«H δράση απαιτεί άλλου είδους ενέργεια!»

«H δράση απαιτεί άλλου είδους ενέργεια!» Facebook Twitter
0

Πώς είναι ο Sam Raimi ως σκηνοθέτης;
Ο Sam ταιριάζει απόλυτα με τον Spider-Man. Έχει λειτουργήσει τόσο καλά γιατί πιστεύει στους ήρωες, ενώ διαθέτει άφθονο, παιδικό ενθουσιασμό. Όταν παρακολούθησα τα dvd για το πώς γυρίστηκε το «Evil Dead», διαπίστωσα ότι είχε το χάρισμα και ότι δεν το είχε χάσει ποτέ. Φαίνεται στο πώς λειτουργεί σε όλες τις ταινίες του Spider-Man, γιατί περιέχουν στοιχεία κωμωδίας, περιπέτειας, δράματος, και εκείνος καταφέρνει να τα συνδυάζει όλα ιδανικά.

Πώς σου φάνηκαν τα γυρίσματα του Spider-Man 3;
Νομίζω ότι έχουμε συνδεθεί πιο πολύ από την πρώτη ταινία. Ιδιαίτερα ο Tobey η Kirsten, o Sam κι εγώ. Το ίδιο έχει συμβεί και στα μέλη του συνεργείου, είμαστε σαν οικογένεια. Αυτό πιστεύω διευκόλυνε ιδιαίτερα τον Sam. Ένιωθε μεγάλη ευθύνη να αποδώσει τους ήρωες πιστά και σε όλο τους το εύρος. Για μένα πάντως ήταν μια θαυμάσια εμπειρία.

Νιώθετε ότι αποκτήσατε μεγαλύτερη εμπειρία;
Έτσι νομίζω. Πάντως είναι η ίδια προσέγγιση που έδωσε ο Sam και την πρώτη φορά. Προσέγγισε αυτό το κόμικ με έναν μοναδικό τρόπο. Ήθελε να το κάνει ρεαλιστικό αλλά επίσης θέλησε να αποδώσει το ίδιο πειστικά τους ήρωες και το δράμα που βιώνουν, όπως σε όλες τις σειρές φαντασίας. Όταν σκηνοθετείς δύο και τρία φιλμ, η διαδικασία γίνεται πιο σημαντική και εμπιστεύεσαι τους ηθοποιούς πιο πολύ. Μας ζητείται να δώσουμε περισσότερα σε ένα ρόλο γιατί παίζουμε αυτούς τους χαρακτήρες τα τελευταία 6 χρόνια. Όσο πιο πολύ συμμετέχεις τόσο πιο περήφανος αισθάνεσαι από το τελικό αποτέλεσμα.

Στο τελευταίο Spider-Man γύρισες περισσότερες σκηνές δράσης απ' ό,τι στα προηγούμενα δύο. Πώς σου φάνηκε;
Ήταν ολότελα νέα εμπειρία για μένα. Τώρα καταλαβαίνω γιατί ο Tobey ήταν τόσο εξαντλημένος μετά τα δύο τελευταία φιλμ. Οι σκηνές δράσης χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο για να γυριστούν απ' ό,τι οι δραματικές (ή οι υπόλοιπες). Όταν γυρίζω μια δραματική σκηνή σίγουρα δίνω μεγάλη προσοχή - πόσο μάλλον σε μια σκηνή δράσης, στην οποία πρέπει να συνδυάσεις την ηθοποιία σου με στοιχεία ζωντανής δράσης σε μια πράσινη οθόνη. Απαιτεί σίγουρα μεγάλη λεπτομέρεια και παίρνει πολύ χρόνο. Ήμουν χαρούμενος που το έκανα, γιατί γνώριζα από τότε το αποτέλεσμα. Μερικές φορές όμως εύκολα το ξεχνά κανείς. Όταν λ.χ. χρειάζεται να περάσεις από 4 ώρες γύρισμα μόνο και μόνο για να γυρίσεις μια μπουνιά. Είμαι ευγνώμων στον Sam για την ικανότητά του να προκαλεί το γέλιο και να φέρνει κοντά τους ανθρώπους· αυτό σίγουρα διευκόλυνε την κατάσταση!

Ήταν δύσκολο να χειρίζεσαι την ενέργειά σου όταν γυρίζατε σκηνές stunt;
Ήταν διαφορετικό από οποιαδήποτε άλλη σκηνή δράσης έχω γυρίσει. Γίνεται σπαστά. Ενώ σε άλλο φιλμ μπορεί σε μια σκηνή με ξίφος να κάνεις 6-10 κινήσεις σε μια λήψη, στον Spider-Man λόγω της φύσης της δράσης, π.χ. αερομαχίες, πρέπει η λήψη να γίνει σε κομμάτια. Συνήθως κάνω μια με δύο κινήσεις τη φορά. Δεν απαιτεί την ίδια αίσθηση «χορογραφίας» ή ενέργειας. Μοιάζει περισσότερο με το να διοχετεύεις την ενέργεια σου κατά μικρά χρονικά διαστήματα και πρέπει να θυμάσαι τον τρόπο, έτσι ώστε να τη συνταιριάξεις με την προηγούμενη λήψη. Πρόκειται δηλαδή για μικρά διαστήματα αντί για μεγάλες «χορογραφημένες» λήψεις.

Εκτός από δράση, τα Spider-Man επικεντρώνονται στις ανθρώπινες στιγμές των ηρώων τους. Συμφωνείς;
Αυτό νομίζω είναι και ένα από τα μυστικά επιτυχίας τους. Για αυτό και ο Sam ασχολείται τόσο με τη δραματική πλευρά των ταινιών. Ένα από τα καλύτερα κομπλιμέντα που άκουσα για το Spider-Man 2 ήταν ότι κάλλιστα θα μπορούσε να είναι πολύ καλή ταινία ακόμη και χωρίς τα στοιχεία δράσης. Δεν μπορώ να ξέρω αν αυτό ισχύει απόλυτα, νομίζω όμως ότι καταδεικνύει την αμεσότητα της ιστορίας αυτής.

Μπορείς να μας πεις λίγα λόγια για την πλοκή του Spider-Man 3;
Ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα του Sam είναι η δημιουργία του κεντρικού θέματος της κάθε ταινίας. Στο δεύτερο μέρος το κεντρικό θέμα ήταν « τι συμβαίνει σε κάποιον αν δεν έχει κάποιον να αγαπά», Βλέπετε τι συμβαίνει στον Harry όταν χάνει τον πατέρα του. Βλέπετε πως επηρεάζονται η MJ και ο Peter όταν δεν είναι μαζί και τι συμβαίνει στον Doctor Octοpus όταν χάνει τη γυναίκα του. Νομίζω ότι το τρίτο σίκουελ έχει να κάνει με το να μετανιώνεις και να συγχωρείς. Όλοι οι χαρακτήρες κάνουν πράγματα για τα οποία μετανιώνουν, για να προκύψει το ερώτημα ποιος μπορεί να συγχωρήσει και να ξεχάσει. Κάποιοι μπορούν, κάποιοι πάλι όχι. Αυτή τη φορά τα πράγματα πάνε πραγματικά καλά για τον Πίτερ. Ο Ηarry, όπως πάντα, αντιμετωπίζει ζητήματα τα οποία κρατούσε μέσα του στις δύο προηγούμενες ταινίες και που τώρα τα εξωτερικεύει. Το δίλημμα που τον βασανίζει είναι ότι πρέπει να παλέψει για την τιμή του πατέρα του και να προσπαθήσει να γίνει ο άνθρωπος που εκείνος θα ήθελε, ενώ απ' την άλλη ο Peter και η MJ είναι φίλοι του - κάτι που δεν μπορεί να φέρει σε ισορροπία.

Θα γυρίζατε άλλο ένα Spider-Man;
Πέρασα αξέχαστα γυρίζοντας αυτές τις ταινίες. Οι άνθρωποι και το αποτέλεσμα μ' έχουν κάνει τόσο χαρούμενο... Αν συμμετάσχω στην επόμενη ταινία, σίγουρα θα εξαρτηθεί απ' αυτό.

Με τι ασχολείσαι αυτόν τον καιρό;
Αρχικά έφτασα στο Λος Άντζελες για να σπουδάσω στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια - αγγλική φιλολογία. Άφησα την σχολή για να παίξω σε ταινίες του ανεξάρτητου κινηματογράφου. Πριν από ενάμιση περίπου χρόνο ένιωσα πως ήθελα περισσότερα από τη ζωή μου. Πάντα μού άρεσε να γράφω, ακόμα και όταν εγκατέλειψα τη σχολή. Έχω γράψει διάφορα σενάρια με κάποιο συνάδελφο, αλλά χρειάζομαι περισσότερη δομή. Μετάνιωσα που άφησα το κολέγιο και αποφάσισα να επιστρέψω· αυτό κάνω τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, και περνάω υπέροχα. Πραγματικά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ