Eίδαμε τα πρώτα επεισόδια της σειράς «Wednesday» του Τιμ Μπάρτον

Eίδαμε τα πρώτα επεισόδια του «Wednesday» του Τιμ Μπάρτον στο Netflix Facebook Twitter
H Wednesday είναι η πρωταγωνίστρια της σειράς, με τα υπόλοιπα μέλη της οικογενείας να περιορίζονται σε γκεστ περάσματα.
0

Ο Τιμ Μπάρτον, που κανονικά προφέρεται Μπέρτον, αλλά στη χώρα μας καθιερώθηκε έτσι, δήλωνε πρόσφατα ότι ένιωθε εγκλωβισμένος στην Ντίσνεϊ, σαν να δουλεύει για ένα τεράστιο τσίρκο. Αυτή την αγανάκτηση τη βλέπεις και στον «Dumbo» του. Βέβαια, το ότι η αμέσως επόμενη κίνησή του ήταν να συνεργαστεί με το Netflix για μια σειρά εμπνευσμένη από franchise εγνωσμένης αξίας το λες και ειρωνεία. 

Η αλήθεια είναι ότι ο Μπάρτον εδώ και χρόνια μοιάζει να έχει συμβιβαστεί με τη θέση του επαγγελματία σκηνοθέτη. Θα βρεις και σε αυτές τις «επαγγελματικές» δουλειές του στοιχεία που φέρνει εκείνος. Όσο απρόσωπο κι αν σου φαίνεται το «Miss Peregrine» για παράδειγμα, δεν μπορεί να μη χαροποιεί λίγο τον σινεφίλ μέσα σου που εμφανίζονται από το πουθενά οι σκελετοί του Χαριχάουζεν από το «Jason and the Argonauts», αναρωτιέσαι όμως πού πήγε ο οραματιστής σκηνοθέτης του «Ψαλιδοχέρη», του «Σκαθαροζούμη» ή του «Batman Returns»

Φυσικά, στην κριτική σε βάρος του υπάρχει μια τεράστια παρεξήγηση. Βλέπουμε να κατηγορείται συχνά για ανερμάτιστη αφήγηση. Μα ο Μπάρτον ποτέ του δεν ήταν παραμυθάς ή μάλλον, πιο σωστά, ποτέ του δεν ήταν αφηγητής. Ο Μπάρτον είναι σκηνοθέτης «κοσμοπαραγωγής» (sic), είναι από εκείνους τους δημιουργούς που θα χτίσουν ένα ολοκληρωμένο σύμπαν, έναν άλλο κόσμο από την αρχή κι έπειτα θα σε πάρουν από το χέρι για να σε ξεναγήσουν σε όσα θαυμαστά έχτισαν, σαν παιδιά που σου δείχνουν τα παιχνίδια τους, ελπίζοντας ότι θα συμμεριστείς τον ενθουσιασμό τους.

Αν τα τρία πρώτα επεισόδια που παρακολουθήσαμε είναι ενδεικτικά της συνέχειας, τότε πρόκειται, δεδομένα, για μία από τις καλύτερες σειρές φαντασίας του Netflix. Απλώς η πραγματική αναγέννηση του Τιμ Μπάρτον για ακόμα μία φορά αναβάλλεται, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα ότι οι φαν του θα απογοητευτούν.

Όταν είχε σενάριο πιο συμπαγές που υπαγόρευε εκείνο την αφήγηση –π.χ. στο «Sleepy Hollow»–, τότε είχε και η ταινία του αυτά τα χαρακτηριστικά. Aν έχει αλλάξει κάτι, είναι ότι δεν φαίνεται να βρίσκει πια τα σωστά σενάρια και ότι ο ίδιος μοιάζει να έχει ξεμείνει από ευρήματα. Λογικό, όταν νιώθεις ότι δουλεύεις για ένα «τσίρκο», αλλά, αν δεν είσαι εργασιομανής, κάλλιστα μπορείς να κάνεις ένα διάλειμμα, να αντλήσεις έμπνευση από όσα σου συμβαίνουν και όσα αγαπάς και να επιστρέψεις για να μας δείξεις όσα είδες και βρήκες σε αυτή σου την εσωτερική περιπέτεια – λέμε τώρα.

Τζένα Ορτέγκα Facebook Twitter
Η Τζένα Ορτέγκα μπαίνει με επιτυχία στα παπούτσια της Κριστίνα Ρίτσι.
Eίδαμε τα πρώτα επεισόδια του «Wednesday» του Τιμ Μπάρτον στο Netflix Facebook Twitter
Η Μορτίσια και ο Γκομέζ – έκτακτη επιλογή η Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς, φυσιογνωμικά πιο κοντά στα σκίτσα του Τσαρλς Άνταμς ο Λουίς Γκούζμαν από τον (θεϊκό) κινηματογραφικό προκάτοχό του, τον Ραούλ Τζούλια. 

Για να μην κρατάμε σε αγωνία τους θαυμαστές του Μπάρτον, το «Wednesday» δεν είναι ακριβώς η επιστροφή στη φόρμα που μπορεί να περίμεναν, συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο που ο σκηνοθέτης λειτουργεί εδώ και μια δεκαετία, αν και βρίσκεται στο στοιχείο του.

Η Wednesday Αddams, θυγατέρα της γνωστής οικογενείας, αξιαγάπητη εκπρόσωπος του κυνισμού και βασίλισσα των σοσιαλμιντιακών memes που σχετίζονται με τη Δευτέρα, παρά το όνομά της, είναι ακόμα ένας παρείσακτος, ένας αλλόκοτος ήρωας που αισθάνεται πιο άνετα στη φαντασία του, μέσω της οποίας σκαρώνει λαχταριστά νοσηρές εφευρέσεις, παρά με τους ανθρώπους γύρω του. Είναι περιθωριακή ακόμα και στο οικοτροφείο για «ασυνήθιστα παιδιά» που τη στέλνουν οι γονείς της, η Μορτίσια και ο Γκομέζ – έκτακτη επιλογή η Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς, φυσιογνωμικά πιο κοντά στα σκίτσα του Τσαρλς Άνταμς ο Λουίς Γκούζμαν από τον (θεϊκό) κινηματογραφικό προκάτοχό του, τον Ραούλ Τζούλια. 

Η «Οικογένεια Άνταμς» έγινε δημοφιλής πέρα από τα σύνορα των ΗΠΑ χάρη στην ταινία του Μπάρι Σόνενφελντ στις αρχές των '90s και το sequel της, αμφότερα με έναν γοτθισμό και μια μακάβρια αίσθηση του χιούμορ που έκαναν αρκετούς να πιστεύουν ότι είναι ταινίες αυτού του ανερχόμενου τότε αλαφροΐσκιωτου νεαρού που άκουγε στο όνομα Τιμ Μπάρτον.

Όσον αφορά το «Wednesday», υπάρχει λόγος σοβαρός που τιτλοφορείται έτσι και όχι «Addams Family». H Wednesday είναι η πρωταγωνίστρια της σειράς, με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας να περιορίζονται σε γκεστ περάσματα. Μόνο το Χέρι, αυτό το υβρίδιο κατοικιδίου και sidekick, βρίσκεται στο πλευρό της αντι-ηρωίδας για να δώσει μια χείρα βοηθείας –pun intended- όποτε χρειαστεί αλλά και μερικά χαριτωμένα στιγμιότυπα οπτικής κωμωδίας.

Στη σειρά, λοιπόν, η Wednesday ακολουθεί κάπως απρόθυμα την παράδοση των γονιών της και ξεκινά τη φοίτησή της στο Nevermore – ναι, το όνομα του σχολείου είναι παρμένο από την επωδό του «Κορακιού» του Έντγκαρ Άλαν Πόε. Εκεί την υποδέχεται η  διευθύντρια Larissa Weems, μια γυναίκα που φαίνεται να έχει παρελθόν με τη μητέρα της και μάλλον όχι και τόσο ευγενείς προθέσεις απέναντί της – την υποδύεται η Γκουέντολιν Κρίστι, με καλύτερες διαβολικές επιδόσεις σε σχέση με την πρόσφατη, αντίστοιχη εμφάνισή της στο «Sandman». 

Eίδαμε τα πρώτα επεισόδια του «Wednesday» του Τιμ Μπάρτον στο Netflix Facebook Twitter
H Wednesday με συμμαθητές της στο σχολείο Nevermore.

Το σχολείο χωρίζεται σε φατρίες, τα μέλη των οποίων έχουν άλλες μαγικές ικανότητες, το πρόγραμμα σπουδών δεν μοιάζει με εκείνο των τυπικών σχολείων, υπάρχουν σχολικοί αγώνες –μια σεκάνς όπου ο Μπάρτον φαίνεται να καταδιασκεδάζει– και, πάνω απ' όλα, ένα μυστήριο, περίεργους θανάτους και μια προφητεία με κεντρικό πρόσωπο τη Wednesday. Αν αυτό που διαβάζετε σας θυμίζει λίγο Χάρι Πότερ, δεν πέφτετε και πολύ μακριά.

Η σειρά μάς δίνει μια ιδέα πώς θα έμοιαζε μια ταινία Χάρι Πότερ με την υπογραφή του Τιμ Μπάρτον. Θα ήταν ελαφρώς πιο gory –δεν θυμόμαστε θύματα με σπασμένο λαιμό σε καμιά ταινία Χάρι Πότερ–, ίσως λίγο πιο goth σκηνογραφικά, θα είχε tracklist με περισσότερα oldies, θα εστίαζε λίγο περισσότερο στο μοτίβο της περιθωριοποίησης και τα τερατάκια της θα είχαν ακανόνιστη σωματοδομή με υπερμεγέθη μάτια – το τέρας που απειλεί (ή σώζει;) τη Wednesday θα μπορούσε κάλλιστα να έχει ξεπηδήσει από stop-motion σκηνή του «Σκαθαροζούμη» ή του «Χριστουγεννιάτικου Εφιάλτη».

Για να λέμε και τα θετικά, από όσα υποκατάστατα Χάρι Πότερ έχουμε δει σε μεγάλη και μικρή οθόνη από όταν ολοκληρώθηκε η σχετική saga της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ, συμπεριλαμβανομένων και των «Fantastic Beasts», το «Wednesday», τουλάχιστον σε αυτά τα τρία πρώτα επεισόδια που ήταν διαθέσιμα για τις ανάγκες του παρόντος κειμένου, μοιάζει να είναι το καλύτερο.

Δεν έχει σκηνοθετήσει όλα τα επεισόδια ο Μπάρτον, δεν ξέρουμε αν θα φαίνεται διαφορά σε εκείνα που δεν έχουμε δει, αλλά επειδή για σειρά φαντασίας του Netflix μιλάμε, αν μη τι άλλο, είναι ευχάριστο να βλέπεις μια συμμετρία στο κάδρο και μια προσοχή στο τι βρίσκεται εντός του, μια επιμέλεια στην πλανοθεσία και, γενικά, το στίγμα ενός ανθρώπου που δούλεψε λίγο παραπάνω κάθε σκηνή και ξέρει από σινεμά, αντί να στηρίζεται απλώς στους τεχνικούς CGI, στη σεναριακή ίντριγκα και στις συμβάσεις της τηλεοπτικής αφήγησης, που είναι έτσι καμωμένη ώστε να χαϊδολογάει το attention span εκείνου που θέλει να παίζει κάτι και να μπορεί να σκρολάρει παράλληλα στο κινητό – άλλος ένας βασικός λόγος που η random τηλεοπτική αφήγηση μοιάζει να νικά κατά κράτος την αιτιοκρατία της κινηματογραφικής.

Στα πρώτα επεισόδια το θέαμα είναι πιο στοχευμένο, πιο κοντά σε μια κινηματογραφικής λογικής αφήγηση, κάτι που μας κάνει πραγματικά περίεργους να δούμε πώς θα υποδεχτούν τη σειρά οι συνδρομητές της πλατφόρμας, οι οποίοι είναι μαθημένοι αλλιώς – σκεφτείτε ότι τα αυτοτελή (και καλύτερα, αν μας ρωτάτε) επεισόδια του «Sandman», το 5 και το 6, μάζεψαν τη μεγαλύτερη γκρίνια, τρέχα γύρευε δηλαδή.

Eίδαμε τα πρώτα επεισόδια του «Wednesday» του Τιμ Μπάρτον στο Netflix Facebook Twitter
Η Τζένα Ορτέγκα ως Wednesday Addams και ο Πέρσι Χάινς Γουάιτ ως Xavier Thorpe.

Η Τζένα Ορτέγκα μπαίνει με επιτυχία στη θέση της Κριστίνα Ρίτσι, με την τελευταία να εμφανίζεται εδώ σε διαφορετικό ρόλο. Σε μια σκηνή που μοιράζονται οι δυο τους, η Ρίτσι δίνει στην αντικαταστάτριά της τη σκυτάλη μαζί με μια συμβουλή. Οι μελωδίες του Ντάνι Έλφμαν ενισχύουν την μπαρτονική αίσθηση του θεάματος, έχουν χαρακτήρα και όχι λογική μουσικής υπόκρουσης σούπερ μάρκετ.

Γενικά, αν τα τρία πρώτα επεισόδια που παρακολουθήσαμε είναι ενδεικτικά της συνέχειας, τότε πρόκειται, δεδομένα, για μία από τις καλύτερες σειρές φαντασίας του Netflix. Απλώς η πραγματική αναγέννηση του Τιμ Μπάρτον για ακόμα μια φορά αναβάλλεται, χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα ότι οι φαν του θα απογοητευτούν.

Η σειρά «Wednesday» προστίθεται στον κατάλογο του Netflix στις 23 Νοεμβρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ