22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10+1 highlights της φετινής διοργάνωσης

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter
Το "Aline", μια άτυπη βιογραφία της Καναδής τραγουδίστριας Σελίν Ντιόν, καταφθάνει επιτέλους και στη χώρα μας, συνοδευόμενο από συμπαθητικές κριτικές.
0

Το 22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, μετά από ένα online διάλειμμα, επιστρέφει και πάλι στους φυσικούς του χώρους, τις κινηματογραφικές αίθουσες, με στόχο να δώσει μια γερή δόση γαλλικού σινεμά στους υποσιτισμένους φαν αυτής της πολύ αγαπητής στη χώρα μας κινηματογραφίας. Από τις 29 Μαρτίου ως τις 6 Απριλίου, αίθουσες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα φιλοξενήσουν τις ταινίες όλων των τμημάτων του φεστιβάλ. Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής που θα απονείμει τα βραβεία του διαγωνιστικού τμήματος φέτος θα είναι η Εμανουέλ Μπεάρ, από τα μεγαλύτερα ονόματα που έχει προσκαλέσει το φεστιβάλ εδώ και χρόνια. 

Μελετώντας το πλουσιότατο πρόγραμμα, καταλήξαμε σε δέκα επιλογές από όλα τα τμήματα και καταρτίσαμε έναν μίνι οδηγό επιβίωσης για τις μέρες του φεστιβάλ. Φυσικά, οι επιλογές είναι ενδεικτικές, άλλωστε δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά σε κινηματογραφικό φεστιβάλ από εκείνη της ανακάλυψης, της εισόδου σε μια αίθουσα δίχως πρότερη γνώση για το θέαμα, με το τελευταίο να αποδεικνύεται τελικά πρώτης ποιότητας. 

Aline

Δεν έχει το όνομα, αλλά έχει τη χάρη. Το «Aline», μια άτυπη βιογραφία της Καναδής τραγουδίστριας Σελίν Ντιόν, καταφθάνει επιτέλους και στη χώρα μας, συνοδευόμενο από συμπαθητικές κριτικές. Πρόκειται για μια αντισυμβατική βιογραφία, «επηρεασμένη και όχι βασισμένη στη ζωή της Σελίν Ντιόν», όπως αναφέρουν οι δημιουργοί, με την 57χρονη Βαλερί Λεμερσιέ να υποδύεται την τραγουδίστρια από την ηλικία των πέντε ως των πενήντα πέντε.

Full Time

(Α Plein Temps)

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Με πρωταγωνίστρια τη Λορ Καλαμί, τη Νοεμί της πολυαγαπημένης σειράς «Call my Agent», στον ρόλο μιας υπεύθυνης βάρδιας σε πεντάστερο ξενοδοχείο που άφησε πίσω την καριέρα της για τα παιδιά της, το «Full Time» γεννά ένα πραγματικό θρίλερ μέσα από την πίεση και τις απαιτήσεις της καθημερινότητας, διαρκεί μόλις 80 λεπτά και δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα στα περισσότερα από αυτά.

Oι έρωτες της Αναΐς

(Les Amour D’Anais)

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Με τη συνονόματη Αναΐς Ντεμουστιέ στον πρωταγωνιστικό ρόλο, η ταινία φέρεται να είναι κάτι σαν γαλλική απάντηση στο «Frances-Ha», έχοντας ως αντικείμενό της μια αναποφάσιστη τριαντάχρονη που δεν παίρνει και πολύ στα σοβαρά τη ζωή της και αφήνεται στη «θεραπευτική» σαγήνη ενός ερωτικού τριγώνου. Eρωτισμός, «ρομερισμός» και ένα υπέροχο μουσικό score από τον Νικόλα Πιοβάνι.

Madeleine Collins

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Μια γυναίκα μοιρασμένη στα δύο, σε δύο άντρες, σε δύο οικογένειες, σε δύο χώρες, γίνεται το υλικό για ένα ψυχολογικό θρίλερ για το οποίο έχουμε ακούσει καλά λόγια. Πρωταγωνιστεί η Βιρζινί Εφιρά, φρέσκια από τη «Μπενεντέτα» του Βερχόφεν, ενώ στο καστ συμμετέχει και η Ζακλίν Μπισέ.

Kράτα με Σφιχτά

(Serre Moi Fort)

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Έχοντας στο ενεργητικό του την πιο αισθαντική μεταφορά Ζορζ Σιμενόν που είδαμε στην οθόνη, το υποβλητικό «Μπλε Δωμάτιο», ο Γάλλος ηθοποιός Ματιέ Αμαλρίκ επιστρέφει πίσω από τον φακό για να αφηγηθεί ένα, όπως λέγεται, παραισθητικό δράμα γύρω από μια γυναίκα που αφήνει την οικογένειά της – ή μπορεί και να μην έχουν έτσι τα πράγματα. Πρωταγωνιστεί η Βίκι Κριέπς του «Phantom Thread».

Νυχτερινός Γιατρός

(Medecin de Nuit)

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Με ήρωα έναν γιατρό ο οποίος κάνει νυχτερινές εφημερίες φροντίζοντας ασθενείς που κανείς δεν θέλει (τοξικομανείς) και βρίσκεται αντιμέτωπος με τη «νύχτα της Κρίσης», ο Ελί Γουαζεμάν στήνει ένα, όπως ακούμε, συναρπαστικό θρίλερ, από εκείνα που αρέσουν (και) σε ένα ευρύτερο κοινό.

Άλμπατρος

(Albatros)

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Ο Ξαβιέ Μποβουά δεν μπόρεσε μέχρι σήμερα να επαναλάβει την κατανυκτική εμπειρία του «Des Hommes et Des Dieux», πάντα όμως είμαστε περίεργοι να δούμε τι μας έχει ετοιμάσει. Εδώ με αντικείμενο έναν αστυνομικό στήνει, όπως διαβάζουμε, ένα δράμα χαρακτήρα που έχει έντονο και το υπαρξιστικό στοιχείο.

Xαμένες Ψευδαισθήσεις

(Illusions Perdues)

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Η ταινία του Ξαβιέ Τζιανολί έκανε την έκπληξη στα Σεζάρ, κλέβοντας το βραβείο Καλύτερης Ταινίας μέσα από τα χέρια της «Annette» του Λεός Καράξ. Το κοντέρ στα «γαλλικά Όσκαρ» έγραψε επτά για αυτή την ηθογραφία εποχής που αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Ονορέ Ντε Μπαλζάκ. Oι κριτικοί μιλούν για μια εμπνευσμένη διασκευή, με τη Σεσίλ Ντε Φρανς να βρίσκει μετά από καιρό έναν ρόλο αξιώσεων.

H Νέλλη και ο κύριος Αρνό

(Nelly & Monsieur Arnaud)

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Μια από τις καλύτερες ερμηνείες, αλλά και μια από τις ωραιότερες ταινίες στη φιλμογραφία της φετινής προέδρου της Κριτικής Επιτροπής Eμανουέλ Μπεάρ προβάλλεται στο πλαίσιο των ειδικών προβολών του φεστιβάλ. Ο λόγος για το κύκνειο άσμα του Κλοντ Σοτέ, μια (σχεδόν) ερωτική ιστορία, με δύο ήρωες που δίνουν ο ένας στον άλλο εκείνο που του λείπει περισσότερο στη δεδομένη φάση της ζωής του.

Ντελικατέσεν

(Delicatessen) 

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Η ταινία που σύστησε στον κόσμο το ιδιοσυγκρασιακό σινεμά του Ζαν-Πιερ Ζενέ, ο οποίος εδώ συνεργάστηκε με τον Μαρκ Καρό που, αν κρίνουμε από μεταγενέστερες δημιουργίες του Ζενέ, μάλλον είναι εκείνος που ευθύνεται για την αιχμηρότητα των συνεργασιών τους. Ασταμάτητα ευρήματα και διαρκής μείξη ειδών χωρίς να διαταράσσεται ποτέ ο τόνος και η συνοχή του. Από τις μεγάλες στιγμές των γαλλικών ‘90s.

Κτήνη

(Animals) 

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: 10+1 highlights της φετινής διοργάνωσης Facebook Twitter

Μια οριακή δημιουργία από το Βέλγιο, βασισμένη σε ένα αληθινό, φρικιαστικό γεγονός. Η ταινία ξεκινά ως τυπικό δράμα ομοερωτισμού, ακολουθεί ένα μισάωρο που θυμίζει snuff movie για να καταλήξει σε ένα πυρωμένο σχόλιο για την εσωτερικευμένη ομοφοβία. Προειδοποιούμε ότι απευθύνεται σε γερά στομάχια.

Μετά την προβολή θα ακολουθήσει Q&A με τον σκηνοθέτη Ναμπίλ Μπεν Γιαντίρ, το οποίο θα συντονίσει ο Αλέξανδρος Διακοσάββας.  

Δείτε το τρέιλερ του φετινού φεστιβάλ σε σκηνοθεσία Σοφίας Γεωργοβασίλη:

22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου
29/3-6/4/2022
Οι προβολές θα γίνουν στις αίθουσες Δαναός, Άστορ, Auditorium Theo Angeloulos Γαλλικού Ινστιτούτου στην Αθήνα και Ολύμπιον, Σταύρος Τορνές και Παύλος Ζάννας στη Θεσσαλονίκη.

festivalfilmfrancophone.gr

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ