Ο Γιώργος Λάνθιμος δεν θέλει να διαλέξει ανάμεσα στην τέχνη και τη διαφήμιση

Ο Γιώργος Λάνθιμος δεν θέλει να διαλέξει ανάμεσα στην τέχνη και τη διαφήμιση. Facebook Twitter
Φωτ.: Σπύρος Στάβερης/LIFO
0

Tα πρώτα σχόλια που άκουσα για τον Γιώργο Λάνθιμο -και μάλιστα από συνάδελφό του- ήταν κάτι περισσότερο από θετικά. Τον είχαμε συναντήσει, όταν διασχίζοντας τη Βουκουρεστίου βρεθήκαμε τυχαία στα γυρίσματα της ταινίας ο Καλύτερος μου Φίλος (2001) που συν-σκηνοθετούσε με τον Λαζόπουλο. Τότε μου είχε κάνει αίσθηση το πως η συγκροτημένη ηρεμία του αντιστεκόταν στον πανικό των γυρισμάτων.

Από το 2001 μέχρι σήμερα ο Γ. Λάνθιμος, εκτός από δημιουργός πολλών διαφημιστικών που έρχονται καθημερινά στους δέκτες μας, έχει κάνει δύο προσωπικές ταινίες, την Κινέττα (2005), που απέκτησε το φανατικό της εναλλακτικό κοινό πέρσι στο ΝIXON, και τη λίγο παλαιότερη URANISCO DISCO (2003), αλλά και τις θεατρικές παραστάσεις Διαδικασίες Διακανονισμού Διαφορών του Δημητριάδη και Blaubart της Ντέα Λόερ, τις οποίες νεαροί θεατρόφιλοι βρήκαν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες και ιδιαίτερες ως προς την προσέγγισή τους. Τον συνάντησα πριν λίγες μέρες με αφορμή την καινούργια του δουλειά στο Θέατρο Αμόρε όπου πειραματίζεται με το θεατρικό του Ιταλού συγγραφέα Φάουστο Παραβιντίνο Νεκρή Φύση σε Χαντάκι.

— Ομολογώ ότι δεν είχα ακούσει για τον Παραβιντίνο. Και εντυπωσιάστηκα όταν ανακάλυψα πόσα πράγματα κάνει και πόσο νέος είναι. Υπήρξε κάτι ιδιαίτερο που σε έκανε να ασχοληθείς με το συγκεκριμένο έργο;
Το έργο ήταν η επιλογή μου, μέσα από κάποια κείμενα που μου πρότειναν ο Χουβαρδάς, ο Μοσχόπουλος και ο Γιάννης Δεπάστας. Με το που το διάβασα άρχισε να μου δημιουργεί κατευθείαν εικόνες, συνειρμούς, ιδέες... άρχισε να με συγκινεί με έναν ιδιαίτερο τρόπο, οπότε δεν το σκέφτηκα πολύ, και τονίζω το ότι δεν το σκέφτηκα πολύ γιατί αποδείχθηκε ότι είναι ένα αρκετά δύσκολο έργο.

— Δύσκολο ως προς τι;
Το έργο έχει σχεδόν κινηματογραφική ροή, ωστόσο πρόκειται για τις αφηγήσεις-μονόλογους κάποιων ανθρώπων, γεγονός που δυσκολεύει τη σκηνική του απόδοση. Γιατί ενώ υπάρχει αφήγηση σε μία γλώσσα πολύ σύγχρονη, καθημερινή και γρήγορη, διανθισμένη με πολλές εικόνες, στην ουσία δεν υπάρχει δράση. Δημιούργησα λοιπόν άλλο ένα επίπεδο μέσα στο έργο και τοποθέτησα τους ηθοποιούς σε καταστάσεις που δεν έχουν πάντα σχέση με αυτά που αφηγούνται, δηλαδή σε μια σκηνική δράση που κάποιες φορές έχει άμεση σχέση με την αφήγηση και κάποιες άλλες έχει μια σχέση πιο περιφερειακή με το έργο και την κατάσταση στην οποία βρίσκονται.

— Οπότε, το ίδιο το έργο αποτέλεσε τη βασική ύλη πάνω στην οποία αυτοσχεδίασες;
Αυτοσχεδίασα; Απλώς προσπάθησα να το σκηνοθετήσω, να το τοποθετήσω κάπου... να το γειώσω κάπου... με τα σώματα των ανθρώπων, κάτι που δεν υπάρχει στο κείμενο. Στο έργο δεν υπάρχει δράση, άρα πρέπει να την εφεύρεις.

— Μήπως το θέατρο σού δίνει μία ελευθερία που σου λείπει από τον κινηματογράφο ή τη διαφήμιση;
Είναι διαφορετικό σαν διαδικασία το θέατρο. Έχει το χαρακτηριστικό ότι συνήθως δουλεύεις με ένα κείμενο και έχεις τη δυνατότητα πάνω σ' αυτό να δημιουργήσεις άλλα πράγματα. Στον κινηματογράφο, αν δεν βασιστείς σ' ένα βιβλίο, μάλλον τα δημιουργείς όλα ο ίδιος, γεγονός που λειτουργεί περιοριστικά, καθώς ένα ενδιαφέρον κείμενο σε βοηθά να ανακαλύψεις πράγματα που μόνος σου πιθανότατα δεν θα μπορούσες να είχες σκεφτεί και φανταστεί. Και όλα αυτά βέβαια σχετίζονται βαθιά με τους ηθοποιούς. Προσπαθώ να πάρω ό,τι προσωπικό έχουν να προσφέρουν σε σχέση με αυτό που κάνουμε, είτε μέσα από αυτοσχεδιασμούς είτε μέσα από τον τρόπο που το προσεγγίζει ο καθένας με την προσωπικότητά του, και βέβαια πάνω σ' αυτό να χτίσω το άλλο επίπεδο του έργου. Ένα μεγάλο κομμάτι της προηγούμενης ταινίας μου βγήκε πολύ μέσα από τους ηθοποιούς - πέρα από αυτό που είχα σχεδιάσει εγώ. Διαμορφώνουν λοιπόν μια πραγματικότητα και μ' αρέσει να πατάω σ' αυτή την πραγματικότητα και όχι να προσπαθώ να προσαρμόσω τον ηθοποιό σ' αυτό που είχα φανταστεί - επειδή έτσι το ήθελα. Μ' αρέσει να χρησιμοποιώ αυτό που έχει ο καθένας.

— Κάνεις θέατρο, κινηματογράφο, διαφήμιση... Τα προσεγγίζεις με διαφορετικό τρόπο;
Καταρχήν η πιο βασική μου ασχολία είναι το σινεμά. Αυτό έχω σπουδάσει, αυτό μου αρέσει περισσότερο, αυτό θέλω να κάνω περισσότερο. Το θέατρο προέκυψε στην πορεία και ήταν μία διαδικασία που μου άρεσε και ήθελα να ασχοληθώ. Δεν έχω πάντως μία βασική φιλοσοφία με την οποία προσεγγίζω τη δουλειά μου. Φαντάζομαι ότι βγαίνουν διαφορετικά πράγματα μέσα από την ανάγκη να ασχοληθείς με κάτι διαφορετικό... κάνεις μερικά πράγματα διαφορετικά ακριβώς γι' αυτόν το λόγο.

— Φαντάζομαι ωστόσο ότι ένας άνθρωπος που κάνει διαφήμιση είναι πάρα πολύ δύσκολο να ξεφύγει από την αισθητική του εντυπωσιασμού της διαφήμισης.
Για μένα λειτουργεί αντιθετικά, η προηγούμενη ταινία μου ήταν πολύ εναλλακτική, στο άλλο άκρο της αισθητικής αυτής, που σ' ένα επίπεδο, άλλωστε, μου αρέσει.

— Συνάδελφοί σου περιγράφουν τη σχέση τους με την διαφήμιση ως σχέση αναγκαστική. Είναι και για σένα το ίδιο;
Προσωπικά αισθάνομαι τυχερός που βγάζω τα χρήματά μου από τη διαφήμιση. Βέβαια, θα μπορούσε να είναι πιο δημιουργική, όπως είναι σε όλες τις χώρες του κόσμου, κάτι που κι εδώ πήγε να γίνει κάποια στιγμή, αλλά έχει χάσει λίγο το δρόμο του. Στην αρχή όταν πρωτοξεκίνησα έκανα μόνο διαφήμιση και το είχα πάρει πάρα πολύ σοβαρά. Έκανα πόλεμο για την ποιότητα των σεναρίων. Όταν ξεκίνησα πριν 10-12 χρόνια ήταν πάρα πολύ δύσκολο να δεχτούν οι πελάτες να βάλεις ηθοποιούς και όχι μοντέλα στις διαφημίσεις. Τώρα καταλαβαίνουν και οι ίδιοι ότι τα σενάρια αποδίδονται πολύ καλύτερα από ηθοποιούς ή από κανονικούς ανθρώπους, για να μην είναι αυτό το πλαστικό μοντέλο που επικρατούσε πριν 20 χρόνια. Αλλά ξέρεις, η διαφήμιση μού δίνει και άλλα πράγματα πέρα από τα χρήματα. Όταν έκανα την πρώτη μου ταινία, έχοντας κάνει δέκα χρόνια διαφήμιση, ήμουνα στο σετ και δεν είχα το παραμικρό τεχνικό άγχος. Ήμασταν πέντε άνθρωποι οι οποίοι παίζαμε την τεχνική πλευρά του σινεμά στα δάχτυλα. Γυρίσαμε την ταινία με μία δεκαεξάρα κάμερα και χωρίς ούτε ένα φως. Σου δίνει ένα τρομερό αβαντάζ η διαφήμιση, άλλωστε η τεχνική της πλευρά είναι σινεμά. Επιπλέον, καθώς δουλεύεις με ηθοποιούς και σενάρια, είναι μια εξάσκηση πάνω σ' αυτό που σου αρέσει και τέλος πάντων είναι μία ενασχόληση σε ένα άλλο επίπεδο με το σινεμά, το οποίο δεν θέλω να σταματήσω.

— Ο άνθρωπος στα έργα σου έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά: μοναξιά, χαλαρά ηθικά όρια, βίαιες εξάρσεις, αδυναμία επικοινωνίας με τους άλλους, αδυναμία να χειριστεί συναισθήματα...
Έχει και χιούμορ επίσης... πολύ.

— Ναι, μαύρο χιούμορ...
Σαφώς, ναι.

— Αυτός λοιπόν πιστεύεις ότι είναι ο άνθρωπος σήμερα;
Δεν έχω αποκρυσταλλώσει άποψη γι' αυτό, πάντως προφανώς είναι ένα θέμα που υποσυνείδητα με απασχολεί και απασχολεί τους ανθρώπους με τους οποίους δουλεύω και πιθανόν να βγαίνει μέσα από τη δουλειά μας. Ωστόσο δεν προσπαθώ να πω τίποτε συγκεκριμένο σε κανέναν και φιλοδοξώ μέσα από αυτό που κάνουμε με τους συνεργάτες μου να σε αφήσω να σκεφτείς.

— Εννοείς αφήνεις εμένα, ως θεατή, να ερμηνεύσω μόνη μου...
Ναι, ξαναλέω ότι δεν προσπαθώ να πω τίποτε συγκεκριμένο. Ασχολούμαι με κάτι που με συγκινεί προσωπικά, για κάποιους υποσυνείδητους λόγους που προσπαθώ να μην τους αναλύσω και πάρα πολύ, και προσπαθώ επίσης να αφήσω εμένα και τους συνεργάτες μου ελεύθερους, για να δούμε τι έχουμε να «πούμε» σε σχέση μ' αυτό. Οπότε οποιαδήποτε επιλογή δεν είναι συνειδητή, δεν έχει στόχο και σκοπό.

— Εσύ πώς αντιλαμβάνεσαι τον εαυτό σου; Έχω την εντύπωση ότι είσαι εντελώς αντίθετος με αυτό που φαίνεται να σε απασχολεί στα έργα σου.
Κάνεις λάθος. Είμαι ένας πολύ κλειστός άνθρωπος. Δηλαδή κι αυτό που κάνουμε τώρα δεν το κάνω συχνά - για την ταινία μου έδωσα ελάχιστες συνεντεύξεις. Άλλωστε, δεν έχω να εξηγήσω πολλά. Νομίζω ότι η μόνη μου ελάχιστη ικανότητα είναι να κάνω αυτά που κάνω και η διαδικασία του να τα εξηγώ ή να τα αναλύω με φέρνει σε τρομερή αμηχανία. Ούτε έχω καμία διάθεση αυτοπροβολής. Ξέρεις, μου αρέσει να κάνω κάποια πράγματα και μετά αυτά να βρίσκουν το δρόμο τους, όποιος είναι αυτός...

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λάνθιμος vs. Hollywood

Οθόνες / Λάνθιμος vs. Hollywood

Κι ενώ το παγκόσμιο fandom –και ειδικά ο Ράιαν Γκόσλινγκ– ωρύεται για την αναπάντεχη απουσία της Γκρέτα Γκέργουιγκ και της Μάργκοτ Ρόμπι από τις πεντάδες τους και το ηχηρό σνομπάρισμα του Λεονάρντο ντι Κάπριο, ο Γιώργος Λάνθιμος κάνει κρουαζιέρα με 11 υποψηφιότητες και το «Poor Things» του βολεύεται αναπαυτικά στη θέση του ενισχυμένου outsider.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι σημαίνει η Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Κωμωδίας στο «Poor Things»

Οθόνες / Τι σημαίνει η Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Κωμωδίας στο «Poor Things»

Το Barbenheimer δεν συνέβη ακριβώς, το «Poor Things» αναστάτωσε τις Σφαίρες με μια νίκη-έκπληξη, ο Γιώργος Λάνθιμος και ο Κρίστοφερ Νόλαν ανεβαίνουν στην κούρσα των βραβείων και η Έμα Στόουν με τη Λίλι Γκλάντστοουν θα πρέπει να λύσουν τις «διαφορές» τους στα Όσκαρ, όπως και ο Κίλιαν Μέρφι με τον Πολ Τζιαμάτι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Poor Things: Πώς «σβήστηκε» η Σκωτία από την μεταφορά του βιβλίου στην οθόνη

Οθόνες / Poor Things: Πώς «σβήστηκε» η Σκωτία από τη μεταφορά του βιβλίου στην οθόνη

Πολλοί φανατικοί αναγνώστες του Άλασντερ Γκρέι, του Σκωτσέζου συγγραφέα του βιβλίου που διασκεύασε ο Γιώργος Λάνθιμος, εκφράζουν την δυσαρέσκειά τους για τις αλλαγές που έγιναν στην ταινία.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ