Το μήλον της έριδος

Το μήλον της έριδος Facebook Twitter
0
Είστε fan του κόμικ «Asterix»;

 

Είναι μια πολύ ωραία ιστορία, για τα παιδιά ειδικά. Μαθαίνεις για μια διαφορετική κουλτούρα. Μαθαίνεις τι συνέβαινε 2000 χρόνια πριν στην Ελλάδα. Νομίζω ότι είναι καταπληκτική.

Πώς ήταν η εμπειρία να συνεργάζεστε με θρύλους του παγκόσμιου κινηματογράφου στη μεγαλύτερη μέχρι τώρα ευρωπαϊκή παραγωγή;

Ήταν λίγο τρομαχτικό για μένα στην αρχή. Όταν μου ‘παν ότι θα πρέπει να δουλέψω με τον Ντεπαρντιέ, τον Ντελόν, όλους αυτούς τους μεγάλους ηθοποιούς σε μια τόσο μεγάλη παραγωγή, φοβήθηκα στην αρχή, αλλά μόλις αρχίσαμε να δουλεύουμε μαζί και να γνωριζόμαστε -βλεπόμασταν κάθε μέρα για ένα δίμηνο- δημιουργήθηκε μια καλή ατμόσφαιρα, συνεργαστήκαμε ωραία και γενικά το απόλαυσα.

Και είναι μόλις η δεύτερη ταινία σας.

Έγινε κατά τύχη. Γνωρίστηκα με τον Τόμας Λάνγκμαν, τον παραγωγό, και φυσικά στην αρχή έλεγα «πρέπει να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ, αφού με διάλεξαν για την πριγκίπισσα Ειρήνη, για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, πρέπει να τα δώσω όλα στον χαρακτήρα μου». Όπως όμως είπα και πριν, τελικά όλα ήρθαν φυσικά. Βέβαια ήμουν αγχωμένη, αλλά όλα τα υπόλοιπα ήρθαν φυσικά.

Είχατε δισταγμούς πριν δεχτείτε το ρόλο;

Μέχρι να κατανοήσω την ιστορία, ποιοι ήταν στην παραγωγή και πόσο μεγάλο θα ήταν αυτό το project, είχα δισταγμούς, αλλά όταν έμαθα πόσο σημαντική θα ήταν η ταινία, δέχθηκα αμέσως.

Αυτός δηλαδή ήταν ο καθοριστικός παράγοντας; Γιατί κάποιοι θα έβρισκαν το ρόλο ως εύκολο στόχο: μια κλισέ απεικόνιση, ένα όμορφο προσωπάκι σαν σκηνικό σε μια διαμάχη μεταξύ κυρίαρχων αρσενικών.

Μπορείς να το δεις και έτσι, αλλά δεν το νομίζω. Για μένα το θέμα δεν είναι η πανέμορφη πριγκίπισσα που απλά κάθεται και δεν κάνει τίποτα. Στην πραγματικότητα είδα το ρόλο μου περισσότερο ως έναν από τους αυστηρούς χαρακτήρες στην ταινία - αυτή είναι που πατάει στο έδαφος και λέει όχι όταν θέλει να πει όχι, δεν είναι η πανέμορφη θεά που κάθεται χωρίς να κάνει τίποτα. Έβαλα λίγο δύναμη στο ρόλο, γιατί νομίζω ότι τη χρειαζόταν. Είναι αναγκασμένη να επιδεικνύεται μπροστά σε όλο τον κόσμο και όλοι να την κοιτάζουν, οπότε δεν μπορεί απλώς να κάθεται και να είναι όμορφη.

Έχουν προηγηθεί άλλες δύο επίσημες πρεμιέρες της ταινίας. Ποιες ήταν οι μέχρι τώρα αντιδράσεις;

Απ' ό,τι κατάλαβα, άρεσε στον κόσμο και ελπίζω να συνεχίσει να αρέσει γιατί είναι κάτι που μπορεί να δει ο καθένας: είναι μια ταινία για την οικογένεια, για ενήλικες, για παιδιά, για εφήβους, έχει πολύ καλή αίσθηση του χιούμορ, είναι πολύ απολαυστική, πιστεύω.

Γράφτηκε κάτι για σας στον Τύπο που δεν σας άρεσε;

Αρχίζουν να με αντιμετωπίζουν ως ηθοποιό κι αυτό με κάνει περήφανη, γιατί αυτήν τη δουλειά θέλω να κάνω τώρα.

Υπάρχει κάποια επιπλέον αγωνία ή πίεση για την ελληνική πρεμιέρα δεδομένης της ελληνικότητας του θέματος;

Πίεση με ποια έννοια;

Οι Έλληνες είναι πολύ ευαίσθητοι για το πώς παρουσιάζονται στις ταινίες και ειδικά για το πώς παρουσιάζονται οι αρχαίοι πρόγονοί τους.

Αλήθεια; Λοιπόν δεν νομίζω ότι αυτή η ταινία θα έχει τέτοια αντιμετώπιση, πρώτα απ' όλα γιατί είναι μια αστεία ταινία και με πολύ χιούμορ. Ναι, η ταινία υποτίθεται ότι διαδραματίζεται στην Ελλάδα, εκεί εξελίσσεται η πλοκή, κι εγώ υποτίθεται ότι είμαι Ελληνίδα, όπως και ο πατέρας μου, αλλά δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα... Θέλω να πω, κάνουμε τους Ολυμπιακούς στην Ελλάδα, κι αυτό μπορεί να τραβήξει το βλέμμα ανθρώπων από παντού, από όλη την Ευρώπη και να εντυπωσιάσει. Μπορεί ακόμα και να κάνει την Ελλάδα πιο δημοφιλή σε ανθρώπους που δεν ξέρουν ότι οι Αγώνες ξεκίνησαν από εδώ. Νομίζω ότι στην πραγματικότητα είναι καλή για την Ελλάδα. Δεν βλέπω το λόγο να έχει κακή επίδραση. Είναι μια αστεία ταινία - αν κάποιος την ερμηνεύσει ανάποδα, λυπάμαι γι' αυτόν γιατί δεν έχει καμία απολύτως αρνητική χροιά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ