Η Λάιζα Μινέλι είναι πάντα εδώ και μας θυμίζει εποχές πραγματικής λάμψης στα Όσκαρ

Η Λάιζα Μινέλι είναι πάντα εδώ και μας θυμίζει εποχές πραγματικής λάμψης στα Όσκαρ Facebook Twitter
0

Η Λάιζα Μινέλι δεν είναι έμβλημα του Χόλιγουντ, είναι θρύλος της show business συνολικά. Στη διάρκεια της καριέρας της έχει κερδίσει τέσσερα θεατρικά βραβεία Τόνι, δύο μουσικά βραβεία Γκράμι και ένα Όσκαρ. Πολύ πριν όμως χορέψει το πρώτο της βήμα, τραγουδήσει το πρώτο της τραγούδι, αποστηθίσει την πρώτη της σεναριακή ατάκα, ήταν ήδη διάσημη. «Με το που γεννήθηκα, άστραψαν τα φλας», λέει γελώντας η 73χρονη σταρ ποζάροντας για το εξώφυλλο του νέου τεύχους του περιοδικού Variety. Αυτά συμβαίνουν όταν είσαι η κόρη του Βινσέντε Μινέλι και της Τζούντι Γκάρλαντ.

Ποια η γνώμη της για την (υποψήφια στα φετινά Όσκαρ) ερμηνεία της Ρενέ Ζελβέγκερ στην ταινία "Judy", την κινηματογραφική βιογραφία της μητέρας της;

Το μόνο που έχει να πει σχετικά, είναι: «Ελπίζω να πέρασε καλά στα γυρίσματα της ταινίας».

Στα 73 της πλέον, εξακολουθεί να αντιλαμβάνεται τον εαυτό της κυρίως ως χορεύτρια και επιμένει ότι μόνο αυτό ήθελε πάντα να γίνει από μικρή, παρότι μεγάλωσε σε γυρίσματα ταινιών και σε αίθουσες συναυλιών. Το τραγούδι και η ηθοποιία ήταν κάτι το αναπόφευκτο.

Το 1965, δεκαενιά χρονών μόλις, η Λάιζα Μινέλι έγινε το νεότερο άτομο που πήρε το βραβείο Τόνι πρώτου ρόλου σε μιούζικαλ (για το "Flora the Red Menace"), ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα κέρδισε την πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ με την ερμηνεία της στη ρομαντική κομεντί "The Sterile Cuckoo."

Δεν θα περνούσε πολύς καιρός μέχρι να κατακτήσει τελικά και το χρυσό αγαλματίδιο, το οποίο βρέθηκε στα χέρια της στην απονομή του 1973 για τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στο «Καμπαρέ» του Μπομπ Φόσι.

Η Λάιζα Μινέλι είναι πάντα εδώ και μας θυμίζει εποχές πραγματικής λάμψης στα Όσκαρ Facebook Twitter

Θα ακολουθούσαν πρωταγωνιστικοί ρόλοι σε ταινίες όπως το "New York, New York" του Σκορσέζε και το «Άρθουρ» πλάι στον Ντάντλεϊ Μουρ, η προσωπική της ζωή όμως είχε αρχίσει ήδη να καταρρέει.
Συγχρόνως είχε αναδειχθεί σε fashion icon ενώ ήταν και από τους πλέον ενθουσιώδεις και τακτικούς θαμώνες του Studio 54. Εκεί γνωρίστηκε και με τον διάσημο Αμερικανό σχεδιαστή μόδας Halston, που την έχρισε αμέσως μούσα του.

Όπως λέει σήμερα, ένας από τους πρώτους καθοριστικούς της μέντορες όχι μόνο στο τραγούδι αλλά και στην όλη της σκηνική παρουσία, ήταν ο Σαρλ Αζναβούρ. «Όλες μου σχεδόν οι κινήσεις είναι από τον Σαρλ. Ήμουν απολύτως συγκεντρωμένη στο να μην αντιγράφω απλώς αυτά που έκανε η μητέρα μου».

Η Λάιζα Μινέλι είναι πάντα εδώ και μας θυμίζει εποχές πραγματικής λάμψης στα Όσκαρ Facebook Twitter

Όπως συνέβη και με την μητέρα της όμως, τα έντονα ζητήματα υγείας και εθισμών που είχε, την έκαναν από τα τέλη της δεκαετίας του '70 και μετά, μόνιμο στόχο των tabloids. Η Λάιζα Μινέλι έχει παντρευτεί και έχει χωρίσει τέσσερις φορές, τουλάχιστον όσες φορές έχει εισαχθεί σε κέντρα αποτοξίνωσης από το αλκοόλ (κυρίως), με πιο πρόσφατη το 2015. Σήμερα δηλώνει τέσσερα χρόνια νηφάλια. Το μόνο «κουσούρι» που της έχει απομείνει είναι το τσιγάρο.

Το 2000, οι γιατροί είχαν προβλέψει ότι θα περνούσε το υπόλοιπο της ζωής της σε αναπηρική πολυθρόνα εξαιτίας μιας σπάνιας μορφής ιογενούς εγκεφαλίτιδας. Ως εκ θαύματος όμως, όχι μόνο ανέκαμψε αλλά ξεκίνησε αμέσως και τις εμφανίσεις της στην σόλο παράσταση με τον εμφατικό τίτλο"Liza's Back" στη Νέα Υόρκη και στο Λονδίνο. Η πιο πρόσφατη της σταθερή της επαγγελματική απασχόληση ήταν ο ρόλος της στην κωμική τηλεοπτική σειρά "Arrested Development".

Η Λάιζα Μινέλι είναι πάντα εδώ και μας θυμίζει εποχές πραγματικής λάμψης στα Όσκαρ Facebook Twitter
«Δεν πίστευα ότι θα νικούσα», λέει για εκείνη τη βραδιά τον Μάρτιο του 1973 όταν παρέλαβε το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου φορώντας το κίτρινο φόρεμα που είχε σχεδιάσει για την ίδια ο Halston

«Δεν πίστευα ότι θα νικούσα», λέει για εκείνη τη βραδιά τον Μάρτιο του 1973 όταν παρέλαβε το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου φορώντας το κίτρινο φόρεμα που είχε σχεδιάσει για την ίδια ο Halston. «Δεν είχα προετοιμάσει κάποια ομιλία. Αν προσμένεις κάτι και μετά δεν συμβεί, η απογοήτευση είναι βαριά. Ρώτησα θυμάμαι τον πατέρα μου που με συνόδευε, 'τι θα γίνει αν τύχει και κερδίσω; Τι θα πω;'. 'Θα ξέρεις τι θα πεις όταν φτάσει η στιγμή', μου είπε. Όταν ο Τζιν Χάκμαν που παρουσίαζε το βραβείο είπε το όνομά μου, ο πατέρας μου έβγαλε μια κραυγή που με ξεκούφανε κυριολεκτικά. Από τότε έχω εμβοές στα αυτιά εξαιτίας εκείνης της κραυγής του πατέρα μου στα Όσκαρ, δεν αστειεύομαι...».

Με στοιχεία από το Variety

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ