Ο Γιώργος Ζώης κάνει ένα καταδικό του αιρετικό σινεμά

Ο Γιώργος Ζώης κάνει ένα καταδικό του αιρετικό σινεμά Facebook Twitter
1
Ο Γιώργος Ζώης κάνει ένα καταδικό του αιρετικό σινεμά Facebook Twitter
Σήμερα πιστεύω ότι τα πάντα γίνονται με όρους θεάματος. Δηλαδή πολιτικοί, χειρουργοί, δικηγόροι, επιστήμονες, καλλιτέχνες, όλοι δουλεύουν με όρους θεάματος. Τους ανησυχεί λιγότερο το να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και περισσότερο τους αγχώνει το να είναι καλοί ψυχαγωγοί απέναντι στο κοινό... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Έχουν γραφτεί πάρα πολλά πράγματα για το Interruption. Είναι από τις ταινίες "love or hate". Ένας κριτικός έγραψε πρόσφατα ότι είναι "love and hate". Σου δημιουργεί, δηλαδή, και τα δύο συναισθήματα» μου λέει ο Γιώργος Ζώης για την αντιμετώπιση που έχει η νέα ταινία του στο εξωτερικό και βάζει τα γέλια. «Εμένα, όμως, οι ταινίες που μου αρέσουν είναι αυτές που στοιχειώνουν τον άλλον και τον ακολουθούν για πολύ καιρό αφού σβήσουν τα φώτα. Να μην ξέρει τι είναι αυτό που του αρέσει τόσο πολύ και να αναρωτιέται γιατί δεν μπορεί να τη βγάλει από το μυαλό του. Να υπάρχει μια ανεκπλήρωτη σχέση και μάλιστα, όταν την ξαναδείς, να ανακαλύψεις και άλλα πράγματα, που δεν είχες αντιληφθεί πριν. Να είναι μια ερωτική δημιουργία. Το άλλο, που απλώς βλέπεις ταινίες και δεν τις θυμάσαι καθόλου, είναι σαν αυνανισμός».


Το Interruption, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, θα βγει σε λίγες μέρες στους κινηματογράφους. Είχαν προηγηθεί τα Casus Belli και Τίτλοι Τέλους με αμέτρητες διακρίσεις και βραβεία σε διεθνή φεστιβάλ. Δύο μικρού μήκους φιλμ, σχεδόν προφητικά, που μιλούσαν για την κρίση, πολύ πριν γίνουν τα πράγματα χειρότερα. «Το Casus Belli ήταν το σουξέ μου» χαριτολογεί. «Ήρθε η κρίση, που ως οικογένεια μας χτύπησε πάρα πολύ, και ήρθε αυτή η ταινία και μας έσωσε. Είναι πολύ σημαντικό για μια ταινία να δίνει πίσω αυτά που τις έδωσαν, να βοηθά τους δημιουργούς της να ζήσουν από αυτήν και να συνεχίσουν. Αυτό δεν το περίμενα με τίποτα, το ότι θα μπορούσα να ζήσω από μια μικρού μήκους για τρία χρόνια. Πάντοτε έλεγα ότι είναι το love story μεταξύ ενός αστέγου κι ενός καροτσιού που συναντιούνται στο τέλος στο ηλιοβασίλεμα» αστειεύεται.

Το μεγάλο μου θέμα με το ευρωπαϊκό σινεμά είναι ότι βλέπω μια ισοπεδωτική ομοιομορφία ταινιών, όπου λίγες πια με εκπλήσσουν και ελάχιστες τολμούν να μιλήσουν σε μια άλλη γλώσσα.


«Βέβαια, οι υπόλοιποι το είδαν πιο πολιτικά. Μετά ήρθαν οι Τίτλοι Τέλους. Τότε με στοίχειωναν αυτές οι άδειες διαφημιστικές πινακίδες που έβλεπα στον δρόμο. Στην αρχή δεν σκεφτόμουν να κάνω ταινία. Και πάλι, όλοι έλεγαν ότι ήταν ένα σχόλιο σε σχέση με την κρίση και την κατάρρευση του καπιταλισμού. Αυτές οι πινακίδες, όμως, ήταν ο καθρέφτης μου εκείνη την περίοδο, το πώς έμοιαζα, ο εσωτερικός μου κόσμος, που ήταν τελείως κενός, και αυτή η ταινία ήταν η θεραπεία μου. Πλέον ζω από τον κινηματογράφο».


Στο Interruption δεν απομακρύνεται πολύ από τη θεματική που τον έχει χαρακτηρίσει, όσο και αν έχει το αφαιρετικό στοιχείο μέσα της. Μια ομάδα αγοριών και κοριτσιών που κρατούν όπλα εισβάλλει σε ένα γεμάτο θέατρο την ώρα που παίζεται η Ορέστεια. Τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας παύουν να υπάρχουν. Δεν θα την έλεγες «εύκολη» ταινία. Έχει μια υπόγεια ένταση, όμως, που σε καθηλώνει μέχρι το τελευταίο λεπτό. Τον ρωτάω πώς σκέφτηκε να κάνει κάτι τέτοιο.
«Ως ιδέα ξεκίνησε από την ταινία Ο Φόβος, με τον Ανέστη Βλάχο που κυνηγάει την υπηρέτρια να τη βιάσει στους στάβλους και καλύπτουν το έγκλημα οι γονείς του. Την είχα δει τυχαία σε ένα συγγενικό σπίτι στην ΕΤ1 κι έπαθα σοκ. Ήταν σαν Γκοντάρ και Χάνεκε στην Ελλάδα της δεκαετίας του '60. Οι συγγενείς μου φρίκαραν και το έκλεισαν και έτρεξα να το δω στο σπίτι μου πριν τελειώσει. Μετά σκέφτηκα την εισβολή Τσετσένων που είχε γίνει σε ένα θέατρο στη Μόσχα και που το κοινό θεώρησε ότι ήταν μέρος της παράστασης. Εκεί τους έλεγαν επί 45 λεπτά ότι ήταν όμηροι και κανείς δεν πίστευε τίποτα. Έπρεπε να σκοτώσουν κάποιον μπροστά τους για να το καταλάβουν. Είναι τραγικό αυτό που συνέβη τότε. Αυτή η κατάσταση ομηρίας όπου δεν αντιλαμβάνεσαι ότι είσαι όμηρος μου θυμίζει λίγο τη ζωή μας. Είμαστε συνεχώς όμηροι των υποθέσεών μας, των εργασιακών, των φιλικών, των ερωτικών μας σχέσεων, και πολλές φορές δεν το αντιλαμβανόμαστε, απλώς συνεχίζουμε να κάνουμε αυτά που κάνουμε και που μας λέει μια φωνή μέσα ή έξω από το κεφάλι μας να κάνουμε. Χτίζουμε όλη μας την κατανόηση σε μια πρώτη υπόθεση και αν αυτή δεν είναι έγκυρη, καταρρέει όλο μας το οικοδόμημα. Κάπως έτσι είναι και η ζωή, αν υποθέσεις ότι όλο αυτό το πράγμα που συμβαίνει εκεί πέρα είναι μια θεατρική παράσταση. Μπορεί να συμβούν τα πιο φρικτά πράγματα μπροστά σου και να μην αντιληφθείς τίποτα, ίσα-ίσα να τα χειροκροτήσεις» λέει.

Ο Γιώργος Ζώης κάνει ένα καταδικό του αιρετικό σινεμά Facebook Twitter
Όταν η πραγματικότητα εισβάλλει στον χώρο σου, αυτό για μένα είναι κάτι μαγικό και εξεγερτικό. Η πραγματικότητα δεν μπορεί να εγκλωβιστεί μέσα στην εικόνα... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Ο Γιώργος κάνει ένα καταδικό του αιρετικό σινεμά, όχι για να σου αρέσει απαραίτητα αλλά για να σε κάνει να σκεφτείς. Είναι κάπως σαν ένα στοίχημα. Δεν φοβάται μήπως το χαρακτηρίσουν αντικινηματογραφικό;


«Τα τελευταία χρόνια έχει επικρατήσει ένα κυρίαρχο storytelling. Βγαίνουν συνέχεια σενάρια που είναι μια τελείως καταμερισμένη και τεχνοκρατική δουλειά. Στο Χόλιγουντ έχουν ένα σωρό σεναριογράφους γι' αυτόν το λόγο. Αυτό μαθαίνει τους ανθρώπους να βλέπουν τις ταινίες με έναν συγκεκριμένο τρόπο και οτιδήποτε άλλο το βαφτίζει "πειραματικό", "αλλόκοτο", "παράξενο". Ακόμη και το ευρωπαϊκό art house τείνει προς αυτή την κατεύθυνση, σε έναν μελοδραματισμό που αντί για ήρωες έχει αντιήρωες και αντί των εκθαμβωτικών ντεκόρ-χώρων που γίνονται σε στούντιο του Χόλιγουντ, εκμεταλλεύεται τη φωτογένεια της φρίκης σε παρακμιακά μέρη της Ελλάδας ή της Ευρώπης. Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν την ίδια φόρμουλα. Το μεγάλο μου θέμα με το ευρωπαϊκό σινεμά είναι ότι βλέπω μια ισοπεδωτική ομοιομορφία ταινιών, όπου λίγες πια με εκπλήσσουν και ελάχιστες τολμούν να μιλήσουν σε μια άλλη γλώσσα. Ένα άλλο στοιχείο που δεν ξέρει ο κόσμος είναι ότι πάμε τα σενάρια σε κάτι σαν script clinics. Λες και είναι άρρωστα τα σενάρια, πάμε να τα θεραπεύσουμε, ακόμη δεν τα γράψαμε. Και υπάρχει και αυτή η αυτολογοκρισία των σκηνοθετών, που είτε επειδή θέλουν να βρουν ένα μεγαλύτερο κοινό είτε να πάνε σε ένα μεγάλο φεστιβάλ ή οτιδήποτε, ακολουθούν κάποιες νόρμες που είναι εκείνη τη στιγμή επίκαιρες και δημοφιλείς. Καλό φεστιβάλ δεν σημαίνει καλές ταινίες. Πρέπει να υπάρξει μια απομυθοποίηση των ίδιων των φεστιβάλ. Έχω δει πάρα πολλές ταινίες σε αυτά τα φεστιβάλ που είναι ανώδυνες. Πολλές φορές, είναι σαν ο σκηνοθέτης να κάνει μια οντισιόν με την ταινία για να τον πάρουν στην Αμερική ή για να πάρει πολύ μεγάλο budget στην Ευρώπη. Για μένα, το να χαρακτηρίσεις την ταινία μου παρεμβατική, ξένη, παρεκκλίνουσα, είναι τιμητικό, κάτι σαν κινηματογραφικό παράσημο. Θεωρώ σημαντικό το να προσπαθήσεις να πας κόντρα σε αυτή την κυρίαρχη αφήγηση, αλλά αισθάνομαι ότι τέτοιες απόπειρες κινηματογράφησης είναι σαν σταγόνες στον ωκεανό.


Σήμερα πιστεύω ότι τα πάντα γίνονται με όρους θεάματος. Δηλαδή πολιτικοί, χειρουργοί, δικηγόροι, επιστήμονες, καλλιτέχνες, όλοι δουλεύουν με όρους θεάματος. Τους ανησυχεί λιγότερο το να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και περισσότερο τους αγχώνει το να είναι καλοί ψυχαγωγοί απέναντι στο κοινό. Επίσης, είναι πολύ δύσκολο να διακρίνεις τα όρια μεταξύ θεάματος και πραγματικότητας. Προχθές έβλεπα στην Αμερική μια ζωντανή δίκη ενός βιαστή, που δεν μπορούσες να καταλάβεις αν ήταν σαπουνόπερα ή πραγματική δίκη. Ακόμη και ο πολιτικός λόγος γίνεται πλέον μόνο με όρους θεάματος. Storytelling δεν κάνω μόνο εγώ, κάνουν και οι κυβερνήσεις. Δημιουργούν καθημερινά μυθοπλαστικές ιστορίες που τις δεχόμαστε σαν αληθινές και αυτοί στήνουν πάνω σε αυτές τις προπαγάνδες τους. Οι πολιτικοί είναι οι κυρίαρχοι storytellers σήμερα. Μου αρέσει η παράνοια σαν άνθρωπος, αλλά την πολιτική παράνοια δεν μπορώ να την αντέξω, αυτό το θέατρο που συμβαίνει και δεν μπορείς να καταλάβεις τις προθέσεις κανενός. Δεν μπορείς να καταλάβεις τι αντιπροσωπεύει ο καθένας, τι είναι αλήθεια, τι είναι ψέμα. Ταυτόχρονα, όμως, σιγά-σιγά διαλύονται οι αυταπάτες. Όσο θολή είναι αυτή η ατμόσφαιρα, εσύ ως κοινό/ακροατήριο πρέπει να απαντήσεις σε ένα δίλημμα: ή να συνεχίσεις να βλέπεις αυτό το θέαμα και να χαθείς σε αυτό το χάος πληροφοριών ή να κρατήσεις μια συγκεκριμένη εικόνα και να αρχίσεις σιγά-σιγά να χτίζεις τον δικό σου κόσμο αντίστασης πάνω σε αυτό, ακόμη και αν η εικόνα αυτή είναι πλαστή. Αρκεί να την κρατήσεις ως αφετηρία. Είναι θέμα σε τι κοινό βάζεις τον εαυτό σου να ανήκει. Είναι αυτό που αγνοείς ότι υπάρχει και ξαφνικά χτυπάει την πόρτα σου. Όταν είχαν γίνει οι μεγάλες φωτιές το 2007, ήμουν στο σπίτι μου στην Πετρούπολη. Έβλεπα να καίγεται όλη η Ελλάδα κι ένιωθα ότι ήταν πολύ μακριά από εκεί όπου βρισκόμουν, και ξαφνικά άρχισαν να μπαίνουν στάχτες μέσα στο σπίτι. Όταν η πραγματικότητα εισβάλλει στον χώρο σου, αυτό για μένα είναι κάτι μαγικό και εξεγερτικό. Η πραγματικότητα δεν μπορεί να εγκλωβιστεί μέσα στην εικόνα. Εκεί πρέπει να τη συναντήσεις και είναι ένα ξύπνημα για σένα τον ίδιο. Στο Ιράν ο κόσμος κατέβηκε στους δρόμους όταν έκλεισαν για δύο μέρες τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τελικά, ο καλύτερος τρόπος να ακούς τις ειδήσεις είναι να τις δημιουργείς εσύ. Έτσι κι εμείς πρέπει να γίνουμε η εικόνα των γεγονότων και όχι οι δέκτες. Είναι τυχεροί οι άνθρωποι που ζουν σε στιγμές που η Ιστορία αλλάζει».

To «Interruption» θα βγει στους κινηματογράφους στις 28 Ιανουαρίου.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
Ειδα την ταινία στην Θεσσαλονίκη και μου έχει κολλήσει στο μαυλό. Είναι από αυτές τις ταινίες που μένουν μέσα σου και σε θέλεις σίγουρα να τις ξαναδεις. Αλλά η ένταση που νιώσαμε μέσα στο Ολύμπιον στα κόκκινα καθίσματα, ήταν τόσο μεγάλη σαν να είμασταν μέσα στην ίδια την ταινία, μέσα στο θεάτρο της ταινίας! Χίλια μπράβο, είχα να το πάθω αυτό χρόνια. Και τα επίπεδα της ταινίας είναι απειρα, μιλάει για τέχνη, πολιτική, εξουσία, ποια είναι η πραγματικότητα. Είναι από αυτά τα διαμάντια που θα ανακαλυφθούν σε λίγα χρόνια από άσχετη αιτία και θα βλέπονται ξανά και ξανά. Πραγματικά δεν το περίμενα να δω μια ταινία που να με ταράξει για αυτό γράφω τόσο ενθουσιασμένος. Διάβασα και του Δημητριάδη το άρθρο, που ήταν πολύ εγκεφαλικό, αλλά εμενα μου φάνηκε τόσο δυνατή σωματικά που με χτύπησε βαθειά μέσα μου. Ειχα τόση αγωνία και ένταση, που βγήκα ακουσμένος. Τι να πω, δείτε την, γιατί αξίζει να δεις κάτι άλλο διαφορετικό. Θεσσαλονίκη θα ξαναέρθει;