Ο Γιώργος Ζώης κάνει ένα καταδικό του αιρετικό σινεμά

Ο Γιώργος Ζώης κάνει ένα καταδικό του αιρετικό σινεμά Facebook Twitter
1
Ο Γιώργος Ζώης κάνει ένα καταδικό του αιρετικό σινεμά Facebook Twitter
Σήμερα πιστεύω ότι τα πάντα γίνονται με όρους θεάματος. Δηλαδή πολιτικοί, χειρουργοί, δικηγόροι, επιστήμονες, καλλιτέχνες, όλοι δουλεύουν με όρους θεάματος. Τους ανησυχεί λιγότερο το να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και περισσότερο τους αγχώνει το να είναι καλοί ψυχαγωγοί απέναντι στο κοινό... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Έχουν γραφτεί πάρα πολλά πράγματα για το Interruption. Είναι από τις ταινίες "love or hate". Ένας κριτικός έγραψε πρόσφατα ότι είναι "love and hate". Σου δημιουργεί, δηλαδή, και τα δύο συναισθήματα» μου λέει ο Γιώργος Ζώης για την αντιμετώπιση που έχει η νέα ταινία του στο εξωτερικό και βάζει τα γέλια. «Εμένα, όμως, οι ταινίες που μου αρέσουν είναι αυτές που στοιχειώνουν τον άλλον και τον ακολουθούν για πολύ καιρό αφού σβήσουν τα φώτα. Να μην ξέρει τι είναι αυτό που του αρέσει τόσο πολύ και να αναρωτιέται γιατί δεν μπορεί να τη βγάλει από το μυαλό του. Να υπάρχει μια ανεκπλήρωτη σχέση και μάλιστα, όταν την ξαναδείς, να ανακαλύψεις και άλλα πράγματα, που δεν είχες αντιληφθεί πριν. Να είναι μια ερωτική δημιουργία. Το άλλο, που απλώς βλέπεις ταινίες και δεν τις θυμάσαι καθόλου, είναι σαν αυνανισμός».


Το Interruption, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, θα βγει σε λίγες μέρες στους κινηματογράφους. Είχαν προηγηθεί τα Casus Belli και Τίτλοι Τέλους με αμέτρητες διακρίσεις και βραβεία σε διεθνή φεστιβάλ. Δύο μικρού μήκους φιλμ, σχεδόν προφητικά, που μιλούσαν για την κρίση, πολύ πριν γίνουν τα πράγματα χειρότερα. «Το Casus Belli ήταν το σουξέ μου» χαριτολογεί. «Ήρθε η κρίση, που ως οικογένεια μας χτύπησε πάρα πολύ, και ήρθε αυτή η ταινία και μας έσωσε. Είναι πολύ σημαντικό για μια ταινία να δίνει πίσω αυτά που τις έδωσαν, να βοηθά τους δημιουργούς της να ζήσουν από αυτήν και να συνεχίσουν. Αυτό δεν το περίμενα με τίποτα, το ότι θα μπορούσα να ζήσω από μια μικρού μήκους για τρία χρόνια. Πάντοτε έλεγα ότι είναι το love story μεταξύ ενός αστέγου κι ενός καροτσιού που συναντιούνται στο τέλος στο ηλιοβασίλεμα» αστειεύεται.

Το μεγάλο μου θέμα με το ευρωπαϊκό σινεμά είναι ότι βλέπω μια ισοπεδωτική ομοιομορφία ταινιών, όπου λίγες πια με εκπλήσσουν και ελάχιστες τολμούν να μιλήσουν σε μια άλλη γλώσσα.


«Βέβαια, οι υπόλοιποι το είδαν πιο πολιτικά. Μετά ήρθαν οι Τίτλοι Τέλους. Τότε με στοίχειωναν αυτές οι άδειες διαφημιστικές πινακίδες που έβλεπα στον δρόμο. Στην αρχή δεν σκεφτόμουν να κάνω ταινία. Και πάλι, όλοι έλεγαν ότι ήταν ένα σχόλιο σε σχέση με την κρίση και την κατάρρευση του καπιταλισμού. Αυτές οι πινακίδες, όμως, ήταν ο καθρέφτης μου εκείνη την περίοδο, το πώς έμοιαζα, ο εσωτερικός μου κόσμος, που ήταν τελείως κενός, και αυτή η ταινία ήταν η θεραπεία μου. Πλέον ζω από τον κινηματογράφο».


Στο Interruption δεν απομακρύνεται πολύ από τη θεματική που τον έχει χαρακτηρίσει, όσο και αν έχει το αφαιρετικό στοιχείο μέσα της. Μια ομάδα αγοριών και κοριτσιών που κρατούν όπλα εισβάλλει σε ένα γεμάτο θέατρο την ώρα που παίζεται η Ορέστεια. Τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας παύουν να υπάρχουν. Δεν θα την έλεγες «εύκολη» ταινία. Έχει μια υπόγεια ένταση, όμως, που σε καθηλώνει μέχρι το τελευταίο λεπτό. Τον ρωτάω πώς σκέφτηκε να κάνει κάτι τέτοιο.
«Ως ιδέα ξεκίνησε από την ταινία Ο Φόβος, με τον Ανέστη Βλάχο που κυνηγάει την υπηρέτρια να τη βιάσει στους στάβλους και καλύπτουν το έγκλημα οι γονείς του. Την είχα δει τυχαία σε ένα συγγενικό σπίτι στην ΕΤ1 κι έπαθα σοκ. Ήταν σαν Γκοντάρ και Χάνεκε στην Ελλάδα της δεκαετίας του '60. Οι συγγενείς μου φρίκαραν και το έκλεισαν και έτρεξα να το δω στο σπίτι μου πριν τελειώσει. Μετά σκέφτηκα την εισβολή Τσετσένων που είχε γίνει σε ένα θέατρο στη Μόσχα και που το κοινό θεώρησε ότι ήταν μέρος της παράστασης. Εκεί τους έλεγαν επί 45 λεπτά ότι ήταν όμηροι και κανείς δεν πίστευε τίποτα. Έπρεπε να σκοτώσουν κάποιον μπροστά τους για να το καταλάβουν. Είναι τραγικό αυτό που συνέβη τότε. Αυτή η κατάσταση ομηρίας όπου δεν αντιλαμβάνεσαι ότι είσαι όμηρος μου θυμίζει λίγο τη ζωή μας. Είμαστε συνεχώς όμηροι των υποθέσεών μας, των εργασιακών, των φιλικών, των ερωτικών μας σχέσεων, και πολλές φορές δεν το αντιλαμβανόμαστε, απλώς συνεχίζουμε να κάνουμε αυτά που κάνουμε και που μας λέει μια φωνή μέσα ή έξω από το κεφάλι μας να κάνουμε. Χτίζουμε όλη μας την κατανόηση σε μια πρώτη υπόθεση και αν αυτή δεν είναι έγκυρη, καταρρέει όλο μας το οικοδόμημα. Κάπως έτσι είναι και η ζωή, αν υποθέσεις ότι όλο αυτό το πράγμα που συμβαίνει εκεί πέρα είναι μια θεατρική παράσταση. Μπορεί να συμβούν τα πιο φρικτά πράγματα μπροστά σου και να μην αντιληφθείς τίποτα, ίσα-ίσα να τα χειροκροτήσεις» λέει.

Ο Γιώργος Ζώης κάνει ένα καταδικό του αιρετικό σινεμά Facebook Twitter
Όταν η πραγματικότητα εισβάλλει στον χώρο σου, αυτό για μένα είναι κάτι μαγικό και εξεγερτικό. Η πραγματικότητα δεν μπορεί να εγκλωβιστεί μέσα στην εικόνα... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Ο Γιώργος κάνει ένα καταδικό του αιρετικό σινεμά, όχι για να σου αρέσει απαραίτητα αλλά για να σε κάνει να σκεφτείς. Είναι κάπως σαν ένα στοίχημα. Δεν φοβάται μήπως το χαρακτηρίσουν αντικινηματογραφικό;


«Τα τελευταία χρόνια έχει επικρατήσει ένα κυρίαρχο storytelling. Βγαίνουν συνέχεια σενάρια που είναι μια τελείως καταμερισμένη και τεχνοκρατική δουλειά. Στο Χόλιγουντ έχουν ένα σωρό σεναριογράφους γι' αυτόν το λόγο. Αυτό μαθαίνει τους ανθρώπους να βλέπουν τις ταινίες με έναν συγκεκριμένο τρόπο και οτιδήποτε άλλο το βαφτίζει "πειραματικό", "αλλόκοτο", "παράξενο". Ακόμη και το ευρωπαϊκό art house τείνει προς αυτή την κατεύθυνση, σε έναν μελοδραματισμό που αντί για ήρωες έχει αντιήρωες και αντί των εκθαμβωτικών ντεκόρ-χώρων που γίνονται σε στούντιο του Χόλιγουντ, εκμεταλλεύεται τη φωτογένεια της φρίκης σε παρακμιακά μέρη της Ελλάδας ή της Ευρώπης. Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν την ίδια φόρμουλα. Το μεγάλο μου θέμα με το ευρωπαϊκό σινεμά είναι ότι βλέπω μια ισοπεδωτική ομοιομορφία ταινιών, όπου λίγες πια με εκπλήσσουν και ελάχιστες τολμούν να μιλήσουν σε μια άλλη γλώσσα. Ένα άλλο στοιχείο που δεν ξέρει ο κόσμος είναι ότι πάμε τα σενάρια σε κάτι σαν script clinics. Λες και είναι άρρωστα τα σενάρια, πάμε να τα θεραπεύσουμε, ακόμη δεν τα γράψαμε. Και υπάρχει και αυτή η αυτολογοκρισία των σκηνοθετών, που είτε επειδή θέλουν να βρουν ένα μεγαλύτερο κοινό είτε να πάνε σε ένα μεγάλο φεστιβάλ ή οτιδήποτε, ακολουθούν κάποιες νόρμες που είναι εκείνη τη στιγμή επίκαιρες και δημοφιλείς. Καλό φεστιβάλ δεν σημαίνει καλές ταινίες. Πρέπει να υπάρξει μια απομυθοποίηση των ίδιων των φεστιβάλ. Έχω δει πάρα πολλές ταινίες σε αυτά τα φεστιβάλ που είναι ανώδυνες. Πολλές φορές, είναι σαν ο σκηνοθέτης να κάνει μια οντισιόν με την ταινία για να τον πάρουν στην Αμερική ή για να πάρει πολύ μεγάλο budget στην Ευρώπη. Για μένα, το να χαρακτηρίσεις την ταινία μου παρεμβατική, ξένη, παρεκκλίνουσα, είναι τιμητικό, κάτι σαν κινηματογραφικό παράσημο. Θεωρώ σημαντικό το να προσπαθήσεις να πας κόντρα σε αυτή την κυρίαρχη αφήγηση, αλλά αισθάνομαι ότι τέτοιες απόπειρες κινηματογράφησης είναι σαν σταγόνες στον ωκεανό.


Σήμερα πιστεύω ότι τα πάντα γίνονται με όρους θεάματος. Δηλαδή πολιτικοί, χειρουργοί, δικηγόροι, επιστήμονες, καλλιτέχνες, όλοι δουλεύουν με όρους θεάματος. Τους ανησυχεί λιγότερο το να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και περισσότερο τους αγχώνει το να είναι καλοί ψυχαγωγοί απέναντι στο κοινό. Επίσης, είναι πολύ δύσκολο να διακρίνεις τα όρια μεταξύ θεάματος και πραγματικότητας. Προχθές έβλεπα στην Αμερική μια ζωντανή δίκη ενός βιαστή, που δεν μπορούσες να καταλάβεις αν ήταν σαπουνόπερα ή πραγματική δίκη. Ακόμη και ο πολιτικός λόγος γίνεται πλέον μόνο με όρους θεάματος. Storytelling δεν κάνω μόνο εγώ, κάνουν και οι κυβερνήσεις. Δημιουργούν καθημερινά μυθοπλαστικές ιστορίες που τις δεχόμαστε σαν αληθινές και αυτοί στήνουν πάνω σε αυτές τις προπαγάνδες τους. Οι πολιτικοί είναι οι κυρίαρχοι storytellers σήμερα. Μου αρέσει η παράνοια σαν άνθρωπος, αλλά την πολιτική παράνοια δεν μπορώ να την αντέξω, αυτό το θέατρο που συμβαίνει και δεν μπορείς να καταλάβεις τις προθέσεις κανενός. Δεν μπορείς να καταλάβεις τι αντιπροσωπεύει ο καθένας, τι είναι αλήθεια, τι είναι ψέμα. Ταυτόχρονα, όμως, σιγά-σιγά διαλύονται οι αυταπάτες. Όσο θολή είναι αυτή η ατμόσφαιρα, εσύ ως κοινό/ακροατήριο πρέπει να απαντήσεις σε ένα δίλημμα: ή να συνεχίσεις να βλέπεις αυτό το θέαμα και να χαθείς σε αυτό το χάος πληροφοριών ή να κρατήσεις μια συγκεκριμένη εικόνα και να αρχίσεις σιγά-σιγά να χτίζεις τον δικό σου κόσμο αντίστασης πάνω σε αυτό, ακόμη και αν η εικόνα αυτή είναι πλαστή. Αρκεί να την κρατήσεις ως αφετηρία. Είναι θέμα σε τι κοινό βάζεις τον εαυτό σου να ανήκει. Είναι αυτό που αγνοείς ότι υπάρχει και ξαφνικά χτυπάει την πόρτα σου. Όταν είχαν γίνει οι μεγάλες φωτιές το 2007, ήμουν στο σπίτι μου στην Πετρούπολη. Έβλεπα να καίγεται όλη η Ελλάδα κι ένιωθα ότι ήταν πολύ μακριά από εκεί όπου βρισκόμουν, και ξαφνικά άρχισαν να μπαίνουν στάχτες μέσα στο σπίτι. Όταν η πραγματικότητα εισβάλλει στον χώρο σου, αυτό για μένα είναι κάτι μαγικό και εξεγερτικό. Η πραγματικότητα δεν μπορεί να εγκλωβιστεί μέσα στην εικόνα. Εκεί πρέπει να τη συναντήσεις και είναι ένα ξύπνημα για σένα τον ίδιο. Στο Ιράν ο κόσμος κατέβηκε στους δρόμους όταν έκλεισαν για δύο μέρες τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τελικά, ο καλύτερος τρόπος να ακούς τις ειδήσεις είναι να τις δημιουργείς εσύ. Έτσι κι εμείς πρέπει να γίνουμε η εικόνα των γεγονότων και όχι οι δέκτες. Είναι τυχεροί οι άνθρωποι που ζουν σε στιγμές που η Ιστορία αλλάζει».

To «Interruption» θα βγει στους κινηματογράφους στις 28 Ιανουαρίου.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Ειδα την ταινία στην Θεσσαλονίκη και μου έχει κολλήσει στο μαυλό. Είναι από αυτές τις ταινίες που μένουν μέσα σου και σε θέλεις σίγουρα να τις ξαναδεις. Αλλά η ένταση που νιώσαμε μέσα στο Ολύμπιον στα κόκκινα καθίσματα, ήταν τόσο μεγάλη σαν να είμασταν μέσα στην ίδια την ταινία, μέσα στο θεάτρο της ταινίας! Χίλια μπράβο, είχα να το πάθω αυτό χρόνια. Και τα επίπεδα της ταινίας είναι απειρα, μιλάει για τέχνη, πολιτική, εξουσία, ποια είναι η πραγματικότητα. Είναι από αυτά τα διαμάντια που θα ανακαλυφθούν σε λίγα χρόνια από άσχετη αιτία και θα βλέπονται ξανά και ξανά. Πραγματικά δεν το περίμενα να δω μια ταινία που να με ταράξει για αυτό γράφω τόσο ενθουσιασμένος. Διάβασα και του Δημητριάδη το άρθρο, που ήταν πολύ εγκεφαλικό, αλλά εμενα μου φάνηκε τόσο δυνατή σωματικά που με χτύπησε βαθειά μέσα μου. Ειχα τόση αγωνία και ένταση, που βγήκα ακουσμένος. Τι να πω, δείτε την, γιατί αξίζει να δεις κάτι άλλο διαφορετικό. Θεσσαλονίκη θα ξαναέρθει;