Hit Man: Όχι απλώς μία ακόμη ρομαντική κομεντί

Hit Man ***1/2 Facebook Twitter
Η χημεία μεταξύ Πάουελ και Αρζόνα συγχωρεί κάποιες σεναριακές αναληθοφάνειες..
0

Ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ του αγωνιώδους και σε πραγματικό χρόνο γυρισμένου Tape, των animation αιχμής A scanner darkly και Waking Life και των εξαιρετικών, και τόσο διαφορετικών σχολικών κομεντί ενηλικίωσης, Dazed and Confused και School of Rock δεν θα καταδεχόταν να κάνει απλώς μία ακόμη ρομαντική κομεντί – άλλωστε έχει δοκιμάσει την επίδραση του χρόνου στο συναίσθημα στην τριλογία του Before.

Το Hit Man προσεγγίζει τη λεπτή γραμμή που χωρίζει την πραγματική ταυτότητα από τη συνεχή παράσταση που δίνουμε δημόσια είτε για να κρύψουμε τις αδυναμίες μας είτε γιατί έτσι έχουμε μάθει πως θα αρέσουμε περισσότερο και θα γοητεύσουμε. Ο Τεξανός δημιουργός έγραψε το σενάριο μαζί με τον πρωταγωνιστή Γκλεν Πάουελ (με τον οποίο συνδέεται με πολυετή φιλία) πάνω σε παλιότερο άρθρο εφημερίδας, κατά το οποίο ένας καθηγητής Φιλοσοφίας, ο Γκάρι Τζόνσον, δεινός αναλυτής συμπεριφοράς και ψυχισμού και υπόδειγμα ταλαντούχου δασκάλου για τους πιστούς φοιτητές του, συνεργάζεται στενά με την αστυνομία παριστάνοντας τον πληρωμένο εκτελεστή για να αποκαλύπτει τα δόλια σχέδια επίδοξων κακοποιών, προλαβαίνοντας το επικείμενο έγκλημά τους.

Στο περιθώριο της ψυχαγωγικής ποιότητας του σοφιστικέ Hit Man, ο Λινκλέιτερ, ταυτόχρονα με τις συνέπειες μιας εσφαλμένης αισθηματικής επιλογής, διερωτάται για τη φύση του εκτελεστή, μια μυθολογική κατασκευή από το σινεμά και την pop κουλτούρα, που εδώ για πρώτη φορά εξετάζεται σε ένα πιο υπαρξιακό επίπεδο, πέρα από το λογοπαίγνιο του άνδρα που χτυπάει και «την πέφτει», στο ίδιο ρήμα.

Είναι άσος στις μεταμφιέσεις και, κυρίως, ψυχολογεί τα θύματά του καίρια και αποτελεσματικά, παίρνοντας ικανή και ασφαλή απόσταση από τον ντροπαλό εαυτό του χάρη στην περσόνα που κάθε φορά ενσαρκώνει. Οι περισσότερες από τις προσωπικότητες που ενδύεται είναι εξωφρενικές και ο Λινκλέιτερ δράττεται της ευκαιρίας για να δημιουργήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για μια ιλαρή κωμωδία στις συνδέσεις του αστυνομικού θρίλερ που κάθε φορά διακόπτεται με τη σύλληψη του δράστη, μέχρι την έλευση της εντυπωσιακής Μάντισον Φιγκουερόα Μάστερς, μιας γυναίκας που τον συναντά έντρομη και τον παρακαλεί να «καθαρίσει» τον κακοποιητή σύζυγό της, ώσπου ανακαλεί την απόφασή της, αναγκάζοντάς τον έτσι να υποπέσει στο πρώτο του παράπτωμα στα μάτια της υπηρεσίας που μέχρι τούδε τον εμπιστευόταν για το άψογο σκορ του και τον θαύμαζε για τις εξωπραγματικές επιδόσεις που είχε σε επίπεδο προσαρμοστικότητας και μεταμόρφωσης.

Hit Man ***1/2 Facebook Twitter
Ο Λικνκλέιτερ δένει τα ετερόκλητα στοιχεία του Hit Man με ζηλευτή κινηματογραφικότητα, μια δημιουργική συμπλοκή των ειδών που ρέει και δεν ξενίζει, αναδεικνύοντας τον Πάουελ σε χαρισματικό πρωταγωνιστή

Από εκεί ξεκινά η ρομαντική κομεντί μιας ταινίας με κυριολεκτικά πολλά πρόσωπα, όλα έξοχα μπλεγμένα στο κοκτέιλ του σέξι love story που απειλείται από έναν άβγαλτο και ανασφαλή ερωτευμένο και μια μυστηριώδη καλλονή που κινδυνεύει να παρεξηγηθεί από την ειλικρίνειά της. Η χημεία μεταξύ Πάουελ και Αρζόνα συγχωρεί κάποιες σεναριακές αναληθοφάνειες, κυρίως όμως ο σκηνοθέτης της ταινίας, λίγο πριν αναλάβει το τιτάνιο, αλά Boyhood εγχείρημα των αποσπασματικών εικοσαετών γυρισμάτων της διασκευής του Merrily we roll along, διασκεδάζει σοβαρά με πιο ελαφρύ υλικό.

Όπως ένας πρωταθλητής στην κολύμβηση ξεχωρίζει για την πλευστότητά του, έτσι και ο Λικνκλέιτερ δένει τα ετερόκλητα στοιχεία του Hit Man με ζηλευτή κινηματογραφικότητα, μια δημιουργική συμπλοκή των ειδών που ρέει και δεν ξενίζει, αναδεικνύοντας τον Πάουελ σε χαρισματικό πρωταγωνιστή έναν χρόνο μετά την τεράστια εμπορική επιτυχία του πνιγμένου στα κλισέ Λατρεύω να σε μισώ. Εδώ πείθει απόλυτα για μια βαθιά αμφιβολία που υπονομεύει την αυτοπεποίθησή του, ίσως επειδή δίπλα του δεν έχει τη μονοδιάστατη Σίντνεϊ Σουίνι αλλά την εκφραστική Άντρια Αρζόνα που καθοδηγείται σωστά στις αποχρώσεις του χαρακτήρα της, πάντα με κέφι και ενέργεια.

Hit Man ***1/2 Facebook Twitter
Το Hit Man προσεγγίζει τη λεπτή γραμμή που χωρίζει την πραγματική ταυτότητα από τη συνεχή παράσταση που δίνουμε δημόσια είτε για να κρύψουμε τις αδυναμίες μας είτε γιατί έτσι έχουμε μάθει πως θα αρέσουμε περισσότερο και θα γοητεύσουμε.

Στο περιθώριο της ψυχαγωγικής ποιότητας του σοφιστικέ Hit Man, ο Λινκλέιτερ, ταυτόχρονα με τις συνέπειες μιας εσφαλμένης αισθηματικής επιλογής, διερωτάται για τη φύση του εκτελεστή, μια μυθολογική κατασκευή από το σινεμά και την pop κουλτούρα, που εδώ για πρώτη φορά εξετάζεται σε ένα πιο υπαρξιακό επίπεδο, πέρα από το λογοπαίγνιο του άνδρα που χτυπάει και «την πέφτει», στο ίδιο ρήμα.

Η ταινία «Hit Man» κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους στις 4/7.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ