«H δράση απαιτεί άλλου είδους ενέργεια!»

«H δράση απαιτεί άλλου είδους ενέργεια!» Facebook Twitter
0

Πώς είναι ο Sam Raimi ως σκηνοθέτης;
Ο Sam ταιριάζει απόλυτα με τον Spider-Man. Έχει λειτουργήσει τόσο καλά γιατί πιστεύει στους ήρωες, ενώ διαθέτει άφθονο, παιδικό ενθουσιασμό. Όταν παρακολούθησα τα dvd για το πώς γυρίστηκε το «Evil Dead», διαπίστωσα ότι είχε το χάρισμα και ότι δεν το είχε χάσει ποτέ. Φαίνεται στο πώς λειτουργεί σε όλες τις ταινίες του Spider-Man, γιατί περιέχουν στοιχεία κωμωδίας, περιπέτειας, δράματος, και εκείνος καταφέρνει να τα συνδυάζει όλα ιδανικά.

Πώς σου φάνηκαν τα γυρίσματα του Spider-Man 3;
Νομίζω ότι έχουμε συνδεθεί πιο πολύ από την πρώτη ταινία. Ιδιαίτερα ο Tobey η Kirsten, o Sam κι εγώ. Το ίδιο έχει συμβεί και στα μέλη του συνεργείου, είμαστε σαν οικογένεια. Αυτό πιστεύω διευκόλυνε ιδιαίτερα τον Sam. Ένιωθε μεγάλη ευθύνη να αποδώσει τους ήρωες πιστά και σε όλο τους το εύρος. Για μένα πάντως ήταν μια θαυμάσια εμπειρία.

Νιώθετε ότι αποκτήσατε μεγαλύτερη εμπειρία;
Έτσι νομίζω. Πάντως είναι η ίδια προσέγγιση που έδωσε ο Sam και την πρώτη φορά. Προσέγγισε αυτό το κόμικ με έναν μοναδικό τρόπο. Ήθελε να το κάνει ρεαλιστικό αλλά επίσης θέλησε να αποδώσει το ίδιο πειστικά τους ήρωες και το δράμα που βιώνουν, όπως σε όλες τις σειρές φαντασίας. Όταν σκηνοθετείς δύο και τρία φιλμ, η διαδικασία γίνεται πιο σημαντική και εμπιστεύεσαι τους ηθοποιούς πιο πολύ. Μας ζητείται να δώσουμε περισσότερα σε ένα ρόλο γιατί παίζουμε αυτούς τους χαρακτήρες τα τελευταία 6 χρόνια. Όσο πιο πολύ συμμετέχεις τόσο πιο περήφανος αισθάνεσαι από το τελικό αποτέλεσμα.

Στο τελευταίο Spider-Man γύρισες περισσότερες σκηνές δράσης απ' ό,τι στα προηγούμενα δύο. Πώς σου φάνηκε;
Ήταν ολότελα νέα εμπειρία για μένα. Τώρα καταλαβαίνω γιατί ο Tobey ήταν τόσο εξαντλημένος μετά τα δύο τελευταία φιλμ. Οι σκηνές δράσης χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο για να γυριστούν απ' ό,τι οι δραματικές (ή οι υπόλοιπες). Όταν γυρίζω μια δραματική σκηνή σίγουρα δίνω μεγάλη προσοχή - πόσο μάλλον σε μια σκηνή δράσης, στην οποία πρέπει να συνδυάσεις την ηθοποιία σου με στοιχεία ζωντανής δράσης σε μια πράσινη οθόνη. Απαιτεί σίγουρα μεγάλη λεπτομέρεια και παίρνει πολύ χρόνο. Ήμουν χαρούμενος που το έκανα, γιατί γνώριζα από τότε το αποτέλεσμα. Μερικές φορές όμως εύκολα το ξεχνά κανείς. Όταν λ.χ. χρειάζεται να περάσεις από 4 ώρες γύρισμα μόνο και μόνο για να γυρίσεις μια μπουνιά. Είμαι ευγνώμων στον Sam για την ικανότητά του να προκαλεί το γέλιο και να φέρνει κοντά τους ανθρώπους· αυτό σίγουρα διευκόλυνε την κατάσταση!

Ήταν δύσκολο να χειρίζεσαι την ενέργειά σου όταν γυρίζατε σκηνές stunt;
Ήταν διαφορετικό από οποιαδήποτε άλλη σκηνή δράσης έχω γυρίσει. Γίνεται σπαστά. Ενώ σε άλλο φιλμ μπορεί σε μια σκηνή με ξίφος να κάνεις 6-10 κινήσεις σε μια λήψη, στον Spider-Man λόγω της φύσης της δράσης, π.χ. αερομαχίες, πρέπει η λήψη να γίνει σε κομμάτια. Συνήθως κάνω μια με δύο κινήσεις τη φορά. Δεν απαιτεί την ίδια αίσθηση «χορογραφίας» ή ενέργειας. Μοιάζει περισσότερο με το να διοχετεύεις την ενέργεια σου κατά μικρά χρονικά διαστήματα και πρέπει να θυμάσαι τον τρόπο, έτσι ώστε να τη συνταιριάξεις με την προηγούμενη λήψη. Πρόκειται δηλαδή για μικρά διαστήματα αντί για μεγάλες «χορογραφημένες» λήψεις.

Εκτός από δράση, τα Spider-Man επικεντρώνονται στις ανθρώπινες στιγμές των ηρώων τους. Συμφωνείς;
Αυτό νομίζω είναι και ένα από τα μυστικά επιτυχίας τους. Για αυτό και ο Sam ασχολείται τόσο με τη δραματική πλευρά των ταινιών. Ένα από τα καλύτερα κομπλιμέντα που άκουσα για το Spider-Man 2 ήταν ότι κάλλιστα θα μπορούσε να είναι πολύ καλή ταινία ακόμη και χωρίς τα στοιχεία δράσης. Δεν μπορώ να ξέρω αν αυτό ισχύει απόλυτα, νομίζω όμως ότι καταδεικνύει την αμεσότητα της ιστορίας αυτής.

Μπορείς να μας πεις λίγα λόγια για την πλοκή του Spider-Man 3;
Ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα του Sam είναι η δημιουργία του κεντρικού θέματος της κάθε ταινίας. Στο δεύτερο μέρος το κεντρικό θέμα ήταν « τι συμβαίνει σε κάποιον αν δεν έχει κάποιον να αγαπά», Βλέπετε τι συμβαίνει στον Harry όταν χάνει τον πατέρα του. Βλέπετε πως επηρεάζονται η MJ και ο Peter όταν δεν είναι μαζί και τι συμβαίνει στον Doctor Octοpus όταν χάνει τη γυναίκα του. Νομίζω ότι το τρίτο σίκουελ έχει να κάνει με το να μετανιώνεις και να συγχωρείς. Όλοι οι χαρακτήρες κάνουν πράγματα για τα οποία μετανιώνουν, για να προκύψει το ερώτημα ποιος μπορεί να συγχωρήσει και να ξεχάσει. Κάποιοι μπορούν, κάποιοι πάλι όχι. Αυτή τη φορά τα πράγματα πάνε πραγματικά καλά για τον Πίτερ. Ο Ηarry, όπως πάντα, αντιμετωπίζει ζητήματα τα οποία κρατούσε μέσα του στις δύο προηγούμενες ταινίες και που τώρα τα εξωτερικεύει. Το δίλημμα που τον βασανίζει είναι ότι πρέπει να παλέψει για την τιμή του πατέρα του και να προσπαθήσει να γίνει ο άνθρωπος που εκείνος θα ήθελε, ενώ απ' την άλλη ο Peter και η MJ είναι φίλοι του - κάτι που δεν μπορεί να φέρει σε ισορροπία.

Θα γυρίζατε άλλο ένα Spider-Man;
Πέρασα αξέχαστα γυρίζοντας αυτές τις ταινίες. Οι άνθρωποι και το αποτέλεσμα μ' έχουν κάνει τόσο χαρούμενο... Αν συμμετάσχω στην επόμενη ταινία, σίγουρα θα εξαρτηθεί απ' αυτό.

Με τι ασχολείσαι αυτόν τον καιρό;
Αρχικά έφτασα στο Λος Άντζελες για να σπουδάσω στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια - αγγλική φιλολογία. Άφησα την σχολή για να παίξω σε ταινίες του ανεξάρτητου κινηματογράφου. Πριν από ενάμιση περίπου χρόνο ένιωσα πως ήθελα περισσότερα από τη ζωή μου. Πάντα μού άρεσε να γράφω, ακόμα και όταν εγκατέλειψα τη σχολή. Έχω γράψει διάφορα σενάρια με κάποιο συνάδελφο, αλλά χρειάζομαι περισσότερη δομή. Μετάνιωσα που άφησα το κολέγιο και αποφάσισα να επιστρέψω· αυτό κάνω τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, και περνάω υπέροχα. Πραγματικά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ