Το «Moving» μετατρέπει τις υπερδυνάμεις σε οικογενειακή υπόθεση

Το «Μοving» μετατρέπει τις υπερδυνάμεις σε οικογενειακή υπόθεση Facebook Twitter
«Μοving» εκτός από μετακίνηση σημαίνει και συγκίνηση και υπάρχουν άπειρες στιγμές που σε αγγίζουν σε ένα βαθύτερο συναισθηματικό επίπεδο. Αυτό είναι το μεγαλύτερο προσόν της σειράς.
0


«Η ΜΕΓΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ φέρνει και μεγάλη ευθύνη», λέει ο θείος Μπεν στον Πίτερ Πάρκερ, aka Spiderman, σε μια από τις πιο διάσημες ατάκες του λατρεμένου κόμικ. Στο νοτιοκορεατικό «Μοving», την πολυαναμενόμενη σειρά με υπερήρωες που μόλις βγήκε στην πλατφόρμα του Disney+, «η μεγάλη δύναμη φέρνει ακόμη μεγαλύτερα οικογενειακά δράματα», όπως πολύ εύστοχα παραποιεί τον τίτλο το ΝΜΕ στην κριτική του.

Η υπόθεση διαδραματίζεται στη σύγχρονη Κορέα και αφορά ανθρώπους με υπερδυνάμεις που κρύβουν τις ικανότητές τους για να προστατέψουν τους αγαπημένους τους και να ζήσουν μια κανονική ζωή. «Μοving» σημαίνει μετακίνηση και δείχνει ότι αυτά τα άτομα συχνά μεταφέρουν τις οικογένειες τους από πόλη σε πόλη για να διατηρήσουν την ταυτότητά τους κρυφή. Μπορεί η πλοκή να φαίνεται απλή εκ πρώτης όψεως, αλλά οι ανήσυχοι γονείς συμπεριφέρονται έτσι επειδή τα παιδιά τους έχουν κληρονομήσει τις δυνάμεις τους και αυτό δημιουργεί μια σειρά από ανυπέρβλητα προβλήματα.

Στην καρδιά του «Moving» βρίσκεται ο Bong-seok (Lee Jung-ha), ένα ατσούμπαλο και υπέρβαρο αγόρι που μπορεί να πετάξει, και η γνωριμία του με μια καινούργια μαθήτρια που καταφτάνει στην τάξη του. Είναι τόσο αξιολάτρευτη η σχέση μεταξύ τους που κρατάει το ενδιαφέρον αμείωτο σε όλα τα επεισόδια της σειράς, περισσότερο από τις παράλληλες ιστορίες που θέλουν τους νεαρούς ήρωες να κινδυνεύουν από κάποια κυβερνητική συνωμοσία.

Η σειρά βασίζεται στο δημοφιλές online manhwa (τη νοτιοκορεατική εκδοχή των manga) του Kang Full, ο οποίος έχει αναλάβει και το σενάριο εδώ. Ο Kang Full θεωρείται από τους πρωτοπόρους κομίστες στον χώρο των webtoons στη χώρα του και έξω από αυτή.

Το Moving μετατρέπει τις υπερδυνάμεις σε οικογενειακή υπόθεση Facebook Twitter
Ο Bong-seok καταπιέζει τις δυνάμεις του εξαιτίας της υπερπροστατευτικής μητέρας του - η οποία τον ταΐζει κυριολεκτικά για μείνει στο έδαφος.

Αυτοδίδακτος και χωρίς κάποια ιδιαίτερη εκπαίδευση στο γράψιμο ή στο σχέδιο, αποφάσισε να ασχοληθεί με τα κόμικς, ζωγραφίζοντας πόστερ για τις φοιτητικές εκδηλώσεις του πανεπιστημίου του, και πήρε το παρατσούκλι του επειδή φορούσε συνέχεια πράσινα ρούχα. Η λέξη «full» (풀) –προφέρεται pul (πουλ)– σημαίνει γρασίδι στα κορεατικά. Αφού οι εκδοτικοί οίκοι έδειξαν μηδαμινό ενδιαφέρον για τη δουλειά του, αποφάσισε να στραφεί προς το διαδίκτυο για να δημοσιεύσει εκεί τα κόμικς του, γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία. Όλα αυτά το 2002. Σήμερα πολλά από αυτά έχουν μεταφερθεί στον κινηματογράφο, ενώ δουλεύει και ως σεναριογράφος.

Για να επιστρέψουμε στη σειρά, στην καρδιά του «Μοving» βρίσκεται ο Bong-seok (Lee Jung-ha), ένα ατσούμπαλο, καλόκαρδο και υπέρβαρο αγόρι που μπορεί να πετάξει, και η γνωριμία του με μια καινούργια μαθήτρια που καταφτάνει στην τάξη του.  Είναι τόσο αξιολάτρευτη η σχέση μεταξύ τους που κρατάει το ενδιαφέρον αμείωτο σε όλα τα επεισόδια της σειράς, περισσότερο από τις παράλληλες ιστορίες που θέλουν τους νεαρούς ήρωες να κινδυνεύουν από κάποια κυβερνητική συνωμοσία, με τους κακούς να προσπαθούν να τους εξοντώσουν.

Ο Bong-seok, π.χ., καταπιέζει τις δυνάμεις του εξαιτίας της υπερπροστατευτικής μητέρας του – η οποία τον ταΐζει κυριολεκτικά για μείνει στο έδαφος. Ανάλογα προβλήματα και διλήμματα βλέπεις να αντιμετωπίζουν όλοι οι πρωταγωνιστές, όχι μόνο αυτός. Είναι από τις σπάνιες φορές που βλέπεις έναν ηθοποιό να μοιάζει με κανονικό έφηβο, με ακμή και ρεαλιστικά άγχη, και όχι κάποια ωραιοποιημένη εκδοχή της συγκεκριμένης ηλικίας. Σε μια δυτική σειρά –πόσο μάλλον σε κορεατική– αυτό μοιάζει σχεδόν απίθανο.

Το Moving μετατρέπει τις υπερδυνάμεις σε οικογενειακή υπόθεση Facebook Twitter
Οι νεαροί ήρωες κινδυνεύουν από κάποια κυβερνητική συνωμοσία, με τους κακούς να προσπαθούν να τους εξοντώσουν.

Το «Μοving» έχει προκαλέσει τόσες συζητήσεις επειδή πρόκειται για την πρώτη κορεατική σειρά που είναι πέρα για πέρα δυτικοποιημένη. Αυτό το καταλαβαίνεις από την παραγωγή –που είναι πανάκριβη–, τα εξαιρετικά εφέ και κυρίως τη διάρκεια των επεισοδίων, που είναι 40 λεπτά αντί για 60+ όπως γίνεται συνήθως στα k-dramas. 

Θυμίζει αρκετά το «Ηeroes» ή το «Misfits», αν και έχουν περάσει τόσα χρόνια από αυτές τις σειρές –και τόση απογοήτευση ταυτόχρονα για το πώς εξελίχθηκαν– που δεν θυμάμαι καν τι συνέβαινε. Επιπλέον έχει αυτό το coming of age στοιχείο που συναντάς σε σειρές επιστημονικής φαντασίας και τρόμου όπως το «Stranger Things».

Το Moving μετατρέπει τις υπερδυνάμεις σε οικογενειακή υπόθεση Facebook Twitter
Το «Μοving» έχει ένα πολύ σκοτεινό υπόβαθρο και είναι πολύ brutal στις σκηνές δράσεις - στα όρια του gore.

Δεν πρέπει κανείς να ξεγελαστεί από το ρομάντσο που εξελίσσεται μεταξύ του πρωταγωνιστικού ζευγαριού. Μπορεί να είναι η κινητήρια δύναμη του, το «Μοving», όμως, έχει ένα πολύ σκοτεινό υπόβαθρο και είναι πολύ brutal στις σκηνές δράσεις – στα όρια του gore, θα έλεγα. Ναι, είναι υπερβίαιο και η κάμερα δεν αποτρέπει τον φακό της όταν ένα ανθρώπινο σώμα έρχεται αντιμέτωπο με μια υπεράνθρωπη γροθιά, παραμορφώσεις και τόνους αίμα.

Πέρα από αυτό, όμως, «moving» εκτός από μετακίνηση σημαίνει και συγκίνηση και υπάρχουν άπειρες στιγμές που σε αγγίζουν σε ένα βαθύτερο συναισθηματικό επίπεδο. Αυτό είναι το μεγαλύτερο προσόν της σειράς. Σίγουρα, από τα καλύτερα k-dramas της χρονιάς. Θα ολοκληρωθεί σε 20 επεισόδια και είναι ιδανική για τις ήσυχες ημέρες του Αυγούστου. Αυτήν τη στιγμή μπορεί κανείς να πετύχει τα πρώτα επτά επεισόδια στο Disney+ –τα οποία βλέπονται απνευστί–, ενώ κάθε εβδομάδα θα κυκλοφορούν δύο επεισόδια.

Moving Official Trailer

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ