Το «Moving» μετατρέπει τις υπερδυνάμεις σε οικογενειακή υπόθεση

Το «Μοving» μετατρέπει τις υπερδυνάμεις σε οικογενειακή υπόθεση Facebook Twitter
«Μοving» εκτός από μετακίνηση σημαίνει και συγκίνηση και υπάρχουν άπειρες στιγμές που σε αγγίζουν σε ένα βαθύτερο συναισθηματικό επίπεδο. Αυτό είναι το μεγαλύτερο προσόν της σειράς.
0


«Η ΜΕΓΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ φέρνει και μεγάλη ευθύνη», λέει ο θείος Μπεν στον Πίτερ Πάρκερ, aka Spiderman, σε μια από τις πιο διάσημες ατάκες του λατρεμένου κόμικ. Στο νοτιοκορεατικό «Μοving», την πολυαναμενόμενη σειρά με υπερήρωες που μόλις βγήκε στην πλατφόρμα του Disney+, «η μεγάλη δύναμη φέρνει ακόμη μεγαλύτερα οικογενειακά δράματα», όπως πολύ εύστοχα παραποιεί τον τίτλο το ΝΜΕ στην κριτική του.

Η υπόθεση διαδραματίζεται στη σύγχρονη Κορέα και αφορά ανθρώπους με υπερδυνάμεις που κρύβουν τις ικανότητές τους για να προστατέψουν τους αγαπημένους τους και να ζήσουν μια κανονική ζωή. «Μοving» σημαίνει μετακίνηση και δείχνει ότι αυτά τα άτομα συχνά μεταφέρουν τις οικογένειες τους από πόλη σε πόλη για να διατηρήσουν την ταυτότητά τους κρυφή. Μπορεί η πλοκή να φαίνεται απλή εκ πρώτης όψεως, αλλά οι ανήσυχοι γονείς συμπεριφέρονται έτσι επειδή τα παιδιά τους έχουν κληρονομήσει τις δυνάμεις τους και αυτό δημιουργεί μια σειρά από ανυπέρβλητα προβλήματα.

Στην καρδιά του «Moving» βρίσκεται ο Bong-seok (Lee Jung-ha), ένα ατσούμπαλο και υπέρβαρο αγόρι που μπορεί να πετάξει, και η γνωριμία του με μια καινούργια μαθήτρια που καταφτάνει στην τάξη του. Είναι τόσο αξιολάτρευτη η σχέση μεταξύ τους που κρατάει το ενδιαφέρον αμείωτο σε όλα τα επεισόδια της σειράς, περισσότερο από τις παράλληλες ιστορίες που θέλουν τους νεαρούς ήρωες να κινδυνεύουν από κάποια κυβερνητική συνωμοσία.

Η σειρά βασίζεται στο δημοφιλές online manhwa (τη νοτιοκορεατική εκδοχή των manga) του Kang Full, ο οποίος έχει αναλάβει και το σενάριο εδώ. Ο Kang Full θεωρείται από τους πρωτοπόρους κομίστες στον χώρο των webtoons στη χώρα του και έξω από αυτή.

Το Moving μετατρέπει τις υπερδυνάμεις σε οικογενειακή υπόθεση Facebook Twitter
Ο Bong-seok καταπιέζει τις δυνάμεις του εξαιτίας της υπερπροστατευτικής μητέρας του - η οποία τον ταΐζει κυριολεκτικά για μείνει στο έδαφος.

Αυτοδίδακτος και χωρίς κάποια ιδιαίτερη εκπαίδευση στο γράψιμο ή στο σχέδιο, αποφάσισε να ασχοληθεί με τα κόμικς, ζωγραφίζοντας πόστερ για τις φοιτητικές εκδηλώσεις του πανεπιστημίου του, και πήρε το παρατσούκλι του επειδή φορούσε συνέχεια πράσινα ρούχα. Η λέξη «full» (풀) –προφέρεται pul (πουλ)– σημαίνει γρασίδι στα κορεατικά. Αφού οι εκδοτικοί οίκοι έδειξαν μηδαμινό ενδιαφέρον για τη δουλειά του, αποφάσισε να στραφεί προς το διαδίκτυο για να δημοσιεύσει εκεί τα κόμικς του, γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία. Όλα αυτά το 2002. Σήμερα πολλά από αυτά έχουν μεταφερθεί στον κινηματογράφο, ενώ δουλεύει και ως σεναριογράφος.

Για να επιστρέψουμε στη σειρά, στην καρδιά του «Μοving» βρίσκεται ο Bong-seok (Lee Jung-ha), ένα ατσούμπαλο, καλόκαρδο και υπέρβαρο αγόρι που μπορεί να πετάξει, και η γνωριμία του με μια καινούργια μαθήτρια που καταφτάνει στην τάξη του.  Είναι τόσο αξιολάτρευτη η σχέση μεταξύ τους που κρατάει το ενδιαφέρον αμείωτο σε όλα τα επεισόδια της σειράς, περισσότερο από τις παράλληλες ιστορίες που θέλουν τους νεαρούς ήρωες να κινδυνεύουν από κάποια κυβερνητική συνωμοσία, με τους κακούς να προσπαθούν να τους εξοντώσουν.

Ο Bong-seok, π.χ., καταπιέζει τις δυνάμεις του εξαιτίας της υπερπροστατευτικής μητέρας του – η οποία τον ταΐζει κυριολεκτικά για μείνει στο έδαφος. Ανάλογα προβλήματα και διλήμματα βλέπεις να αντιμετωπίζουν όλοι οι πρωταγωνιστές, όχι μόνο αυτός. Είναι από τις σπάνιες φορές που βλέπεις έναν ηθοποιό να μοιάζει με κανονικό έφηβο, με ακμή και ρεαλιστικά άγχη, και όχι κάποια ωραιοποιημένη εκδοχή της συγκεκριμένης ηλικίας. Σε μια δυτική σειρά –πόσο μάλλον σε κορεατική– αυτό μοιάζει σχεδόν απίθανο.

Το Moving μετατρέπει τις υπερδυνάμεις σε οικογενειακή υπόθεση Facebook Twitter
Οι νεαροί ήρωες κινδυνεύουν από κάποια κυβερνητική συνωμοσία, με τους κακούς να προσπαθούν να τους εξοντώσουν.

Το «Μοving» έχει προκαλέσει τόσες συζητήσεις επειδή πρόκειται για την πρώτη κορεατική σειρά που είναι πέρα για πέρα δυτικοποιημένη. Αυτό το καταλαβαίνεις από την παραγωγή –που είναι πανάκριβη–, τα εξαιρετικά εφέ και κυρίως τη διάρκεια των επεισοδίων, που είναι 40 λεπτά αντί για 60+ όπως γίνεται συνήθως στα k-dramas. 

Θυμίζει αρκετά το «Ηeroes» ή το «Misfits», αν και έχουν περάσει τόσα χρόνια από αυτές τις σειρές –και τόση απογοήτευση ταυτόχρονα για το πώς εξελίχθηκαν– που δεν θυμάμαι καν τι συνέβαινε. Επιπλέον έχει αυτό το coming of age στοιχείο που συναντάς σε σειρές επιστημονικής φαντασίας και τρόμου όπως το «Stranger Things».

Το Moving μετατρέπει τις υπερδυνάμεις σε οικογενειακή υπόθεση Facebook Twitter
Το «Μοving» έχει ένα πολύ σκοτεινό υπόβαθρο και είναι πολύ brutal στις σκηνές δράσεις - στα όρια του gore.

Δεν πρέπει κανείς να ξεγελαστεί από το ρομάντσο που εξελίσσεται μεταξύ του πρωταγωνιστικού ζευγαριού. Μπορεί να είναι η κινητήρια δύναμη του, το «Μοving», όμως, έχει ένα πολύ σκοτεινό υπόβαθρο και είναι πολύ brutal στις σκηνές δράσεις – στα όρια του gore, θα έλεγα. Ναι, είναι υπερβίαιο και η κάμερα δεν αποτρέπει τον φακό της όταν ένα ανθρώπινο σώμα έρχεται αντιμέτωπο με μια υπεράνθρωπη γροθιά, παραμορφώσεις και τόνους αίμα.

Πέρα από αυτό, όμως, «moving» εκτός από μετακίνηση σημαίνει και συγκίνηση και υπάρχουν άπειρες στιγμές που σε αγγίζουν σε ένα βαθύτερο συναισθηματικό επίπεδο. Αυτό είναι το μεγαλύτερο προσόν της σειράς. Σίγουρα, από τα καλύτερα k-dramas της χρονιάς. Θα ολοκληρωθεί σε 20 επεισόδια και είναι ιδανική για τις ήσυχες ημέρες του Αυγούστου. Αυτήν τη στιγμή μπορεί κανείς να πετύχει τα πρώτα επτά επεισόδια στο Disney+ –τα οποία βλέπονται απνευστί–, ενώ κάθε εβδομάδα θα κυκλοφορούν δύο επεισόδια.

Moving Official Trailer

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ