Δεν είναι όλες οι (καλές) κινηματογραφικές μεταφορές κόμικς μόνο της Marvel ή της DC Facebook Twitter
Στις 31 Αυγούστου θα έχουμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε και στη χώρα μας την υπερπαραγωγή επιστημονικής φαντασίας «Ο Βαλέριαν και η Πόλη με τους Χίλιους Πλανήτες».

Δεν είναι όλες οι (καλές) κινηματογραφικές μεταφορές κόμικς μόνο της Marvel ή της DC

0

Εδώ και μερικά χρόνια οι περιπέτειες των υπερηρώων κατακλύζουν τη μεγάλη οθόνη σε τέτοιο βαθμό, ώστε ακούμε για μεταφορά κόμικ και το μυαλό μας πηγαίνει κατευθείαν στο διευρυμένο σύμπαν της DC και της Marvel, οι οποίες μοιάζουν να συναγωνίζονται ποια θα κάνει τη μεγαλύτερη επιτυχία, μεταφέροντας στην οθόνη τον πλέον ανυπόληπτο ήρωα της πινακοθήκης των χαρακτήρων της. Ένατη τέχνη όμως δεν κάνουν μόνο η DC και η Marvel.


Στις 31 Αυγούστου θα έχουμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε και στη χώρα μας την υπερπαραγωγή επιστημονικής φαντασίας «Ο Βαλέριαν και η Πόλη με τους Χίλιους Πλανήτες», όπου ο Λικ Μπεσόν επιχειρεί (και, αν πιστέψουμε τις κριτικές από το εξωτερικό, το καταφέρνει) να ξεπεράσει την οπτική εξτραβαγκάντζα του δικού του «Πέμπτου Στοιχείου». Εκείνο που αγνοεί πολύς κόσμος είναι πως η ταινία του Μπεσόν βασίζεται σε μια άγνωστη σ' εμάς, αλλά δημοφιλέστατη στην πατρίδα του σειρά κόμικ, το «Βαλέριαν και Λορελίν». Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που ένα όχι ιδιαίτερα δημοφιλές στη χώρα μας έργο της 9ης τέχνης στέκεται πηγή έμπνευσης για το σινεμά του φανταστικού. Παρακάτω παραθέτουμε δέκα από τις πιο χαρακτηριστικές ανάλογες μεταφορές.


Barbarella (1968)

 

Ο χαρακτήρας της Barbarella δημιουργήθηκε το 1962 για το γαλλικό «V Magazine» και 2 χρόνια αργότερα ο Ερίκ Λοσφέλντ κυκλοφόρησε τις περιπέτειές της σε βιβλίο. Αυτό θεωρήθηκε ως και πορνογραφικό υλικό, αν και ο δημιουργός της επέμενε πως οι ερωτικές περιπέτειες της ηρωίδας του μιλούν για τη νέα γυναίκα την εποχή της σεξουαλικής απελευθέρωσης. Τη μεταφορά στον κινηματογράφο ανέλαβε ο ιδανικός άνθρωπος, ο προβοκάτορας Ροζέ Βαντίμ, κι έτσι η Τζέιν Φόντα και ο κακός Ντουράντ Ντουράντ παραμένουν μέχρι σήμερα ιερά τέρατα της ποπ κουλτούρας.


Weird Science (1985)

 

Το «Ηλεκτρονικό Μανούλι» του Τζον Χιουζ, όπως κυκλοφόρησε στην Ελλάδα, περιέγραφε τις σπαρταριστές περιπέτειες δύο geeks που προσπαθούν να πλάσουν μέσω υπολογιστή την τέλεια γυναίκα (στο ρόλο η Κέλι ΛεΜπροκ). Η διάσημη αυτή κωμωδία, προσαρμοσμένη στα πρώιμα ψηφιακά '80s, πήρε τον τίτλο της από τη σειρά κόμικ «Weird Science» που κυκλοφόρησε αρχές της δεκαετίας του '50 και περιείχε ιστορίες φαντασίας με ηθικό δίδαγμα. Στο πέμπτο τεύχος, η ιστορία «Made of the future» ήταν αυτή που ενέπνευσε τον παραγωγό Τζόελ Σίλβερ, που πήρε εύκολα (λόγω παλαιότητας του τεύχους) τα δικαιώματα για την κινηματογραφική μεταφορά.


The Mask (1994)

 

Εάν αναρωτηθήκατε ποτέ πώς θα ήταν τα καρτούν του Τεξ Έιβερι αν έπαιρναν σάρκα και οστά, θα βρείτε την απάντηση στη «Μάσκα» του Τσακ Ράσελ, την κινηματογραφική μεταφορά μιας σειράς κόμικ της Dark Horse που έκανε τον Τζιμ Κάρεϊ διάσημο σε όλο τον κόσμο μέσα σε μια νύχτα. Πρόκειται για μία από τις ευτυχείς και ολοένα και πιο σπάνιες συγκυρίες, όπου ένας ταλαντούχος κωμικός βρίσκει καλό υλικό, αφήνεται ελεύθερος να αυτοσχεδιάσει και το αποτέλεσμα είναι οργιαστικό. Όχι τυχαία, ένα σίκουελ χωρίς τον Κάρεϊ, που γυρίστηκε έντεκα χρόνια μετά, καταποντίστηκε στα ταμεία.


Men in Black (1997)

 

Λίγα χρόνια πριν η μικρή Aircel μεταπωληθεί στη Marvel, οι σχεδιαστές της κυκλοφόρησαν δύο μικρές σειρές, τριών επεισοδίων η καθεμιά, με τις περιπέτειες των ανδρών μιας μυστικής υπηρεσίας που γνωρίζει την ύπαρξη εξωγήινης ζωής, αλλά φροντίζει να διατηρεί την ισορροπία και να κρατά τους περίεργους μακριά από τέτοιες πληροφορίες. Το 1997, ο Μπάρι Σόνενφελντ παρουσίασε την κινηματογραφική εκδοχή που επισημοποίησε τη μετατροπή σε σταρ πρώτης γραμμής του Γουίλ Σμιθ. Άλλες δύο συνέχειες ακολούθησαν πλάι σε νέες ιστορίες του κόμικ, που πλέον είχε περάσει στη Marvel.


Ιmmortal (2004)

 

Μία από τις εξέχουσες μορφές της 9ης τέχνης, ο κομίστας Ενκί Μπιλάλ, θα επιχειρήσει να μεταφέρει στον κινηματογράφο τη δική του τριλογία του Νικοπόλ. Χαρακτηριστικό δείγμα της ψηφιακής επανάστασης που έμελλε να κατακτήσει το σινεμά στη συνέχεια, το «Immortal» βασίζεται στο πρώτο βιβλίο της τριλογίας, η εμπορική αποτυχία του όμως ματαίωσε τη μεταφορά των υπολοίπων. Μια αποτυχία διόλου ανεξήγητη, δεδομένου πως η στοχαστική γραφή του φιλμ είναι πιο κοντά σε ένα σινεμά σαν εκείνο του Βέντερς παρά στον τυπικό εκπρόσωπο μιας περιπέτειας επιστημονικής φαντασίας.


Hellboy (2004)

 

Από τα πρωτοπαλίκαρα της Dark Horse, ο «Hellboy» ευτύχησε να τελεί υπό την προστασία του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο που ανέλαβε την κινηματογραφική του τύχη. Τα δύο φιλμ (2004 και 2008) με το πρόσωπο ενός από τους πιο απροσδόκητους πρωταγωνιστές, του Ρον Πέρλμαν, συγκαταλέγονται συνήθως σε λίστες με τις καλύτερες διασκευές κόμικ και άφησαν ικανοποιημένο τον δημιουργό του ήρωα Μάικ Μινιόλι. Αναπόφευκτα, αυτή η εξωστρέφεια θα έχει και συνέχεια, καθώς πληθαίνουν οι συζητήσεις για νέα ταινία ή σειρά, αλλά χωρίς την εμπλοκή του Ντελ Τόρο.


Sin City (2005)

 

Ο Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ χρησιμοποίησε τα κόμικς του Φρανκ Μίλερ ως storyboards και μετέφερε αυθεντικά από το χαρτί στην οθόνη τα νοτισμένα με αίμα, σπέρμα, δάκρυα και ιδρώτα σοκάκια της «Αμαρτωλής Πόλης», όπου οι σκληροτράχηλοι ντετέκτιβ «φτύνουν» μεγαλόστομες ατάκες και οι γυναίκες είναι πιο επικίνδυνες από τα όπλα. Το «Sin City» είναι ένα βίαιο νουάρ που ξεχειλίζει σεξουαλικότητα και μοιάζει να φτιάχτηκε για να μας δείξει πώς θα μπορούσαν να είναι οι προκάτοχοί του, αν δεν έπρεπε να ακολουθήσουν τις περιοριστικές αρχές του Κώδικα Χέιζ. Μερικά χρόνια αργότερα ο Ροντρίγκεζ θα γυρίσει μια πολύ κατώτερη συνέχεια.


Scott Pilgrim vs The World (2010)

 

Τι συμβαίνει όταν δεν είσαι υπερήρωας και ξαφνικά πρέπει να αντιμετωπίσεις τις ορδές των πρώην της κοπέλας που ερωτεύτηκες όσο καμιά άλλη; Η μία από τις έξι ιστορίες του Σκοτ Πίλγκριμ, ενός αντιήρωα που δημιούργησε και σχεδίασε ο Μπράιαν Λι Ο'Μάλεϊ, πέρασε στα μαγικά χέρια του Έντγκαρ Ράιτ που δημιούργησε έναν οπτικό οργασμό βασισμένο στην κουλτούρα των arcade παιχνιδιών και στη γενιά των σύγχρονων hipsters. Σκανδαλώδης εμπορική αποτυχία, που σταδιακά κερδίζει όλο και περισσότερους οπαδούς, περνώντας σταδιακά στη σφαίρα του cult.


Cowboys and Aliens (2011)

 

Βασισμένο σε μια ομώνυμη γραφική νουβέλα, το φιλμ του Τζον Φαβρό («Iron Man», «The Jungle Book») αδικείται από τον αφόρητα camp τίτλο της. Είναι ένα «υβριδικό» γουέστερν που πετυχαίνει εκεί όπου άλλα τέτοια απέτυχαν, επειδή ο σκηνοθέτης του το αντιμετωπίζει ως ένα αγνό, παραδοσιακό γουέστερν στο οποίο οι αντίπαλοι του ήρωα είναι μεν εξωγήινοι, πλην όμως με κίνητρα που ελάχιστα διαφέρουν από εκείνα των κοινών παρανόμων. Το μεγάλο ατού της ταινίας είναι ο Χάρισον Φορντ που εκτοξεύει καυστικές ατάκες προς πάσα κατεύθυνση με τον χαρακτηριστικό, στριφνό τρόπο του.


Snowpiercer (2013)


 

Μπορεί φέτος να μας εξέπληξε δυσάρεστα με την κακόγουστη χορτοφαγική προπαγάνδα του «Okja», όμως ο Κορεάτης Μπονγκ Τζουν-Χο («Memories of Murder», «Mother») τα είχε πάει πολύ καλύτερα στην πρώτη του αγγλόφωνη απόπειρα, το «Snowpiercer», που βασίζεται στη γαλλική γραφική νουβέλα «Le Transperceneige» και εκτυλίσσεται εξ ολοκλήρου στα βαγόνια ενός τρένου. Πρόκειται για ταξική επιστημονική φαντασία που κατά κύριο λόγο πραγματεύεται την επανάσταση, τη φύση της, τον ιστορικό της ρόλο στο πέρασμα των αιώνων και τη λειτουργία της (και) ως εργαλείου μαζικής εκτόνωσης προς όφελος του Συστήματος. Όλα αυτά σε ένα πακέτο ελκυστικής δράσης συνεχών ανατροπών και μετα-αποκαλυπτικής σκηνογραφίας.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, αναμενομένες πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ