«Διώξτε την Έμιλι από το Παρίσι, μας ντροπιάζει» εκλιπαρούν οι Αμερικανίδες που ζουν εκεί

 «Διώξτε την Έμιλι από το Παρίσι, μας ντροπιάζει» εκλιπαρούν οι Αμερικανίδες που ζουν εκεί Facebook Twitter
«Όλα μοιάζουν εντελώς υπερβολικά και παράλογα», λέει για τη σειρά μια νεαρή Αμερικανίδα που ζει καιρό στο Παρίσι
0

Στον τρίτο κύκλο της δημοφιλούς σειράς του Netflix "Emily in Paris", η ομώνυμη πρωταγωνίστρια, η οποία κάνει «μαύρη εργασία» ως σερβιτόρα –  ασχέτως αν φοράει παπούτσια επώνυμου σχεδιαστή –  μπερδεύει τις λέξεις "Champagne" (σαμπάνια) και "champignons" (μανιτάρια) προκαλώντας  οξεία αλλεργική αντίδραση σε έναν πελάτη του Chez Lavaux, του εστιατορίου όπου ο Γάλλος πρώην εραστής της Γκαμπριέλ, είναι επικεφαλής σεφ.

Η σκηνή έκανε τη Νικόλ Πρίτσαρντ από τη Βιρτζίνια, μεσίτρια ακινήτων και σκαφών αναψυχής με έδρα το Παρίσι, να σφίξει το Hermès κασκόλ της από τον τρόμο. Πώς είναι δυνατόν, αναρωτήθηκε, η Έμιλι (την οποία υποδύεται στη σειρά η Λίλι Κόλινς) που ζει στη γαλλική πρωτεύουσα εδώ και έναν χρόνο, να μην μπορεί να ξεχωρίσει τη διαφορά ανάμεσα στην Dom Pérignon και στα μανιτάρια; «Η Έμιλι μου προκαλεί αμηχανία και ντροπή, καθώς την παρακολουθώ να μην προσπαθεί και τόσο σκληρά να ενσωματωθεί στη γαλλική ζωή», δηλώνει στην ανταποκρίτρια των New York Times η 41χρονη Πρίτσαρντ, που ζει στο Παρίσι εδώ και 20 χρόνια, μιλώντας από το λόμπι του λαμπερού ξενοδοχείου Costes, και διανθίζοντας τις προτάσεις της με γαλλικά επιμελημένης προφοράς.   

Ήδη από την πρεμιέρα της στα τέλη του 2020, η σειρά του Netflix με ηρωίδα μια 20χρονη Αμερικανίδα εμιγκρέ στο Παρίσι απροσδόκητη ευκαιρία εργασίας έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις μεταξύ των Γάλλων θεατών, οι οποίοι παραπονιούνται ότι τους παρουσιάζει ως κακότροπους, υπερόπτες και τεμπέληδες, προβάλλοντας το Παρίσι ως αστικό παράδεισο, γεμάτο χρωματιστούς μπερέδες, κατά συρροή ερωτύλους και κακόβουλα γκαρσόνια.

Όταν κυκλοφόρησε στα τέλη Δεκεμβρίου ο τρίτος κύκλος, η Le Monde σημείωνε δηκτικά πως «ήρθε η ώρα να φύγει η Έμιλι μακριά από το Παρίσι, έστω για έναν κύκλο», ενώ την περασμένη εβδομάδα ο αντιδήμαρχος του Παρισιού Νταβίντ Μπελιάρ γράφοντας στη Libération, έκανε λόγο για ένα «Παρίσι ως Disneyland» που κυριαρχεί στη σειρά, η οποία «περιορίζεται στις πολυτελείς συνοικίες του κέντρου και κατοικείται μόνο από πλούσιους».

Πιο πολύ ακόμα και από τους Γάλλους όμως, η σειρά φαίνεται να έχει εκνευρίσει τις πραγματικές «Έμιλι του Παρισιού», τις Αμερικανίδες που ζουν στην Πόλη του Φωτός και παραπονιούνται τους πήρε τόσο καιρό για να τελειοποιήσουν μια διακριτική κομψότητα και μια σωστή προφορά, μόνο και μόνο για να καταστρέψει την εικόνα τους μια τυχάρπαστη από το Σικάγο, με ένα ζακάρ σακάκι Dolce & Gabbana με φτερά.

Η Έμιλι Χάμιιλτον, μια αληθινή «Έμιλι στο Παρίσι», λέει ότι σταμάτησε να παρακολουθεί την εκπομπή αφού ούτε ένας χαρακτήρας στη σειρά –  ούτε η ‘Εμιλι, ούτε το ‘κακό’ αφεντικό της, η Σιλβί, την οποία υποδύεται με καυστικό θράσος η ηθοποιός Philippine Leroy-Beaulieu –  δεν έμοιαζε με κάποιον που έχει ποτέ γνωρίσει στη Γαλλία. «Όλα μοιάζουν εντελώς υπερβολικά και παράλογα», λέει.

Ανάμεσα σε όσους και όσες «κριντζάρουν» με τη σειρά, είναι ακόμη και η 40χρονη Ρεμπέκα Λέφλερ, 40 ετών, που έχει χαρακτηριστεί ως «η πραγματική ‘Έμιλι στο Παρίσι’» από τα γαλλικά μέσα. Πρώην κάτοικος του Νιου Τζέρσεϊ, εργάστηκε ως σύμβουλος για τη σειρά κατά τη διάρκεια του πρώτου κύκλου, αξιοποιώντας τις δύο δεκαετίες που έζησε στη γαλλική πρωτεύουσα. Όπως και η ‘Εμιλι της σειράς, η Λέφλερ μετακόμισε στο Παρίσι στα 20 της χρόνια και εργάστηκε σε γαλλική διαφημιστική εταιρεία. Παρότι αναγνωρίζει ότι η χρόνια αδεξιότητα της πρωταγωνίστριας είναι ένα απαραίτητο αφηγηματικό τέχνασμα, εντούτοις δηλώνει ότι ενοχλήθηκε από τον τρίτο κύκλο παρακολουθώντας την Έμιλι να παίρνει πάντα αυτό που θέλει – ρούχα υψηλής ραπτικής, όμορφους άνδρες, επιχειρηματικές επιτυχίες – χωρίς να έχει να αντιμετωπίσει την σκληρή πραγματικότητα που είχε αντιμετωπίσει η ίδια, όπως την δαιδαλώδη γαλλική γραφειοκρατία ή τα πανάκριβα ενοίκια.

Τα μέλη της δημιουργικής ομάδας της σειράς, που προφανώς έχουν βαρεθεί να δέχονται επικρίσεις για την κραυγαλέα έλλειψη αληθοφάνειας, αρνούνται κάθε αίτημα για συνέντευξη, όπως και ο Darren Star, ο δημιουργός της, ο οποίος πάντως  έχει τονίσει στο παρελθόν ότι το "Emily in Paris" είναι ένα λαμπερό ερωτικό γράμμα στο Παρίσι από μια νεαρή Αμερικανίδα που δεν είχε ζήσει ποτέ εκεί. Πρόκειται για φαντασίωση, για προσδοκία, είχε πει, όχι για κοινωνική ανθρωπολογία.

Πηγή: The New York Times

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ