«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα Facebook Twitter
Το Daredevil: Born again φαίνεται να είναι η σπάνια δημιουργία της Marvel που θα αφήσει το περιθώριο να συζητήσεις και πέντε πράγματα μετά το τέλος της.
0



ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ
 όλους τους ήρωες των ιλουστρασιόν σελίδων των κόμικς κάτω από τη στέγη τους, τα Marvel Studios της Disney εξαγόρασαν το marvel-ικό σύμπαν του Netflix, συστήνοντας σιγά σιγά τους χαρακτήρες στο MCU – τον Κίνγκπιν στο Hawkeye, τον Daredevil στα Spiderman: No way home και She-Hulk. Στα σύντομα γκεστ περάσματα των ηρώων παρατηρούσες έναν τόνο κωμικό, μια διάθεση ελαφρύτερη, μια προσαρμογή στο οικογενειακού προσανατολισμού θέαμα του MCU. Με αυτόν τον προσανατολισμό ξεκίνησε και η παραγωγή του χαλαρού reboot της βασικής ατραξιόν της marvel-ικής κληρονομιάς του Netflix, της τέταρτης σεζόν του «Daredevil» – ή της πρώτης του αναγεννημένου «Daredevil», αν θέλετε. Tα γυρίσματα ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2023, αλλά οι απεργίες τα διέκοψαν τρεις μήνες μετά. Καθώς οι συντελεστές μόνταραν το υλικό, διαπίστωσαν ότι δεν δούλευε το πράγμα και έπεισαν τα μεγάλα κεφάλια του στούντιο να κάνουν πίσω, να πεταχτεί το υλικό που είχε γυριστεί και να ξεκινήσει η παραγωγή από την αρχή, αυτήν τη φορά πιο κοντά στη βλοσυρή, street-level προσέγγιση της δράσης που έκανε τη σειρά επιτυχία στο Netflix. 

Εκείνο που βρίσκουμε αναζωογονητικό είναι ότι πρόκειται για τη σπάνια δημιουργία των Marvel Studios που επιχειρεί να αφουγκραστεί τον κόσμο γύρω μας, με θεματικές που δεν περιορίζονται αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση του υπερηρωικού είδους ή στον σχολιασμό του.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για τους φαν, δεν πρόκειται να δουν μια νερωμένη εκδοχή των περιπετειών του τυφλού δικηγόρου με τις οξυμένες λοιπές αισθήσεις, που τα βράδια αποκαθιστά με γροθιές τις πλημμέλειες του θετικού δικαίου. Αυτό καθίσταται σαφές από την εισαγωγή του πρώτου επεισοδίου που ενώνει την παλιοπαρέα και κορυφώνεται με ένα αιματηρό, βιρτουόζικο μονοπλάνο που θα ζήλευε και ο Ντε Πάλμα και αναμένεται να συζητηθεί πολύ από τους φαν, για λόγους που δεν κάνει να αναφέρουμε εδώ. Έχουμε ξαναδεί σεκάνς ανάλογης λογικής στη σειρά παλιότερα, αυτή μάλλον αποτελεί το highlight της λόγω της παράλληλης δράσης τόσο στο οπτικό όσο και στο ηχητικό background.

«Daredevil: Born Again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα Facebook Twitter
Τσάρλι Κοξ και Βίνσεντ Ντ'Ονόφριο στo τραπέζι ενός diner, σε μια σκηνή που παραπέμπει ευθέως στη διάσημη συνάντηση των Πατσίνο και Ντε Νίρο στην ταινία Heat.

Επειδή γνωρίζουμε ότι ο φαν της υπερηρωικής μυθοπλασίας είναι υπερευαίσθητος στα spoilers –αν και τα κυνηγά ταυτόχρονα σαν παιδί που θέλει να βάλει το χέρι του στο ανοιχτό μάτι της κουζίνας– επισημαίνουμε πως τα περισσότερα από όσα ακολουθούν είναι ήδη γνωστά από το προωθητικό υλικό. Ο Γουίλσον Φισκ, λοιπόν, επιβλητικά ενσαρκωμένος από τον καρατερίστα Βίνσεντ Ντ’Ονόφριο, παριστάνει ότι θέλει να αφήσει πίσω του τον Κίνγκπιν, βάζει υποψηφιότητα για δήμαρχος της Νέας Υόρκης και κερδίζει θεαματικά. Ταυτόχρονα, ο Ματ Μέρντοκ αφήνει πίσω του το εκδικητικό alter ego του και προσπαθεί να πολεμήσει το έγκλημα αποκλειστικά από τα έδρανα των δικαστηρίων – είναι «πολύ καλός δικηγόρος» άλλωστε, όπως έλεγε με χαριτωμένη έπαρση στο cameo του στο Spiderman: No way home.

Οι δύο χαρακτήρες ακολουθούν βίους παράλληλους, λοιπόν, προσπαθώντας να δράσουν στο πλαίσιο της νομιμότητας και δίνοντας αφορμή στους δημιουργούς της σειράς να κλείσουν το μάτι στο Heat (1995), καθίζοντας τους ηθοποιούς στo τραπέζι ενός diner σε μια σκηνή που παραπέμπει ευθέως στη διάσημη συνάντηση των Πατσίνο και Ντε Νίρο στην ταινία του Μάικλ Μαν.  Η σειρά φαίνεται να χτίζει μια σύγκρουσή τους στα δικαστήρια μέσω μιας υπόθεσης που ανακύπτει στο δεύτερο επεισόδιο, όλοι, όμως, γνωρίζουμε ότι αργά ή γρήγορα η σύγκρουση θα μεταφερθεί στους δρόμους. 

«Daredevil: Born Again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα Facebook Twitter
Στο πρόσωπο του Γουίλσον Φισκ σε αυτήν τη σεζόν βρίσκουν την ενσάρκωσή τους όλες εκείνες οι φιγούρες που υπόσχονται τομές και άμεσες λύσεις μέσω της πυγμής και της κατάχρησης εξουσίας, σαγηνεύοντας μεγάλη μερίδα των απογοητευμένων λαϊκών στρωμάτων.

Εκείνο που βρίσκουμε αναζωογονητικό είναι ότι πρόκειται για τη σπάνια δημιουργία των Marvel Studios που επιχειρεί να αφουγκραστεί τον κόσμο γύρω μας, με θεματικές που δεν περιορίζονται αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση του υπερηρωικού είδους ή στον σχολιασμό του. Γιατί στο πρόσωπο του Γουίλσον Φισκ σε αυτήν τη σεζόν βρίσκουν την ενσάρκωσή τους όλες εκείνες οι φιγούρες που υπόσχονται τομές και άμεσες λύσεις μέσω της πυγμής και της κατάχρησης εξουσίας, σαγηνεύοντας μεγάλη μερίδα των απογοητευμένων λαϊκών στρωμάτων. Και από μια σκοπιά πρόκειται για μια απλή μετάθεση της μεσσιανικής φαντασίωσης από το επίπεδο των αυτόκλητων υπερηρωικών εκδικητών σε εκείνο της πολιτικής ηγεσίας – καθόλου μη γελάτε, δυστυχώς για πολλούς ανθρώπους εκεί έξω ο Τραμπ δεν είναι παρά ο αληθινός υπερήρωάς τους.

Δεν γνωρίζουμε κατά πόσο θα εκπληρώσει η σειρά αυτή την υπόσχεση μιας υπέρβασης του είδους της – το οποίο υπηρετεί καλά, σε περίπτωση που δεν έγινε σαφές. Κρίνοντας από τα δύο πρώτα επεισόδια που είδαμε για τις ανάγκες του παρόντος, πάντως, το Daredevil: Born again φαίνεται να είναι η σπάνια δημιουργία της Marvel που θα αφήσει το περιθώριο να συζητήσεις και πέντε πράγματα μετά το τέλος της, πέρα από το ποιος ήταν αυτός ο υπερήρωας που εμφανίστηκε 40 δευτερόλεπτα στην τάδε σκηνή και τι σημαίνει αυτό για το μέλλον του MCU. 

Τα δύο πρώτα επεισόδια της σειράς «Daredevil: Born Again» είναι διαθέσιμα από 5 Μαρτίου στο Disney+ και στο Vodafone TV.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ