Ο νέος Doctor Strange διαθέτει δυο δυνατά χαρτιά

Doctor Strange in the multiverse of madness Facebook Twitter
Ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, με τη χαρισματική του ευελιξία οργώνει κάθε πιθανή διατύπωση των διλημμάτων του αντεστραμμένου Στίβεν.
0

Ο Δόκτωρ Παράξενος κινείται στο Πολυσύμπαν της Τρέλας γιατί οι διαστάσεις έχουν γίνει διάτρητες εξαιτίας του: οι αποφάσεις του να χαρίσει ξόρκια και εμπιστοσύνη στον Thanos και στον Πίτερ Πάρκερ αμφισβητούνται, η εκτίμησή του διαφέρει ανάλογα με το πόσο φιλικό είναι το περιβάλλον στο οποίο θα προσγειωθεί κάθε φορά και οι δυνάμεις του δεν εξαρτώνται απόλυτα από τον θαυματουργό πορφυρό χιτώνα και τα ηλεκτροβουδιστικά κόλπα που έχει κατακτήσει.

Ενώ παρακολουθεί πολιτισμένα τον γάμο της αιώνιας αγαπημένης του Κριστίν, ένα γιγαντιαίο χταπόδι στον απέναντι δρόμο κυνηγά ανελέητα την Αμέρικα Τσάβες, μια κοπέλα που έχει τη σπάνια δυνατότητα να πλοηγείται άθικτη στο πολυσύμπαν, αν και μόνο κάτω από ακραία πίεση. Πίσω από το χάος κρύβεται η Κόκκινη Μάγισσα, η οποία έχει σοβαρό, και σοβαρά ψυχασθενικό, λόγο να αποκτήσει πρόσβαση σε παράλληλα σύμπαντα.

Όταν ο Strange την επισκέπτεται, αντιλαμβάνεται πως η διπρόσωπη Γουάντα βρίσκεται ακόμα κάτω από την επήρεια μιας σκοτεινής βίβλου και νομίζει πως έτσι θα κρατήσει τους δυο μικρούς γιους που πιστεύει πως είναι πραγματικοί, ακόμη κι αν όλοι τη διαβεβαιώνουν για το αντίθετο.

Καθόλου αμελητέα και η ενσωμάτωση των δυο «h» που ο Ράιμι γνωρίζει πολύ καλά: του horror και του humour. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μας διακτινίζει στο funk του Evil Dead, κάνοντας και πλάκα, ενώ μας επαναφέρει στιγμιαία στο ρευστότερο, πρισματικό κι ελπίζω πιο απροσδόκητο πλαίσιο που μας επιφυλάσσει η Marvel.

Αντίπαλοι πλέον, θα εμπλέξουν τους γνωστούς παραστάτες του Dr Strange αλλά και τσαντισμένους, επίτιμους καλεσμένους από συγγενείς μαρβελικές περιπέτειες, όπως ένα μέλος των Fantastic Four, δύο πασίγνωστους υπερήρωες ενσαρκωμένους από άλλους ηθοποιούς (ενδεχομένως με άλλο χρώμα και σε άλλο φύλο), καθώς και έναν σοφό κύριο που αποτελεί το αντίπαλο δέος της δεινότατης στην τηλεπάθεια και τηλεκίνηση Γουάντα Μαξίμοφ.

Doctor Strange in the multiverse of madness Facebook Twitter
Πίσω από το χάος κρύβεται η Κόκκινη Μάγισσα, η οποία έχει σοβαρό, και σοβαρά ψυχασθενικό, λόγο να αποκτήσει πρόσβαση σε παράλληλα σύμπαντα.

Ο Μόρντο (Τσιουέτελ Ετζιόφορ) δεν είναι ο μόνος που περιμένει τον πρώην νευροχειρουργό στη γωνία. Η αυτοπεποίθησή του πληγώνεται όταν μαθαίνει πως δεν είναι ο ήρωας που περίμενε, κι αυτό γιατί οι πράξεις του έχουν διαφορετικό αντίκτυπο στον χωροχρόνο.

Sequel του επικού Endgame, του πρόσφατου Spiderman, του τηλεοπτικού Wandavision, καθώς και του πρωτότυπου φιλμ που κυκλοφόρησε πριν από έξι χρόνια σε σκηνοθεσία Σκοτ Ντέρικσον, ο αναγκαστικά φορτωμένος στο πολυ-exposition Doctor Strange δοκιμάζει την υπομονή μας μέχρι να πάρει μπρος, και μόνο όταν πιασμένοι χεράκι χεράκι ο πρωταγωνιστής μαζί με τη φοβισμένη Αμέρικα διασχίζουν τα φωτορεαλιστικά, συνθετικά, ζωγραφισμένα και σχεδιασμένα σύμπαντα η δράση κοκκινίζει και ο Σαμ Ράιμι δείχνει ποιος είναι.

Καλύτερα, μας υπενθυμίζει τι μπορεί να προσφέρει, γιατί έχουμε να τον δούμε στο σινεμά από το ατυχές Oz (και πριν από αυτό στο έλασσον Drag me to hell) και είχαμε ξεχάσει την οπτική αισθητική και τις ταχύτατες αφηγηματικές επινοήσεις που μπορεί να προσθέσει σε ένα στερεωμένο story.

Doctor Strange in the multiverse of madness Facebook Twitter
H Αμέρικα Τσάβες, μια κοπέλα που έχει τη σπάνια δυνατότητα να πλοηγείται άθικτη στο πολυσύμπαν, αν και μόνο κάτω από ακραία πίεση.

Οι γεωμετρικά πολλαπλασιασμένες επιλογές ενός multiverse θεωρητικά είναι αχανές γήπεδο αυθαιρεσίας. Όποιος θέλει, εμφανίζεται όπου να ’ναι, και σε περίπτωση που εξολοθρευτεί δεν έγινε και τίποτε, στη διπλανή διάσταση στέκει αγέρωχος και αρτιμελής.

Ωστόσο, ο Ράιμι οργανώνει το πολυπληθές τσίρκο των υπερηρώων και βγάζει ένα χορταστικό αποτέλεσμα, δεδομένων των περιορισμών που αντιμετωπίζει. Ήδη ενταγμένος στη νοητή γραμμή των Εκδικητών και αδιόρατα παρών στα βάσανα που προκύπτουν στον ορφανό και αναγνωρίσιμο από την αχάριστη κοινωνία Spidey, ο Strange κουβαλά βαρίδια που, για παράδειγμα, η τηλεοπτική γενναιοδωρία των πολλών επεισοδίων του «Loki» και του «WandaVision» δεν κραδαίνει απειλητικά πάνω από την πένα των πιο ριψοκίνδυνων σεναριογράφων τους.

Όμως διαθέτει δύο δυνατά χαρτιά: τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, με τη χαρισματική του ευελιξία να οργώνει κάθε πιθανή διατύπωση των διλημμάτων του αντεστραμμένου Στίβεν, και τη μεικτή χρήση της μαγείας που εδώ διαχωρίζει από τη μαγγανεία και τις υπερδυνάμεις.

Καθόλου αμελητέα και η ενσωμάτωση των δυο «h» που ο Ράιμι γνωρίζει πολύ καλά: του horror και του humour. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μας διακτινίζει στο funk του Evil Dead, κάνοντας και πλάκα, ενώ μας επαναφέρει στιγμιαία στο ρευστότερο, πρισματικό κι ελπίζω πιο απροσδόκητο πλαίσιο που μας επιφυλάσσει η Marvel.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ