Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου επιστρέφει με ένα δυνατό πρόγραμμα

«O κινηματογράφος παραμένει καταφύγιο για τους τολμηρούς». Ξεκινά το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου. Ή Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου κινηματογράφου γιορτάζει τη ζωή! Facebook Twitter
H ταινία Langue Etrangere θα προβληθεί στο πλαίσιο της ενότητας PANORAMA
0

Ένα τέταρτο του αιώνα κλείνει φέτος το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος (FFF 25), ένας θεσμός με μεγάλη αποδοχή από το κινηματογραφόφιλο κοινό και όχι μόνο. Κάθε χρόνο το φεστιβάλ παρουσιάζει αξιόλογες ταινίες από την πρόσφατη δημιουργική σοδιά της Γαλλίας και των υπόλοιπων γαλλόφωνων χωρών σε πρώτη προβολή. Σε πολλές περιπτώσεις είναι ταινίες που δεν έχουμε δυνατότητα να δούμε στην Ελλάδα, ενώ έχουν δώσει το παρών αμέτρητες προσωπικότητες του διεθνούς κινηματογράφου, λιγότερο ή περισσότερο διάσημοι, παλιότεροι ή νεότεροι σκηνοθέτες, σκηνοθέτριες, ηθοποιοί, σεναριογράφοι, διευθυντές φωτογραφίας, παραγωγοί κριτικοί, διανοητές. 


Η φετινή διοργάνωση ξεχωρίζει για τον γιορτινό της χαρακτήρα αλλά και τη συγκινητική της διάσταση κι ως εκ τούτου το κεντρικό της θέμα είναι η «Γιορτή», το οποίο διατρέχει όλο το πρόγραμμα μέσα από τις προβολές των 45 επιλεγμένων ταινιών και πολλές παράλληλες εκδηλώσεις. Όπως αναφέρει η Αλεξάνδρα Ματθαίου που σκηνοθέτησε το τρέιλερ του φεστιβάλ, «Τα 25 χρόνια του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου μας θυμίζουν κάτι ουσιαστικό: σε μια εποχή εχθρική προς τη χαρά και τα όνειρα, ο κινηματογράφος παραμένει καταφύγιο για τους τολμηρούς. Έτσι, κάθε φορά που μια ιστορία γεννιέται στο σκοτάδι της αίθουσας, το βλέμμα μας ξαναβρίσκει το φως».  

Η διοργάνωση διαρκεί 10 μέρες από τις 26 Μαρτίου έως τις 3 Απριλίου σε Αθήνα (Δαναός, Άστορ, Ταινιοθήκη της Ελλάδος, Auditorium Théo Angelopoulos του Γαλλικού Ινστιτούτου), Θεσσαλονίκη (Σταύρος Τορνές), Πάτρα (Πάνθεον), Λάρισα (Victoria Cinemas,) Χανιά (Cine Αττικόν), Καβάλα (Απόλλων) και Καστοριά (Ολύμπιον). 

Η ενότητα «Ιστορίες Γιορτής» σχετίζεται με τη συμπλήρωση 25 χρόνων από την καθιέρωση του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου και φέρνει στο προσκήνιο τη χαρά της γιορτής σε όλες τις εκφάνσεις της, υπενθυμίζοντας μας πόσο σημαντικό είναι, τόσο ατομικά όσο και σε συλλογικά να γιορτάζουμε τη ζωή.  

Ωστόσο ξεχωρίσαμε μερικές από τις πιο δυνατές προτάσεις του προγράμματός της Αθήνας: 

Η ταινία έναρξης, την Τρίτη 26 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, «En fanfare» (Η Ορχήστρα του αδερφού μου) του Emmanuel Courcol, με τους Benjamin Lavernhe, Pierre Lottin, Sarah Suco, Jacques Bonnaffé, Clémence Massart-Weit, Anne Loiret, Mathilde Courcol-Rozès, Yvon Martin. Πρόκειται για μια ταινία για την αγάπη της μουσικής δύο αδελφών που μεγάλωσαν χωριστά, όταν ανακαλύπτουν ότι είναι το μόνο που τους ενώνει. Αλλά και η ταινία λήξης έχει να κάνει με τη μουσική καθώς είναι εμπνευσμένη από τη ζωή του σπουδαίου Γαλλο-Αρμένιου τραγουδιστή Σαρλ Αζναβούρ. Στις 2 Απριλίου, λοιπόν, στον κινηματογράφο Δαναό το «Monsieur Aznavour» (Ο κύριος Αζναβούρ) των Mehdi Idir & Grand Corps Malade με τους Tahar Rahim, Bastien Bouillon, Marie-Julie Baup θα κλείσει το φετινό φεστιβάλ.  

«O κινηματογράφος παραμένει καταφύγιο για τους τολμηρούς». Ξεκινά το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου. Ή Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου κινηματογράφου γιορτάζει τη ζωή! Facebook Twitter
Στις 2 Απριλίου στον κινηματογράφο Δαναό το «Monsieur Aznavour» (Ο κύριος Αζναβούρ) των  Mehdi Idir & Grand Corps Malade με τους Tahar Rahim, Bastien Bouillon, Marie-Julie Baup θα κλείσει το φετινό φεστιβάλ.  

Η ενότητα «Ιστορίες Γιορτής» που βέβαια σχετίζεται με τη συμπλήρωση 25 χρόνων από την καθιέρωση του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου αλλά φέρνει στο προσκήνιο τη χαρά της γιορτής σε όλες τις εκφάνσεις της, υπενθυμίζοντας μας πόσο σημαντικό είναι, τόσο ατομικά όσο και σε συλλογικά να γιορτάζουμε τη ζωή.  Το αφιέρωμα συμπεριλαμβάνει το θρυλικό «Orfeu negro» του Μαρσέλ Καμί (1959) με την αξεπέραστη μουσική των Λουίζ Μπονφά και Αντόνιο Κάρλος Ζομπίμ, το περίφημο «La Boum» (Το πρώτο μου πάρτι) του Κλοντ Πινοτό (1980) με τη Σοφί Μαρσό, το «Jour de fête» (Ημέρα Γιορτής) του Ζακ Τατί (1949), το «Trois nuits par semaine» (Τρεις νύχτες την εβδομάδα) του  Florent Gouëlou (γνωστός και ως drag περσόνα Javel Habibi που εμφανίζεται στη σκηνή του Flèche d'Or στο Παρίσι) και το «Le Sens de la fête» (Έτσι είναι η ζωή) των Eric Toledano και Olivier Nakache. 

«O κινηματογράφος παραμένει καταφύγιο για τους τολμηρούς». Ξεκινά το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου. Ή Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου κινηματογράφου γιορτάζει τη ζωή! Facebook Twitter
Σκηνή από το περίφημο «La Boum» (Το πρώτο μου πάρτι) του Κλοντ Πινοτό (1980) με τη Σοφί Μαρσό.
«O κινηματογράφος παραμένει καταφύγιο για τους τολμηρούς». Ξεκινά το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου. Ή Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου κινηματογράφου γιορτάζει τη ζωή! Facebook Twitter
Το αφιέρωμα συμπεριλαμβάνει το θρυλικό «Orfeu negro» του Μαρσέλ Καμί (1959) με την αξεπέραστη μουσική των Λουίζ Μπονφά και Αντόνιο Κάρλος Ζομπίμ
«O κινηματογράφος παραμένει καταφύγιο για τους τολμηρούς». Ξεκινά το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου. Ή Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου κινηματογράφου γιορτάζει τη ζωή! Facebook Twitter
«La Vie est belle» ( Η ζωή είναι όμορφη) των Dieudonné Ngangura Mweze και Benoît Lamy (Κονγκό, 1987)

Την Παρασκευή 28 Μαρτίου μετά την προβολή του La Boum, το FFF θα γιορτάσει τα 25α του γενέθλια του με ένα πάρτι «Eighties», στο Maya le bistro του Γαλλικού Ινστιτούτου, με μουσικές εμπνευσμένες από τη χρυσή δεκαετία των πάρτι. Ενώ στο πλαίσιο της ίδιας ενότητας την Κυριακή 30 Μαρτίου, μετά την προβολή της ταινίας «Τρεις νύχτες την εβδομάδα», θα λάβει χώρα μια συζήτηση με εκπροσώπους της ελληνικής drag κοινότητας σε συνεργασία με το Athens Pride.

Για τους λάτρεις της hip-hop και ηλεκτρονικής μουσικής, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει μια βραδιά αφιέρωμα στον αυτοδίδακτο συνθέτη και οραματιστή παραγωγό DJ Mehdi. Παιδί-θαύμα των πλατινών και οραματιστής παραγωγός, ο DJ Mehdi υπήρξε ο μόνος Γάλλος καλλιτέχνης που κατάφερε να γεφυρώσει δύο κόσμους που φαινομενικά αντιτίθενται: το ραπ και την ηλεκτρονική μουσική. Δεκατρία χρόνια μετά τον ξαφνικό θάνατό του, αυτή η επαναστατική ντοκιμαντέρ σειρά, που δημιουργήθηκε από τον παιδικό του φίλο Thibaut de Longeville, ρίχνει φως στον ρόλο αυτού του ελεύθερου πνεύματος στην εμφάνιση αυτών των δύο μουσικών σκηνών στη Γαλλία, τη δεκαετία του 1990 και του 2000.

Το Σάββατο 29 Μαρτίου, θα προβληθούν τα τρία πρώτα επεισόδια (από τα έξι) στο Άστορ, παρουσία του σκηνοθέτη Thibault de Longeville. Μετά τη προβολή θα ακολουθήσει μια βραδιά στο Romantso με τους DJ Noiz και Blue Lagoon, σε συνεργασία με την Athens Music Week. Την Κυριακή 30 Μαρτίου μετά την προβολή της ταινίας Τρεις νύχτες την εβδομάδα στο Auditorium Théo Angelopoulos του Γαλλικού Ινστιτούτου θα λάβει χώρα μια συζήτηση  με εκπροσώπους της ελληνικής drag κοινότητας σε συνεργασία με το Athens Pride.

«O κινηματογράφος παραμένει καταφύγιο για τους τολμηρούς». Ξεκινά το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου. Ή Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου κινηματογράφου γιορτάζει τη ζωή! Facebook Twitter
A son Image

Η Λευκή Κάρτα στην φετινή διοργάνωση δίνεται στην Ταινιοθήκη της Αφρικής του Institut Français (Παρίσι), ένα από τα μεγαλύτερα και πιο αξιόλογα κινηματογραφικά αρχεία αφρικανικών ταινιών στον κόσμο. Ένα αρχείο που καλύπτει τη χρονική περίοδο από το 1950 έως σήμερα και περιλαμβάνει πάνω από 1800 τίτλους ταινιών από 45 χώρες. Στο πρόγραμμα του φεστιβάλ θα προβληθούν 4 αριστουργηματικές ταινίες αυτής της συλλογής, εκ των οποίων οι τρεις στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος. Πρόκειται για τα «Nationalité immigré» (Εθνικότητα : Mετανάστης)  του Sydney Sokhona (Μαυριτανία, 1976), «La Vie est belle» ( Η ζωή είναι όμορφη) των Dieudonné Ngangura Mweze και Benoît Lamy (Κονγκό, 1987), «Bal Poussière» (Μπάλα από σκόνη) του Henri Duparc (Ακτή Ελεφαντοστού, 1988) και «La Petite vendeuse de soleil» (Μικρή πωλήτρια ηλιαχτίδας) του Djibril Diop Mambéty (Σενεγάλη, 1998). 

Θα προβληθεί επίσης μιας από τις μεγάλες επιτυχίες των τελευταίων ετών, «L’Histoire de Souleymane» (Το Παρίσι του Σουλεϋμάν) του Boris Lojkine, η οποία συγκλόνισε τη γαλλική κριτική και το κοινό κερδίζοντας αρκετά βραβεία Σεζάρ. Μετά τη προβολή της ταινίας στον Δαναό, τη Δευτέρα 31 Μαρτίου, θα ακολουθήσει συζήτηση μεταξύ του σκηνοθέτη και του Moussa Sangaré, εκπρόσωπου της ελληνικής κοινότητας της Ακτής του Ελεφαντοστού. Η συζήτηση διοργανώνεται σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, στο πλαίσιο της έκθεσης «Η Αφρική ανάμεσά μας».

«O κινηματογράφος παραμένει καταφύγιο για τους τολμηρούς». Ξεκινά το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου. Ή Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου κινηματογράφου γιορτάζει τη ζωή! Facebook Twitter
H «L'Amour ouf»  (Ραγισμένες Καρδιές) του Ζυλ Λελούς (γιου του Κλοντ Λελούς) με τους Adèle Exarchopoulos, François Civil, Mallory Wanecque

Ξεχωρίσαμε επίσης τους παρακάτω τίτλους: 

Προφεστιβαλική προβολή στις 24 Μαρτίου της τεράστιας επιτυχίας στην Γαλλία  «L'Amour ouf»  (Ραγισμένες Καρδιές) του Ζυλ Λελούς (γιου του Κλοντ Λελούς) με τους Adèle Exarchopoulos, François Civil, Mallory Wanecque, «Quand vient l'automne» (Όταν έρθει το φθινόπωρο) του Φρανσουά Οζόν,  Miséricorde του Alain Guiraudie,  «Vingt Dieux» (Θεϊκό Τυρί) της Louise Courvoisier, «Brûle le sang» (Στο όνομα του αίματος) ένα δυνατό θρίλερ του Akaki Popkhadze, «Le Royaume» (Το Βασίλειο) του Julien Colonna, «Trois amies»  (Τρεις φίλες) του Emmanuel Mouret και το «La Prisonnière de Bordeaux» (Ασυνήθιστες Φίλες) της Patricia Mazuy με την Ιζαμπέλ Ιπέρ και το La Prisonnière de Bordeaux (Ασυνήθιστες Φίλες) της Patricia Mazuy με την Ιζαμπέλ Ιπέρ η οποία και θα παραβρεθεί στην έναρξη της προβολής της το Σάββατο 29 Μαρτίου στις 16:00 στο Άστορ  

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ