Ιεροί έρωτες

Ιεροί έρωτες Facebook Twitter
0

Πήρε το μεγάλο ρίσκο και είπε στον ατζέντη του στο Λος Άντζελες. «Αφήνω μούσια. Για μερικούς μήνες δεν θέλω καμιά οντισιόν». Τα μάζεψε και ήρθε στην Ελλάδα. Ο απίστευτα σέξι γκέι βρικόλακας Τάλμποτ του σίριαλ «True Blood» άρχισε να μπαινοβγαίνει σε μοναστήρια κι εκκλησίες. Με καθόλου σκοτεινό σκοπό. Για να υποδυθεί έναν καλόγερο στα Μετέωρα του Σπύρου Σταθουλόπουλου, που ήδη κέρδισαν τις εντυπώσεις στο 62ο Φεστιβάλ Βερολίνου. Την Κυριακή θα ξέρουμε αν θα φέρουν και κάποιο βραβείο στην Ελλάδα. Συμπρωταγωνίστριά του η Ταμίλα Κουλίεβα. Το Theo Alexander είναι πια το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του Θοδωρή Ζουμπουλίδη. Ξεκίνησε την κινηματογραφική του καριέρα από το El Greco του Σμαραγδή, αλλά όταν ζεις στο Λ.A., παίζεις σε επεισόδια του «CSI: NY» και γίνεσαι εξώφυλλο σε σέξι πόζες, μια προσαρμογή του Theodore Zoumpoulidis μάλλον βοηθάει. «Εγώ το διάλεξα το Θίο Αλεξάντερ», μου λέει. Από τον Μεγαλέξανδρο, αποτολμάω την ερώτηση. «Φυσικά, κι αυτός μια χίμαιρα κυνηγούσε».     

Ούτε που το περίμενα ότι θα μιλούσα μ’ έναν βυζαντινής καταγωγής βρικόλακα για μια «ιερόσυλη» ταινία γύρω από τον αδιέξοδο έρωτα μιας μοναχής κι ενός καλόγερου και θα μου προέκυπτε αυτό το παθιασμένο, ενθουσιώδες, θρήσκο και γεμάτο θαυμασμό για τον μοναχισμό Ελληνόπουλο. Αν ένιωσε την ανάγκη να επισκεφτεί το Άγιο Όρος, «ψάχνοντας το κλίμα μιας άλλης εποχής», τότε που έχτιζε τον ρόλο του αδελφού του Ελ Γκρέκο, σκεφτείτε τι έκανε τώρα για τα Μετέωρα. «Είμαι καζαντζακικός», δηλώνει. «Ο μοναχισμός συμβολίζει για ‘μένα το ότι στο τέλος της μέρας είμαστε όλοι μόνοι μας. Μόνοι μας παλεύουμε. Σε μια ολονυχτία στο Άγιο Όρος ρώτησα έναν μοναχό στην ηλικία μου: “Αν πρέπει ένα μόνο πράγμα να βγάλω από τον ρόλο μου, ποιο θα ‘θελες να είναι;”. “Θοδωρή, να δείξεις ότι είμαστε άνθρωποι. Κάθε μέρα πέφτουμε και κάθε μέρα σηκωνόμαστε”, μου είπε και το πρόσωπό του έλαμπε. Ο έρωτας στα Μετέωρα, αυτός ο τυφώνας μεταξύ δυό ανθρώπων ταγμένων στη θρησκεία δεν μπορεί να μην είναι θείος. Είναι καταδικασμένος από τους ανθρώπους, όχι από τα βουνά, τα δέντρα και τη φύση». 

Ο Θοδωρής, ετών 31, μεγαλωμένος στην Αθήνα, απόφοιτος της Σχολής Μωραΐτη, ήθελε από μικρός να γίνει ηθοποιός. Έπρεπε, όμως, πρώτα ν’ αποδείξει στον επιχειρηματία πατέρα του, που τώρα είναι ευτυχής συμπαραγωγός των Μετεώρων, ότι «δεν το κάνει από ματαιοδοξία, αλλά από πραγματική αγάπη». Σπούδασε, λοιπόν, «μπίζνες με άριστα στο Boston University» και μετά άνοιξε ο δρόμος για την καλύτερη δυνατή θεατρική παιδεία στη Νέα Υόρκη.

Τι θέλει από την τέχνη του; «Ταινίες που να μπορούν ν’ αλλάξουν έστω και για δυο ώρες τον άνθρωπο. Εγώ, μετά το Ζ του Γαβρά, δεν ήμουνα πια ο ίδιος. Το σινεμά θέλει ρομαντισμό και τρέλα». Αυτό το εφηβικό πάθος τον ένωσε και με τον μεγαλωμένο στην Κολομβία και τρομερά ταλαντούχο σκηνοθέτη Σπύρο Σταθουλόπουλο. «Μετά την επιτυχία της ταινίας του PVC-1 στις Κάννες, του στέλνανε στο Λ.A. σενάρια 100 και 150 εκατ. δολαρίων. Κι εμείς πήραμε μια κάμερα, ανεβήκαμε στα ελληνικά βουνά και κατεβήκαμε με ταινία. Κανονικό αντάρτικο. Δεν είναι καρμικό όλο αυτό; Δεν μπορεί, κάποια θαύματα μας βοήθησαν».

Με αποχαιρετά, ζητώντας μου το τηλέφωνο τού Χρόνη Μίσσιου. Μόλις έχει διαβάσει το Χαμογέλα ρε, τι σου ζητάνε;» κι έχει ενθουσιαστεί. Ελπίζω να τον συνάντησε. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ