Οι πλαστικές επεμβάσεις παραμορφώνουν το Χόλιγουντ

Οι πλαστικές επεμβάσεις παραμορφώνουν το Χόλιγουντ Facebook Twitter
Πώς μπορεί να μην ασχολείται κανείς όταν βλέπει μια μάσκα από μπότοξ να περιορίζει σημαντικά την ικανότητα ενός ηθοποιού να εκφράζει συναισθήματα αποσπώντας συγχρόνως την προσοχή του θεατή από την αφήγηση; Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0


ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ταινία ή τηλεοπτική σειρά, έχει συχνά την αίσθηση κανείς ότι παρακολουθεί μια θάλασσα από πανομοιότυπα «τραβηγμένα» πρόσωπα που έχουν υποστεί ποικίλες επεμβάσεις. Είναι ενοχλητικό και αταίριαστο καθώς συχνά έρχεται σε σύγκρουση με αυτά που ήδη γνωρίζουμε για τους χαρακτήρες, ενώ μερικές φορές είναι και ιστορικά ανακριβές.

Δεν είναι όμως κάτι που συζητιέται δημοσίως εκτός των κουτσομπολίστικων blogs. Ένας κώδικας σιωπής φαίνεται να ισχύει επί του θέματος στον σύγχρονο κριτικό λόγο, όπου τοι ζήτημα της πλαστικής χειρουργικής ταυτίζεται αδικαιολόγητα με τη συζήτηση για την εμφάνιση ή το βάρος. Αλλά πώς μπορεί να μην ασχολείται κανείς όταν βλέπει μια μάσκα από μπότοξ να περιορίζει σημαντικά την ικανότητα ενός ηθοποιού να εκφράζει συναισθήματα αποσπώντας συγχρόνως την προσοχή του θεατή από την αφήγηση;

Το 2007, όταν η διάσημη κριτικός κινηματογράφου Stephanie Zacharek παρακολούθησε την κομεντί του Νόα Μπάουμπαχ “Margot at the Wedding”, το βασικό ερώτημα στο κείμενό της για την ταινία ήταν το εξής: «Μα τι έχει κάνει η Νικόλ Κίντμαν στο πρόσωπό της;». Στην κριτική της, που δημοσιεύτηκε στο Salon, η Zacharek σχολίασε την επιμονή της ηθοποιού να δηλώνει ότι «δεν έχει κάνει τίποτα» και ότι παραμένει εντελώς «φυσική», γράφοντας: «Είναι ανειλικρινές να προσποιείται κανείς ότι δεν παρατηρεί καμία αλλαγή. Το δέρμα της Κίντμαν είναι, χωρίς αμφιβολία, όμορφο, έχει όμως μετατραπεί στον μεγαλύτερο περιορισμό της, θέτοντας ένα όριο πέρα από το οποίο δεν μπορεί να τεντωθεί».

Τίποτα δεν είναι πιο καταστροφικό για την αξιοπιστία μιας ταινίας - και συχνά για το ταλέντο ενός ηθοποιού - από το να παλεύει να φανεί μέσα από στρώματα κολλαγόνου.

Και τότε ήταν λίγο σοκαριστικό, αλλά ακόμα περισσότερο σήμερα μοιάζει εξαιρετικά τολμηρή η δημοσίευση αυτών των σκέψεων στο πλαίσιο μιας κριτικής. Για κάποιο λόγο, μοιάζουν πολύ πιο σκληρή η άποψη όταν διατυπώνεται τόσο εύγλωττα, σε σχέση με έναν κραυγαλέο τίτλο μιας σκανδαλοθηρικής εφημερίδας.

Υπάρχουν, βέβαια, κατανοητοί λόγοι για τους οποίους οι σταρ του κινηματογράφου αναζητούν αισθητικές θεραπείες – το Χόλιγουντ είναι βίαιο, ένα σύστημα που βασίζεται στον ηλικιακό σεξισμό και στην παράνοια ότι υπάρχει πάντα κάποιος νεότερος και ομορφότερος που περιμένει να σε αντικαταστήσει.

Αλλά πρέπει να υπάρχει μια χρυσή τομή, όπου οι ηθοποιοί μπορούν να χτυπάνε μια προσωρινή ένεση με ό,τι τους αρέσει για τα κόκκινα χαλιά και τις φωτογραφήσεις, να επιτρέπουν όμως στα αποτελέσματα να κατασταλάξουν ή να διαλυθούν μέχρι να βρεθούν στο πλατό. Τίποτα δεν είναι πιο καταστροφικό για την αξιοπιστία μιας ταινίας - και συχνά για το ταλέντο ενός ηθοποιού - από το να παλεύει να φανεί μέσα από στρώματα κολλαγόνου.

Το πρόβλημα με τις τόσες πολλές πλαστικές επεμβάσεις διασημοτήτων είναι η ομιχλώδης ασάφεια που επικρατεί γύρω από το όλο θέμα – αυτή η αίσθηση του να ξέρεις ότι κάτι είναι διαφορετικό στο πρόσωπο κάποιου που παρακολουθείς εδώ και χρόνια, αλλά να μην είσαι σε θέση να προσδιορίσεις ακριβώς τι είναι.

Η πλαστική χειρουργική ή άλλα είδη αισθητικής συντήρησης ή ανάπλασης δεν είναι πράγματα για τα οποία πρέπει να ντρέπεται ένας ή μία σταρ, και θα βοηθούσε κι εμάς τους θεατές να ξέραμε ότι, ναι, κάποιος ή κάποια έχει κάνει την τάδε επέμβαση ώστε να μην αναρωτιόμαστε την ώρα της ταινίας. Δεν απομυθοποιεί την αίγλη του Χόλιγουντ το να παραδεχτεί ένας σταρ ότι το πρόσωπό του δεν το χάραξαν οι θεοί αλλά κάποιος πλαστικός χειρούργος.

Με στοιχεία από The Independent

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ