Δέκα μεγάλοι σκηνοθέτες του Χόλιγουντ που μισούν δικές τους ταινίες.

Δέκα μεγάλοι σκηνοθέτες του Χόλιγουντ που μισούν δικές τους ταινίες. Facebook Twitter
0

«American History X»
Όταν το 2008, το νεοναζί δράμα με πρωταγωνιστή τον Εdward Norton έλαβε διθυραμβικές κριτικές, ο σκηνοθέτης Tony Kaye είχε ήδη αποκηρύξει το φιλμ, καθώς διαφωνούσε με τις ριζικές επεμβάσεις που έγιναν στην επεξεργασία από τους χρηματοδότες και υπεύθυνους διανομής της New Line. Ο σκηνοθέτης προσπάθησε ακόμα και να αφαιρέσει το όνομά του από τους τίτλους. Υποστήριξε, δε, πως η σκηνοθεσία θα μπορούσε κάλλιστα να ανήκει στον Χάμπτυ Ντάμπτυ.

 

Δέκα μεγάλοι σκηνοθέτες του Χόλιγουντ που μισούν δικές τους ταινίες. Facebook Twitter

 

«Alien 3»
Ο David Fincher έχει σκηνοθετήσει ταινίες που θεωρούνται πλέον κλασικές: «The Social Network», «Fight Club» και «Gone Girl». Ήρθε, όμως, σε έντονη ρήξη με την 20th Century Fox όταν γύριζε τη συνέχεια του γνωστού sci-fi που απογοήτευσε κοινό και κριτικούς. «Κανείς δεν το μίσησε όσο εγώ και έως τώρα κανείς δεν το έχει μισήσει όσο εγώ» έλεγε το 2009.

 

Δέκα μεγάλοι σκηνοθέτες του Χόλιγουντ που μισούν δικές τους ταινίες. Facebook Twitter

 

«The Underneath»
Το 1995, ο Steven Soderbergh ένωσε τις δυνάμεις του για δεύτερη φορά με τον ηθοποιό του «Sex, lies and videotape» Peter Gallagher στο ριμέικ του κλασικού νουάρ του 1949. Το ριμέικ ξεχάστηκε εντελώς και η συνεργασία τους απέτυχε παταγωδώς. Ο σκηνοθέτης παραδέχτηκε πως «δεν συμμετείχε ψυχή τε και σώματι», ενώ χαρακτήρισε την ταινία «χάλια» και παραδέχτηκε «πως το πράγμα είχε στραβώσει από την αρχή».

 

Δέκα μεγάλοι σκηνοθέτες του Χόλιγουντ που μισούν δικές τους ταινίες. Facebook Twitter

 

«Fear and Desire»
Το αντιπολεμικό δράμα του 1953 ήταν το πρώτο που φιλμ που σκηνοθέτησε ο θρυλικός Stanley Kubrick. Παραμένει μία από τις πλέον ασαφείς ταινίες που έχει γυρίσει. Ακόμα και ο ίδιος έχει μιλήσει με τρόπο καυστικό για την ταινία. Συγκεκριμένα, τη χαρακτήρισε «αδέξια και ακατανόητη αποπειρα» που του θύμιζε παιδική ζωγραφιά κρεμασμένη σε ψυγείο.

 

Δέκα μεγάλοι σκηνοθέτες του Χόλιγουντ που μισούν δικές τους ταινίες. Facebook Twitter

 

«Woman Wanted»
Ο Kiefer Sutherland ήταν τόσο δυσαρεστημένος από αυτήν τη σκηνοθετική του απόπειρα το 1999 που ζήτησε να αναφερθεί στους τίτλους με το όνομα «Alan Smithee», ένα ψευδώνυμο που χρησιμοποιούν σκηνοθέτες του Χόλιγουντ από το 1968 όταν θέλουν να αποποιηθούν ταινίες τους. Συμπτωματικά, το περιβόητο ψευδώνυμο δεν χρησιμοποιήθηκε ξανά μετά την κυκλοφορία του «Woman Wanted» και η ταινία ήταν η τελευταία που γύρισε ο εν λόγω σκηνοθέτης.

 

Δέκα μεγάλοι σκηνοθέτες του Χόλιγουντ που μισούν δικές τους ταινίες. Facebook Twitter

 

«Dune»
Ο David Lynch συμφώνησε να σκηνοθετήσει την καταδικασμένη εξαρχής διασκευή της sci-fi νουβέλας του Frank Herbert μόνο και μόνο για να εξασφαλίσει απόλυτο δημιουργικό έλεγχο στο επομενο πλάνο του, το κλασικό πλέον «Blue Velvet» του 1986. Αναγκάστηκε, όμως, να απομακρυνθεί λόγω της υπερβολικής ανάμειξης της παραγωγής πριν καν κυκλοφορήσει η ταινία και αργότερα ζήτησε να σβηστεί το όνομά του από κάποια ζενερίκ της ταινίας.

 

Δέκα μεγάλοι σκηνοθέτες του Χόλιγουντ που μισούν δικές τους ταινίες. Facebook Twitter

 

«Batman & Robin»
Ο George Clooney πρόσφατα απολογήθηκε για το καταστροφικό φιλμ του 1997 και ο σκηνοθέτης Joel Schumacher έχει επίσης μετανιώσει για την ταινία αυτή. Παραδέχεται, δε, ότι ζήλεψε τις τολμηρές και ρεαλιστικές εκδοχές του Μπάτμαν που γύρισε ο Christopher Νόλαν: «Θέλησα απελπισμένα να σκηνοθετήσω το "Dark Knight"», φέρεται να είπε το 2011, «αλλά το στούντιο δεν ήθελε. Δικά τους τα λεφτά, δική τους η δουλειά».

 

Δέκα μεγάλοι σκηνοθέτες του Χόλιγουντ που μισούν δικές τους ταινίες. Facebook Twitter

 

«Accidental Love»
Ο David O. Russell ξεκίνησε τα γυρίσματα της σακατεμένης κωμωδίας το 2008, πριν φτιάξει το «Fighter», αλλά παραιτήθηκε από το πρότζεκτ δύο χρόνια μετά, λόγω οικονομικών προβλημάτων που καθυστερούσαν την παραγωγή. Τελικά, το φιλμ βγήκε στις αίθουσες το 2015, αλλά ο Ράσελ είχε ήδη ζητήσει να σβηστεί το όνομά του και να χρεωθεί η ταινία στο ψευδώνυμο «Stephen Greene».

 

Δέκα μεγάλοι σκηνοθέτες του Χόλιγουντ που μισούν δικές τους ταινίες. Facebook Twitter

 

«Fantastic Four»
Ο σκηνοθέτης Josh Trank «ένιψε τας χείρας του» για την επική αποτυχία του καλοκαιρού. «Πριν από έναν χρόνο υπήρχε μια υπέροχη βερσιόν της ταινίας. Θα είχε συγκεντρώσει θαυμάσιες κριτικές. Σίγουρα δεν θα έχετε την ευκαιρία να τη δείτε, αλλά αυτή είναι η αλήθεια» έγραψε στο Τwitter, επιβεβαιώνοντας έτσι φήμες που τον ήθελαν να έρχεται σε απόλυτη ρήξη με την 20th Century Fox κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.

 


 

 

 

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ