Η Chantal Akerman νεκρή στα 65 της

Η Chantal Akerman νεκρή στα 65 της Facebook Twitter
0
Η Chantal Akerman νεκρή στα 65 της Facebook Twitter

H Chantal Akerman, μία από τις κορυφαίες μορφές του ευρωπαϊκού πειραματικού σινεμά και από τις βασικές επιρροές σκηνοθετών όπως ο Gus van Sant, ο Todd Haynes και ο Michael Haneke, πέθανε στα 65 της.

Ο ξαφνικός και απροσδόκητος θάνατός της ήρθε ένα μήνα μετά το φεστιβάλ του Λοκάρνο όπου συμμετείχε με την τελευταία της ταινία No Home Movie, μια σπουδή σε βίντεο για τη μητέρα της Ναταλία που επιβίωσε στο Άουσβιτς και πέθανε το 2014. Οι ανησυχίες της μητέρας της ήταν ένα από τα βασικά ενδιαφέροντά της στη δουλειά της για πολλά χρόνια.

Το No Home Movie πήρε πολύ κακές κριτικές στη δημοσιογραφική προβολή και αυτή η υποδοχή των μέσων έπαιξε σίγουρα κάποιο ρόλο στον πρόωρο χαμό της. Η New York Times αναφέρει ότι οι φίλοι της ανησυχούσαν για την αντίδραση που μπορεί να είχε επειδή η Akerman υπέφερε από κρίσεις μανιοκατάθλιψης.

Η Chantal Akerman νεκρή στα 65 της Facebook Twitter

Τον θάνατό της επιβεβαίωσαν σήμερα Τρίτη η αδερφή της Sylviane Akerman και ο Nicola Mazzanti, διευθυντής του βέλγικου κινηματογραφικού αρχείου. Η Le Monde ανέφερε ότι ο θάνατός της ήταν αυτοκτονία.

Η Chantal Akerman είχε γεννηθεί στις 6 Ιουνίου του 1950 και είναι η σκηνοθέτης μιας από τις πιο τις πιο σημαντικές πειραματικές ταινίες της δεκαετίας του ’70, το Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles, το πρώτο αριστούργημα στην ιστορία του φεμινιστικού σινεμά κατά τη New York Times. Η ταινία που την καθιέρωσε και έγινε το μεγαλύτερο έργο της ζωής της παρουσιάζει την καθημερινότητα μιας γυναίκας σε πραγματικό χρόνο. Η μεσήλικη χήρα ζει με τον έφηβο γιο της σε ένα μικρό διαμέρισμα των Βρυξελλών και εκδίδεται περιστασιακά σε ηλικιωμένους.  Το ψυχρό, αυστηρό στυλ της και η αποστασιοποιημένη ματιά πίσω από την κάμερα έγινε η βασική επιρροή σε ένα σωρό Ευρωπαίους σκηνοθέτες και δημιούργησε σχολή.

Ήταν η κόρη μιας Εβραϊκής οικογένειας Πολωνικής καταγωγής. Ο παππούς και η γιαγιά της από την πλευρά της μητέρας της είχαν σταλεί στο Άουσβιτς μαζί με τα παιδιά τους και μόνο η μητέρα της επιβίωσε. Στα 15 της είδε το Pierrot le fou του Γκοντάρ και το ίδιο βράδυ αποφάσισε να φτιάχνει ταινίες.  Άλλες γνωστές ταινίες της ήταν το A Couch in New York (1996) και το The Captive (2000).

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ