Απεργία την Πρωτομαγιά

Είναι το Άγαλμα της Ελευθερίας η πιο μεγάλη drag queen στον κόσμο;

Είναι το Άγαλμα της Ελευθερίας η πιο μεγάλη drag queen στον κόσμο; Facebook Twitter
Το νέο ντοκιμαντέρ του HBO που έχει τίτλο "Liberty: Mother of Exiles" και έκανε πρεμιέρα πριν λίγες μέρες, αποτελεί μια διεισδυτική, συναισθηματική εξερεύνηση του πιο διάσημου μάλλον αγάλματος στον κόσμο.
0

Το νέο ντοκιμαντέρ του HBO που έχει τίτλο "Liberty: Mother of Exiles" (Ελευθερία: Μητέρα των εξόριστων) και έκανε πρεμιέρα πριν λίγες μέρες, αποτελεί μια διεισδυτική, συναισθηματική εξερεύνηση του πιο διάσημου μάλλον αγάλματος στον κόσμο.

Με αφορμή την κατασκευή του Μουσείου του Αγάλματος της Ελευθερίας που άνοιξε πρόσφατα, η ταινία ακολουθεί την πορεία του επιβλητικού μνημείου – το οποίο δέχεται πάνω από τέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο – από την σύλληψή του το 1874 στη φαντασία του Γάλλου γλύπτη Φρεντερίκ Μπαρτολντί, κατόπιν πρότασης του ιστορικού Εντουάρ ντε Λαμπουλέ να κατασκευαστεί ένα μνημείο προς τιμήν της γαλλοαμερικανικής φιλίας – μέχρι τις σύγχρονες διαστάσεις του ως συμβόλου υποδοχής μεταναστών και προσφύγων αλλά και αιώνιου μνημείου κιτς αισθητικής.

Συν-σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Ράντι Μπαρμπάτο, το δημιουργικό ήμισυ (μαζί με τον συνεργάτη του Φέντον Μπέιλι) της εταιρείας παραγωγής The World of Wonder, υπεύθυνη μεταξύ άλλων για κινηματογραφικές βιογραφίες προσώπων όπως η Μόνικα Λεβίνσκι και ο Ρόμπερτ Μάπλθορπ, αλλά και για το τηλεοπτικό σόου του RuPaul, "RuPaul's Drag Race."

«Ίσως γνωρίζεις την φήμη σύμφωνα με την οποία το μοντέλο που πόζαρε στον Μπαρτολντί για να φτιάξει το άγαλμα, ήταν ο αδελφός του», λέει υπαινικτικά ο Μπαρμπάτο απαντώντας στην ερώτηση που του απευθύνει χαριτολογώντας το Salon: «Μήπως πρόκειται τελικά για την πιο μεγάλη drag queen στον κόσμο;».

Εκτός από το ίδιο το άγαλμα, πρωταγωνίστρια-οικοδέσποινα του ντοκιμαντέρ είναι η διάσημη σχεδιάστρια μόδας Diane von Furstenberg η οποία λειτουργεί και ως ζωντανή μετενσάρκωση αυτού που συμβολίζει το μνημείο, ως παιδί του Ολοκαυτώματος που ήρθε στην Αμερική για να ξεκινήσει μια νέα ζωή. Σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, η κάμερα την ακολουθεί σ' ένα ταξίδι ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του μνημείου.

Είναι το Άγαλμα της Ελευθερίας η πιο μεγάλη drag queen στον κόσμο; Facebook Twitter
«Θυμάμαι να φτάνω εδώ και να αντικρίζω την Κυρά της Ελευθερίας ένα πρωί», λέει η Diane von Furstenberg. «Καθώς την κοιτούσα σκεφτόμουν ότι φορά χλαμύδα, μοιάζει σαφώς θηλυκή αλλά από την άλλη, η στάση του σώματός της είναι τόσο ευθυτενής και ισχυρή».

Η επιλογή της βελγικής καταγωγής σχεδιάστριας δεν είχε να κάνει μόνο με την ιδιότητα της ως μετανάστριας. Η von Furstenberg υπήρξε τόσο αποτελεσματική στον ρόλο της, ως επικεφαλής της καμπάνιας για την δημιουργία του Μουσείου (κατάφερε να συγκεντρώσει γύρω στα 100 εκ. δολάρια) ώστε ο αντιπρόεδρος του ιδρύματος Statue of Liberty–Ellis Island Foundation, Ρίτσαρντ Φλαντ την αναγόρευσε επίσημα «νονά της Lady Liberty»

«Θυμάμαι να φτάνω εδώ και να αντικρίζω την Κυρά της Ελευθερίας ένα πρωί», λέει η ίδια για το Άγαλμα. «Καθώς την κοιτούσα σκεφτόμουν ότι φορά χλαμύδα, μοιάζει σαφώς θηλυκή αλλά από την άλλη, η στάση του σώματός της είναι τόσο ευθυτενής και ισχυρή». Σύμφωνα με τους δημιουργούς, η συμμετοχή της 72χρονης σχεδιάστριας, έδωσε έναν πιο πνευματώδη και συγχρόνως πιο παιγνιώδη τόνο στο ντοκιμαντέρ, συμβατό με τις παραδοξότητες και τα αλληλοσυγκρουόμενα στοιχεία που συνδυάζει ως έμβλημα το Άγαλμα της Ελευθερίας.

 

Με στοιχεία από το Salon

Οθόνες
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ