Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό Facebook Twitter
Η Ζιλιέτ Μπινός και μέλη της κριτικής επιτροπής κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης του 78ου ετήσιου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών. Φωτ.: Mike Marsland/WireImage/Getty Images/Ideal Image
0

«Το ιερόν αφαιρέθηκε, έμεινε μόνο το τέρας». Κάπως έτσι χαιρέτισε η Ζιλιέτ Μπινός την καταδικαστική απόφαση σε φυλάκιση με αναστολή για τον Ζεράρ Ντεπαρντιέ, μια είδηση που συνέπεσε χρονικά με τη συνέντευξη Τύπου της κριτικής επιτροπής του 78ου Φεστιβάλ Καννών, που παραδοσιακά δεν συνηθίζει να αποφεύγει τις «τζιζ» ερωτήσεις των δημοσιογράφων. Επιπρόσθετα, ακούγεται σαν πληρωμένη απάντηση, όχι της προέδρου του κορυφαίου κινηματογραφικού θεσμού, αλλά της φίλης Ζιλιέτ και συναδέλφου Μπινός, σε έναν αστικό μύθο που κυκλοφορεί εδώ και κάποια χρόνια. Λέγεται πως ο Ντεπαρντιέ είχε ερωτηθεί ποιες θεωρεί τις ωραιότερες και χαρισματικότερες συμπρωταγωνίστριές του, ξεχωρίζοντας αμέσως την αγία τριάδα Ντενέβ - Ατζανί - Ιπέρ. «Και η Ζιλιέτ Μπινός;», πρόσθεσε ο δημοσιογράφος. «Α, ποτέ δεν κατάλαβα προς τι ο ντόρος και τα τόσα βραβεία, ούτε όμορφη είναι, ούτε λάμψη έχει, ούτε τίποτε», είπε, ποιος ξέρει σε ποια πνευματική ή φυσική κατάσταση. Και όταν κάποιος άλλος τόλμησε να ζητήσει το σχόλιο της Μπινός επί του θέματος, εκείνη είχε πει πως φυσικά και στεναχωρέθηκε, και απορημένη τον ρώτησε στο σούπερ μάρκετ της περιοχής που μένει, καθότι γείτονες με το πρώην ιερό τέρας, για ποιο λόγο είπε τέτοια κουβέντα. Και τότε ο πολύς Ζεράρ έπεσε στην αγκαλιά της, της ζήτησε σχεδόν κλαίγοντας συγγνώμη, γιατι ήταν μεθυσμένος και δεν ήξερε τι έλεγε. Η εκδίκηση είναι βαριά λέξη, πάντως το κάρμα θέλει το σωστό timing

Οι καιροί υποδεικνύουν σοβαρότερες εμφανίσεις, ίσως και να φοβούνται κάποια άγνωστη που θα ζήλευε την πρόσκαιρη δόξα της πρώην του Κάνιε, αλλά η τελετή έναρξης, με εξαίρεση τον Ταραντίνο και την πανηγυρική, φωνακλάδικη ανακήρυξή του στον ρόλο του αφέτη με το πιστόλι/μικρόφωνο, ήταν όντως πολιτικοποιημένη και άκρως χολιγουντιανή.

Ο καθένας λαμβάνει την ερώτηση που του αξίζει, απ’ ό,τι φαίνεται: ενώ η Μπινός τοποθετήθηκε λακωνικά και περιεκτικά για το #metoo, συγκινήθηκε αποτίνοντας φόρο τιμής στη Φατίμα Χασούνα που αναμενόταν στο Φεστιβάλ αλλά δολοφονήθηκε μαζί με την οικογένειά της στη Γάζα, και παραδόξως απέφυγε να αποκαλύψει γιατί δεν συντάχθηκε με την καταδικαστική επιστολή εκατοντάδων κινηματογραφιστών για τον πόλεμο στη Γάζα, η Χάλι Μπέρι, μέλος της κριτικής επιτροπής, κάτοχος Όσκαρ και Emmy, αν και αιωνίως με την ούγια της σέξι σταρ, κλήθηκε να σχολιάσει τους νέους κανονισμούς για την ένδυση στις πρεμιέρες στο κόκκινο χαλί. Οι τεράστιες ουρές στα φορέματα που απαγορεύτηκαν τη βρήκαν απροετοίμαστη, καθώς είχε κάτι τέτοιο στον νου της και αναγκάστηκε να κόψει το «τρένο». Όσο για το γυμνό, και μάλιστα σε ένα φεστιβάλ που έχει φτιάξει όνομα, τουλάχιστον στο ξεκίνημά του, με τις γυμνόστηθες στάρλετ και την αλλεργία του στον ενδυματολογικό πουριτανισμό, η Μπέρι, επίσης διάσημη για την ενδυματολογική τόλμη της όποτε χρειαζόταν (ακόμη κι όταν δεν ήταν απαραίτητο, όπως στο «Swordfish»), συμφώνησε με το παραπανίσιο ύφασμα. Οι καιροί υποδεικνύουν σοβαρότερες εμφανίσεις, ίσως και να φοβούνται κάποια άγνωστη που θα ζήλευε την πρόσκαιρη δόξα της πρώην του Κάνιε, αλλά η τελετή έναρξης, με εξαίρεση τον Ταραντίνο και την πανηγυρική, φωνακλάδικη ανακήρυξή του στον ρόλο του αφέτη με το πιστόλι/μικρόφωνο, ήταν όντως πολιτικοποιημένη και άκρως χολιγουντιανή.

Σύσσωμο το Χόλυγουντ στις Κάννες, πολιτικός ο Ρόμπερτ ντε Νίρο και μια μικρή γαλλική ταινία ξεκινά το Φεστιβάλ Facebook Twitter
Ο Λεονάρντο ντι Κάπριο, ο Κουέντιν Ταραντίνο, ο τιμώμενος Ρόμπερτ ντε Νίρο, ο Λοράν Λαφίτ, η Μιλέν Φαρμέρ και η πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Ζιλιέτ Μπινός βρίσκονται στη σκηνή κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης του 78ου ετήσιου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών. Φωτ.: Pascal Le Segretain/Getty Images/Ideal Image

Εκτός από τον νικητή του Χρυσού Φοίνικα για το «Pulp Fiction», ο οποίος μοίραζε το σήμα της ειρήνης προς πάσα κατεύθυνση, και λίγες ημέρες πριν καταφθάσουν ο Τομ Κρουζ, ο Ρόμπερτ Πάτινσον, η Κρίστεν Στιούαρτ και η Σκάρλετ Τζοχάνσον, το κλου της βραδιάς ήταν το τιμητικό βραβείο για τον Ρόμπερτ ντε Νίρο, με ενδιάμεση στάση ένα υπέροχο μουσικό αφιέρωμα στον Ντέιβιντ Λιντς, που ξεκίνησε από τον ξέφρενο χορό του Σέιλορ με τη Λούλα στην «Ατίθαση Καρδιά» και ολοκληρώθηκε με τραγούδι της Μιλέν Φαρμέρ. Πέρυσι ο Λούκας και ο Κόπολα θύμισαν την ορμή των ’70s σε ένα κοινό που προσκαλεί αθρόα, φιλοξενεί ακομπλεξάριστα και αποθέωνει πιο εγκάρδια τους μύθους από ό,τι τα Όσκαρ, με το άγχος για τον χρόνο και την ανταγωνιστικότητα στις πεντάδες τους. Φέτος, ο Λεονάρντο ντι Κάπριο απέδωσε τα εύσημα στον άνθρωπο που ουσιαστικά του έφτιαξε την καριέρα, επιλέγοντάς τον ως το προτελευταίο παιδί στην οντισιόν του «This Boy’s Life». Το πρότυπό του, ο Μπομπ των μεγάλων σκηνοθετών και της ογκώδους φιλμογραφίας, πολυπράγμων και πρότυπο για όλους τους συναδέλφους του, δεν χαρίστηκε στον ακατανόμαστο, χαρακτηρίζοντας τον Ντόναλντ Τραμπ ως φιλισταίο Πρόεδρο, πριν επισημάνει πως οι πραγματικοί καλλιτέχνες είναι οι φυσικοί εχθροί κάθε φασίστα.

Σύσσωμο το Χόλυγουντ στις Κάννες, πολιτικός ο Ρόμπερτ ντε Νίρο και μια μικρή γαλλική ταινία ξεκινά το Φεστιβάλ Facebook Twitter
Ο Τομ Κρουζ, πρωταγωνιστής της «Επικίνδυνης Αποστολής». Φωτ.: Andreas Rentz/Getty Images/Ideal Image

Σε κάθε του εμφάνιση σε αμερικανικά τηλεοπτικά show, ο Ντε Νίρο κατακεραυνώνει την κυβέρνηση, συχνά με βρισιές στα ίσα, προφανώς θεωρώντας πως δεν υπάρχει χώρος για λεπτότητες σε καιρούς πολέμου. Εδώ συντονίστηκε με το soirée και την περίσταση, βγάζοντας έναν λόγο έξυπνο, που υπενθύμισε το DNA της τέχνης αντί να κάνει ευθεία αντιπολίτευση. Και επειδή γνωρίζει το σινεμά όσο λίγοι, δεν θα μπορούσε να παραβλέψει το οικονομικό της υπόθεσης. Οι Κάννες, όπως έχει ήδη γράψει ο «Hollywood Reporter», έχουν ήδη κουραστεί με την κουβέντα για τους δασμούς – κι ακόμη είμαστε στην αρχή. Το πρόβλημα, βλέπετε, δεν είναι μόνο στις αμερικανικές παραγωγές που θα επιβαρυνθούν αν προτιμήσουν να κάνουν γυρίσματα σε ξένες χώρες (ο Τομ Κρουζ δεν θέλησε να απαντήσει σε σχετική ερώτηση το Σαββατοκύριακο, αλλά σίγουρα κάποιος θα φέρει το θέμα στο τραπέζι της συνέντευξης Τύπου της «Επικίνδυνης Αποστολής», που γυρίστηκε οπουδήποτε αλλού εκτός από τις ΗΠΑ) αλλά και σε όσους θα προσπαθήσουν να πουλήσουν τις ταινίες τους σε Αμερικανούς διανομείς, γιατί ελάχιστοι από αυτούς θα ρισκάρουν να βγάλουν σε αίθουσες υπερτιμολογημένα κινηματογραφικά προϊόντα με υπότιτλους. 

Σύσσωμο το Χόλυγουντ στις Κάννες, πολιτικός ο Ρόμπερτ ντε Νίρο και μια μικρή γαλλική ταινία ξεκινά το Φεστιβάλ Facebook Twitter
Σκηνή από την ταινία έναρξης του 78ου Φεστιβάλ, τo «Partir un Jour» της Αμελί Μπονέν.

Όπως, για παράδειγμα, την ταινία έναρξης του 78ου Φεστιβάλ, το «Partir un Jour», ντεμπούτο της Αμελί Μπονέν. Η ιστορία μιας σεφ που ξεχώρισε σε σχετικό τηλεοπτικό talent show και επιστρέφει στο χωριό, στους γονείς που τη χρειάζονται στην ταβέρνα τους, στα φιλαράκια της νεότητάς της και στις συνήθειες που άφησε για την καριέρα και το Παρίσι, είναι μια γλυκόπικρη παραβολή της καρδιάς έναντι της φιλοδοξίας, κάτι σαν το «Sweet Home Alabama» (το φιλμ) σε ύφος ανεξάρτητου σινεμά, με γαλλική διάλεκτο και τα τραγούδια της πολυπλατινένιας πρωταγωνίστριας, Ζιλιέτ Αρμανέ – δίπλα της η υπέροχη Ντομινίκ Μπλαν. Μια απλώς συμπαθής ταινία, σίγουρα καλύτερη από πολύπλοκες αποτυχίες την πρώτη μέρα των Καννών, όπως το «Ζαν Ντι Μπαρί», αλλά εκτός Εξαγώνου θα παρασύρει ελάχιστους στην jukebox χαρμολύπη της.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

Πολιτισμός / Κάννες - Ρόμπερτ Ντε Νίρο για Τραμπ: «Ο φιλισταίος πρόεδρος της Αμερικής αυτοδιορίστηκε επικεφαλής σε κορυφαίο πολιτιστικό ίδρυμα»

«Η τέχνη είναι η αλήθεια. Η τέχνη αγκαλιάζει την ποικιλομορφία. Και γι’ αυτό αποτελεί απειλή για τους αυταρχικούς ηγέτες και τους φασίστες του κόσμου», δήλωσε παραλαμβάνοντας τον τιμητικό Χρυσό Φοίνικα από τον Λεονάρντο ντι Κάπριο
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ