"Η Βασίλισσα της Ερήμου": Νικόλ Κίντμαν και Βέρνερ Χέρτσογκ σε έναν ασυνήθιστο συνδυασμό

 "Η Βασίλισσα της Ερήμου": Νικόλ Κίντμαν και Βέρνερ Χέρτσογκ σε έναν ασυνήθιστο συνδυασμό Facebook Twitter
1
 "Η Βασίλισσα της Ερήμου": Νικόλ Κίντμαν και Βέρνερ Χέρτσογκ σε έναν ασυνήθιστο συνδυασμό Facebook Twitter

ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΡΕΝΣ ΤΗΣ ΑΡΑΒΙΑΣ

Η Νικόλ Κίντμαν και ο Βέρνερ Χέρτσογκ σε έναν ασυνήθιστο, και παραδόξως, ήπιο συνδυασμό στην 65η Berlinale, με τη "Βασίλισσα της Ερήμου".

Η ιστορία της Γκέρτρουντ Μπελ είναι άγνωστη στο πλατύ κοινό, καθώς η ιστορία έμελλε να αποθεώσει τον εκκεντρικό Τ.Ε. Λόρενς αλλά να επισκιάσει την επίσης πατρίκεια Βρετανίδα σύγχρονη του, η οποία γοητεύτηκε από τον εξωτισμό των αραβικών χωρών και αφιέρωσε τη ζωή της στην κατανόηση και επίλυση πολλών πολιτικών προβλημάτων, ξεπερνώντας τον αρχικό ρομαντικό οριενταλισμό που την διακατείχε.


Αν και η Μπελ αρνιόταν πεισματικά την εμπλοκή της με τις βρετανικές αρχές, στη συνέχεια συνεργάστηκε με τους δικούς της όρους και τιμήθηκε για τις υπηρεσίες της. Το θάρρος και το θράσος της να πάει εκεί όπου καμία γυναίκα, και μάλιστα χωρίς ισχυρή συνοδεία, δεν τολμούσε να διαβεί, αποδείχθηκε ιδιοφυές, καθώς η ξεχωριστή της παρουσία γοήτευσε τους φυλάρχους, που την καλοδέχτηκαν και την άκουσαν σε μια άδολη, σχεδόν εθνολογικού περιεχομένου, φιλειρηνική διαμεσολάβηση.
Οι μακρινοί τόποι και οι απρόσμενες προκλήσεις ήταν ανέκαθεν βούτυρο στο ψωμί του περιπετειώδους σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτσογκ.

 "Η Βασίλισσα της Ερήμου": Νικόλ Κίντμαν και Βέρνερ Χέρτσογκ σε έναν ασυνήθιστο συνδυασμό Facebook Twitter
Οι James Franco, Nicole Kidman, Damian Lewis και ο σκηνοθέτης Werner Herzog στην χτεσινή πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Βερολίνου

Ο Γερμανός ξέρει να προσαρμόζεται στο περιβάλλον και τα αντικείμενα του φακού του, από τον σκληρό Κλάους Κίσνκι μέχρι τις φονικές αρκούδες- πολλοί υποστηρίζουν πως ο Κίσνκι υπήρξε πιό απρόβλεπτος και επικίνδυνος κι από τα άγρια θηρία. Λογικά, η Βασίλισσα της Ερήμου θα έπρεπε να ρισκάρει και να τολμήσει. Αντιθέτως, ποντάρει πολύ στον ρομαντικό χαρακτήρα της Μπελ και ξοδεύει το πρώτο μέρος σε ένα ελάχιστο πειστικό συνταίριασμα της Μπελ με τον πρώτο της έρωτα, που υποδύεται ο τελείως λάθος για το ρόλο και εκτός τόπου και χρόνου, συνεχώς μορφάζων γλυκερά Τζέϊμς Φράνκο.

 "Η Βασίλισσα της Ερήμου": Νικόλ Κίντμαν και Βέρνερ Χέρτσογκ σε έναν ασυνήθιστο συνδυασμό Facebook Twitter

Οι αναφορές στο Λόρενς της Αραβίας δεν εξαντλούνται στον χαρακτήρα που υποδύεται με παιχνδιάρικο χιούμορ ο Ρόμπερτ Πάτινσον, αλλά ρέουν από την αρχή μέχρι τους τίτλους τέλους στους μουσικούς δανεισμούς από το αξέχαστο σάουντρακ του Μορίς Ζαρ για το έπος του Ντέϊβιντ Λιν. Από τη μάχη της Ιστορίας με το δράμα, κανείς δεν βγαίνει νικητής, εξαιτίας της χαλαρής δομής και του απαλού χειρισμού. Η έκπληξη είναι η Κίντμαν: για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια, το πρόσωπο της κάθεται σωστά, βγαίνει πολύ όμορφη στην οθόνη, και επαναφέρει τη μυθιστορηματική της γοητεία, από τις ελάχιστες στο σύγχρονο σινεμά που μπορεί να ταξιδέψει τον θεατή στο χρόνο, αλλά και τα προσωπικά της διλήμματα, χωρίς να φοβάται την αναμέτρηση με τους περίεργους auteurs, θυμηθείτε τον Λαρς φον Τρίερ.

 "Η Βασίλισσα της Ερήμου": Νικόλ Κίντμαν και Βέρνερ Χέρτσογκ σε έναν ασυνήθιστο συνδυασμό Facebook Twitter

**

Ο κυνηγημένος Τζαφάρ Παναχί εξακολουθεί να μην μπορεί επισήμως να γυρίσει ταινίες στην πατρίδα του, το Ιράν. Γι' αυτό και επινοεί τρόπους να ξεφύγει από την τιμωρία: δεν βάζει το όνομα του στους τίτλους αρχής και τέλους, και δεν φαίνεται καν πως γυρίζει ταινία. Το Ταξί γυρίστηκε σε ένα ταξί που ο ίδιος οδηγεί, και πρωταγωνιστούν ο ίδιος, φίλοι και ερασιτέχνες, σε μια πλοκή επεισοδιακή αλλά καθόλου τυχαία, σκωπτική και αυτοκριτική, γεμάτη σχόλια για την σύγχρονη κοινωνία του Ιράν αλλά και τη δυσχέρεια ενός καλλιτέχνη να εκφραστεί όπως νομίζει.

Ο Παναχί, που πάντα βρίσκει μια φιλόξενη αγκαλιά στο φεστιβάλ του Βερολίνου, έχει ξεπεράσει το μεγάλο θυμό του This is not a Movie και το γυρίζει στο θυμοσοφικό, πικρό χιούμορ (παίρνει αγώγι έναν τύπο που εμπορεύεται λαθραία σίριαλ και art ταινίες, από Κορέα μέχρι Αμερική και Γούντι Άλεν!), σε μια συμβολική βόλτα στην Τεχεράνη που δείχνει λίγα αλλά αποκαλύπτει πολλά για τα ήθη και τα σκαλώματα που, μέσα στην κίνηση, παλεύει ανάμεσα στην ευγένεια και τον σκοταδισμό, με σκόρπιες χαρές και διάχυτη καταπίεση. Ένα εξαιρετικό μικρό διαμάντι από έναν κινηματογραφιστή που κάνει δημιουργική αντίσταση.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια