Οι 10 σημαντικότερες μάσκες στο σινεμά: Από τον Ζορό μέχρι το «Scream»

Οι 10 σημαντικότερες μάσκες στο σινεμά: Από τον Ζορό μέχρι το «Scream» Facebook Twitter
O Ντάγκλας Φέρμπανκς υπήρξε ο πρώτος Ζορό στον κινηματογράφο. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image
0

Ant-Man, Iron Man, Spider-Man, Captain America: η νεότερη γενιά κινηματογραφόφιλων έχει πλήρως εξοικειωθεί με μασκοφόρους και κρανοφόρους υπερήρωες, και κατά συνέπεια, με το απαραίτητο σε όλους πλέον, αξεσουάρ κοινωνικής συναναστροφής. Η μάσκα έχει τη δική της ιστορία στο σινεμά, και αυτή είναι η δεκάδα των πιο εμβληματικών «προσωπείων» εδώ κι έναν αιώνα.

Ζορό

Ο προπάτορας των μασκοφόρων εκδικητών του σινεμά, ένας Ρομπέν των Δασών για τον 20ό αιώνα, συνέπεσε με τη θεμελίωση του Χόλιγουντ ως γνήσιος καλιφορνέζος ήρωας, καθώς δημιουργήθηκε από τον pulp συγγραφέα Τζόνστον Μακάλεϊ και εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα «γράμματα» το 1919. Έναν χρόνο αργότερα, τον ενσάρκωσε ο Ντάγκλας Φέρμπανκς, τον συνέχισε ο Τάιρον Πάουερ, και τον αναβίωσε ο Αντόνιο Μπαντέρας, με παρενθέσεις τον Άντονι Χόπκινς στη γηραιά εκδοχή του και τον Τζορτζ Χάμιλτον, σε μια gay παρωδία. Για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, η απλή, στερεωμένη στην περιοχή των ματιών, μαύρη μάσκα του Ντον Ντιέγκο ντε λα Βέγκα αποτελούσε την πιο οικονομική και γρήγορη μεταμόρφωση για τα αγόρια όλου του κόσμου στις Απόκριες – ήταν ένας γήινος υπερήρωας, πριν από την εποχή των superheroes.

Scream

Οι 10 σημαντικότερες μάσκες στο σινεμά: Από τον Ζορό μέχρι το «Scream» Facebook Twitter
H σειρά ταινιών «Scream» απειλεί με πέμπτο επεισόδιο μέσα στο 2021.

Εμπνευσμένη από την «Κραυγή», τον διάσημο πίνακα του Νορβηγού Έντβαρντ Μουνκ, η απλικαρισμένη στο πρόσωπο μάσκα που επινόησε ο Γουές Κρέιβεν όχι μόνο ανέστησε την καριέρα του, αλλά γεφύρωσε ομαλά το horror είδος στη φάση του meta, κωμικά και ενσυνείδητα. Στο κουαρτέτο των ταινιών της σειράς «Scream», που απειλεί με πέμπτο επεισόδιο μέσα στο 2021, η διάσημη πλέον ghostface killer mask λειτουργεί ως προειδοποίηση ειδεχθούς δολοφονίας ή κακόγουστης μπλόφας μεταξύ εφήβων, που μοιάζουν να αψηφούν τον θάνατο και να τον κοροϊδεύουν σαν ανεύθυνοι μπαμπούλες, έτσι, για να τσεκάρουν αντιδράσεις. Περιττό να προστεθεί πως το μαυροφορεμένο φάντασμα είναι η πιο δημοφιλής στολή στα Halloween πάρτι.

V for Vendetta

Οι 10 σημαντικότερες μάσκες στο σινεμά: Από τον Ζορό μέχρι το «Scream» Facebook Twitter
Μετά την ταινία, η μάσκα του Γκάι Φοκς φοριέται πολύ σε διαδηλώσεις και σηματοδοτεί αντιφασιστική ή αντικαθεστωτική αντίσταση.

Άλλο ένα αξεσουάρ μεταμόρφωσης προσώπου που αυτονομήθηκε από την ταινία που το λάνσαρε και ακολουθεί λαμπρή σόλο καριέρα είναι η μάσκα του Γκάι Φοκς από το «V for Vendetta» του Τζέιμς Μακτίγκ, σε παραγωγή των Γουατσόφκσι. Το χαρακτηριστικό προσωπείο, με το goatie, το τσιγκελωτό μουστάκι και το ειρωνικό χαμόγελο, χρονολογείται από το 1608 και τη «Συνωμοσία της Πυρίτιδας» για την ανατίναξη του βρετανικού κοινοβουλίου. Μετά την ταινία, φοριέται πολύ σε διαδηλώσεις και σηματοδοτεί αντιφασιστική ή αντικαθεστωτική αντίσταση. Δραματουργική προέκτασή της είναι και η νταλί-ζουσα μάσκα στο «Casa de Papel», αν και εκεί, ο συμβολισμός της χρήσης της διίσταται: κατά τον καθηγητή, παραπέμπει στην αντίσταση, την αγανάκτηση και τον σκεπτικισμό, ενώ άλλοι χαρακτήρες την ερμηνεύουν πιο κυριολεκτικά, ενστερνιζόμενοι την παράνοια του ζωγράφου, που, σημειωτέον, ήταν δηλωμένος υποστηρικτής του δικτάτορα Φράνκο!

Batman

Οι 10 σημαντικότερες μάσκες στο σινεμά: Από τον Ζορό μέχρι το «Scream» Facebook Twitter
Ο μανδύας, τα γκάτζετ και η μάσκα που αφήνει ακάλυπτο το θεληματικό του πηγούνι γίνονται η πανοπλία του όταν αποφασίζει να δράσει μέσω του alter ego του.

Ο Μπρους Γουέιν είναι καθόλα ευυπόληπτος και ευειδής, κοινωνικός άνδρας που δεν χρειάζεται να κρυφτεί για να κυκλοφορήσει και να επιβληθεί στο Γκόθαμ. Ο μανδύας, τα γκάτζετ και η μάσκα που αφήνει ακάλυπτο το θεληματικό του πηγούνι γίνονται η πανοπλία του όταν αποφασίζει να δράσει μέσω του alter ego του κι έτσι να αυτοθεραπευθεί από τους δαίμονες και τα οικογενειακά του τραύματα. Είναι ενδιαφέρον πώς το αντίπαλο δέος του στο σύμπαν της DC, δηλαδή ο Superman, αλλάζει το κοινωνικό του παρουσιαστικό όταν δεν είναι υπερήρωας: πίσω από τη χωρίστρα και τα γυαλιά του Κλαρκ Κεντ ζορίζεται και προσποιείται, ενώ με την κάπα και το εμβληματικό μπλουζάκι αφήνει ακάλυπτο ολόκληρο το πρόσωπο, σίγουρος ότι δεν θα πάθει τίποτε, ως γνήσιος εξωγήινος Ιησούς που θα σώσει τον κόσμο από τις αμαρτίες.

Το Δέρμα που Κατοικώ

Οι 10 σημαντικότερες μάσκες στο σινεμά: Από τον Ζορό μέχρι το «Scream» Facebook Twitter
Στο «Δέρμα που Κατοικώ» ο Αλμοδόβαρ αναφέρεται κινηματογραφικά και πνευματικά στα «Μάτια Χωρίς Πρόσωπο».

Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ κάνει έξοχη καλλιτεχνική χρήση του πάλλευκου εκμαγείου που προσαρμόζεται ανατριχιαστικά τέλεια στα χαρακτηριστικά του προσώπου, εξαφανίζοντάς τα. Στο «Δέρμα που Κατοικώ» αναφέρεται κινηματογραφικά και πνευματικά στα «Μάτια Χωρίς Πρόσωπο», το αριστούργημα φρίκης και ποιητικού ρεαλισμού του Ζορζ Φρανζί με τον Πιερ Μπρασέρ και την Αλίντα Βάλι από το 1960.

Μάτια Ερμητικά Κλειστά

Οι 10 σημαντικότερες μάσκες στο σινεμά: Από τον Ζορό μέχρι το «Scream» Facebook Twitter
Ο Τομ Κρουζ με μάσκα στο «Μάτια Ερμητικά Κλειστά».

Ο Τομ Κρουζ σκίζει ένα εκατοστοδόλαρο στα δυο για να βεβαιωθεί πως ο ταξιτζής που τον έφερε στην πολυτελή έπαυλη θα τον περιμένει, σε αυτό που νομίζει πως είναι μια ακόμη σύντομη στάση στην εφιαλτική ονειροφαντασία του. Στο ιερατικό όργιο που εκτυλίσσεται με ψυχρή κομψότητα, τα προσκεκλημένα μέλη της ελίτ είναι υποχρεωμένα να φορούν βενετσιάνικη μάσκα, καλύπτοντας πρόσωπα που ουσιαστικά αναγνωρίζονται, σε έναν υποκριτικό διάλογο του κοινωνικού προσχήματος με την ερωτική επιθυμία. Ο Τομ Κρουζ έχει αλλάξει πολλές φορές πρόσωπο, από τις λαστιχένιες μάσκες στις επιδέξιες «Επικίνδυνες Αποστολές» ως το κάλυπτρο στο «Vanilla Sky», αλλά στα «Μάτια Ερμητικά Κλειστά» ελπίζει, μάταια, πως θα είναι απλώς παρατηρητής του χειρότερου σεναρίου που επηρεάζει τη ζωή του.

Η Σιωπή των Αμνών

 

Ενώ το περίτεχνο ηχοπαραμορφωτικό αξεσουάρ που φιλοτεχνεί ο Bane του Τομ Χάρντι του θυμίζει τον συνεχή πόνο από τις μέρες του στον λάκκο, και φιλοδοξεί να τρομάξει όποιον βρεθεί στον διάβα του, το φίμωτρο στο στόμα του Χάνιμπαλ Λέκτερ είναι υποχρεωτικό και επιβεβλημένο από τους φύλακες, όποτε ο κανίβαλος πρέπει να βγει από την απομόνωσή του. Τα μάτια του Άντονι Χόπκινς γουρλώνουν, σαν να μετράει τους επισκέπτες της μεγαλοφυΐας του σε υποψήφιες μπουκιές.

Ο Πόλεμος των Άστρων

Οι 10 σημαντικότερες μάσκες στο σινεμά: Από τον Ζορό μέχρι το «Scream» Facebook Twitter
Νταρθ Βέιντερ.

Η μαύρη μάσκα του (παρεμπιπτόντως Αφροαμερικανού Τζέιμς Ερλ Τζόουνς, που τον υποδύεται φωνητικά) Νταρθ Βέιντερ υποδεικνύει το πέρασμά του στην καταστροφική σκοτεινή δύναμη αλλά ταυτόχρονα κρύβει, εκτός από το άχτι του, τη φυσική και ψυχική παραμόρφωσή του, ένα σύμβολο αρχαιοελληνικής τραγωδίας που θα εξηγηθεί ψυχαναλυτικά στη μεγάλη αποκάλυψη, αμέσως μετά την κρίσιμη μονομαχία με τον γιο του.

Ο Άνθρωπος Ελέφαντας

Οι 10 σημαντικότερες μάσκες στο σινεμά: Από τον Ζορό μέχρι το «Scream» Facebook Twitter
Το αριστούργημα του Ντέιβιντ Λιντς από το 1980 εξιστορεί τη θλιβερή ζωή ενός δύσμοιρου, φριχτά δύσμορφου άνδρα, που έγινε περιφερόμενο αξιοπερίεργο.

Βασισμένο στην πραγματική ζωή του Τζόζεφ Μέρικ, το αριστούργημα του Ντέιβιντ Λιντς από το 1980 εξιστορεί τη θλιβερή ζωή ενός δύσμοιρου, φριχτά δύσμορφου άνδρα, που έγινε περιφερόμενο αξιοπερίεργο, ώσπου να διαπιστωθεί πως κάτω από την υφασμάτινη μάσκα-πορτατίφ βρισκόταν ένας ευγενικός και ευαίσθητος άνθρωπος. Τα αδιάκριτα βλέμματα οίκτου και τρόμου των πελατών του στο τσίρκο διαδέχθηκε η βουρκωμένη, γεμάτη δέος συμπόνοια του Άντονι Χόπκινς, στην εξαιρετική σκηνή των «αποκαλυπτηρίων» του Ανθρώπου Ελέφαντα.

Τζόνι Ντεπ

Οι 10 σημαντικότερες μάσκες στο σινεμά: Από τον Ζορό μέχρι το «Scream» Facebook Twitter
Ο Τζόνι Ντεπ βάλθηκε να κατασκευάζει χαρακτήρες βασισμένους σε αλλαγές προσώπου, με «ολιστικές» ερμηνευτικές προσεγγίσεις που υποκαθιστούν τις πρακτικές μάσκες.

Όχι μόνο ειδική μνεία, αλλά κανονική θέση στη δεκάδα αξίζει στον Τζόνι Ντεπ, τον ηθοποιό που βάλθηκε να κατασκευάζει χαρακτήρες βασισμένους σε αλλαγές προσώπου, με «ολιστικές» ερμηνευτικές προσεγγίσεις που υποκαθιστούν τις πρακτικές μάσκες. Με την ενθάρρυνση του Τιμ Μπέρτον, ο «Ψαλιδοχέρης» και ο «Ακέφαλος Καβαλάρης», αλλά και οι καλές του στιγμές, από τον Εντ Γουντ μέχρι τον Χάντερ Τόμπσον και τον Γουίλι Γουόνκα, συνιστούν έναν άνθρωπο-μάσκα.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι αμαρτίες πληρώνει ο Τζόνι Ντεπ;

Δημήτρης Πολιτάκης / Τι αμαρτίες πληρώνει ο Τζόνι Ντεπ;

Πώς την πάτησε κι έφτασε ως εδώ; Αλλεπάλληλες κρίσεις μέσης ηλικίας; Ο διάολος που δεν σ΄ αφήνει; Το άτιμο το λιώμα; Έξις δευτέρα φύσις; Ή απλά η συνειδητοποίηση ότι είναι πιο ειλικρινής με τον εαυτό του ως αμετανόητο ρεμάλι, ακόμα και λίγο πριν τα 60;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Φαντάσματα στην Πόλη, υπό την αγριότητα του καθεστώτος Ερντογάν

Οθόνες / Φαντάσματα στην Πόλη, υπό την αγριότητα του καθεστώτος Ερντογάν

Σκέψεις για την αγαπητή Κωνσταντινούπολη με αφορμή μια εξαιρετική ταινία του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με θέμα την δυσάρεστη μοίρα αλλά και τις ελπίδες των «δικών μας ανθρώπων» υπό την αγριότητα του καθεστώτος Ερντογάν.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Dick Johnson is Dead»: Μια αριστουργηματική ταινία στο Netflix για την άνοια και τη χαρά της ζωής

Πρώτη προβολή / «Dick Johnson is Dead»: Μια αριστουργηματική ταινία στο Netflix για την άνοια και τη χαρά της ζωής

Η βραβευμένη οπερατέρ και σκηνοθέτρια Κρίστεν Τζόνσον στρέφει την κάμερα της στον πατέρα της και διαχειρίζεται την άνοια που αρχίζει να τον κυκλώνει με τον πιο αξιοθαύμαστο τρόπο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Οι 20 ταινίες του αφιερώματος στην επιστημονική φαντασία

Οθόνες / Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Οι 20 ταινίες του αφιερώματος στην επιστημονική φαντασία

Το κεντρικό αφιέρωμα του 61ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει τίτλο «Προφητείες από έναν άλλο κόσμο: Sci-fi και Cli-fi (1950-1990)». Περιλαμβάνει 20 cult ταινίες επιστημονικής φαντασίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ