Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ

Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter
1

Για το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας της, η Τζένιφερ Λόπεζ έχει αντιμετωπιστεί από τα media αλλά και από το ευρύ κοινό, περισσότερο ως σώμα παρά ως τραγουδίστρια, χορεύτρια ή ηθοποιός, παρότι η αξία της είναι κατοχυρωμένη και με τις τρεις αυτές ιδιότητες.

Το σώμα της – και ειδικότερα η έμφαση στα περιβόητα οπίσθιά της – έχει λειτουργήσει τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια ως πολιτισμικό στενογράφημα, ως πεδίο προβολής για μια σειρά από αντιλήψεις περί σεξ, φυλής, τάξης και φύλου. Σύμφωνα με τον θρύλο άλλωστε, το κορμί της επενδυμένο με εκείνη την εμβληματική πράσινή τουαλέτα Versace στα βραβεία Grammy του 2000, ήταν εκείνο που οδήγησε στη δημιουργία του Google Images. Οι σκηνοθέτες βίντεο κλιπ ή ταινιών προσαρμόζουν την κάμερα για να κεντράρει στο σώμα της, ειδικά στο πίσω μέρος του.

Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter

Η αλήθεια είναι ότι αρχικά είχε και η ίδια ενισχύσει πρόθυμα και συνειδητά την ενασχόληση του κόσμου με το σώμα της. Στην πρώτη φάση της καριέρας της, έμοιαζε να βασίζεται υπερβολικά στις καμπύλες της για να διαχωρίσει με έμφαση τη θέση της από το λιπόσαρκο "heroin chic" λουκ που ήταν της μόδας τότε στο Χόλιγουντ. Γρήγορα όμως άρχισε να την εκνευρίζει η εμμονή των μέσων με τον κώλο της. «Πολύ θα ήθελα να διαβάσω ένα άρθρο για μένα που να μην αναφέρεται καθόλου εκεί», είχε ήδη πει από το 1999.

Ήταν όμως πια αργά. Η εμμονή του κόσμου με το σώμα της Τζένιφερ Λόπεζ όλο και θα μεγάλωνε με την πάροδο των χρόνων. Και φέτος επικεντρώνεται στο γεγονός ότι ναι, στα 50 της έχει ακόμα το απίστευτο κορμί για να υποδυθεί πειστικά μια νεαρή stripper στην ταινία "Hustlers", με θέμα μια ομάδα από strippers στη Νέα Υόρκη που «συνειδητοποιούνται» και ξεκινάνε να κλέβουν χρήματα από τις πιστωτικές κάρτες των CEO ή/και χρηματιστών πελατών τους αφού τους ναρκώσουν.

Εργασία και κεφάλαιο στο γυμνό κορμί της Τζένιφερ Λόπεζ Facebook Twitter

Η ταινία έχει πάρει ήδη πολύ καλές κριτικές αλλά αυτό που κάνει την ταινία πραγματικά ιδιαίτερη – και συγχρόνως την ερμηνεία της Λόπεζ τόσο καλή – είναι το γεγονός ότι δεν ενδιαφέρεται για το σώμα της ως αντικείμενο φετιχισμού, αλλά για την εργασία που κάνει με το σώμα της και για το κεφάλαιο που αυτή παράγει. Το "Hustlers" έχει να κάνει με τη σεξουαλική εργασία και το μαύρο χρήμα που προκύπτει από αυτή. Έχει να κάνει με τον τρόπο με τον οποίο ο καπιταλισμός μετατρέπει το σεξ και τα σώματα σε εργαλεία κέρδους. Και το σώμα της Τζένιφερ Λόπεζ στην ταινία μεταφέρει πάνω του δεκαετίες σημειολογικού και φετιχιστικού φορτίου.

Ακόμα και η στρατηγική στο μάρκετινγκ της ταινίας εστίασε ακριβώς στο πόσο σκληρά εργάστηκε για να ανταποκριθεί πειστικά στις απαιτήσεις του ρόλου, όπως αποδεικνύει και αυτό το 13λεπτο ντοκιμαντέρ στο YouTube που την δείχνει να μαθαίνει να κάνει επαγγελματικό pole dancing και μαζί δείχνει όλο το αίμα και όλον τον ιδρώτα που χύθηκαν για μία και μόνο σκηνή.

 

«Είναι ένα από τα πιο σκληρά και επίπονα πράγματα που έμαθα ποτέ» λέει στην κάμερα η Τζένιφερ Λόπεζ. «Έχω κοπεί και έχω μελανιάσει σε ταινίες στο παρελθόν αλλά πρώτη φορά έχω γεμίσει με τόσους μώλωπες».
Για πρώτη φορά επίσης φαίνεται να επιτρέπεται στην ίδια και στο διάσημο σώμα της να λειτουργούν σαν υποκείμενο παρά σαν αντικείμενο...

Με στοιχεία από το άρθρο "Jennifer Lopez's body" στο Vox

Οθόνες
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια