Ένας μονότονα καλόβολος και χαριτωμένος Γουόνκα

Γουόνκα Facebook Twitter
O Γουίλι Γουόνκα του Τίμοθι Σαλαμέ παραμένει, από το αθώο ξεκίνημα του γιορτινού μιούζικαλ ως το αισιόδοξο φινάλε του, πεισματικά και μονότονα καλόβολος και χαριτωμένος.
0

ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΤΟ 1964, τη χρονιά που η Μαίρη Πόπινς της Τράβερς, του Ντίσνεϊ, των αδελφών Σέρμαν και της Τζούλι Άντριους μάγεψε τις οθόνες και τα παιδιά όλου του πλανήτη, το Ο Τσάρλι και το Εργοστάσιο της Σοκολάτας έγινε το πιο γνωστό από τα παιδικά αναγνώσματα του Ρόαλντ Νταλ, χάρη στις δυο κινηματογραφικές μεταφορές του.

Κι ενώ ο Τζιν Γουάιλντερ και ο Τζόνι Ντεπ ανέδιδαν όχι μόνο την εκκεντρικότητα του κεντρικού ήρωα αλλά και τη λοξή ματιά του Βρετανού συγγραφέα, ο Γουίλι Γουόνκα του Τίμοθι Σαλαμέ, έτσι όπως συντέθηκε από τον σεναριογράφο Σάιμον Φάρναμπι και τον σκηνοθέτη Πολ Κινγκ, παραμένει, από το αθώο ξεκίνημα του γιορτινού μιούζικαλ ως το αισιόδοξο φινάλε του, πεισματικά και μονότονα καλόβολος και χαριτωμένος, χαριτωμένος και γλυκούλης όσο και τα περιζήτητα κακαο-σκευάσματά του, ανεπηρέαστος ωστόσο από τις ντικενσιανές περιπέτειές του.

Στωικά και τραγουδιστά, ο ισχνός και ευέλικτος σοκολατοποιός διασχίζει το ζαχαρωτό prequel που πακετάρισαν επιμελώς, αν και χωρίς ιδιαίτερη φαντασία, οι δημιουργοί του.

Οπλισμένος με τις μυστικές συνταγές της μητέρας του (Σάλι Χόκινς) και τους κλεμμένους καρπούς από το νησί των Ούμπα Λούμπα, ο νεαρός φιλοδοξεί να ανατρέψει το στάσιμο τοπίο της επικρατούσας ζαχαροπλαστικής αλλά βρίσκει απέναντί του έναν εντελώς διεφθαρμένο αστυνομικό διευθυντή και φυλακίζεται από την πονηρή Ολίβια Κόλμαν, ιδιοκτήτρια ενός πανδοχείου που το διευθύνει μαζί με έναν γερμανόφωνο νταή.

Παρά τα εμπόδια, το φρόνημά του καλά κρατεί, και ο Σαλαμέ υιοθετεί στάση υπομονής και ελέγχου, σαν να γνωρίζει εκ των προτέρων πως όλα θα πάνε καλά και να καθησυχάζει τα (πιθανώς) ανήσυχα παιδιά που τον παρακολουθούν.

Γουόνκα Facebook Twitter
O Χιου Γκραντ κλέβει άνετα την παράσταση, στον ρόλο του 20ποντου Ούμπα Λούμπα.

Η παρήχηση του ονοματεπώνυμού του στα αγγλικά εμπεριέχει ένα σεξουαλικό παιχνίδισμα, που μαζί με τη γενικευμένη καταλληλότητα του Γουόνκα αφαιρούν από την ταινία οποιαδήποτε ανατρεπτική ματιά ή λοξοδρόμηση προς το ενοχλημένο πλάσμα που γνωρίσαμε στις ταινίες του Μελ Στιούαρτ και του Τιμ Μπέρτον.

Στωικά και τραγουδιστά, ο ισχνός και ευέλικτος σοκολατοποιός διασχίζει το ζαχαρωτό prequel που πακετάρισαν επιμελώς, αν και χωρίς ιδιαίτερη φαντασία, οι δημιουργοί του Πάντινγκτον (που τείνουν να γίνουν για το βρετανικό μιούζικαλ ότι και ο Ρίτσαρντ Κέρτις για την κομεντί και ο Ντέιβιντ Γιέιτς για τις Χαριποτεριάδες), μαζί με τον Νιλ Χάνον των Divine Comedy, που έγραψε τα τραγούδια.

Ευτυχώς, το θεϊκό «Pure Imagination», οι νότες του οποίου παρεισφρέουν από την αρχή, μας θυμίζει πως η αξιομνημόνευτη μελωδία της ταινίας έχει προ πολλού κλείσει μισό αιώνα ζωής και καλά κρατεί, και ο Χιου Γκραντ κλέβει άνετα την παράσταση, στον ρόλο του 20ποντου Ούμπα Λούμπα που έρχεται δυναμικά για να διεκδικήσει χορευτικά και φλεγματικά ό,τι ανήκει στη μικρόσωμη αλλά περήφανη φυλή του και να αποδώσει δικαιοσύνη, όπως εκείνος την εννοεί.

Η ταινία «Γουόνκα» προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες από την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ