα υπέροχο μουσικό score από τον Νικόλα Πιοβάνι.

Madeleine Collins

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Μια γυναίκα μοιρασμένη στα δύο, σε δύο άντρες, σε δύο οικογένειες, σε δύο χώρες, γίνεται το υλικό για ένα ψυχολογικό θρίλερ για το οποίο έχουμε ακούσει καλά λόγια. Πρωταγωνιστεί η Βιρζινί Εφιρά, φρέσκια από τη «Μπενεντέτα» του Βερχόφεν, ενώ στο καστ συμμετέχει και η Ζακλίν Μπισέ.

Kράτα με Σφιχτά

(Serre Moi Fort)

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Έχοντας στο ενεργητικό του την πιο αισθαντική μεταφορά Ζορζ Σιμενόν που είδαμε στην οθόνη, το υποβλητικό «Μπλε Δωμάτιο», ο Γάλλος ηθοποιός Ματιέ Αμαλρίκ επιστρέφει πίσω από τον φακό για να αφηγηθεί ένα, όπως λέγεται, παραισθητικό δράμα γύρω από μια γυναίκα που αφήνει την οικογένειά της – ή μπορεί και να μην έχουν έτσι τα πράγματα. Πρωταγωνιστεί η Βίκι Κριέπς του «Phantom Thread».

Νυχτερινός Γιατρός

(Medecin de Nuit)

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Με ήρωα έναν γιατρό ο οποίος κάνει νυχτερινές εφημερίες φροντίζοντας ασθενείς που κανείς δεν θέλει (τοξικομανείς) και βρίσκεται αντιμέτωπος με τη «νύχτα της Κρίσης», ο Ελί Γουαζεμάν στήνει ένα, όπως ακούμε, συναρπαστικό θρίλερ, από εκείνα που αρέσουν (και) σε ένα ευρύτερο κοινό.

Άλμπατρος

(Albatros)

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Ο Ξαβιέ Μποβουά δεν μπόρεσε μέχρι σήμερα να επαναλάβει την κατανυκτική εμπειρία του «Des Hommes et Des Dieux», πάντα όμως είμαστε περίεργοι να δούμε τι μας έχει ετοιμάσει. Εδώ με αντικείμενο έναν αστυνομικό στήνει, όπως διαβάζουμε, ένα δράμα χαρακτήρα που έχει έντονο και το υπαρξιστικό στοιχείο.

Xαμένες Ψευδαισθήσεις

(Illusions Perdues)

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Η ταινία του Ξαβιέ Τζιανολί έκανε την έκπληξη στα Σεζάρ, κλέβοντας το βραβείο Καλύτερης Ταινίας μέσα από τα χέρια της «Annette» του Λεός Καράξ. Το κοντέρ στα «γαλλικά Όσκαρ» έγραψε επτά για αυτή την ηθογραφία εποχής που αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Ονορέ Ντε Μπαλζάκ. Oι κριτικοί μιλούν για μια εμπνευσμένη διασκευή, με τη Σεσίλ Ντε Φρανς να βρίσκει μετά από καιρό έναν ρόλο αξιώσεων.

H Νέλλη και ο κύριος Αρνό

(Nelly & Monsieur Arnaud)

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Μια από τις καλύτερες ερμηνείες, αλλά και μια από τις ωραιότερες ταινίες στη φιλμογραφία της φετινής προέδρου της Κριτικής Επιτροπής Eμανουέλ Μπεάρ προβάλλεται στο πλαίσιο των ειδικών προβολών του φεστιβάλ. Ο λόγος για το κύκνειο άσμα του Κλοντ Σοτέ, μια (σχεδόν) ερωτική ιστορία, με δύο ήρωες που δίνουν ο ένας στον άλλο εκείνο που του λείπει περισσότερο στη δεδομένη φάση της ζωής του.

Ντελικατέσεν

(Delicatessen) 

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Η ταινία που σύστησε στον κόσμο το ιδιοσυγκρασιακό σινεμά του Ζαν-Πιερ Ζενέ, ο οποίος εδώ συνεργάστηκε με τον Μαρκ Καρό που, αν κρίνουμε από μεταγενέστερες δημιουργίες του Ζενέ, μάλλον είναι εκείνος που ευθύνεται για την αιχμηρότητα των συνεργασιών τους. Ασταμάτητα ευρήματα και διαρκής μείξη ειδών χωρίς να διαταράσσεται ποτέ ο τόνος και η συνοχή του. Από τις μεγάλες στιγμές των γαλλικών ‘90s.

Κτήνη

(Animals) 

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10+1 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Μια οριακή δημιουργία από το Βέλγιο, βασισμένη σε ένα αληθινό, φρικιαστικό γεγονός. Η ταινία ξεκινά ως τυπικό δράμα ομοερωτισμού, ακολουθεί ένα μισάωρο που θυμίζει snuff movie για να καταλήξει σε ένα πυρωμένο σχόλιο για την εσωτερικευμένη ομοφοβία. Προειδοποιούμε ότι απευθύνεται σε γερά στομάχια.

Μετά την προβολή θα ακολουθήσει Q&A με τον σκηνοθέτη Ναμπίλ Μπεν Γιαντίρ, το οποίο θα συντονίσει ο Αλέξανδρος Διακοσάββας.  

Δείτε το τρέιλερ του φετινού φεστιβάλ σε σκηνοθεσία Σοφίας Γεωργοβασίλη:

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου
29/3-6/4/2022
Οι προβολές θα γίνουν στις αίθουσες Δαναός, Άστορ, Auditorium Theo Angeloulos Γαλλικού Ινστιτούτου στην Αθήνα και Ολύμπιον, Σταύρος Τορνές και Παύλος Ζάννας στη Θεσσαλονίκη.

festivalfilmfrancophone.gr

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ