O "Nονός" ξαναβγαίνει στις αίθουσες της Αθήνας. Να 10 trivia γύρω από το αριστούργημα του Κόπολα

O "Nονός" ξαναβγαίνει στις αίθουσες της Αθήνας. Να 10 trivia γύρω από το αριστούργημα του Κόπολα Facebook Twitter
Ποτέ στην ταινία, όπως και στις 2 συνέχειές της, δεν ακούγεται η λέξη «μαφία».
1

1.

Η γάτα που κρατά στην εναρκτήρια σκηνή ο Μάρλον Μπράντο δεν υπήρχε στο σενάριο. Ο Κόπολα την είδε λίγο πριν φτάσει στο γύρισμα και σκέφτηκε πως ήταν καλή ιδέα, μόνο που παραλίγο να του καταστρέψει τη σκηνή, καθώς το γουργούρισμά της εμπόδιζε να ακουστεί καθαρά η φωνή του Μπράντο.


2.

Πριν, αλλά και χρόνια μετά την ταινία, ο Όρσον Γουέλς διακήρυσσε τον πόθο του να ερμηνεύσει τον Βίτο Κορλεόνε. Αν και ο Κόπολα τον εκτιμούσε πολύ, δεν μπορούσε να σκεφτεί από την αρχή άλλον εκτός από τον Μπράντο.


3.

Μικρή ανάμειξη στην ταινία έχει και ο Τζορτζ Λούκας, που γύρισε μια σεκάνς με τίτλους των εφημερίδων ως ευχαριστώ στον Κόπολα που τον βοήθησε στη χρηματοδότηση της ταινίας του THX 1138.


4.

Σύμφωνα με τον θρύλο, ο Τζον Μάρλεϊ δεν είχε ιδέα για το σχέδιο του Κόπολα να βάλει ένα αληθινό κεφάλι αλόγου στο κρεβάτι του και το διαπίστωσε την ώρα που γυρίστηκε πρώτη φορά η σκηνή, με αποτέλεσμα ένα μέρος της κραυγής του να είναι από αληθινό τρόμο.


5.

Η νεαρή ηλικία, η μικρή του αμοιβή αλλά και η ιταλική καταγωγή ήταν τα ατού που βοήθησαν τον Κόπολα να αναλάβει το φιλμ. Μεγαλύτερα ονόματα από αυτόν είχαν ακουστεί στην αρχή, όπως αυτά του Άρθουρ Πεν, του Ηλία Καζάν αλλά και του Κώστα Γαβρά.


6.

Ο Φρανκ Σινάτρα, αφού απείλησε τον συγγραφέα Μάριο Πούτζο να μη συμφωνήσει για μεταφορά του βιβλίου του στο σινεμά, προσπάθησε να πείσει τον Κόπολα να αγοράσουν μαζί τα δικαιώματα και να το γυρίσουν χωρίς τις ευλογίες κάποιου στούντιο. Εικάζεται ότι ο χαρακτήρας του Τζόνι Φοντέιν βασίστηκε στον Σινάτρα, κάτι που τον εξόργισε.


7.

Ο διευθυντής φωτογραφίας Γκόρντον Γουίλις, μιλώντας για τις διάσημες σκοτεινές σκηνές στις οποίες εμφανιζόταν ο Βίτο Κορλεόνε, έλεγε πως, πέρα από τα αισθητικά κριτήρια, ήταν αναγκαίο να γυριστούν έτσι για να κρύβεται το βαρύ μακιγιάζ του Μπράντο, που βοηθούσε να φαίνεται μεγαλύτερος και πιο επιβλητικός.


8.

Ο Μπράντο έβαζε βαμβάκι στα μάγουλά του μόνο κατά τις πρόβες και στο κανονικό γύρισμα χρησιμοποίησε μια ειδική κατασκευή που του την έφτιαξε οδοντίατρος.


9.

Εκατόν είκοσι επτά θήκες ψεύτικου αίματος τοποθετήθηκαν μέσα στο σακάκι του Τζέιμς Κάαν για τη σκηνή του θανάτου του Σόνι Κορλεόνε.


10.

Ποτέ στην ταινία, όπως και στις 2 συνέχειές της, δεν ακούγεται η λέξη «μαφία».

Ιnfo:

Στις αθηναϊκές αίθουσες με καινούργια κόπια 4Κ από 30/6.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην έντυπη LIFO.

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ