«The Banshees of Inisherin»: Μια έξοχη ιλαροτραγωδία με τον Κόλιν Φάρελ

«The Banshees of Inisherin»: Μια έξοχη ιλαροτραγωδία με τον Κόλιν Φάρελ Facebook Twitter
Κόλιν Φάρελ και Μπάρι Κίγκαν στο «The Banshees of Inisherin».
0

Στο φανταστικό νησί Ινισέριν, στις ιρλανδικές ακτές, 100 χρόνια πριν, ο Κολμ αποφασίζει χωρίς προειδοποίηση να «κόψει», όπως λέγαμε μικροί, με τον κολλητό του Πάντρικ.

Ενώ γνωρίζονταν από πάντα, μιλούσαν και διασκέδαζαν με τους ελάχιστους τρόπους που μπορεί κάποιος να ξεσκάσει σε μια περιορισμένων δραστηριοτήτων και μικρού πληθυσμού κοινότητα βοσκών, αγροτών και μικροεμπόρων, το καθημερινό τους ραντεβού στις 2 το απόγευμα για μια μπίρα στη μοναδική παμπ του τόπου έπαψε ξαφνικά να ισχύει.

Ο λόγος: ο Κολμ ένιωσε πως ο Πάντρικ είναι, απλά, βαρετός. Και στον χρόνο που του απομένει, αν και δεν τον πήραν τα χρόνια, θέλησε να αφιερωθεί στις λαϊκές συνθέσεις του, και να πορευθεί μοναχικά, απερίσπαστος, με συντροφιά τον πιστό του σκύλο, αγναντεύοντας την εντυπωσιακή θέα από το σπιτάκι του, χαμένος στις σκέψεις και, όπως όλοι γνωρίζουν, την κατάθλιψή του.

Το πρόβλημα: ο πολυλογάς Πάντρικ δεν το καταλαβαίνει και δεν το αποδέχεται. Πιστεύει πως είναι καλός άνθρωπος, ευγενικός με το ανθρώπινο και ζωικό ποίμνιο, τρυφερός με τη συγκάτοικό του, την αδελφή του, από τότε που οι δυο τους ορφάνεψαν, και σίγουρα πιο ενδιαφέρων απ’ ό,τι, όπως διαφαίνεται στη συνέχεια, πιστεύουν όλοι οι συντοπίτες του.

Κι επειδή ο Πάντρικ δεν παίρνει από λόγια, ο Κολμ, για να του δείξει πως εννοεί τη σιωπή και την απόσταση από τον πρώην φίλο του, εκπληρώνει την απειλητική υπόσχεση που του έδωσε και κόβει σύριζα το ένα του δάχτυλο (για αρχή), ακυρώνοντας έτσι τη δεξιότητά του στο βιολί!

Ενώ ο ιρλανδικός εμφύλιος μαίνεται στην ενδοχώρα, απέναντι από το φιλήσυχο νησάκι, ένας μικρός πόλεμος καυγάδων και ακρωτηριασμών για ασήμαντη αφορμή ενώνει, και πάλι σε ένα υπέροχο αν και εντελώς διαφορετικό περιβάλλον, τους δυο εκτελεστές από το In Bruges, τον Μπρένταν Γκλίζον και τον Κόλιν Φάρελ.

Ενώ ο ιρλανδικός εμφύλιος μαίνεται στην ενδοχώρα, απέναντι από το φιλήσυχο νησάκι, ένας μικρός πόλεμος καυγάδων και ακρωτηριασμών για ασήμαντη αφορμή ενώνει, και πάλι σε ένα υπέροχο αν και εντελώς διαφορετικό περιβάλλον, τους δυο εκτελεστές από το In Bruges, τον Μπρένταν Γκλίζον και τον Κόλιν Φάρελ, σε μια ιστορία με πεισματάρηδες και πληγωμένους ανθρώπους, που εγκλωβίζονται ανάμεσα στη θυμοσοφία και τον εγωισμό, αποφασισμένοι να τραβήξουν το σκοινί πολύ μακριά.

THE BANSHEES OF INISHERIN Facebook Twitter
Μπρένταν Γκλίζον και Κόλιν Φάρελ.

«Συμπεριφέρεται σα 12χρονος», παρηγορεί τον Πάντρικ ο χαζός του χωριού και κλωτσοσκούφι του βίαιου αστυνομικού πατέρα του, ο Ντόμινικ (καταπληκτικός ο Μπάρι Κίγκαν που είχαμε πρωτοδεί στο Ιερό Ελάφι του Γιώργου Λάνθιμου, πάλι δίπλα στον Φάρελ) για να παρηγορήσει τον άναυδο Πάντρικ, ενώ ο Κολμ φανερώνει τη στοχαστική ιδιοσυγκρασία του στις τακτικές, σπαρταριστές εξομολογήσεις του στον ιερέα της ενορίας.

Η ουσία είναι πως, σε έναν μικρόκοσμο κουτσομπολιού και αδράνειας, την ίδια στιγμή που ο κόσμος αλλάζει και καίγεται, ένας άνδρας επιθυμεί, και τελικά έχει το αναφαίρετο δικαίωμα να μη σκοτώνει τον χρόνο του, για να αφήσει έστω και μια ταπεινή παρακαταθήκη στο μέλλον, σαν μια ευγενή κι αόριστα καλλιτεχνική χειρονομία, διαπράττοντας το περίπου αμάρτημα, αν και ουδόλως αδίκημα, της διακοπής μιας παλιάς σχέσης.

Το τραγούδι που παιδεύει να ολοκληρώσει λέγεται The Banshees of Inisherin (εξού και ο τίτλος), όπου banshee είναι, κατά τον μύθο, το πνεύμα που ουρλιάζει λίγο πριν κάποιος πεθάνει. Μια δυσοίωνη μαυροφορεμένη γραία κόβει βόλτες στο νησί, σαν το κοράκι που καραδοκεί παρατηρώντας χαιρέκακα τις μικροκακίες και τις ατέλειες των άμοιρων και υπολογίζοντας αν οι θανάσιμες προφητείες της θα επαληθευτούν.

Ο ΜακΝτόνα, ένας δημιουργός που πλάθει χαρακτήρες με θεατρική ακρίβεια, βάζει στο στόμα τους διαλόγους ποιητικού ρυθμού και τους σπέρνει σε ένα σκηνικό κινηματογραφικής πλοκής, επέλεξε αυτή τη φορά μια καταπράσινη σκηνή για να ανεβάσει μια επίκαιρη παραβολή για τον παραλογισμό της αυτοκαταστροφικής στενομυαλιάς και του στείρου επαρχιωτισμού – μια έξοχη ιλαροτραγωδία, λιτή και περιεκτική.

THE BANSHEES OF INISHERIN Facebook Twitter
Σκηνή από το «In Bruges» του Μάρτιν ΜακΝτόνα, την προηγούμενη συνεργασία του Μπρένταν Γκλίζον με τον Κόλιν Φάρελ.
THE BANSHEES OF INISHERIN Facebook Twitter
Ο Κόλιν Φάρελ.

The Banshees of Inisherin | Official Trailer

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Bones and All»: Ένα αιματοβαμμένο ρομάντζο με τον Τιμοτέ Σαλαμέ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Bones and All»: Ένα αιματοβαμμένο ρομάντζο με τον Τιμοτέ Σαλαμέ

Αγάπη μέχρι το κόκκαλο ορκίζονται ο Τιμοτέ Σαλαμέ και η αποκάλυψη Τέιλορ Ράσελ στο αισθητικά απολαυστικό «Bones and All», που ο Λούκα Γκουαντανίνο σκηνοθετεί με ίσες αποστάσεις, ευτυχώς χωρίς ίχνος δισταγμού, από την εφηβεία και το κανιβαλισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ **

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Μην Ανησυχείς Αγάπη Μου»: Μπορεί να παίξει ο Χάρι Στάιλς στο σινεμά;

Η απάντηση απευθύνεται σε φαν (ανεξαρτήτως φύλου) που λατρεύουν τόσο τρελά τον pop star du moment και ανησυχούν για την πρεμιέρα της ταινίας του σ’ ένα αδηφάγο κινηματογραφικό φεστιβάλ, όπως αυτό της Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΡΙΤΗ «The Whale»: Μια σπουδή στην αυτοκαταστροφή και ένα χολιγουντιανό comeback

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «The Whale»: Μια σπουδή στην αυτοκαταστροφή και το μεγάλο comeback του Μπρένταν Φρέιζερ

Κλασικός Αρονόφσκι στα θέματα της ψυχικής καταβύθισης και της πνευματικής ανάληψης, αλλά και ιδιοφυής εφαρμογή του Άρθουρ Μίλερ στο σινεμά, το σπαρακτικό «The Whale» σηματοδοτεί τη γιγαντιαία επιστροφή του ξεχασμένου και καταφρονεμένου Μπρένταν Φρέιζερ στη μεγάλη οθόνη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Pulp Fiction / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Οι οσκαρικές φιλοδοξίες του Netflix για το Emilia Pérez έπεσαν στο κενό, καθώς η πρώτη τρανς υποψήφια στην ιστορία του θεσμού κατηγορείται για πολιτική ανορθογραφία και εξοστρακίζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ξεχωριστές οικιακές προβολές, από το διαχρονικό μυστήριο του «Ονόματος του Ρόδου» ως τον ξεσηκωτικό χορό του «Αnother Round» κι από τις weird κωμικές αναζητήσεις του «Chevalier» ως το τρυφερό ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Μυθολογίες / Ένα Dogville με Vanilla sky: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Εκτός από το «Dogville» του Τρίερ, ο τραγουδοποιός θυμάται πού, πότε και με ποιους έχει δει τις αγαπημένες του ταινίες. Θυμάται επίσης ότι, αν και στην αρχή βαρέθηκε τη «Συνεκδοχή» του Κάουφμαν, εκ των υστέρων συνειδητοποίησε πως η ταινία μιλάει για τους αξεδιάλυτους εφιάλτες μας.
Inland Empire, Κάψε το μετάξι

Pulp Fiction / Inland Empire: Μυστηριώδες και σκοτεινό, όσο αξίζει σε έναν Λιντς

Μία ακόμη παραβολή για τον απόηχο του Χόλιγουντ -πιο υποκειμενική και σουρεαλιστική από εκείνη του Mulholland Drive-, το γλυκόπικρο κλείσιμο του ματιού ενός δημιουργού που τα έκανε όλα μόνος του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ