Μετά από 20 χρόνια απαγόρευσης, προβάλλεται επιτέλους το ντοκιμαντέρ για τον Yves Saint Laurent

Μετά από 20 χρόνια απαγόρευσης, προβάλλεται επιτέλους το ντοκιμαντέρ για τον Yves Saint Laurent Facebook Twitter
0

Το 1998 ένας νεαρός σκηνοθέτης ονόματι Ολιβιέ Μεϊρού κλήθηκε από τον Πιερ Μπερζέ, τον επί δεκαετίες σύντροφο και συνεργάτη του Υβ Σεν Λοράν, να κινηματογραφήσει τη δημιουργική δραστηριότητα του ζεύγους στο απόγειο της δόξας του. Τρία χρόνια ξόδεψε ο Μεϊρού απαθανατίζοντας ακόμα και τις πιο προσωπικές στιγμές της καθημερινής ζωής τους, κερδίζοντας συγχρόνως την πλήρη εμπιστοσύνη τους στην πορεία. Όταν όμως έφτασε η στιγμή για τη διανομή της ταινίας, ο Μπερζέ επέμεινε ξαφνικά να μην προβληθεί το υλικό, μπλοκάροντας έτσι επ' αόριστο την κυκλοφορία της ταινίας, παρότι δεν την είχε δει ποτέ.

Μόλις το 2015, δύο χρόνια πριν από τον θάνατό του, έδωσε τελικά ο Μπερζέ την συγκατάθεσή του να προβληθεί το ντοκιμαντέρ, δύο δεκαετίες μετά την ολοκλήρωση του και έντεκα χρόνια μετά τον θάνατο του Σεν Λοράν. Θα μεσολαβούσε μια τετραετία ακόμα μέχρι την επίσημη κυκλοφορία αυτές τις μέρες στην Βρετανία, της ταινίας Yves Saint-Laurent: The Last Collections. Η «άγρια διαμάχη», όπως είχε αποκαλέσει ο σκηνοθέτης το μακρόχρονο μπλοκάρισμα του έργου του, έληξε πλέον οριστικά.

Μετά από 20 χρόνια απαγόρευσης, προβάλλεται επιτέλους το ντοκιμαντέρ για τον Yves Saint Laurent Facebook Twitter
Σε πρώτο (θολό) πλάνο ο ΥΒ Σεν Λοράν και πίσω ο επί δεκαετίες σύντροφος και συνεργάτης του Πιερ Μπερζέ

«Ο Μπερζέ ήταν μια πανίσχυρη προσωπικότητα του Γαλλικού συστήματος, που προκαλούσε τρόμο και δέος σε πολύ κόσμο» δηλώνει σήμερα ο Μεϊρού. «Είχα απογοητευτεί βαθιά τότε με την απόφασή του να μπλοκάρει την ταινία, αλλά δεν ήθελα να εμπλακώ σε αγωγές. Δεν ήταν αυτή η φιλοσοφία της ταινίας.».

Η πολυσύνθετη σχέση ανάμεσα στον διάσημο σχεδιαστή και στον Μπερζέ αποτελεί κεντρικό θέμα της ταινίας και αποδίδεται διακριτικά αλλά και εμφατικά συγχρόνως. Παρότι φαινόταν να διαχειρίζεται από τον Μπερζέ ακόμα και η παραμικρή πτυχή της καθημερινότητας του Υβ Σεν Λοράν, υπάρχει μια σκηνή στην ταινία όπου ο Σεν Λοράν επιμένει να αλλάξει το φόρεμα με το οποίο θα εμφανιστεί ένα μοντέλο, λίγη ώρα πριν την επίσημη παρουσίαση. Υπακούοντας χωρίς κανέναν αντίλογο, ο Μπερζέ διαμορφώνει, καταβάλλοντας υπερπροσπάθεια, ολόκληρη τη σειρά προκειμένου να τηρηθεί σωστά η επιθυμία του συντρόφου του.

Μετά από 20 χρόνια απαγόρευσης, προβάλλεται επιτέλους το ντοκιμαντέρ για τον Yves Saint Laurent Facebook Twitter

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της ταινίας, αυτός ο σεβασμός ήταν ίσως το καθοριστικό στοιχείο στη σχέση τους: «Ο Μπερζέ είχε ένα τεράστιο εγώ, αλλά για σαράντα χρόνια είχε αποδεχτεί πλήρως τον δεύτερο ρόλο του πίσω από τον YSL και νομίζω ότι αυτό είναι αγάπη. Είναι τόσο όμορφο. Δεν ήταν κακό άτομο, σίγουρα».

Μετά από 20 χρόνια απαγόρευσης, προβάλλεται επιτέλους το ντοκιμαντέρ για τον Yves Saint Laurent Facebook Twitter

«Κάποιοι από το κοινό ίσως ταραχτούν βλέποντας τον Υβ τόσο ηλικιωμένο και καταβεβλημένο», λέει ο Μεϊρού για την ταινία του που παρουσιάζει για πρώτη φορά τόσο πλούσιο υλικό από τη ζωή του σχεδιαστή στα τελευταία χρόνια της ζωής του. «Ήταν όμορφη εποχή όμως, διότι ένιωθες πόσο υπέφερε αλλά και πόσο τον υποστήριζε στην αδυναμία του όλο αυτό το οικοδόμημα που ο ίδιος είχε δημιουργήσει πριν από 40 χρόνια».

 

 Με στοιχεία από τον Guardian

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ