Το μήλον της έριδος

Το μήλον της έριδος Facebook Twitter
0
Είστε fan του κόμικ «Asterix»;

 

Είναι μια πολύ ωραία ιστορία, για τα παιδιά ειδικά. Μαθαίνεις για μια διαφορετική κουλτούρα. Μαθαίνεις τι συνέβαινε 2000 χρόνια πριν στην Ελλάδα. Νομίζω ότι είναι καταπληκτική.

Πώς ήταν η εμπειρία να συνεργάζεστε με θρύλους του παγκόσμιου κινηματογράφου στη μεγαλύτερη μέχρι τώρα ευρωπαϊκή παραγωγή;

Ήταν λίγο τρομαχτικό για μένα στην αρχή. Όταν μου ‘παν ότι θα πρέπει να δουλέψω με τον Ντεπαρντιέ, τον Ντελόν, όλους αυτούς τους μεγάλους ηθοποιούς σε μια τόσο μεγάλη παραγωγή, φοβήθηκα στην αρχή, αλλά μόλις αρχίσαμε να δουλεύουμε μαζί και να γνωριζόμαστε -βλεπόμασταν κάθε μέρα για ένα δίμηνο- δημιουργήθηκε μια καλή ατμόσφαιρα, συνεργαστήκαμε ωραία και γενικά το απόλαυσα.

Και είναι μόλις η δεύτερη ταινία σας.

Έγινε κατά τύχη. Γνωρίστηκα με τον Τόμας Λάνγκμαν, τον παραγωγό, και φυσικά στην αρχή έλεγα «πρέπει να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ, αφού με διάλεξαν για την πριγκίπισσα Ειρήνη, για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, πρέπει να τα δώσω όλα στον χαρακτήρα μου». Όπως όμως είπα και πριν, τελικά όλα ήρθαν φυσικά. Βέβαια ήμουν αγχωμένη, αλλά όλα τα υπόλοιπα ήρθαν φυσικά.

Είχατε δισταγμούς πριν δεχτείτε το ρόλο;

Μέχρι να κατανοήσω την ιστορία, ποιοι ήταν στην παραγωγή και πόσο μεγάλο θα ήταν αυτό το project, είχα δισταγμούς, αλλά όταν έμαθα πόσο σημαντική θα ήταν η ταινία, δέχθηκα αμέσως.

Αυτός δηλαδή ήταν ο καθοριστικός παράγοντας; Γιατί κάποιοι θα έβρισκαν το ρόλο ως εύκολο στόχο: μια κλισέ απεικόνιση, ένα όμορφο προσωπάκι σαν σκηνικό σε μια διαμάχη μεταξύ κυρίαρχων αρσενικών.

Μπορείς να το δεις και έτσι, αλλά δεν το νομίζω. Για μένα το θέμα δεν είναι η πανέμορφη πριγκίπισσα που απλά κάθεται και δεν κάνει τίποτα. Στην πραγματικότητα είδα το ρόλο μου περισσότερο ως έναν από τους αυστηρούς χαρακτήρες στην ταινία - αυτή είναι που πατάει στο έδαφος και λέει όχι όταν θέλει να πει όχι, δεν είναι η πανέμορφη θεά που κάθεται χωρίς να κάνει τίποτα. Έβαλα λίγο δύναμη στο ρόλο, γιατί νομίζω ότι τη χρειαζόταν. Είναι αναγκασμένη να επιδεικνύεται μπροστά σε όλο τον κόσμο και όλοι να την κοιτάζουν, οπότε δεν μπορεί απλώς να κάθεται και να είναι όμορφη.

Έχουν προηγηθεί άλλες δύο επίσημες πρεμιέρες της ταινίας. Ποιες ήταν οι μέχρι τώρα αντιδράσεις;

Απ' ό,τι κατάλαβα, άρεσε στον κόσμο και ελπίζω να συνεχίσει να αρέσει γιατί είναι κάτι που μπορεί να δει ο καθένας: είναι μια ταινία για την οικογένεια, για ενήλικες, για παιδιά, για εφήβους, έχει πολύ καλή αίσθηση του χιούμορ, είναι πολύ απολαυστική, πιστεύω.

Γράφτηκε κάτι για σας στον Τύπο που δεν σας άρεσε;

Αρχίζουν να με αντιμετωπίζουν ως ηθοποιό κι αυτό με κάνει περήφανη, γιατί αυτήν τη δουλειά θέλω να κάνω τώρα.

Υπάρχει κάποια επιπλέον αγωνία ή πίεση για την ελληνική πρεμιέρα δεδομένης της ελληνικότητας του θέματος;

Πίεση με ποια έννοια;

Οι Έλληνες είναι πολύ ευαίσθητοι για το πώς παρουσιάζονται στις ταινίες και ειδικά για το πώς παρουσιάζονται οι αρχαίοι πρόγονοί τους.

Αλήθεια; Λοιπόν δεν νομίζω ότι αυτή η ταινία θα έχει τέτοια αντιμετώπιση, πρώτα απ' όλα γιατί είναι μια αστεία ταινία και με πολύ χιούμορ. Ναι, η ταινία υποτίθεται ότι διαδραματίζεται στην Ελλάδα, εκεί εξελίσσεται η πλοκή, κι εγώ υποτίθεται ότι είμαι Ελληνίδα, όπως και ο πατέρας μου, αλλά δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα... Θέλω να πω, κάνουμε τους Ολυμπιακούς στην Ελλάδα, κι αυτό μπορεί να τραβήξει το βλέμμα ανθρώπων από παντού, από όλη την Ευρώπη και να εντυπωσιάσει. Μπορεί ακόμα και να κάνει την Ελλάδα πιο δημοφιλή σε ανθρώπους που δεν ξέρουν ότι οι Αγώνες ξεκίνησαν από εδώ. Νομίζω ότι στην πραγματικότητα είναι καλή για την Ελλάδα. Δεν βλέπω το λόγο να έχει κακή επίδραση. Είναι μια αστεία ταινία - αν κάποιος την ερμηνεύσει ανάποδα, λυπάμαι γι' αυτόν γιατί δεν έχει καμία απολύτως αρνητική χροιά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ