«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα Facebook Twitter
Το Daredevil: Born again φαίνεται να είναι η σπάνια δημιουργία της Marvel που θα αφήσει το περιθώριο να συζητήσεις και πέντε πράγματα μετά το τέλος της.
0



ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ
 όλους τους ήρωες των ιλουστρασιόν σελίδων των κόμικς κάτω από τη στέγη τους, τα Marvel Studios της Disney εξαγόρασαν το marvel-ικό σύμπαν του Netflix, συστήνοντας σιγά σιγά τους χαρακτήρες στο MCU – τον Κίνγκπιν στο Hawkeye, τον Daredevil στα Spiderman: No way home και She-Hulk. Στα σύντομα γκεστ περάσματα των ηρώων παρατηρούσες έναν τόνο κωμικό, μια διάθεση ελαφρύτερη, μια προσαρμογή στο οικογενειακού προσανατολισμού θέαμα του MCU. Με αυτόν τον προσανατολισμό ξεκίνησε και η παραγωγή του χαλαρού reboot της βασικής ατραξιόν της marvel-ικής κληρονομιάς του Netflix, της τέταρτης σεζόν του «Daredevil» – ή της πρώτης του αναγεννημένου «Daredevil», αν θέλετε. Tα γυρίσματα ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2023, αλλά οι απεργίες τα διέκοψαν τρεις μήνες μετά. Καθώς οι συντελεστές μόνταραν το υλικό, διαπίστωσαν ότι δεν δούλευε το πράγμα και έπεισαν τα μεγάλα κεφάλια του στούντιο να κάνουν πίσω, να πεταχτεί το υλικό που είχε γυριστεί και να ξεκινήσει η παραγωγή από την αρχή, αυτήν τη φορά πιο κοντά στη βλοσυρή, street-level προσέγγιση της δράσης που έκανε τη σειρά επιτυχία στο Netflix. 

Εκείνο που βρίσκουμε αναζωογονητικό είναι ότι πρόκειται για τη σπάνια δημιουργία των Marvel Studios που επιχειρεί να αφουγκραστεί τον κόσμο γύρω μας, με θεματικές που δεν περιορίζονται αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση του υπερηρωικού είδους ή στον σχολιασμό του.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για τους φαν, δεν πρόκειται να δουν μια νερωμένη εκδοχή των περιπετειών του τυφλού δικηγόρου με τις οξυμένες λοιπές αισθήσεις, που τα βράδια αποκαθιστά με γροθιές τις πλημμέλειες του θετικού δικαίου. Αυτό καθίσταται σαφές από την εισαγωγή του πρώτου επεισοδίου που ενώνει την παλιοπαρέα και κορυφώνεται με ένα αιματηρό, βιρτουόζικο μονοπλάνο που θα ζήλευε και ο Ντε Πάλμα και αναμένεται να συζητηθεί πολύ από τους φαν, για λόγους που δεν κάνει να αναφέρουμε εδώ. Έχουμε ξαναδεί σεκάνς ανάλογης λογικής στη σειρά παλιότερα, αυτή μάλλον αποτελεί το highlight της λόγω της παράλληλης δράσης τόσο στο οπτικό όσο και στο ηχητικό background.

«Daredevil: Born Again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα Facebook Twitter
Τσάρλι Κοξ και Βίνσεντ Ντ'Ονόφριο στo τραπέζι ενός diner, σε μια σκηνή που παραπέμπει ευθέως στη διάσημη συνάντηση των Πατσίνο και Ντε Νίρο στην ταινία Heat.

Επειδή γνωρίζουμε ότι ο φαν της υπερηρωικής μυθοπλασίας είναι υπερευαίσθητος στα spoilers –αν και τα κυνηγά ταυτόχρονα σαν παιδί που θέλει να βάλει το χέρι του στο ανοιχτό μάτι της κουζίνας– επισημαίνουμε πως τα περισσότερα από όσα ακολουθούν είναι ήδη γνωστά από το προωθητικό υλικό. Ο Γουίλσον Φισκ, λοιπόν, επιβλητικά ενσαρκωμένος από τον καρατερίστα Βίνσεντ Ντ’Ονόφριο, παριστάνει ότι θέλει να αφήσει πίσω του τον Κίνγκπιν, βάζει υποψηφιότητα για δήμαρχος της Νέας Υόρκης και κερδίζει θεαματικά. Ταυτόχρονα, ο Ματ Μέρντοκ αφήνει πίσω του το εκδικητικό alter ego του και προσπαθεί να πολεμήσει το έγκλημα αποκλειστικά από τα έδρανα των δικαστηρίων – είναι «πολύ καλός δικηγόρος» άλλωστε, όπως έλεγε με χαριτωμένη έπαρση στο cameo του στο Spiderman: No way home.

Οι δύο χαρακτήρες ακολουθούν βίους παράλληλους, λοιπόν, προσπαθώντας να δράσουν στο πλαίσιο της νομιμότητας και δίνοντας αφορμή στους δημιουργούς της σειράς να κλείσουν το μάτι στο Heat (1995), καθίζοντας τους ηθοποιούς στo τραπέζι ενός diner σε μια σκηνή που παραπέμπει ευθέως στη διάσημη συνάντηση των Πατσίνο και Ντε Νίρο στην ταινία του Μάικλ Μαν.  Η σειρά φαίνεται να χτίζει μια σύγκρουσή τους στα δικαστήρια μέσω μιας υπόθεσης που ανακύπτει στο δεύτερο επεισόδιο, όλοι, όμως, γνωρίζουμε ότι αργά ή γρήγορα η σύγκρουση θα μεταφερθεί στους δρόμους. 

«Daredevil: Born Again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα Facebook Twitter
Στο πρόσωπο του Γουίλσον Φισκ σε αυτήν τη σεζόν βρίσκουν την ενσάρκωσή τους όλες εκείνες οι φιγούρες που υπόσχονται τομές και άμεσες λύσεις μέσω της πυγμής και της κατάχρησης εξουσίας, σαγηνεύοντας μεγάλη μερίδα των απογοητευμένων λαϊκών στρωμάτων.

Εκείνο που βρίσκουμε αναζωογονητικό είναι ότι πρόκειται για τη σπάνια δημιουργία των Marvel Studios που επιχειρεί να αφουγκραστεί τον κόσμο γύρω μας, με θεματικές που δεν περιορίζονται αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση του υπερηρωικού είδους ή στον σχολιασμό του. Γιατί στο πρόσωπο του Γουίλσον Φισκ σε αυτήν τη σεζόν βρίσκουν την ενσάρκωσή τους όλες εκείνες οι φιγούρες που υπόσχονται τομές και άμεσες λύσεις μέσω της πυγμής και της κατάχρησης εξουσίας, σαγηνεύοντας μεγάλη μερίδα των απογοητευμένων λαϊκών στρωμάτων. Και από μια σκοπιά πρόκειται για μια απλή μετάθεση της μεσσιανικής φαντασίωσης από το επίπεδο των αυτόκλητων υπερηρωικών εκδικητών σε εκείνο της πολιτικής ηγεσίας – καθόλου μη γελάτε, δυστυχώς για πολλούς ανθρώπους εκεί έξω ο Τραμπ δεν είναι παρά ο αληθινός υπερήρωάς τους.

Δεν γνωρίζουμε κατά πόσο θα εκπληρώσει η σειρά αυτή την υπόσχεση μιας υπέρβασης του είδους της – το οποίο υπηρετεί καλά, σε περίπτωση που δεν έγινε σαφές. Κρίνοντας από τα δύο πρώτα επεισόδια που είδαμε για τις ανάγκες του παρόντος, πάντως, το Daredevil: Born again φαίνεται να είναι η σπάνια δημιουργία της Marvel που θα αφήσει το περιθώριο να συζητήσεις και πέντε πράγματα μετά το τέλος της, πέρα από το ποιος ήταν αυτός ο υπερήρωας που εμφανίστηκε 40 δευτερόλεπτα στην τάδε σκηνή και τι σημαίνει αυτό για το μέλλον του MCU. 

Τα δύο πρώτα επεισόδια της σειράς «Daredevil: Born Again» είναι διαθέσιμα από 5 Μαρτίου στο Disney+ και στο Vodafone TV.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ